{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

signe j
signe j
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Totalt på r*ven pga. fejl... {{forumTopicSubject}}

Hej... undskyld mit ikke så positive indlæg her...

d. 28. dec. 2010 flytter jeg fra min mand.... med 5 børn, på henholdsvis 14 mdr. 3 år, 6 år, 8 år og 9 år.

Min mand "beholder" sin teenage søn fra et tidligere ægteskab.

Vi er enige om at børnene flytter med mig, da han grundet arbejdstider ikke kan have dem boende,

Grundet lukning af kommunen mellem jul og nytår, får jeg først meldt flytning d. 3. januar, så jeg kan ikke søge om ordinært og ekstraordinært tilskud til enlige, men det er der så ikke noget at gøre ved.....

min mand modtager et brev fra kommunen, hvor de spørg om det er korrekt at børnene flytter med mig, og der står at er han enig, behøver han ikke gøre noget.
så det gør han ikke....

nu har jeg så fået at vide fra kommunen, at mine børn fortsat ikke står registreret hos mig, da de ikke har hørt fra ham.

dvs. at han får udbetalt børnefamilieydelserne på dem, selvom de slet ikke bor hos ham.

yderligere har jeg fået afslag på boligstøtte, da jeg ikke har hjemmeboende børn???? det er så lige 3.800 kr. oveni jeg også går glip af ud over børnefamilieydelserne....

det er bare ikke lige det rette tidspunkt at der skal gå kludder i alt på, når man lige er fraflyttet sin mand og skal starte på næsten bar bund igen.

Jeg går sygemeldt grundet en medfødt sygdom i rygsøjlen samt en arbejdsskade i skulderen, som jeg desværre ikke fik erstatning, for da det ikke kunne påvises at skaden var opstået på pågældende arbejdsplads, da jeg ikke havde været ansat i 1 år, men kun i 11 mdr. (fuldkommen absurd grund at give afslag på, eftersom skaden blev påvist og anderkendt, men blot ikke opståelsen deraf, til trods for at jeg indentiden var studerende og næppe kunne pådrage mig skaden der...)

så hvad gør man så??? sikke et rod....

børnene bor fortsat hos mig, men har adresse hos min X-mand in spe, da han som sagt ikke reagerer på deres skrivelse.

Min mand nægter ligeledes at skulle betale børnebidrag til børnene meddelte han, da han ellers ikke ville skrive under på vores seperationseklæring.

Igen giver det problemer.... han ville have jeg skulle skrive under på at jeg ikke ville søge om at modtage børnebidrag fra ham, for ellers ville han ikke lade børnene flytte med mig... så det gjorde jeg.

what to do, what to do....

gåde råd og erfaringer fra andre ønskes....

hilsen signe, som nu skal stå på egne ben....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Totalt på r*ven pga. fejl...
  • signe j
    signe j Tilmeldt:
    jan 2011

#2   13. jan 2011 jeg har både haft ringet til den tidligere kommune og den nye kommune flere gange....

de kan ikke flytte børnenes adresse før de hører fra ham, eller før fristen er udløbet. først derefter vil børnene automatisk få flyttet deres adresse. men problemet er at de så stod registreret hos ham d. 1.januar, hvilket berettiger ham til at få udbetalt børnefamilieydelserne til børnene, som han så bare kan stikke lige ned i lommen.

Har spurgt om han så ikke ville være fair og udbetale pengene til børnene og mig, men det ville han ikke, da han siger at hvis det er ham der får pengene, så er det fordi det er ham der skal have dem????
    så får mere ud af at rende panden imod en dør!!!!

Hvorfor er det at X-er (næsten) altid skal forvolde problemer der også går ud over børnene???

Hilsen signe

• #3   13. jan 2011 Du skal flytte børnenes adresser så der står at de bor hoa dig, ellers kan du ikke få noget for at have dem.

At din mand ikke vil skrive under på seperationspapierne er nok bare brugt som en trussel.....ellers kan du altid få en ven til at skrive under på at i har været utro, så går det meget nemmere...

Ring og snak med din sagsbehandler om hvordan det står til og smør gerne tykt på så de fatter det...

• #4   13. jan 2011 Ts : der er INGNE frist .. De flytter IKKE børnenes adresse hvis IKKE han skriver under ..

iiiih hvor det bare lyder som da Emils far og jeg gik fra hinanden ..

Men faderbidraget kan han jo trække 80 % fra i skat , så det er jo et stort fradrag han for og ikke meget han skal ''betale'' til dem ..

• #5   13. jan 2011 Hold da op en klovn, hvordan kan han byde dig & ungerne det?

• signe j
    signe j Tilmeldt:
    jan 2011

#6   13. jan 2011 jegh ar lige snakket med kommunen igen, og de siger han har frist indtil d. 21. januar, da de først har sendt ham brevet nogle dage efter jeg havde meldt flytning.

det er godt nok også et hårdt slag ikke at få ordinært og ekstra ordinært børnetilskud på de 1217 kr. pr. barn + enkeltbeløb på 1239 kr.
    det er jo alt i alt 7.324 kr. der lige glipper der...

og så tilskudet til min søn min søn jeg så også går glip af på over 4000 kr. når man lige er blevet enlig, så er det enormt stort beløb, især når der er så mange ting man pludselig står og skal genanskaffe, fordi man har skulle dele de fælles ting, og det meste var hans, da mit blev kaseret, da vi flyttede sammen for mange mange mange år siden.

