{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Forberedelser... {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er en pige på 25, jeg har kæreste som jeg har været sammen med i 2 år og vi har et rigtig godt forhold.

Jeg begynder at få mere og mere lyst til at blive mor, men jeg er så meget i tvivl om det er det rigtige tidspunkt.

Derfor søger jeg råd hos jer, om hvad jeg skal tænke på inden vi begynder på projekt baby.

Er der noget i har fortrudt i ikke har gjort/nået el. inden i blev gravide?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forberedelser...
  • #1   4. jan 2011 Som Maria siger, man skal føle sig klar, og ha' styr på sit liv og sin økonomi...
    Jeg er en af dem som ikke fik en uddannelse inden barn, men for mit vedkommende synes jeg det motivere mig 10 gange mere at læse og score gode karakter osv nu hvor jeg har Oliver... smiley

• #3   4. jan 2011 ~Maria ~

Jeg er i gang med min udd. og er først færdig om 1,5 år jeg har også min tvivl om det er en god ide at få barn midt i udd. men det er også en af mine minuser ved at forsøge nu.
    Jeg føler mig meget klar, dog uden at være desperat for at blive gravid smiley så jeg kan sagtens vente.

Jeg går også stærkt ind for at have styr på økonomien og parforholdet inden man sætter et barn til verden.

Jeg tænker også bare lidt på, at man vel aldrig bliver 100% klar.
    Jeg mener, jeg vil f.eks. gerne have min udd. + vidreudd. og stationcar, eget hus, minimal lån i banken, eget firma, arbejde mere med optræning af heste samt lidt avl osv. inden jeg vil have barn, men jeg må nok indse at hvis jeg vil have opfyldt alle de ting først så bliver jeg først mor ret sent, og det syntes jeg er lidt fjollet når jeg føler mig klar nu.

Man vil vel altid opnå lidt mere inden man skal have børn? Eller er jeg helt galt på den... Jeg sidder som sagt stadig med overvejelserne omkrig det...

• #4   4. jan 2011 *Trine & Oliver*

Jeg har været en af dem der ikke gad skolen, og hellere ville tagi i byen. Men nu her det seneste par år er det vendt total for mig. Jeg har lige fået to 12 taller og tager min udd. seriøst. Og det tror jeg ikke vil ændre sig hvis jeg tog på barsel midt i udd. Eller det håber jeg ikke smiley

• #5   4. jan 2011 * Rikke - Mor til Naja smiley *

Det kan jeg godt forstå, vi har desværre heller ikke rejst så meget sammen. Men vi har begge to slået os ned sammen, og selv om vi "bare" er kærester, så gør vi meget ud af at få vores liv til at passe sammen mht. arbejde og fritid.

• #6   4. jan 2011 ~Maria ~

Ja, man er vel slem til at gøre tingene mere besværlige og dyre end de egentlig er. Vi bor på en stor gård, godt nok bare til leje, men vi kigger efter det rette hus. Vi har begge to bil, hvor den ene er som skabt til børnecontainer (Touareg) Og jeg venter arv efter min mor, som jeg har besluttet mig for skal bruges til udbetaling på et hus når den tid kommer.

Jeg er ikke så bange for ikke at kan klare mine lektier under graviditet, det er nok mere praktikdelen jeg er bekymret for, da jeg er under udd. til anlægsgartner smiley

• #7   4. jan 2011 ~Maria ~

Ja, alt det med hus og bil, det kan man vel sagtens klare sig uden. Tingene er vel ikke sværer end hvad man selv gør dem til smiley

Lækkert med nybygget hus, det bliver da fedt at flytte ind i.

Hvor meget hensyn skal man tage under graviditet? Altså kender en der kun kunne flytte sig fra sengen og ind i sofaen tur/retur. Mens andre har passet arbejdet indtil termin... Nu er det jo fysisk krævende arbejde jeg har, og jeg vil jo gerne tage de hensyn der er nødvendige uden at ligge på sofaen i 9 måneder smiley

• #8   4. jan 2011 ~Maria ~

Selvfølgelig er der nogen der bliver så skidt tilpas under graviditet at de nærmest ligger på langs i 9 måneder, hende jeg lige tænkte på valgte det selv fordi det var nemt smiley

• #9   4. jan 2011 Vi startede på det da jeg fik at vide fra lægerne at jeg ikk kunne blive gravid naturligt!! vi tænkte ikk over det selvom vi kun havde været sammen i 2år - manden sagde bare " så går vi igang "
    det har været en hård omgang på forholdet - men det har holdt og vi ved det er fordi vi kan klare alt..

