{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Tori
Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732

stædige pige/drengebørn {{forumTopicSubject}}

Ja nu er min datter så blevet 2 år og hold op hun er blevet mere stædig end hun plejer at være. Er det noget som høre alderen til?? Hun er også begyndt at slå efter os hvis ikke hun får hendes vilje, og jeg vil altså ikke begynde og give hende hendes vilje hele tiden bare for at undgå at hun skal slå. Vi har altid brugt at sende hende i "skammekrog" hvis hun har gjort noget hun ikke måtte, men det er som om hun er ligeglad med det lige nu. Er der nogen som har oplevet noget af det samme og hvis ja havd gjorde I for at få dem på "ret" køl igen?

undskyld det blev lidt langt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stædige pige/drengebørn
  • #1   5. aug 2008 førhen kaldte man det trodsealderen nu hedder det selvstændighedsalderen !!!!

den der med skammekrog er jeg nu ikke helt vild med - dete r bedre at give hende mulighed for andre handlemåder - jeg mener ikke at "skamme" sig løser nogen problemer.

men tilgengæld kender jeg udemærket situationen ogfornemmelsen af magtesløshed, jeg har selv haft 3 tøsepiger som nu er teenagere (hvilket vi alle håber at overleve)

• #2   5. aug 2008 Min søn er igennem det nu og sommetider er vi ved at gå ud af vores gode skind.....hold da magle hvor har han temperament....

Men det er heldigvis kun en face....

HJvis vores knægt får en flip, så afleder vi det ved at gå væk fra det han bliver gal eller frusteret over, så han glemmer det han blev sur over og koncentrer sig om noget andet, det hjælper her. Vi pylre ikke om ham eller noget for så udnytter han bare situationen...

• Tori

#3   5. aug 2008 Det er også forkert af mig og kalde det "skammekrogen" det er mere en time out, hun får af vide gør du det en gang mere så kan du stå i gangen indtil du kan være sød igen, det er når hun slår efter os. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op. Det er simpelthen for meget nogen dage. Jeg kan godt savne engang i mellem at få besøg af SHPén så hun evt kan se om der er noget i vejen. Men de besøg stopper jo når de bliver 1 år.

• #4   5. aug 2008 Det er hårdt...jeg ved det.
    Man står magtesløs og ved bare ikke hvad man skal gøre og hvorfor barnet er sådan. Vores søn begyndte også at slå i en periode når han blev gal, men efter nogen tid fandt jeg ud af hvorfor....!

Han blev gal og slog somme tider, hvis vi ikke forstod hvad han mente og ville sige. (Hans sprog er jo begrænset), så efter at vi lærte os selv at lytte, så er det ovre nu, han slår ikke mere og vi lytter til hvad han vil og mener med han sprog og krops-sprog. Det andet der også gjorde at han bleb hidsig og gal var fordi han blev kylet rundt fra den ene gæstedagplejer til den anden og det stressede ham og gjorde ham urolig. Dette har vi fået skik på endnu....det kan være mange ting der udløser disse anfald men tålmodighed er en dyd selvom det er mega svært.

• Tori

#5   5. aug 2008 ja det er mega hårdt. Jeg kan bare nogen gange godt føle mig lidt som en fiasko som mor, hvis jeg ikke engang kan forstå mit eget barn, hvordan kan jeg så forlange at andre kan. Men jeg må håbe det hele snart bliver normalt igen.

• #6   5. aug 2008 Mnage gange ser man blindt på problemet fordi man går i det hele tiden....andre øjne kan måske se det....er hun sådan hos andre eller kun hjemme?

• Tori

#7   5. aug 2008 kun her hjemme, hun er en engel når vi er ved andre eller når hun skal passes. så de tror ikke på mig når jeg siger det til dem.

• #8   5. aug 2008 det samme her....ungerne ved jo hvordan de kan tage "røven" på os og de ved hvor langt grænsen går eller ret og sagt de prøver at finde ud af det. Hvordan er jeres hevrdag...kaotiosk i forholdet eller andet?

• Tori

#9   5. aug 2008 nej, kæresten og jeg elsker hinanden meget højt, selvfølgelig er der lidt skænderier, men ikke mere end i andre forhold tror jeg. Vi gør alt i vores magt for at victoria skal have en hverdag som går som smurt. hvis du forstår hvad jeg mener.

• #10   5. aug 2008 Ja jeg har en datter på 7 år og problemerne bliver ikke mindre, desværre..
    Det er bare nemmere at forklare dem hvorfor de ikke må de ting de gør, men som sagt små børn små problemer, store børn store problemer...
    Jo større de bliver, jo mere besværligt bliver det for os som forældre at argumentere overfor dem, da de jo også kan tale for sig.. Det er bare mine egne erfaringer

Kommentér på:
stædige pige/drengebørn

Annonce