{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

Rikke K
Rikke K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Svangerskabsforgiftning - også 2. gang {{forumTopicSubject}}

Jeg fik for snart 1 1/2 år siden en dejlig datter men det var bestemt ikke uden problemer. Jeg tog bl.a. 40 kg væske på, fik svangerskabsforgifning og graviditetssukkersyge og var indlagt knap en måned før det endte med et kejsersnit. Efterfølgende har ingen af os heldigvis haft problemer med noget. Jeg tabte lynhurtigt al væsken og de ekstra kg der havde sneget sig på under graviditeten og har nu yderligere tabt 20 kg. Dvs. jeg vejer nu 20 kg mindre end før jeg blev gravid første gang. Ønsket om endnu et barn er MEGET stort. Jeg forsøger at tabe mig mere og motionerer meget, men vægten ser ud til at stå stille lige nu. Mit spørgsmål er om det er "forsvarligt" at blive gravid nu hvor jeg har tabt de 20 kg eller om jeg mon skal helt ned omkring min idealvægt? Det tror jeg nemlig aldrig at jeg kommer, for der er stadig et stort stykke vej dertil.

Har I nogen erfaringer med dette? Jeg er fuldstændig klar over, at det altid (på alle punkter) er bedst at veje omkring idealvægten osv. men det må da vel have hjulpet bare lidt at jeg har tabt de 20 kg? Nå ja, ingen garantier kan gives for, at det ikke ender med det samme helvede igen, men jeg kunne godt tænke mig at høre om andre der har været i samme situation og evt. hvordan det så er gået anden gang I blev gravide?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Hænge montanareoler op 2.000 kr.
  • Samle PAX skab 850 kr.
  • Repair of dishwasher 1.000 kr.
  • Samle møbler hænge ting op 1.660 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svangerskabsforgiftning - også 2. gang
  • #1   30. maj 2010 Jeg har haft svangerskabsforgiftning i min første graviditet. Det endte dersværre ikke så lykkelig som dit da min lille pige ikke overlevede.
    Min anden graviditet var jeg selvfølig mega nervøs. Men alt gik som det skulle og jeg fik ikke svangerskabsforgiftning.
    Jeg ved ikke hvordan det er når man er overvægtig.

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    maj 2008

#4   30. maj 2010 Mange tak for jeres svar!

Jo de vil helt sikkert holde meget øje med mig (som sidst) og fordi jeg har haft svangerskabsforgiftning før har jeg vist større risiko for at få det igen (mener jeg at have læst). Det var bare så grim en oplevelse, at jeg har svært ved at hoppe ud i nr. 2 graviditet selvom jeg brændende ønsker mig et barn mere.

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    maj 2008

#6   30. maj 2010 Jeg har tænkt på at snakke med lægen om det, men jeg er lidt bange for (og ret sikker på) at han bare vil være "fordømmende" og sige, at jeg SKAL ned på min idealvægt før jeg prøver igen. For som jeg startede med at skrive, så kommer jeg ikke derned. Så hvis lægen siger sådan, så er det ens betydning med at jeg ikke får flere børn nogensinde...

Kommentér på:
Svangerskabsforgiftning - også 2. gang

Annonce