{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Gravid og solarie? {{forumTopicSubject}}

Må man det?
Syntes ikke jeg kan læse mig frem til det i nogle af mine bøger og nu er min sommertan jo ved at være væk og blegheden begynder at vise sig *g*
Ej slemt er det ikke, men jeg syntes virkelig bare at jeg trænger til at få lidt kulør og blive varmet godt igennem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid og solarie?
  • #1   23. sep 2008 Det tror jeg godt du må. Jeg tog sol en enkelt gang da jeg var gravid, men fik det utrolig dårligt af det. Det er derfor de fraråder folk det, fordi man kan få det dårligt og når du har det dårligt har dit barn der os dårligt.

• #2   23. sep 2008 Jeg var på sygehuset, og de sagde direkte til mig der, at jeg IKKE måtte gå i solarie, for jeg kunne koge barnet.. Det lyder rimelig groft, men det var sådan de sagde det.. Ved ikke om det er helt rigtigt, men.. smiley

• #3   23. sep 2008 ej hvad er det for noget fis babyen tag da ikke skade af solarie ingen af mine børn er blevet syge og jeg tog da sol 3 gange om ugen i næsten alle 9 mdr.

aldrig hørt at nogen har taget skade af det.

• #4   23. sep 2008 Jeg har nu også hørt at man ikke nå.. Så jeg holder mig fra det.. så hellere være lidt bleg

• #6   23. sep 2008 Jeg ved kun hva de sagde til mig på sygehuset.. Syntes også det lød lidt mærkeligt, men tænkte, nå, jamen de er jo nok klogere end mig på det punkt.. Fik også afvide at jeg ikke måtte bruge varnepude, for det også kunne koge barnet.. Hmm..

• #7   23. sep 2008 Jeg har altså også hørt fra flere at det kan være skadeligt, men ved ikke lige om det står nogle steder :o)

• #8   23. sep 2008 Nå men det stod da så åbenbart i det der link der er lagt her i tråden

• #9   23. sep 2008 Jeg spurgte min læge fordi jeg har eksem over hele kroppen og det er slemmest om vinteren, og nu må jeg jo ikke bruge hormon cremer og ling og sol er jo en af de ting der hjælper og han sagde at der intet problem var i at tage solarie når man var gravid, det måtte man gerne,

Jeg har så bare hørt at man skal passe på med at maven ikke får det FOR varmt, så får du det rigtig varmt så gå ud og tag ikke en halv time ad gangen. Jeg har blæseren på højeste hele tiden og jeg når aldrig at få det varmt derinde når der er køligt i rummene i forvejen fordi det er efterår og døren jo ofte står åben ind til. Om sommeren kan det være mega varmt at tage solarie, men har du det tilpas er det ikke varmere end lunt.
    Men hvis bare at du går ud hvis du begynder at få det rigtig varmt så sker der intet. Jeg gør så det at jeg lægger min bluse over maven -jeg får godt nok ikke sol på maven men det er heller ikke det vigtigste, tror bare det er bedre at jeg lige beskytter maven mod den stærke sol

• #10   23. sep 2008 men at du ligger og har det dejligt derinde gør ikke noget. Det er bare hvis sveden begynder at piske af og du får det ret varmt. Brug evt sunblocker på maven hvis det er.
    Der er det så at jeg bare ligger min bluse over maven i stedet når jeg tager sol. Den blir lidt hvid ja, men når jeg ligger den over og føler på maven mens jeg tager sol er den stadig kølig under blusen

• #11   23. sep 2008 Jeg har også fået det af vide, med at maven ikke må blive over-ophedet

• #12   24. sep 2008 ja men man kan sagtens tage sol hvis man selvfølgelig ikke bliver dårlig.

Men for ikke at overophede den (der skal en del til) så er det jo bare at dække den til så solen ikke steger op huden. Hávde det også bedst med at ligge min bluse hen over maven så maven ikke fik sol og blev holdt kølig.
    Så satte jeg blæseren i gang og lå og nød det. Så bliver den heller ikke overophedet. Men begynder man at få det meget varmt skal man altså gå ud. Så ville jeg heller ikke blive liggende.

Men sæt blæseren til og dæk din mave til med bluse eller et klæde så skulle der ikke være noget problem i det. Og sørg for ikke at få det for varmt så du ikke bliver overophedet.
    vi må jo også gerne cykle så vi blir lidt forpustede og der får vi jo også sved på panden og bliver lidt varme i kroppen men det er rigtig nok vi skal ikke blive liggende i solariet hvis vi får det super varmt.

Kvinder i udlandet hvor det er varmt får jo også millioner af raske børn der ikke har været overophedet, så hvis man gør det med måde og tager forbehold er det ok

• #13   24. sep 2008 jeg tog ca en gang gang om ugen sol når det ikke lige var flot vejr udenfor.. en gang om ugen skader intet hvertfald

• #14   26. sep 2008 jeg er sq os blevet bleg.. men kan foreslå daglig creme der farver lidt, jeg har en til krop og en til ansigt... super godt nar man bruger dem smiley men jeg har også en ansigts solarie her hjemme,, er SÅDAN EN OKAY ? smiley

• #15   26. sep 2008 Ja man kan selvfølgelig godt bruge selvbruner men så ville jeg hellere tage sol og ikke smøre mig ind i parfume og kemikalier som de fraråder med bebse i maven som en af de 9 gode vaner inde på babykemi.dk

men ja ansigtsol er der jo intet i vejen med, det kan du sagtens. Tror at de man diskuterer her at at få den stærke sol på maven som stråler babyen hvis man ikke dækker til og så ens krop kan blive overophedet hvis man død og pine holder sig i solariet selvom man sveder vildt for at få farven og det ville være ærgeligt at spilde pengende.
    men ellers er det at gå ind i et rum der ikke er for varmt allerede og sætte blæser i gang osv.

men ansigtsol gør jo ingenting, der får du heller ikke sol på maven og skal ikke dække den til der, og så kommer du jo ikke til at svede så ja ansigtsolen er intet problem overhovedet

• #16   26. sep 2008 I min graviditet ville jeg nok hellere vælge ansigtsol frem for selvbruner i hvertfald smiley

• #17   29. sep 2008 det var ikke lige frem selvbruner jeg snakkede om, det kan jeg ikk fordrage,, men jeg tror at det er Dove der laver nogle cremer , hvor de giver en ekstra lille glød og skal andvendes hverdag.. tror det er 1½år siden de kom frem og blev populære (igen) smiley

Kommentér på:
Gravid og solarie?

Annonce