{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

er SÅ forarget.. Det er så sygt!! {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg nogle venner på facebook (nogle der har ansøgt fordi de selv er Unge mødre) Ved at nogle af jer herinde fra også har.. smiley

Men syntes godt nok der er mange af dem der feks sidder deres 5 ugers barn i en højstol smiley
Eller sidder dem i en gåvogn når de er 3-4 måneder gamle..
De smadre jo ryggen på de små babyer.. smiley
Helt ærligt så bliver jeg sgy bekymret for børnene..

Har overvejet at skrive det på facebook men jeg blir sgu nok mega upopulær..
Nu har jeg bare set så mange tilfælde og nu måtte jeg bare ud med mine frustrationer.. :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er SÅ forarget.. Det er så sygt!!
  • #1   2. jan 2011 Camille: er glad for jeg ikke er den eneste der har tænkt det..

• Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #2   2. jan 2011 Jeg synes godt du kan skrive det på facebook ! Måske ved de ikke at de ødelægger ryggen på deres barn?. Men synd er det !

• #3   2. jan 2011 Ved at der er mange der har skrevet det til de forskellige, men de lytter ikke.. De er ret ligeglade.. de kende jo deres børn bedste (som nogle af dem skriver.)

• #4   3. jan 2011 Jeg havde skrevet det... og helt ærligt... Når det "bare" er nogen der har tilføjet fordi de er "unge mødre" hvad mister du så ved at de bliver sure og evt. sletter dig som ven?

Hvis abre en af dem du skriver til tager det til sig, og passer på sin lille baby, så syntes jeg at det er det hele værd. Og hvis de bliver sure over "et godt råd" og er lige glade, hvad er de så for mødre...???

Ha ha ha... undskyld, men blir sky så harm over hvor ligeglade nogen kan være...

• #5   3. jan 2011 ... og skaderne i ryggen viser sig jo ikke nu nødvendigvis... det kan være t de først mærker til det når de er store teenagere og f.eks begynder at bjbejde i Bilka med buk og løft...

Emil's mor: Der er meget stor forskel på at sætte en 5-ugers i en HØJSTOL, og så en 2 måneders i en skristol...

• #6   3. jan 2011 Karina - lige min tanke.. Skaderne viser sig jo ikke nu... De viser sig først med tiden... Har godt nok ik set nogen der sætter deres 3 Mdrs baby i en gåstol, og seriøst, hvorfor? Nu har jeg selv en på knap 3mdr, og han er da langt fra klar til en gåstol, og kan ærligt heller ikk se hvad han skulle få ud af det?!

• #9   3. jan 2011 Skriv noget i stil med: "Ikke for at fornærme nogen men har i tænkt på at de smås rygge slet ikke er klar eller stærke nok til at sidde i højstol/gå stol endnu?
    Muligt børnene ser ud til at hygge sig, men det er ikke spor sundt."
    Og så evt. et link til et eller andet sted f.eks. netsundhedsplejerske hvorder netop står at det er usundt.
    Så informerer du på en venlig måde, uden at hænge nogen ud.
    Bliver de fornærmede er de ikke værd at samle på.

• #10   3. jan 2011 altså det med høj stol osv forstår jeg heller ikk folk gør. min dreng får aldrig en gå stol men har en gå vogn som han self ikk kan bruge endnu,
    men han har også en hoppegynge, som han sætter i 3 gange i ugen i 5 min pr gang, så du må vel også være foarget over mig, men min dreng kommer ikk i høj stol før han kan sidde selv,,,

• #11   3. jan 2011 Alt med måde, dem der hentydes til her lader børnene sidde i div. ting en del længere end det.
    5 min. i hoppegynge 3 gange om ugen hvis barnet kan sidde selv (på gulvet osv.) er okay (efter min mening) hvis barnet hygger sig. smiley

• #12   3. jan 2011 Hvorfor bruge tid på at forarge sig over hvad andre gør, siger og mener istedet for, så koncentrer jer om jer selv og jeres familie, i er helt sikkert heller ikke fejlfri.....

• #13   3. jan 2011 Jeg var lige ved at skrive det samme som Rikke. I har sku for travlt tøser. Ingen er fejlfri, ikke engang i er.

• #14   3. jan 2011 Syntes babygalleri er blevet til enormt dumme spørgsmål som vel siger sig selv, eller mudderkast, der læses stort set ikke andet herinde....Deprimerende.

