{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Mærkelig holdning at have! ;) {{forumTopicSubject}}

"Jeg orker ikke at kvinder ammer i det offentlige rum! Nybagte mødre har åbenbart så frygtelig god tid, så de fordriver dagene med at gå på café.
Og babyerne skal åbenbart lære cafélivet fra begyndelsen af livet. Derfor tager kvinderne deres skrigende unger med på café for at vise dem frem iført alt for dyrt mærkevarebørnetøj – børnene fatter ikke en brik af hvad der sker.
Alt imens mødrene drikker café latte, så får børnene jo også fråderen på, og begynder at hyle. Når andre mennesker går på café for at hygge sig, og børneskrål bidrager ikke til en hyggelig stemning! Babyerne er på deres udviklingsstadie ikke i stand til at spise cafémad, så i stedet for at bestille en ekstra club sandwich, hiver deres mødre lige ned i blusen, foran alle cafégæsterne. Det er altså vammelt at kvinder sidder og blotter en halv barm. Her ser vi grunden til at modermælkserstatning er opfundet. Og hvis børnene skal sove tungt, kan man sikkert også bruge modermælkserstatning til at krydre en white russian.
Lad mig slippe for skrig, gråd og blottede bryster når jeg går på café. Jeg orker det ikke!"

Sjovt nok er det en fyr som har skrevet dette. Men synes det er en mærkelig holdning at ha. Han mener at mødre skal sidde hjemme på deres flade røv og amme og ikke kunne gå ud og være social.. Men på den anden side, han er jo en mand, han forstår ingenting smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbler skal samles 1.500 kr.
  • Hænge 3 gardinstænger op på væg, samt hænge 3 lamper op 1.500 kr.
  • Hylde, vitrineskab, lampe og tv montering 1.400 kr.
  • El opsætning af lampe 500 kr.
  • Rengøring 400 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, fejlkode E09, Siemens 2.342 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelig holdning at have! ;)
  • #1   3. jun 2010 jeg siger bare FØØØØØØØØØØØØØØØØØJJJJJ for en led satan.. Godt hna ikke er min mand da! Han glemmer vidst at han også selv bev ammet da han var lille smiley Ondt i røven og måske også en smule jaloux over det ikke er ham der hænger i babsen smiley smiley

• #2   3. jun 2010 Han er jo virkelig dum, faktisk har min lillebror en holdning der siger man ikke skal amme offentlige steder også ? så når mig og min mor prøver på at forklare ham, det at amme er en ganske almindelig ting kan han også se det fra vores side a.. samtidig siger han at det ikke er fordi HAN har noget imod det, men han ved at nogle mennesker bliver støt over det.. og at det jo er et sted for alle.

Men jeg synes det pjat, for man kan sku altid lige dække det lidt med dynen eller noget. og der er jo ingen der siger folk SKAL kigge over på en vel ? men man kan meget godt høre det kommer fra en mand, og han har sikkert ikke børn selv, og kan muligvis ikke engang lide børn :S

• #3   3. jun 2010 fru larsen - nemlig smiley hahahaha

• #4   3. jun 2010 Hvad pokker sker der da for sådan en idiot!!!!
    Jo vi har da lige så meget ret til at gå på cafe som alle andre, og jeg har sgu endnu ikke mødt nogle nybagte mødre eller for den sags skyld andre mødre med børn der skal ammes der bare hiver hele brystet ud og sidder og svinger rundt med det til offentlig skue.......alle jeg kender og har set bruger enten ammestue eller dækker sig til med en evt stofble netop for at tage mest muligt hensyn.

• #5   3. jun 2010 Han er jo seriøst dummere end snot, men det er jo så hans problem ( og den evt. stakkel der får børn med ham)

• #6   3. jun 2010 (link fjernet)

jeg fandt hans indlæg på denne side, den sidste kommentar kommer fra mig smiley hæhæ

• #7   3. jun 2010 Haha sjovt indlæg.... kan kun grine af sådan en mand....

• #8   3. jun 2010 De har en Amme stue på egeskov slot , prøvet den ?
    Lidt fisent

• #9   3. jun 2010 Jeg vil som Mor til 2 skønne unger. faktisk til dels gi ham ret.

Selvfølgelig skal det ikke siges på sådan en måde, men med omtanke og uden at være direkte stødende.....

