{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid - Solarie???
  • #1   20. sep 2010 Alt med måde...

En enkelt gang eller 3 skulle vist ikke gøre noget, frederic har ikke taget skade af det...

• #2   20. sep 2010 Jeg har ikke gjort det ind til videre, men kan da ikke afvise at jeg kunne finde på at tage et par gange før jeg føder. Ifølge min læge som jeg har spurgt, så er det ikke mere usundt for gravide end for ikke gravide. Men man skal bare huske solcreme, da huden er mere sart og modtagelig når man er gravid.

• #3   20. sep 2010 Jeg gør. da det tager mine smerter. pga låsninger af min hofte vil jeg ikke i svømmehal, da jeg er bange for at falde. jeg har dog kun været i sol to gange, her den sidste uge.. ellers ikke i graviditeten.. jeg sparer på solen, da jeg bliver så brun at det halve kunne være nok. Min dreng har ikke taget skade af dét.. og føler mig ikke som nogen dårlig mor, fordi jeg går i sol.. der er nogle ting som jeg gør med måde, men også mange ting jeg undværer smiley

• #4   20. sep 2010 hold da kæft man, jeg var vant til at tage sol op til 4 gange i ugen inden jeg blev gravid. og jeg fik af vide jeg ABSOLUT ikke måtte gøre det, så nu går jeg bare og føler mig lig bleg smiley og nu har jeg snart termin, og har ikke taget sol 1 eneste gang i løbet af graviditeten....

ØV BØV !!!! - hvis jeg dog bare vidste det for længe siden smiley

• #5   20. sep 2010 Bliver I også mere brune under graviditet end ellers, vi herhjemme har snakket om at det måske kunne have noget at gøre med at mine børn er halv arabiske.. at der så går noget over i mig?? for jeg bliver helt seriøst meget mørk, efter sol. min kæreste (som er araber) har taget sol i flere uger og efter én gang, var jeg bare meget mørkere end han.. og det hænger jo ikke rigtig sammen.. hvis I forstår smiley

• #6   20. sep 2010 Jeg har det også selv sådan at det bliver med måde... Sidste graviditet sad jeg ude i solen udenfor og var dejlig brun da jeg fødte, desværre fik jeg en masse pigmentpletter, men kunne bare godt trænge til lidt varme og selvforkælelse...

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #7   20. sep 2010 smiley Jeg har også ungået sol, da jeg fik højt og tydeligt at vide det var et no go !

Men er der så nogen der ved noget med efter fødsel ? Tænkte på, kan det gøre ens strækmærker værre, bedre eller ???
    Måske det kan gøre de ik vil forsvinde som hvis man ik tager sol ?

• #8   20. sep 2010 Jeg har ikke gjordt det i denne graviditet, men da jeg var gravid med min søn var jeg da i sol et par gange smiley

• #9   20. sep 2010 Mon ikke det er okay så længe det er med måde...???

• #10   20. sep 2010 carina smiley

Jeg tror ikke at strækmærker forsvinder, de bliver mindre og hvide med tiden. har nogle p¨mine lår, der er 10 år gamle, de ses nlæsten ikk.. og har taget en del sol siden.

Jeg fik også enormt mange pigmentfejl under min grav. som ikke er forsvundet.. men sådan er det jo smiley heldigvis har jeg ikke fået nogle i ansigtet smiley

• #11   20. sep 2010 Bare husk på at en gravid mave er tættere på lyset end normalt...

• #13   20. sep 2010 Jeg må indrømme at jeg de sidste par år overhovedet ikke har været i solarie, efter de fandt ud af HVOR skadeligt det egentlig er.
    For et par år siden kom det frem, at har du taget sol bare en enkelt gang inden du bliver 25 år, så har du 75% større chance for hudkræft end ellers.
    Normalt hænger jeg mig ikke i undersøgelser, men hudkræft er så udbredt efterhånden at lige præcis dette tager jeg alvorligt.

Som gravid har man tendens til at danne pigmentforandring i huden, specielt i huden i ansigtet og på halsen, hvorfor man generelt bør holde sig lidt fra solen hvis man vil undgå det. Det er nemlig ikke pigment forandringer der forsvinder igen hvis først du har fået dem.

Angående stråling, tror jeg ikke det er synderligt skadeligt for barnet, men ville nok ikke lige tage chancen. Man overlever vel en enkelt vinter uden at være solariebrun? ;o)

• #14   20. sep 2010 marianne og lars: Det der med hudkræft siger mange eksperter ja, men der er ligeså mange eksperter der siger at rygning giver lungekræft. (hvor mange ryger ikke lige?)

Det er helt i orden du har den holdning og selvfølgelig må du da sige det smiley men JEG syntes ihvertfald det er lige at gå i overkanten... for der er SÅ mange ting man ikke må der kan fremkalde sygdomme på den ene eller anden måde, og man kan bare ikke undgå alle de ting. ja, så er man ihvertfald en der går SINDSYG meget op i det.

• #15   20. sep 2010 nej, der er jo nogen der bare ikke bryder sig om det at tage sol, mens andre tager det dagligt... der er jo smag og behag

• #16   20. sep 2010 mie, kan så fortælle dig det er nemmere at kurrer lungekræft end hudkræft/modermærkeskræft.. Har det først bredt sig er der ikke meget at gøre længere, og jeg har set en der er død af det, og har aldrig og jeg mener aldrig set noget så forfærdeligt. & Jah har set folk med lungekræft, mave, lever osv. og det så overhovedet ikke så slemt ud smiley

• #17   20. sep 2010 ja, det var jeg også! jeg tog det op til 4 gange ugenligt og har ikke taget det 1 eneste gang mens jeg var gravid... men må da så indrømme at jeg godt kunne have fundet på det engang imellem hvis jeg havde vidst der ikke rigtig skete noget med barnet...

havde fået af vide alle de stråler var så farlige så farlige

• #19   20. sep 2010 Mie 38+: Jeg er overhovedet ikke fanatisk omkring alle mulige ting, men solarie er bare en af de ting jeg føler at jeg kan undvære, ud af alle de ting man bør undgå. Så er der andre steder jeg ikke er så "hellig" som man også kan blive syg af. Man gør sig jo bare nogle valg, og under alle omstændigheder ville jeg ikke gøre det som gravid, både pga pigmentforandringer og pga man ikke ved om det kan gøre noget for baby.
    Jeg må indrømme at jeg synes at 4 gange ugentlig er vildt meget, men igen som du siger, smag og behag, jeg synes det ser unaturligt ud hvis man er decideret "solariebrun" hele vinteren igennem.

Det er jo så bare min mening ;o)

• #20   20. sep 2010 marianne; Jeg vil heller ikke gå i solarie 4 x ugentligt mere efter jeg har født. Som sagt, har ikke taget sol 1 eneste gang i løbet af graviditeten, men vil da tage noget når jeg engang har født... Jeg gør det dog heller ikke kun for at se brun ud og blive total mørk, jeg gjorde det pga. jeg har nogle skønhedspletter i ansigtet som genere mig, og de bliver mere utydelige når jeg tager sol ... så derfor gør jeg det smiley

• #21   21. sep 2010 Er du færdig med dine dumme kommentarer Camille..

• #22   21. sep 2010 Min læge har omtalt det som værende en mulighed. . og dér står også noget om det i div. graviditetsbøger. Du må da have det dårligt med dig selv, siden du altid skal prøve at pille andre ned.. når de skriver noget du føler dig bedre vidende om!!!

Kommentér på:
Gravid - Solarie???

Annonce