• #16   3. jan 2011 Ja det er lidt tidligt men de gør det nok ikke bevidst for at "skade" deres børn, det er ikke noget der bringer mig harme men jeg synes deres SP burde havde oplyst dem om hvornår det er passende at bruge højstol og gåstol.
    Vi har aldrig brugt gåstol herhjemme iøvrigt. Det har ikke været nødvendigt men jeg mener vi har brugt højstolen fra hun var 4-5 måneder. Da hun var 5 måneder kunne hun sidde selv uden støtte. Da hun ikke kunne sidde uden støtte endnu fik hun pude bag ryggen sådan at hun blev støttet på den måde smiley

• #17   3. jan 2011 Jeg ved godt jeg ikke er fejl fri. Det indrømmer jeg gerne.
    Hvad angår at passe min egen familie, som et "øjeblik" endnu kun består af 2 hunde, mine gnavere og min kæreste som for tiden arbejder mere end han er hjemme så går det helt fint.
    Er sygemeldt med bækkenløsning, så jo måske har jeg for meget tid, men jeg hygger mig med at deltage i div. debatter herinde. Nogen glade, nogen triste, andre lidt formålsløse osv. men alle er med til at jeg ikke keder mig ig jeg ved at når først jeg har født vil jeg bruge næsten al min tid på baby og moder-rolle.
    Hvis man synes nogle tråde herinde er ligegyldige, så ignorerer dem og lad dem der gider hygge snakke om feks. emner som dette smiley
    Ovenstående er ment i en positiv tone. Håber i har en dejlig dag, for det har jeg. SKØNT år sneen endelig smelter og solen skinner smiley

• #18   3. jan 2011 Fremme i udviklingen eller ej, så betyder det ikke hans muskulatur er udviklet nok til det.... de kan også gøre tingene for tidligt... det er da i hvert fald hvad min sp siger...
    Begge mine børn har mere eller mindre holdt hovedet fra fødslen, men det er ikk ens betydende med jeg ikk har støttet deres små hoveder alligevel...
    Nej, jeg er så absolut heller ikk fejlfri, men der er altså nogen ting jeg ikke vil byde mine børn... Noah har aldrig haft en gåvogn, kun en "lær-at-gå-vogn", og det samme går Nicki....
    Gudskelov for vi er forskellige...

• #20   3. jan 2011 og enig Sonne smiley

• #21   3. jan 2011 Oss' mig smiley

• #22   3. jan 2011 Sonne... kan heller ikke sige meget andet end ENIG...

• #23   3. jan 2011 numor til - du kan da ikk sige at fordi i ikke har taget skade gør jeres barn det heller ikke.... i er alle 3 individer, som er forskellige.... så fordi i ikke har taget skade er det ikk ens betydende med jeres søn heller ikk gør... det er ihvert fald efter min mening ret naivt at tro....

Derudover, så har jeg altid, også med en arm fundet en måde at støtte mit barns hovede, for det er faktisk muligt.... jeg kan dai hvert fald sagtens gå med Nicki på den ene arm, støtte hans hovede, OG holde Noah i dne anden.... så det for mig er en mega dårlig undskyldning...

Jeg siger ikke du er en dårlig mor, eller at du ikke vil dit barn det bedste, detsynes jeg lige vi skal ha på plads.. jeg synes bare dine argumenter er enormt dårlige!

• #25   3. jan 2011 * » Nu mor til dejlige Lille Emil smiley « * - Du har da 2 arme på dine billeder?

• #26   3. jan 2011 Rikke : Bettina har kun en arm .. Kan man også se i hendes album smiley

• #27   3. jan 2011 rikke : http://www.babygalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3815 kig her

BETTINA PRINSESSE UNDKSYLD JEG LIGE LINKER TIL DIT ALBUM smiley

• #29   3. jan 2011 tania : det mener jeg bestemt heller ikke .. ville bare lige tage hende i forsvar med at rikke siger hun har to arme på sine billeder .. for hun har altså kun en , eller halvanden smiley og det har jeg set irl smiley hehe

• #31   3. jan 2011 tania : hahahaha okay .. det er aldrig til at finde ud af når man skriver oven i hinanden smiley

• #33   3. jan 2011 tania : lige netop .. gad heller ikke og blande mig .. bare lige sige at hun altså KUN har en arm og så skal jeg ikke skrive mere bare kigge smiley det så hyggeligt .. haha

• #36   3. jan 2011 Bettina - jeg siger ikke du er en dårlig mor, det må være helt op til dig St tolke det sådan... Jeg fortæller bare mit synspunkt på tingene, og sørme om jeg er i min fulde ret til det... Jeg synes uanset hvad at det er dårlige argumenter at du ikk holder/støtter din søns hovede fordi du har en arm... For igen kan jeg sagtens støtte Nicki's hovede og holde Noah i hånden samtidig, altså kun kunne benytte min ene arm til hvert barn... Men der er vi jo så forskelligt.. Hvordan du håndtere dit barn er dit valg, jeg er så bare modsat hvordan du vælger at gøre tingene...