Carina 22+1

• #10   3. jun 2010 Idiot. Er det måske ikke det mest naturlige i verden??

Forstår heller ikke store indkøbscentre hvor de ikke vil have man ammer nogen steder. Hvorfor laver de så ikke allesammen et ammerum??

Det gør de ikke, men hvis nogen har problemer med at et lille barn får sin mad som det mest naturlige i verden, så vend dig dog om og gå den anden vej!!!! Luk øjnene!!!!
    Uha hvor det kan pisse en af!

• #11   3. jun 2010 Lykke - nemlig. Har det selv på samme måde. Jeg dækkede mig også til osv foran andre/offentlige steder smiley

• #12   3. jun 2010 Mor igen

helt enig
    mine børn har aldrig fået en flaske og jeg har da ammet dem når de var sultne uanset hvor jeg har været, jeg har naturligvis ikke flashet men dækket mig lidt til, men hvis folk ikke kan tåle at et lille barn får mad og at kvinder bruger brysterne til det de har dem til, så er det altså de mennesker, og ikke den ammende, den er gal med

• #13   3. jun 2010 Ja jeg mener også man kan dække sig lidt til . Mange mødre mister total hæmninger og man skal selvf tage hensyn til andre også. Jeg har heller aldrig selv brudt mig om at amme offentlig og faktisk heller ikk i familiens nærvær. Vil helst være alene med ro.
    Men det er stadig en naturlig ting og tager man hensyn til andre og er de også nødt til at tage hensyn til at man har et barn der skal have mad når det VIL!! :o)

• #14   3. jun 2010 nu er jeg vel en "mand" og vil også påstå at han er en idiot, både udfra hvad han skriver om amning og hans trusler om fogedretten osv.

tror ganske ærligt han er en rigtig lille mors dreng der bliver helt rød i hovedet over at se et par bryster (som ikke er hans mors) med den opførsel kan man ikke have meget social liv der er vel ikke nogle der kan holde sådan en stodder ud, forstår ikke at en mand der er så utilfreds skal sidde og tude på nettet over det istedet for at sige noget til moderen i den givne situation. det beviser jo bare hans manglende selvværd ligesom hans trusler beviser det.
    havde ganske ærligt ikke lagt så meget i det da det manden alligevel sidder og gemmer sig bag en skærm hjemme i hans mors kælder.

har personligt ikke noget imod folk ammer midt på gaden, er jeg sulten kan jeg som også finde på at spise en fransk midt på gaden og de stakkels børn skal jo ikke sulte fordi en lille mand bliver pinlig berørt over at se et blottet brøst.

Johnny

• #15   3. jun 2010 synes også indlægget er sjovt.. kvinder er fra venus og mænd fra Mars.. hi hi. god auften tøser

• #16   3. jun 2010 Ha ha Johnny - tror også du har fat i noget af det rigtige!!

linda med to guld... godt argument! Vi skal have bøsse og lebbe rum, fixerum, handicap spise rum osv. ha ha! Det vil jeg bruge hvis jeg skulle blive smidt ud af et indkøbscenter engang :o)

• #17   3. jun 2010 hahahaha hvem har skrevet det sidste indlæg smiley det er for nice ! smiley

• #18   3. jun 2010 Jge forstår virkelig heller ikek dem der bare hiver mælkebaren frem og begynder at amme..

Et hvert andet tispunkt i livet ville de hyle op og skrige hvis nogen sad og så på deres bryster, men når der hænger en baby for enden er det pludeslig okay?

Jeg har ALDIG kunne lide at amme offenligt, og gik helelre end gerne hen i bilen eller hele vejen hjem inden jeg ammede..

Og jeg gik ikke på café med min baby, det kan jeg heller ikke lige se logikken i..

• #19   3. jun 2010 Pernille ..
    Det har jeg, hedder dog ikke ingrid.
    det lød bare så voksent hehe xD

• #20   3. jun 2010 nadia - hahaha smiley ja okay... men fedt indlæg smiley hæhæ

• #21   3. jun 2010 Jeg må nu også give ham ret, bare på en pænere måde, jeg gider heller ikke se på folk der ammer, så må de dække sig til eller sætte sig et lidt mere diskret sted hen.