øv, hvor er jeg træt af systemet og X-en.

hilsen signe

PS. kommunen sagde til mig at de skulle have haft min ansøgning senest d. 31. december, men hvad hjælper det, når de havde lukket alle dage mellem jul og nytår og først genåbner d. 3. januar???
    skemaet kunne ikke printes ud på deres hjemmeside, så jeg kunne ikke bare have proppet det i postkassen hos dem, det skulle jo først udleveres inde ved skranken.

• #7   13. jan 2011 som hovedregl er det altid moderen der får udbetalt børnepengene, medmindre i selv har lavet det om.... min kæreste har ihvertfal aldrig modtaget børnepenge.

det er bare og ringe på kommunen og snakke med dem.. det bedste ville være at møde op og forlange og snakke med nogen, det er tit nemmere at gøre det på den måde.

med hensyn til børnebidrag, kan han i realiteten ikk nægte og udbetale dem. men hvis og når jeres skilsmisse går igennem kan du igennem kommunen søge om dem.

har du prøvet og flytte deres adresse uden hans accept ? for det kunne være at det gik igennem.

• signe j
    signe j Tilmeldt:
    jan 2011

#8   13. jan 2011 jeg har meldt deres flytning, det er derfor at folkeregisteret har skrevet til ham, hvor han har frist på 14 dage til at modsige eller bekræfte. bekræfter han, behøver han ikke foretage sig noget i flg. det brev han har modtaget.

Jeg har lige talt med en sagsbehandler på kommunen, som anbefalede mig at indsende en klage over afgørelsen om at jeg ikke kan få ordinært og ekstra ordinært tilskud for januar kvartal, selvom jeg først afleverede d. 3. da de jo havde lukket mellem jul og nytår, så mener hun at jeg har grund til at klage over den afgørelse, men hun sagde også at chancen for at jeg fik noget ud af det var minimal, men en chance er bedre end ingenting sagde hun.... (så ikke alle derinde er usamarbejdsvillige *S*).

hilsen signe

• #9   13. jan 2011 du kan ringe på kommunen og høre hvem der står til at få udbetalt de penge.. det kan stadig godt være dig, også får du dem..
    som hovedregl er det modren der får udbetalt pengene. og du kan jo ringe derop og snakke med dem..
    også ring til boligsikringen og snark med dem om din sag. sig de skal sætte din sag i sandby da i(du og folkeregistre) skriver under på at ungerne er flyttede over til dig, hvilket de er..
    ring til folkeregistre og bed dem sende på skrift hva planen er, så du kan vise det på boligsikringen og børnefamilie ydelsen..
    Man skal have alt på skrift.. for det kan gøre at man tit kan få tingene tilbage virkenede smiley

Uanset hva du har skrevet under på, der det vel i sin sag kun godt han ikk skal betale noget, så ska du nemlig ingenting give med når de er hos deres far. og i er fælles om instution OSV OSV smiley

• #10   13. jan 2011 de går ik til modren hvis hun ikke bor på samme folkeregristre som børnene, hvilket hun jo ikke har..

• #11   13. jan 2011 sjovt min veninde fik afvide at de ikke skulle forretage sig noget, de ændrede automatisk at de går til far når mor ikke har samme adresse som barn..:)
    men det kan være de har lavet om på tingene de sidste 1½

• signe j
    signe j Tilmeldt:
    jan 2011

#12   14. jan 2011 og så skal vi lige kaste olie på bålet..... jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid..... igen! var hos lægen idag, da jeg fik nogle jag i maven, som er kommet og gået i et par dage....
    Jeg har taget P-piller lige indtil idag, har haft menstruation, eller i hvert fald blødninger, dog ikke så kraftige som jeg plejer, men da der kom blod, spekulerede jeg ikke så meget på det....

jeg ved ikke hvor langt jeg er henne, så jeg skal. til scanning i næste uge på OUH.

sikke et chok.... jeg aner ikke hvad jeg skal mene om det.... jeg kan ligesom slet ikke forholde mig realistisk til det... det er så uvirkeligt.

• signe j
    signe j Tilmeldt:
    jan 2011

#13   18. jan 2011 hej camilla.... det er jeg helt enig med dig i....

jeg har blødt siden fredag aften, så skal til lægen kl. 15 idag, da det kan være tegn på en spontan abort.... hvad der så er endnu mere kikset, er at nu ved jeg ikke om det er godt eller skidt!!!! smiley

• #14   18. jan 2011 Jeg føler med dig.. smiley
    Har du snakkede med kommunen om udbetalingen af børnebiddrag osv

Kommentér på:
Totalt på r*ven pga. fejl...

Annonce