Også ville jeg bestemt aldrig sætte en 4-5mdr gammel dreng i en gåstol, ikk at jeg nogensinde ville gøre det, men det er bare min holdning... Hans gå-reflekser behøver vist ikke blive stimuleret så tidligt via en gå stol, eller tager jeg fejl her, for ret mig endeligt....

Igen er der sikkert os noget jeg gør der får dig til at krølle tær, and so be it... Det er dit barn og dine valg, men jeg er vel for pokker i min ret til at være uenig, uden at det betyder jeg anklager dig for at være en dårlig mor... Eller...? Igen... Ret mig hvis jeg tager fejl... Jeg kan sagtens tage det...

• #37   4. jan 2011 Bettina - igen, hvordan du vælger at tolke det jeg skriver må være helt op til dig... Jeg har bestemt ikke talt ned til nogen som helst.. Det ligger slet ikk til min natur, så St du vælger at læse det sådan må stå helt for egen regning... Det kan jeg jo ikke gøre ved... At vi umiddelbart ser forskelligt på tingene, er jo ikk ens betydende med jeg taler ned til dig.. Nej, Tværd imod fortæller jeg egentligt bare mit synspunkt på givende situation, og igen, er jeg ikk i min fulde ret til det, for hvis ikke, så ret mig gerne... Jeg kan som sagt godt tage det...

• #38   4. jan 2011 Jeg syneslige du skal læse dit indlæg igennem endnu en gang, for hvem er det vist lige der nedgør hvem? og der taler jeg ikk kun om det første du skriver, men hele indlægget igennem... "*griner højt*"

Ja, jeg kommenterede, men for mig kunne det lige så godt ha været dronningen vi talte om.. Faktuk er at det lød som om du OVERHOVEDET ikk støttede din søns hovede.. Jeg citere: "jeg støttede f.eks. iik Emil hovedet som man burde gøre når de er så jamen, men gjorde jeg ikke - iik fordi jeg iik gad, men jeg kunne bare iik på grund af min manglende arm men det resulterede bare i at Emil var under 2 uger gammel da. han kunne holde hovedet i. "
    Ud fra givende sætning lyder det bestemt som om hans hovede ikk er blevet støttet overhovedet....

Dernæst angående det med den manglende arm, hvis du såbare gad læse hvad det egentligt er jeg skriver, s skriver jeg rent faktisk at det bare er mit syn på det.... Som jeg har ret til at ha jo..... og hvis ikke jeg har, beder jeg dig rette mig, for det kan du sagtens uden jeg bliver børnepigefornærmet.... bare en konstatering af jeg er til at tage med hvis jeg tager fejl!...

Det var overhovedet ikke for at køre personligt hetz mod dig, for, for min skyld kunne det sagtens være dronningen vi talte om... Faktum er at jeg synes dine agumenter for du ikk havde støttet hans hovede ( fordi du fik det til at lyde som om det var ALDRIG duhavde gjord det), er rigtig dårlige, men da du nu fortælller at du rent faktisk har støttet det, det du kan, så forstår jeg meget bedre!!! Det er bare ikke hvad jeg fik ud af den givende sætning...

Derudover synes jeg på ingen måde der er noget der retfærdiggøre at sætte et barn i en gå stol fra de er 3 mdr.... igen, jeg citere; "og han sad i gåstol fra han var 3 måneder og hans ryg fejler intet...
    " hvad skal et så lille barn i en gåstol`det kan jeg slet ikke se? som sagt er mit barn nr. 2 3 mdr her d. 12, og jeg kunne slet ikk se pointen i han skulle sidde i en gåstol.... også som jeg skrev i mit indlæg tidligere, ja, så kan det godt være han er fremme i udviklingen, men det gør ikke kroppen er udviklet nok til at sidde i sådan en sætter...

Igen, forstil dig det er dronningen eller prinsesse mary jeg skriver det til, så ikk du føler det som personligt hetz, for hvad du i bund og grund gør med dit barn er mig uvedkommende.... skriver bare min holdning til de forskellige situationer....

• #39   11. jan 2011 Nogle der ved hvem fra de unge mødre der er anholdt for ruskevold???

• #40   11. jan 2011 Det er Stine....

• #41   11. jan 2011 Ej, jeg havde det på fornæmelsen, men troede da ikke det var hende. Kunne fornæmme det på billederne.

Kommentér på:
er SÅ forarget.. Det er så sygt!!

Annonce