{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Dexiii *
Dexiii *
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 2

Erfaring med baby og hest??? {{forumTopicSubject}}

hej smiley

jeg har lige nogle spørgsmål...

jer der har hest, hvor lang tid inden i skulle føde, kunne i ride???

Hvor lang tid efter fødslen gik der før i kunne ride igen??

Og hvis i selv var ude ved hesten med baby, hvordan foregik det så, ??? er det for besværligt eller gik det bare fint??

Det er spørgsmål der farer rundt i hovedet på mig, vil bare så gerne ha det hele til at hænge sammmen smiley

så håber på nogle gode svar og erfaringer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med baby og hest???
  • #1   25. aug 2010 Jeg red til jeg var 6 mdr henne. Dog kun ture og kun i skridt.
    Jeg var ude at ride igen da Emily var 3 mdr. Jeg tog derud sent på eftermiddagen, og red imens hun sov i barnevognen op til ridebanen.

• #2   25. aug 2010 Jeg tog en meget lille skridte tur 2 uger før, men har ellers ikke redet i min graviditet..

og red først igen flere måneder efter..

Jeg red dog også kun på min venindes på det tidspunkt.. Jeg syntesj eg skulle have hest igen, så da Katja var 7-8 måneder købte jeg en pony til hende, den er dog lige nu "parkeret" indtil den kan bruges (Den er en måned yngre end Katja)

Og så købte jeg i april i år en til mig selv, som skal i tilridning fra 1. oktober .)

Jeg syntes der er masser af tid til hesten, når jeg er derude er datteren de fleste gange hjemem sammen med sin far smiley

Jeg har hende dog med engang imellem, og hun ELSKER heste, de skal bare klappes ALLE sammen smiley

• #3   25. aug 2010 De anbefaler at gravide ikke rider pga de risiko der er ved det..

Men det er jo op til en selv om man tør tage chancen - jeg ville ikke gøre det.

• #4   25. aug 2010 red ikke under min graviditet da jeg ikke turde tage chancen. min hest var også kun begyndt på tilridning...satte ham til salg under min graviditet da jeg ikke rigtig kunne sehvordan jeg skulle få tid når man skulle arbejde igen. nu er jeg så alene med min datter og synes det er bøvlet at skal derud med hende når man skal ride, og har også en træls ryg så er derude når min datter er hos sin far...min hest har nu stået til salg i over et år men en sød 17 årig pige der har tilredet ham og rider ham ofte. Men hvis nogle mangler en fjordhest så sig til

• #5   25. aug 2010 jeg ville heller ikke tage shancen, selvom det kun er en skridttur. hva hvis hesten bliver forskrækket? ellers tak. omgås dem forsigtig og pas på dig selv da man aldrig helt kan vide hvor man har dem

• #6   25. aug 2010 kristina - det var 5 skridt på deres fold, der er ikke noget at blive bange for der, jeg snakker ikke om at tage den helt store skridttur

• #7   25. aug 2010 Jeg red helt op til 10 heste om dagen, indtil jeg var 4 måneder henne, der fik jeg bækkenløsning og kunne så slet ikke ride mere.. Sad på en hest én gang efter jeg fik bækkenløsning til en salgsfremvisning..

Red igen 8 uger efter, men min krop var ikke klar så holdt en måned længere.. Her et år efter er jeg stadig ikke kommet ordentligt i gang med at ride igen..

Har redet enkelte gange med Oliver i barnevognen, men synes ærlig talt det er for risikabelt.. Ville hade mig selv hvis jeg faldt af og blev slået bevidstløs eller sådan noget og han så bare kunne stå der og skrige..

• #8   25. aug 2010 Oginden nogen bliver tossede over jeg red op til 10 heste, fandt sent ud af jeg gravid, så vidste det altså ikke i de 3 af månederne ;o)

• #9   25. aug 2010 satte ham jo heller ikke til salg fordi jeg ikke ku ride under graviditet men fordi tiden ikke er til den..ja men ved jo heller aldrig om man ryger af...rytmen og hestens bevægelser er vidst heller ikke sundt.... op til en selv om man vil tage chancen for sig selv og sin baby i maven

• #10   25. aug 2010 SKridt er netop rigtig sundt for ryggen

• #11   25. aug 2010 ja det er et levende dyr så man kan aldrig 100 procent vide hvor man har dem og enhver hest kan blive forskrækket.....synes det er ærlig snak at indrømme man ikke har tid til sin hest og så sælge den til en der har den tid hesten kræver i stedet for at beholde den og den bare står og passer sig selv

Kommentér på:
Erfaring med baby og hest???

Annonce