{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp :)
  • #2   17. jul 2010 Vi har kørt i en uge nu ikke at bruge ordet nej, men gået ned i børnehøjde - fået øjenkontakt og eks sagt; jeg vil ikke have du kaster med 'det' o.lign ...

Vi kan mærke en forandring...

At sige ved bordet; du skal side pænt. Han aner ikke hvad 'pænt' er, det gør han først når han bliver ældre. Nu er han ved at lære de ting som han senere kan forbinde med det at side pænt. Så herhjemme er det; jeg vil ikke have du kaster med maden - tallerken skal blive stående osv. For når han bliver ældre ved han at det at side pænt er ikke at kaste med maden - ikke skubbe tallerken hen ad bordet osv.

Vi bruger også time out herhjemme og ved at dp også bruger det. Hos hende er det blot at 'holde pause'. Hvor hun sætter ham ned og siger, nu tager vi lige en pause...

Han gør det også med hans legetøj herhjemme. Han kan køre rundt på hans politi scooter og så lige pludselig stoppe op, stille hans scooter på plads - kigger på mig og siger; så mor - scooter holder pause... Og finder noget andet at lege med...

• #3   17. jul 2010 Johanne er 21 mdr. og vi bruger time out allerede 3 gange i alt... Og vi kan gøre det alle steder, en gang var det inde hos farmor det synes hun var meget synd for hende, men har så hørt at det er max et minut par år de er gammel (supernanny) og bare et minut fra de sidder stille, der hvor jeg har sat hende smiley Det kan godt tage et par forsøg... Men det virker... Ellers er vi bare ret konsekvente og har forskel på Nej og av... Av er brændeovn og ovn/komfur... Og nej er "bare" ting man ikke må pille ved fx. fjérnbetjening osv... Og nej virker fint da hun endnu er for lille til det må du ikke fordi... talen...

• #4   18. jul 2010 Linda B. Det er bare super det du skriver, det er direkte efter en lærebog, og det har virket på de børn eller udviklingshæmmede jeg har haft med at gøre. Istedet for at sige DU må ikke, DU skal, det er uoverskueligt for et barn der ikke er fyldt 3 år endnu.
    Du skal som du selv skriver sige JEG vil ikke have, JEG siger at du skal.

Husk en time oute ikke skal overgå barnet alder i minutter. Altså 2 år = 2 min.

• #5   18. jul 2010 Joan K

Har set en del 'super nanny' og den danske udgave. Syntes det er ret lærerigt og giver nogle gode råd - idéer - måder at gøre ting anderledes på mm. Redskaber der helt klart kan bruges og kan afprøves.

Kan jo se det virker herhjemme. Det giver en helt anden 'dialog' ikke bare at sige evig og altid 'nej' og tage ham væk.
    For tror at når han bliver større og han kun har fået 'nej' og ikke andet at han så vil spørge; hvorfor? At sige; jeg vil ikke have du bider - er mere konkret, end blot at sige nej.
    Kan da godt se det er nemmere at stå i køkkenet midt i maden og råbe 'nej' efter ham, end at lægge det man har i hænderne - gå ind til ham og ned i hans højde og sige; Frederic, jeg ville ikke have du xxx. Hvilket vi gjorde i start, men det her giver noget helt andet - måske man kan kalde det respekt. Vi ikke brugt time out siden vi fjerned 'nej' fra opdragelsen. Ja frikadellerne blev måske lidt mørkepå den ene side og sovsen brændte på, men vi har fået en dreng der lytter og forstår.

Han er 22½ mdr. Er nok også den hårde ang det at opdrage mm. hvor farmand mere bukker under. Han kunne stå og grine en lige op i ansigt og lave mere ulykker. Men det er slut nu, og hvor er det lækkert...

Han hjællper til med at dække bord og bærer selv sin tallerken ud efter mad. Vildt sødt når han står og deler tallerkner ud og snakker med sig selv; en mor - en far - en freder - mig dele tallerkner ud til alle...

• #6   18. jul 2010 Har vist kun set det der supernanny en gang.
    Men at i indrager ham i gøremål, er bare pertekt, det giver ham en oplevelse af sejer, og mor og far bliver glade når jeg gør såden.

Et NEJ er et negativt ladet ord, og siger man gentagende gange nej, så mister barnet troen og alt bliver negativt.
    Et barn spejler sig i sine forældre, og er de negativt ladet, så bliver barnet det også.

• #7   18. jul 2010 Joan K

Det er rigtigt, for han kaver et sejer's ansigt når han har hjulpet... Han skal jo lave lidt for hans lommepenge... smiley

Den danske udgave er faktisk også ret god, står jo her som første gangs forældre og vil gerne have de rigtige redskaber for at få en harmonisk og tryg dreng. Og det har vi...

Kommentér på:
Hjælp :)

Annonce