{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.732 visninger | Oprettet:

hvorfor "hader" lillebror storebror :( {{forumTopicSubject}}

hej
jeg er mor til 3 fantastiske dejlige børn i alder 10, 7 og 21mdr.
jonas på 21mdr er og har altid været utrolig nem og en dejlig glad dreng, men.... smiley som mor skære det i mit hjerte at se hvergang mathias på 7år forsøger at skabe kontakt til jonas så skriger jonas bare af mathias eller slår efter ham smiley det er specielt galt hvis jonas er hos mig og så mathias prøver at være med i legen eller hyggen , ja der kan vi nok blive enig om jalouis blandt søskene men der sker lige så oftet når bøørnene bare leger for sig selv og mig og manden sidder og ser tv drikker kaffe eller hvad vi nu laver....
vi har prøvet mange forskellige ting alt fra skabe en leg for dem, sige til joans at mathias også må være her osv men lige meget hjælper det - det hjælper i det øjeblik vi siger til jonas at matias også skal være der men to min efter er den gal igen smiley

det er rigtig hårdt at se på og ikke mindst for storebror mathias som ønske sig brænden en lille bror og nu vil han bare intet med ham... den store pige jennifer vi har på 10år hun må bare alt med jonas han forguder sin store søster og det piner self storebror og os forældre smiley

det fylder rigtig meget i hverdagene fordi mathias tit græder over det og ved bare ikke hvad vi skal stille op smiley
mathias har aldrig være voldlig mod sin lille bror eller noget i den stil så ved simpelthen ikke hvor det had kommer fra ????

når jonas skal i seng pysser og krammer han gerne mathias men det er mere eller mmindre også den eneste fysisk kontakt de har med hinanden uden jonas afviser mathias....

håber nogen kan kaste lidt lys på sagen og måske har nogle gode råd...

hilsen anita


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor "hader" lillebror storebror :(
  • #1   13. dec 2010 uha det ved jeg sørme ikke... Mne jeg vil gerne lige høre hvad andre siger... Jeg kan sagtens forstå at i er fustreret og stakkels storebror...!!! Bare husk at sige til storebroren at lille bror trodsalt elsker ham men måske ikke forstår at vise det....

  • #2   13. dec 2010 det gør vi bestemt også og fortæller ham også hvor meget vi elsker alle vores børn lige meget - men han er jo ikke dum og spørg om hvorfor han så godt kan finde ud af at vise sin store søster sin kærlighed....
    her til aftensmaden havde vi igen en episode hvor vores datter snakker til jonas og så vil mathias være med i snakken og med det samme hisser jonas sif op fordi mathias "blander" sig og han kækker sammen og græder og gentager igen og igen han hader mig han elsker mig ikke ingen elsker mig... er næsten lige ved græde selv bare ved at skrive det - jeg blev så ked af det under middagen og jeg ane ikke hvad jeg skulle sige andet end trøste mathias og sige jeg elsker ham så ufatteligt højt det hjalp da lidt menkan se mathias er begyndet at vende sin ulykkelighed over jonas til vrede og frygter han en dag for et hys anfald og gør noget han vil fortryde - vi holder self altid øje med drengene når de er sammen når de har så føsomt et forhold.

    mathias (storebror) er også stammer og har det i forvejen svært i skolen og fritter ikke at han blir moppet skolen og fritter er meget om netop disse vanskligheder hos børn og de andre re søde ved ham men det er dagligt ham en kamp at forklare sig ordenligt og han var i børnehaven nemt til tåre eller vrede... kan det være såen noget jonas kan mærke og er utrygt ved ham ??


  • #4   14. dec 2010 dagplejen til jonas eller børnehaven nu skolen ved ikke hvad de skal foreslå de mener det vil gå over med tiden - det nok rigtig nok men hvordan takler vi det ind til da - men de mente vi ikke kunne gøre andet syntes bare det lyder underligt i vores øre smiley
    SP ?? hvad er det smiley


  • #5   14. dec 2010 hvad fanen du er da også over alt haha smiley
    det havde vi faktisk snakket om men mner ikke at jennifer mååte mere omkring jonas end mathias - altså jeg amme jo i mange mdr så mad vr faktisk jo kun mig men ellers leg og da vi kom til fast føde skiftes de jo til de hoppe jo for at få lov først smiley mathias havde jo den fordel at jennifer var hos sin far hver anden uge og i en uge af gangen og der ved var der kun ham og jonas så syntes jo netop det er underligt at de så er så fjern fra hinanden eller retter jonas ikke gider ham... idag da vi kom hjem (vi kom samtidig mig og tommas mig med jonas tommas med mathias) idag og stod i gangen hvor mathias bukker sig og siger heeej jonas så skubber jonas mathias og skriger af ham.... hallo mand vil du så lige stoppe og være sød ved mathias sagde mig og tommas i munden på hinanden så pev jonas lidt men så gik han og så var det glemt.. dog fik mathias til held jonas til at hjælpe med at sætte hans sko på plads, hvor jeg så siger til jonas, nåå det var goddt hjælper du mathias du så dygtig jonas og lader dem så være i fred.. de stunder er der bare ALT ALT for få af smiley

    jonas har det lidt det samme over for sin far også men han kan så klare det bedre i forhold til mathias - ja jonas er meget mor syg men kun når jeg er der og han er såen over for mathias uanset om jeg er der eller ej ... det med de bøger det må jeg prøve tak for det råd smiley

    hedder victor william til mellem navn siden du hedder det som bruger navn ?? synets ikke jeg kan huske han hed det smiley


  • #6   14. dec 2010 du siger han også har noget lignede over for sin far, bliver han også "sur" overfor de andre fædre i han dagpleje.
    for min søn, da han var lidt mindre kunne ikke tåle synet af andre mænd.
    vil da håbe for dig det vender smiley


  • #7   14. dec 2010 tror ikke for han er helt pjattet med sin dagplejer´s mand han siger tit hans navn og grundet jeg har fri så sent så han jonas altid den sidste i en en lille times tid og der kommer han med ind i de rum de ikke er i dagligt og det er typisk stuen og der sidder han tit i sofane med dagplejerens mand og de hygger tit siger hun og joans siger tit hans navn.. for troede nemlig også først det måske var noget mandligt men vel ikke hvis det ikke gælder DP mand ??

    men dog så har han og en snært af det over for andre mænd/drenge i familien lige fra svoger min bror fætter osv men knap så voldsomt men han foretrækker helt klart piger i familen moster min søstre kusiner osv...

    hehe han er mande hader smiley nej det faktisk ikke sjovt i hvertfald ikke når det går ud over vores store søn og self også jionas far kan da også se på ham at det såre smiley følger jeg som mor burde kunne gøre noget men hvad ?? ;(


Kommentér på:
hvorfor "hader" lillebror storebror :(

Annonce