• #22   3. jun 2010 Man kan også bare sikre sig at det sted man vælger at sidde med sin baby er amme-venligt, så er det dem der har et problem med åbenlys amning der bør finde et nyt sted. Det er bare at spørge, så kan man tage den med ro og være afslappet og ikke unødig irriteret, fordi man har gjort det klart at det er helt ok på stedet smiley

• #23   3. jun 2010 Jeg synes nu det er lidt sjovt og sidder og små ler af det men sådan er vi jo forskellige smiley

• #24   3. jun 2010 Tanja
    en baby kan jo ikke behovsforskyde
    når den er sulten er det NU

jeg ville aldrig sidde i en stegende hed bil eller lade mit barn skrige til jeg kom hjem

og jeg vil da også have lov at gå på café og lign selv om jeg havde en baby, jeg kan slet ikke se hvorfor man ikke skulle

• #25   3. jun 2010 Tanja..
    Jeg tror det meget en smagssag hvordan man ser på det med at amme, for nogle er det, det naturligste i hele verden at amme sit barn.. og selvfølgelig skal baby have noget at spise når den er sulten.. ved at sådan bliver jeg. jeg vil dog dække det til.. hvor i mod andre ikke vil gøre det offentligt ? men det jo et valg folk selv tager, og det burde respekteres (:

Ang. det med cafe er det vel noget i stil med det samme. ¨
    det en smags sag, og jeg kan ikke se noget forkert i mange tager ud med en veninde og hygger sig (: Tror dog ikke at det lige var fordi det skete på en cafe indlæget er der, men fordi det skete i det offentlige.

• #26   3. jun 2010 Ditte mor til 3 < 3 - Den kan godt vente til man har fundet et egnet sted og ikke bare flasher sig selv..

Hvorfor skal baby udsættes for det stress det er for den at være på en café fyldt med larmende mennesker?

• #27   3. jun 2010 Camilla.
    men der er også forskel på at dække sig til og tage hjem at amme. og ikke respektere sit barns behov? det han ber om er man slet ikke tager ud i det offentlige med et barn der bliver ammet. det er jo ikke henvendt til folk der ikke dækker sig til, men til ALLE mødre der ammer s: ? og det synes jeg ikke der er noget rigtigt over ?

• #28   3. jun 2010 Tanja
    som jeg skrev så har jeg heller ikke flashet, men hvis jeg fx har været i Bilka hvad ville så være et egnet sted?
    Jeg har altid ammet (diskret) hvor end jeg har været

Har du så aldrig taget dine børn med uden for en dør mens de var små ? der er jo mennesker alle steder, mine børn har aætid bare hygget sig uanset hvor jeg har taget dem med, og det er overalt de har ikke været passet før de har været ca 8 mdr
    så de har da været i biografen, ude at spise og på besøg hos veninder

• #29   3. jun 2010 Tanja ?
    det behøver da ikke være mere stresset end at gå en tur i parken med sit barn, eller tage ud at handle ? det jo ikke alle børn der bliver stresset a det.. og det vel op til dig, mig og andre som mor at finde ud a om sit barn trives ? desuden behøver man ikke flashe ? man kan dække sig til, og så kan folk jo lade være med at gå total i bagsving og bare stirre ?
    det fint nok du ikke vil amme offentling, og ikke vil gå offentlige steder hen med dit barn (: men det giver jo hverken dig, eller ham ret til at dømme dem der ikke har noget i mod det ?

• #30   3. jun 2010 Ditte mor til 3 < 3 - Nej jeg mener ikke BIlka er et egnet sted, der er jo ingen stole man kan sidde ordenligt på derinde, så skal man gå akavet, hvilket er hverken godt for mor eller barn..

Der er forskel på at tage dem uden for en dør og lade dem være i et stresshelvede i flere timer..

• #32   3. jun 2010 Tanja
    nu har jeg ammet i slynge når jeg har ammet i fx bilka, der kan jeg gå rundt og handle og amme uden andre kan se noget som helst, det kan da aldrig komme andre ved. Og jeg vil da hverken droppe aftensmaden og race hjem eller lade mit barn skrige.

Det er da overhovedet ikke stresshelvede at tage på café, mine rødder har som sagt altid hygget sig, de har deres mor og der er selskab. Og så behøver man jo ikke vælge et sted med 100 kunder på en gang.

