{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.059 visninger | Oprettet:

Janne B
Janne B
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72

Privat dagpleje {{forumTopicSubject}}

Jeg er privat dagplejer og er dybt skuffet over min kommune. Har siden jeg startede ikke haft problemer med at få børn, men på det seneste har det været svært. Folk henvender sig godt nok og bliver skrevet på venteliste, men springer så fra, når de får tilbudt en kommunal dagplejer. Dette har jeg ikke kunne forstå, da jeg véd at jeg har et rigtig godt ry. Nu har én af mine nuværende forældre fortalt mig, at når de taler med kommunen og fortæller, at de har valgt privat dagplejer, bliver de på det kraftigste frarådet dette og får serveret skrækhistorier angående lange sygemeldinger uden gæstepleje m.m. (har ikke haft én eneste sygedag siden jeg startede som selvstændig for 3 år siden). Så kan jeg jo bedre forstå det hele. Hvis forældrene er det mindste usikre på systemet, er det jo klart, at de lytter til autoriteterne. Har nu lavet en ekstra side på min hjemmeside, der netop omhandler dette, så nu håber jeg bare det hjælper på det.
Er der andre herinde, der oplever noget lignende eller er det kun i Herning? Skal måske lige nævne, at Kommunen ikke vil samarbejde med os, men betragter os som konkurrenter. Vi tager jo arbejde fra deres egne dagplejere.
Kære forældre i Herning: Husk at I har ret til selv at vælge jeres dagplejer og at kommunen kun vil anbefale sine egne ansatte.

Undskyld at det blev lidt langt, men skulle lige af med nogle aggressioner.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Privat dagpleje
  • #1   4. aug 2010 Jeg vil bare sige at jeg vil til hver en tid vælge en privat frem for den kommunale dp. Vi har prøvet at ha vores datter i 2 forskellige. Men de var begge SÅ dårlige at vi ALDRIG sætter vores ben sådan et sted igen. Desværre er der så lang vente tid hos de private smiley Ville gerne min datter kom hen til dem. Så nu må hun jo bare være hjemme eller ved bedste.

Håber for dig at der sker nogle ændringer. Kan ku se fordele ved private! Held og lykke.

• #3   4. aug 2010 Der er nøjagtigt det samme problem i vestsjælland, min mor er også privat dagplejer og hende fra kommunen der har med de private dagplejere at gøre er bare en dum sur sæk der ikke snakker pænt i røret og er 100 år om at sende papirene ud til forældrene

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #4   4. aug 2010 Tania mor til Nynne&Tilde : Hvor får du fra der ingen kontrol er med de private dagplejere???? Jeg er selv privat dagplejer og kan da fortælle dig at der kommer tilsyn hos os lige så vel som ved den kommunale........
    Ang fri/sygdom så er det den enkelte dagplejer der må gøre op med sig selv om hun vil være med på en gæsteliste.. Men i de fleste tilfælde så gælder en gæsteliste ikke ved fri og ferie, da det bliver meldt ud i rigtig god tid.. så forældrene har rig mulighed for at finde anden pasning.

Nu er jeg godt nok fra Aalborg kommune og her er ingenting og klage over mht privat pasning. Godt nok må pladsanvisningen ikke fortælle hvem af os der har ledige pladser men de henviser altid til vores forenings hjemmeside...

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #6   4. aug 2010 og jeg giver dig svar på hvordan det er i min kommune. tror nu nok jeg ved hvor meget kontrol der er med os i og med at jeg selv er privat dagplejer....

• Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

#8   4. aug 2010 Nu handler problematikken ikke om, om det er bedst at vælge det ene frem for det andet. Det er jo individuelt. Det handler om, at kommunen ikke respekterer forældrenes retmæssige valg.
    De forældre, der vælger privat dagpleje, er jo nogen, der i forvejen ikke vil benytte tilbuddet om gæstepleje, men vælger selv at finde en løsning. Skal måske lige nævne, at gæstesystemet hos de kommunale dagplejere i vores kommune er blevet meget ufleksibelt pga. besparelser.
    Jeg har selv været kommunal dagplejer i 17 år inden jeg blev privat, så kender sagen fra begge sider.

• Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

#10   4. aug 2010 Tanja, det er jo ikke op til kommunen at bestemme det. Tværtimod er de ved lov pålagt nogle forpligtelser, som de kan vælge at lide eller ej, men alligevel er de der og skal overholdes.

Kommentér på:
Privat dagpleje

Annonce