5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Betændelse i kroppen = øget kvalme?? {{forumTopicSubject}}
Er det virkelig sådan?
Jeg var hos tandlægen i går, og vågnede i dag op med en kæmpe byld.. Har været hos tandlægen i eftermiddags, og skal igen i morgen..
Men normalt kaster jeg op ca. hveranden aften og hver trede morgen. Og altid kun på tom mave.
I morges/formiddags kastede jeg op 4 gange, også selvom jeg havde spist, og her til aften har jeg allerede kastet min smoothie op, og nu sidder jeg med lidt revne gulerødder (kan ikke så godt åbne munden) og mærker allerede lidt kvalme igen..
Og så måtte jeg ud igen! Kan slet intet holde i mig i dag :S :S
Jeg synes det virker voldsomt at min kvalme pludselig går sådan fra moderat og ikke hver dag, til SÅ meget?.. Men har det mon noget med tanden at gøre, eller er det bare min krop?
Og jeg tog en penicillin-pille for 10-15 min siden, og har lige kastet op. Kan jeg godt antage at den kom med op (tømte mavesækken) og tage en til, eller er den bare "gået tabt"?
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Har også taget en ny. For ifølge tandlægen var det rimelig vigtigt at jeg tog tre gange allerede i dag. Og han har i forvejen givet mig en lav dosis grundet graviditeten.. Så skulle jeg have nået at optage noget af den første, gør det nok ikke noget..
Nu ved jeg bare ikke liiige hvad jeg skal gøre mht. mad.. Er godt nok sulten :S
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
Det kan muligvis også være pga. betændelsen - har du også feber. Nogen bliver mere syg af en tandbyld end andre.
nov 2010
men jeg kan slet intet holde i mig.. Hverken mejeriprodutker, mad, drikke eller noget..
Var på skadestuen i nat fordi hævelsen generede min hals lidt, og jeg blev ved at kaste op hele tiden. Men de mente ikke der var noget at bekymre sig for, mine luftveje så fine ud, og lægen der vurderede at den øgede kvalme skyldtes betændelsen, og ikke penicillinen. Især da penicilinnen kun når at være i maven i max ti. minutter, inden jeg kaster op igen..
Nu har jeg været hos tandlægen igen igen igen i dag, og er blevet skåret op inde ved kinden for at dræne området for pus, og så er syet sammen igen og har fået sat et dræn der skal fjernes på mandag..
Jeg har vildt ondt, og må intet smertestillende få grundet graviditeten :S
Kaster hele tiden mavesyre og gammelt blod op (har jo slugt en del blod fra området)..
Jeg vil prøve med lidt brune revne æbler og gulerødder, og min mor har været forbi med køleposer til kinden, og lidt banan, så kan jeg prøve med det..
Samtidig har tandlægen sat min penicillin op til dobbelt dosis, så jeg tænker at hvis jeg tager en af gangen, 6 gange om dagen, er der større chance for at nogle bliver i maven..
jul 2008
Jeg arbejder hos en tandlæge, og jeg har sjældent hørt noget lignende. Håber du snart får det bedre, og kan holde mad i dig, ellers hjælper pillerne jo ikke.
nov 2010
det er nemlig bare SÅ typisk!.. Jeg tror heller ikke det er så almindeligt.. Min tandlæge sagde at det var rimelig sjældent de oplevede sådan noget, og ja, det virkede på dem som om det var noget lidt unormalt..
Det var en anden end min normale tandlæge der tilså mig i går eftermiddags, og han kom også lige ind forbi da jeg lå i stolen i dag, for at se hvordan det var gået.. Gør man jo ikke med en helt almindelig behandling..
Nej, det er lidt noget bøvl at jeg ikke kan holde de piller i mig :S Aftalte med ham at hvis jeg kastede op under ti minutter efter jeg tog en pille, skulle jeg tage en ny. Går der længere tid ved jeg ikke om den er gået tabt eller blevet optaget.. Men vil nødig overdosere mig selv jo..
De undersøgte også om jeg kunne få stikpiller eller andet som ikke skulle gennem maven, men der var desværre ikke noget..
Og jeg arbejder selvfølgelig butik, og lå syg i 10 dage grundet et fald for under en måneds tid siden, og i går aftes måtte jeg blive hjemme fra arbejde, og ringede til min chef og sagde at jeg ikke regner med at komme i morgen.. Har selvfølgelig 25 timer denne weekende, og vi får SÅ travlt, så har det elendigt over at svigte de andre.. Kan bare ikke fungere når jeg har så ondt...
Men har heldigvis "kun" kastet op 4-5 gange siden min tandlægetid tidligere.. Så det er da fremskridt fra i går, hvor jeg kastede op omkring 12 gange om aftenen/tidlig nat..
jul 2008
Men hvis det går helt galt må de jo give dig antibiotika på hospitalet - det kan man få lige ind i årene - dog ved jeg ikke om man normalt vil give gravide det. Der er så mange ting man ikke må.
Jeg har været forkølet i over en måned nu - først meget slemt med hoste så jeg var ved at vende vrangen ud og så sådan lidt på vågeblus og nu vildt kraftigt igen så jeg er totalt tilstoppet og der løber snot ud af alle åbninger i mit ansigt, mere eller mindre...
Og ikke engang en smule næsespray må man bruge for at kunne trække vejret. Næ, kamillete dampe og saltvandsdråber - bare synd det ikke rigtig hjælper på noget som helst.
På mit arbejde er vi en i undertal fordi en af de andre sagde op og blev sygemeldt, og vi mangler også en elev, så jeg har også rigtig dårlig samvittighed over at ligge her, men kan jo heller ikke sidde og dryppe snot ned i hovedet på folk.
Desuden er jeg nok nødt til at tage den lidt med ro, hvis jeg vil være rask, mit immunforsvar er tydeligvis ikke hvad det var før jeg blev gravid. Har da aldrig før været forkølet en hel måned.
Betændelse i kroppen = øget kvalme??