Kan slet ikke se at det skulle være mere stressende end fx at tage ud at handle

• #33   3. jun 2010 Louise..
    så er det jo også jeg mener det okay at amme offentligt.
    det noget helt andet, at tage brystet frem og bare lade alle se (:
    men tror også det langt de færreste der gør det, og derfor synes jeg han er lidt plat (: for han har jo ikke henvendt sig til en bestemt gruppe. men alle ammende kvinder (:

• #34   3. jun 2010 i vores bilka er der en bistro og der er sjovt nok stole smiley

• #35   3. jun 2010 Nadia
    præcis
    jeg kender i hvert fald ingen der har ammet og bare har vist det hele

• #36   3. jun 2010 Vi undersøgte det, men praktiserede det aldrig for han sov fra de tre besøg vi gjorde ind til Vejle i sin tid inden min mælk stoppede. Men vi spurgte os for på stedet, for der er ingen grund til at provokere unødigt. Og jeg syntes det er helt fint at kvinder der har små spædbørn ammer lige præcis der hvor deres barn beder om maden. Det er naturligt for mig, men delte meninger vil der altid være omkring dette. Og han er tydeligvis ikke i kontakt med gravide/ammende/nybagte mødre til hverdag for så ville han vide at det ikke er en LET sag at blive mor!

Nybagte mødre har åbenbart så frygtelig god tid, så de fordriver dagene med at gå på café. <--- DET støder mig mest!

Og babyerne skal åbenbart lære cafélivet fra begyndelsen af livet. Derfor tager kvinderne deres skrigende unger med på café for at vise dem frem iført alt for dyrt mærkevarebørnetøj – børnene fatter ikke en brik af hvad der sker. <-- OG dette med mælrkevaretøj, selvfølgelig gælder det for nogen der åbenbart ikke kan leve uden at deres små skal proppes i dyrt tøj. Men der er også os andre, der bare rigtig gerne vil have babyen trives i løst afslappet tøj til en billig penge, som virker til at være rart for den lille at være i.

• #37   3. jun 2010 min mor fortalte her den anden dag at der ofte kommer kvinder ind o spørger om de lige må hoppe i prøve rummet for at amme i den tøj butik hun er i og ja her den anden dag var der en som satte sig mit i det hele :o) og helt ærligt hvem har ikke prøvet og stå nede i byen med et barn der lige pludseligt blev sulten :O)
    Da jeg ammede min datter, tog jeg bussen ned i byen med barnevognen så det var da bare og gå ind i den nærmeste føtex og så bare amme, synes nogen det var træls så var det deres problem ikke mit for det er da noget af det mest naturlige på denne jord.

Jeg var i legoland i sidste uge og de har den der babycare center, der inde sad 5 mødre og ammede og jeg sad så med min flaske :o) men synes det er smadder fint de har inrettet sådan et amme hjørne med store puder osv :o) (og gratis bleer til de lidt støre ;o))

• #38   3. jun 2010 Jamen jeg mener bare, det er det mest naturlige i hele verden altså ?
    Baby'er spiser, børn spiser, jeg spiser ? det naturligt. Og jeg kan ikke se hvorfor man ikke bare kan respektere det, jeg går heller ikke hen til folk og spørg om de ikke kan spise hjemme, bare fordi jeg ikke lige gider kigge på dem ? jeg kigger simpelthen den anden vej (:

• #39   3. jun 2010 Nadia
    enig
    og voksne kan endda behovsforskyde så det ville faktisk være mere rimeligt at bede dem om det smiley

har også hørt mange sige at man bare kan amme på toilettet, helt ærligt, ville de selv spise der, jeg vil ikke engang tisse der hvis jeg kan blive fri

• #40   3. jun 2010 Ditte..

Nej jeg har faktisk også noget med offentlige toiletter.
    jeg tisser der kun hvis det rigtig presser sig på xD
    Men nej jeg ville aldrig gå på et toilet at amme mit barn, er jeg i byen og spise, ville jeg spørge om det okay jeg diskret sætter mig til at amme, og er det ikke okay. ville jeg finde et andet sted at spise. desuden er det for det meste okay, for det ser de hellere end at barnet skriger helt vildt (:

Men jeg mener bare noget så naturligt ikke burde blive snakket så dårligt om (: og da slet ikke af en voksen mand, der selv gør som det passer ham ..