• #10   4. jan 2011 Hej smiley

Jeg ville nok sige, rejser, det ville jeg gerne ha været med min kæreste.. Men på den anden side, synes jeg at hvorfor er det en begrænsning at man har et barn, man kan da tage barnet med, og så opleve tingene sammen.. Det er ihvertfald hvad vi har planer om med vores lille Theo.

Man skal være forberedt på mange ting jo, det første års tid, er det ens barn al fokus er på, stort set, og det forandrer én fukdstændig.. Pludselig er der et ansvar, som man aldrig har haft før på samme måde smiley Men det er en dejlig ting at blive forældre, og er der nogensinde det helt rette tidspunkt.. Tror man skal følge sin instinkter på det punkt, for når de først er der, er det det Heeelt rigtige smiley

Held og lykke med det ihvertfald

• #11   4. jan 2011 ~Maria ~

Helt enig smiley
    Jeg har et job og hobby som foregår i det fri, så jeg tror jeg ville blive pænt rastløs af at ligge stille i så lang tid. Men skulle uheldet være ude, så må svømning vel være en af det mest skånsomme måder at få rørt sig på smiley

Jeg syntes også bare at jeg hører at det er vigtigt at have en vis kondition når man skal føde, så man ikke opgiver halvvejs.

• #12   4. jan 2011 Kristine S K

Jeg tænker også lidt, at et barn ikke er nogen hindring i min hverdag.

Jeg er meget bevidst om, at barnet skal have de rette betingelser. F.eks, at vælge den rette mand som far. Måske fordi jeg ikke selv har haft en særlig god far... Men jeg er slet ikke i tvivl om at min kæreste ville blive en god far. Og jeg har "rendt hornene af mig" og vil hellere pleje familie og venner end at feste og fjolle rundt, men sådan har jeg nu haft det i et par år smiley

Jeg føler faktisk lidt at jeg mangler noget i mit liv, som sagt er jeg ikke desperat efter at blive gravid nu eller prøve på det nu. Men jeg kan godt mærke at det giver mening for mig at tænke på hvordan jeg ville klare min hverdag med en lille, og den tanke er stille og roligt kommet snigende gennem de sidste par år.

• #13   4. jan 2011 ~Maria ~

Ej ja, det har jeg slet ikke tænkt på... Det er da noget med bakterier i vandet, er det ik?

Jeg har fået at vide af en veninde der lige har født, at hun var ret glad for sin cross trainer. Den får man ikke nødvendigvis vildt høj puls af, men den er genial til cardio træning smiley

• #14   4. jan 2011 Bestemt, faren skal man self være sikker på, så sikker som man nu kan blive ihvertfald smiley Har heller ikke selv haft den bedste faderfigur, og havde bestemt ikk fået barn med min kæreste, hvis ikke det var fordi jeg stolede på at han ville gøre sit bedste, og at hans bedste var godt nok for mig..
    Selvom jeg "kun" er 21, snart 22, så havde jeg os ræset af, og følte mig klar, vi fik en hund først, for at se om det udfyldte det vi følte vi manglede, men noget manglede stadig smiley vores liv er fyldt nu, og det var ihvertfald det rigtige at få Theo smiley
    Og desuden har man en forberedelses tid på næsten 10 mdr.. smiley hehe

• #15   4. jan 2011 Kristine S K

Ja, så kender du godt følelsen af hvor vigtigt det er at man finder den rette mand som far til sit barn smiley Men ja, man kan aldrig være 100% sikker, og det bliver man heller aldrig. Man må jo bare gøre det bedste man kan for barnet med valget af far.