• #42   3. jun 2010 nu er min søster ammende og hun er overhoved ikke flov over noget - hvorimod jeg er lidt mere tilbage holdene .. jeg har på den sidste uge være meget sammen med hende først var vi i bilka og spiste i bistroen vi satte os midt i det hele fint nok da vi spiste men da baby så var sulten var min søster godt igang med at rive mejeriet frem, hvor jeg så som ikke har børn måtte sige til hende / rive hende med over i hjørnet.. (det skal lige siges at hun ikke er en lille b skål med en FF eller G - hun hiver jo bare patten frem dækker sig ikke rigtig til,og det er jo også fint nok for baby skal jo ha mad! men jeg vil sige at jeg bliver også foraget over kvinder der sidder og ammer og ikke dækker sig bare en smule til ... efterfølgene ammer hun ham midt i gågaden og midt i centeret ..

måske er det fordi jeg ikke ved hvordan det er men jeg vil alligevel give min mening til kende som ikke mor smiley

• #43   3. jun 2010 Louise..
    er det ikke også lidt noget andet, på en fødegang ?
    hvis man f.eks lige skal ind i rytmen eller hvad man kan sige, og det er jo lidt svært i starten og sådan (:

• #44   3. jun 2010 Nadia
    ja jeg har så fået "skadet" mit barn, jeg hader offentlige toiletter så forlede da jeg var i indkøbscenter med min 6 årige datter skulle hun tisse, da hun kommer ud siger hun: " det var faktisk et pænt, rent offentligt toilet" ha ha de børn altså

jeg har forøvrigt aldrig oplevet det var et problem at amme nogen steder jeg har spist, men det er muligvis fordi det altid har været diskret

• #45   3. jun 2010 Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men skrig og skrål er hvad det er. Men jeg finder det også frastødende at se på fremmede kvinder sidde og blotte sig fuld stændigt åbent.

Dæk det til, så er det fint med mig. Men finder det meget frastødende at folk sidder og ammer åbent offentligt.

• #46   3. jun 2010 Annesofie.

Nej jeg synes helt sikkert også man burde dække sig til ?
    men der fra og så til slet ikke at amme i det offentlige der er der også langt (:

• #47   3. jun 2010 Ha ha jamen stakkels mand at blive udsat for alle de blottede bryster! Sikke et helvede han skal igennem på hans shoppingture:)

Har ikke så meget til overs for sådan en person. Fair nok at man godt mener folk kan være lidt mere diskrete, nogle mennesker har ingen pli, men at forbyde dem at komme ud bare fordi de ammer er sku langt ude!

Jeg bliver selv dårlig af at se et barn blive ammet, handicappede der spiser og ældre mennesker der spiser. Men kan jeg ikke li lugten i bageriet må jeg da hoppe videre altså...

• #48   3. jun 2010 Ditte..
    Børn fyre virkelig nogle guldkorn a engang i mellem hehe smiley
    Nej jeg har nu heller ikke været udsat for det skulle være et problem, (jeg ammer ikke endnu :D) men med veninderne og sådan.. Men tror også det kommer meget an på hvor man er ? kunne godt forstille mig det ville have et problem med det div. FINE steder (:

• #49   3. jun 2010 Louise
    det er vel også noget andet på sygehuset når man lige har født og skal lære at ligge barnet til osv? Der vil jeg da mene det er STEDET hvor man ikke behøver tænke så meget over det

annesofie

jeg er enig i man skal dække sig til (har også selv f skål), men synes det er helt fint hun ammer hvor som helst barnet er sultent, men selv om man måske ikke selv er blufærdig kan man godt tage hensyn til andres blufærdighed

jeg troede faktisk inden jeg fik min ældste at jeg slet ikke ville amme offentligt fordi jeg er meget blufærdig men da jeg så stod med et sultent barn var der ingen betænkning overhovedet smiley

• #50   3. jun 2010 Jeg er mig S..
    Så du mener ikke at hvis man dækker sig til, så er det okay man ammer offentlige steder ? man kan jo ikke sidde inde 24/7 (: og på et tidspunkt bliver barnet altså sulten. (:

Line H.
    Jeg bryder mig heller ikke om at se på en handicappet det spiser.. men jeg respektere de har ret til at være der. ligeså vel som alle andre. så jeg sørge for at sætte mig så jeg ikke kigger lige der over bare jeg løfter hovedet (:

• #51   3. jun 2010 Jeg er mig:

Jeg gik på cafe ca en gang om ugen da jeg var på barsel, i hvert falde de sidste par måneder.

Jeg vil altså ikke holde mig indendøre fordi ANDRE bliver forargede over at mit barn skal ha mad.

Nu har jeg ikke ammet overhovedet, men hvis jeg havde, så ville det være op til mig hvor og hvornår det sku gøres. At jeg så mener man burde være lidt diskret og dække brystet til, er en helt anden sag..

• #52   3. jun 2010 Det sjove er at selv samme mand sikkert gerne vil glo på en ung pige med så lavtaljede jeans så man kan se hende helt ned i fi og så nedringet bluse så man kan se mere end på en der ammer smiley

• #53   3. jun 2010 Ditte smiley
    der er jo også forskel ;p det jo bare SÅ frækt altså.
    der er ikke noget frækt i at se baby'en få mad.
    en million på han enten er bøsse, ikke kan lide børn eller bare vil have opmærksomhed (:

• #54   3. jun 2010 Nadia
    ha ha ja
    gud forbyde
    at bryster bliver brugt efter hensigten smiley

• #56   3. jun 2010 Jeg er mig
    hvad skulle forskellen være på om
    man gør det hver dag eller en gang om måneden (ikke at jeg tror ret mange gør det hver dag) det er vel næppe de samme mennesker der så også sidder der hver dag så det er nok ikke de samme der bliver stødt hver gang man tager afsted

• #57   3. jun 2010 Ditta..
    I de fleste mænds verden er de der, desværre kun som underholdning for dem (;

Jeg er mig ..
    Slet ikke jeg spurgte ind til det, for at vide din mening præcist.
    da dit indlæg forvirrende mig lidt.
    samtidig vil jeg sige, at hvis man er ude en mødre gruppe og alle børn bliver sultne på engang ? jamen skal man så sige to må amme og resten må gå? eller skal alle sammen gå med en flok skrigende unger.

Du kan vende den på mange måder, ammer du bliver en eller to personer måske forarget over det.. uanset hvor meget du dækker dig til. lader du dit barn skrige til du finder et roligt sted, vil MANGE synes du jordens ringeste mor sådan bare at lade den skrige ??

Personligt går jeg ikke op i folks mening om mig, men hvis det et spørgsmål om at støde folk, tror jeg du støder flere ved at lade baby skrige.. i de flestes øjne er det meget normalt ?
    Man kan jo ikke tilfreds stille alt og alle ?

• #58   3. jun 2010 Jeg er mig
    jamen jeg mener hvad skulle så være i orden ved at støde folk den ene dag og ikke den anden

min holdning er at det ikke rager andre om man ammer offentligt hvis bare man dækker sig lidt til, heller ikke hvis man gør det dagligt

jeg altid været dækket så meget til at man ikke har kunnet se noget uden at stikke hele hovedet ned til mit barn og så er det altså den der gør det der overskrider min grænse og ikke omvendt

• #59   3. jun 2010 altså meget normalt at amme smiley skulle der stå på anden sidste linie smiley

• #60   3. jun 2010 Jeg synes også det er egoistisk at tænke at JEG kan ikke lide at se børn blive ammet, JEG kan ikke lide at se handicappede spise; JEG kan ikke lide dit og dat og bla bla bla.

Vi skal alleammen være her og har allesammen lov at gå på cafe feks. så tit vi har lyst, om vi lugter, er grimme, ammer, er handicappede, fede, tynde osv osv...

Jeg synes måske bare vi skal acceptere hinanden som vi er og hinandens forskellige behov. Og hvis JEG ikke kan lide at sidde ved siden af manden i arbejdstøj eller hvad det nu må være, ja så er det i mine øjne måske MIG der har et problem og må flytte mig.
    Det er så nemt at få det til at være ANDRES skyld at jeg føler mig stødt eller ubehageligt til mode...

Jeg ville til hver en tid selv dække mig til hvis jeg skulle amme, føler mig ikke godt tilpas ellers, men kunne ikke forestille mig at tænke forkert om andre der har det på anden måde.
    Hver sin mening og holdnig og det må man respektere.