Hi hi... Kender godt det der med at anskaffe sig dyr fordi man tror de kan fylde det tomrum ud... Jeg har efterhånden anskaffet mig 2 heste, 4 katte, div. akvariedyr og mit nyeste påfund er at jeg vil have kælegrise smiley Og jeg kan godt selv høre hvordan det lyder, sidder også og griner lidt af mig selv hi hi... Heldigvis bor jeg på en stor gård, så dyr er der masser af plads til smiley

Meeen... Dyr er bare ikke lige det der mangler lige nu, har jeg da efterhåndet fundet ud af smiley

• #16   4. jan 2011 ~Maria ~

Ja, det tror jeg du har ret i. At klor ikke er særlig godt... Jeg er bare så dårlig til at komme ud af døren når de gælder træningscenter, selv om det nok ville være det bedste smiley

• #17   4. jan 2011 ~Maria ~

Jaaahh... En kælegris hi hi... Og i sidste uge var jeg helt forelsket i en skildpadde og en undulat...

Men altså, jeg anskaffer mig ikke dyr bare fordi jeg lige får en mærkelig ide om at jeg da ikke kan leve uden dem. Og de dyr jeg har nu, har det super godt. Ja lige pånær mine akvariedyr de gik desværre til for mig...

• #18   4. jan 2011 ~Maria ~

Ja, det er forfærdeligt hvor hurtigt man bliver forelsket i de små kræ. Men nu har min kæreste lavet en regel : Et dyr ind, et dyr ud!
    Det er helt vildt strængt... Men uden den regel havde jeg nok fyldt huset+stalden med dyr.

Men til gengælv stopper mit dyrehysteri så snart jeg har en bebs eller lille barn at holde/lege med. Så kan dyrene godt smutte, for jeg er lidt sippet med dyr omkring børn. Jeg ved godt at i andre sikkert har en anden mening, men jeg kan slet ikke have hvis dyr slikker på små børn. Uff...

• #19   4. jan 2011 Maria L : Jeg har også altid været sådan en der hellere ville i byen end skole osv, og jeg har som sagt Oliver nu og jeg har lige fået 2x 12 og 2x 10 smiley

• #20   4. jan 2011 Nu har jeg jo ikke født endnu, men nej, der er intet jeg fortryder. Er glad for at jeg fik min uddannelse og har et job, og at vi har hus.
    Men er også glad for at både mine forældre og svigerforældre ikke er ældre, da jeg synes det er vigtigt at ungerne får glæde af bedsteforældrene.

• #21   5. jan 2011 ~Maria ~

Ja, jeg ved det godt. Jeg er meget sippet på det punkt smiley Men jeg gør det i den tro, at det er børnenes eget bedste.

• #22   5. jan 2011 *Trine & Oliver*

Ej hvor er det fedt med så fine karaktere, du må jo være lidt et bevis for at hvis motivationen er der, så er det muligt at have plads til skole og bette smiley

• #23   5. jan 2011 Rikke termin 14.06.2011 :

Jeg ville ønske at jeg kunne bringe et barn til en verden med 4 stk bedsteforældre som rigtig kunne forkæle... Desværre har jeg ikke det bedste forhold til min far, da han aldrig har været en særlig god far. Og min mor døde af kræft i april 2010, hun ville ellers have nydt børnebørn så utrolig meget... Min kærestes forældre er skildt og bor i hver deres del af landet, dem har vi heldigvis en kanon godt forhold til. Især svigermor... Dybt suk! Vær glad for at dit barn vil få glæde af bedsteforældre smiley

• #24   5. jan 2011 Maria L - ja det er jeg også mega glad for...
    Skal lige siges, at jeg ikke selv har haft meget glæde af mine egne bedsteforældre, da de boede lidt væk fra os, og de fleste døde lidt tidligt.
    Til gengæld har jeg haft et fantastisk forhold til vores naboer som var et ældre ægtepar og min gamle dagplejemor og hendes mand. Ser stadig dem allesammen bl.a til jul og familiefester.
    De har virket som bedsteforældre for mig og min bror. Det kan godt anbefales med den slags reserve-bedster... hvis man ikke har en hel skovlfuld af de biologiske.

• #25   7. jan 2011 Rikke
    Du har ret smiley
    Jeg har selv haft rigtig meget glæde af mine 4 bedsteforældre, og jeg ville ønske mine børn kunne opleve det samme. Men det skal da ikke nødvendigvis være biologiske. Der er altid plads i børns hjerter til mennesker, og de går ikke op i om de er biologiske eller ej.

• #26   7. jan 2011 Maria L - nej, det er ikke det der er vigtigt for dem.
    Min kærestes far er heller ikke hans biologiske far, men han har adopteret ham. Og han skal da helt sikkert hedde farfar smiley

Kommentér på:
Forberedelser...

Annonce