• #61   3. jun 2010 Jeg er mig.
    jeg hakker ikke hovedet af dig, jeg siger min mening ligesom du gør (:
    og de kan jo ikke se på dig om du en ammende kvinde, med mindre du allerede ammer mens du går?? eller om du bare ikke vil trøste dit barn og går fordi du synes det pinligt. igen det kommer an på hvordan du vender den (:

• #62   3. jun 2010 Louise - jeg satte os barenevognen foran hende og lagde et tæppe over hendes skulder.. smiley

- jeg synes så at de forældre der lader deres børn skrige i supermarkeder er IRRITERENDE!!!! jeg synes man skal have styr på sine børn og også tænke på andre, jeg kan ikke gå og være opmærksom på om mor pia ikke kan styre lille mathias og jeg så resikere at køre inde i ham fordi han ikke må få en slikke pind. (det er sket flere gange hverefter mor pia skældte ud, jamen kan jo bare sige hva FU** lavede han foran min vogn i raseri )

• #63   3. jun 2010 Haha først så sad jeg WHAAAAT !? troede det var dig der havde skrevet det.. men da jeg læste slutningen at det er en eller anden fyr der har skrevet det kan jeg da kun trække lidt på smilebåndet.. Uvidende fjols kan jeg kun sige ;o)

• #64   3. jun 2010 Jeg ligger da ikke ord i din mund, jeg svare på dit indlæg...

Og fortæller at jeg altså gik på cafe en gang i mellem.

Som sagt, vil give dig helt ret i at det handler om personlige grænser, men hvad der er din personlige grænse kan jo være en helt anden end min er smiley

Jeg har heller ikke lyst til at se på gigantiske ammebryster når jeg sidder og spiser, men hvos folk(som jeg også opfatter at du mener) dækker sig til, jamen så giv den gas og hold dit barn glad i stedet:)

Er det bare mig, eller er det tit de lidt ældre, pædagog-agtige mødre der gør sådan noget? Sorry jeg sætter folk i bås, men de gange jeg har set reality-amning har det gerne været uden bh og i ekkosko:)

• #65   3. jun 2010 Jeg tager skam gerne på cafe og ammer ALLE steder offenligt! Er mit barn sulten så får hun mad!! ikke om jeg vil sidde indendøre og gemme mig væk bare fordi jeg er en ammende mor! Jeg har altid en dyne eller stofble oppe foran mit bryst så man intet kan se! Jeg finder det skam ligeså FRASTØDENDE at nogen skal sidde at glo på mit bryst som de måske finder mit blottede bryst.. Synes det er noget pjat at man som ammende mor ikke kan gå på cafe, hvis folk mister appetitten pga det, så er det da fuldstændig deres problem det kan jeg absolut ikke tage mig af.. også skulle nogen herinde måske lige tage en slapper, det er da helt overdrevet så meget man kan gå amok over at få et glimt af et blottet bryst..

• #66   3. jun 2010 Line og mette.
    Vil give jer begge ret (:

• #67   3. jun 2010 Mette: Nu snakker vi jo ikke bare om et glimt, men om hele tag-selv-bordet...

Slevfølgelig skal ALLE have lov at komme på cafe osv men man kan vel godt tage lidt hensyn til andre?

Bare ved lige at ligge en stofble over brystet, det er vel ikke for meget forlangt?

Jeg er mig: Sov godt smiley

• #68   3. jun 2010 Line h: Jeg har aldrig oplevet en ammende kvinde der fuldstændig blottede sit bryst.. men jo jeg ville da mene at det mindste man kunne gøre var lige at smide en stofble over brystet, men tvivler på der findes mange som ikke gør det af sig selv..

• #69   3. jun 2010 Uh det har jeg desværre oplevet et par gange... og ja, jeg GLOEDE helt vildt for det var sku svært at lade være smiley KÆMPE bryster smiley

• #70   4. jun 2010 Line H (:

Tror vi alle sammen har lidt svært ved lige at kigge, fordi man undre sig og sådan (: men man burde dække sig til. om ikke andet så for sin egen selv respekts skyld (:

• #71   4. jun 2010 Camilla
    meget enig smiley

• #72   4. jun 2010 Bettina
    nu er han jo generalt også et fjols at høre på smiley

• #73   4. jun 2010 Bettina
    nu er jeg godt klar over at han bare har sagt det for sjov, men jeg har meget svært ved at se det sjove ved ham overhovedet, sådan er vi jo så forskellige

Kommentér på:
Mærkelig holdning at have! ;)

Annonce