1.080 visninger
|
Oprettet:
bleer, bad (bad for 0-1 årige), amning {{forumTopicSubject}}
ja er lidt nysgerrig.
hvilket blemærke bruger du?
hvor køber du bleerne?
hvad koster de?
hvorfor bruger du disse bleer?
BAD (o-1 år)
hvor tit bader du den lille
hvad bruger du i vandet og hvorfor
AMNING.
Ammer du?
hvis nej HVORFOR?
hvad kan du lide ved at amme?
hvad kan du IKKE lide ved det.
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 57 Svar: 705
Jeg bruger Libero
Jeg køber bleerne der hvor de er på tilbud, så lidt forskelligt hvad de koster.
De brugte dem på sygehuset og jeg synes de var gode. vil gerne skifte til nogle billigere, men ved ikke lige hvilke der er gode....
Jeg bader Anna 2-3 gange om ugen fordi hun synes det er sjovt. Jeg bruger ikke noget i vandet, da hun har sådan en fin hud jeg helst ikke vil ødelægge.
Nej jeg ammer ikke, der var så mange start problemer at jeg ikke psykisk kunne klare at amme, så valgte efter en uge at lade være.
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
BLEER :
Vi bruger Libero, som koster 99 kr for en enkelt pakke når de er på tilbud og eller kan man købe en kasse med 3 pakker for 257 kr , da han var lille bitte brugte vi Pampers, men hoppede over på Libero da han ikke kunne tåle pampers..
Vi bruger libero fordi at vi synes det er de bleer vi fungere bedst med, og dem der holder ham bedst tør!
BAD :
Da han var lille blev han badet hver 3 dag, og efterhånden som han blev ældre blev det hver 2 dag, og det gør vi stadig idag hvor han er 1½, nogen gange hver dag, alt efter hvor beskidt han bliver!!
Vi brugte olie da han var lille for at bevare hans fedtlag på huden, og nu bruger vi bare alm astma og allergi + svanemærket shampoo der kan lave et DEJLIGT skumbad!!
AMNING :
Jeg ammede i 1½-2 mdr fuldt ud, derefter ammede jeg kun om natten og så fik han MME om dagen, og det var simpelthen fordi jeg ikke havde mere mælk og kæmpede RIGTIG meget for at få det op og kører igen, men det lykkedes desværre ikke
Jeg kunne godt lide at amme, synes det var skide hyggeligt og var rigtig ked af at stoppe..
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 153
Vi bruger Aldi's bleer.. 80 bleer for 80 kroner - altid! Jeg bruger dem fordi jeg så en udsendelser (Basta, Rabatten, eller lign), hvor 4 DP'er testede bleer, og da vandt Aldis over både dyrere mærker som Pampers og Libero.. :o) Jeg er sindsygt tilfredse med dem, og kan klart anbefale dem..
Her bader vi ca. hver anden dag - men oftest er hun kun med en af os under bruseren.. Det er virkeligt hyggeligt.. Oftest bruger vi kun vand, ellers en smule ´Derma babybad' på en vaskeklud..
Jeg ammer og har altid gjort det :o)
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
bleer:
libero til de to store, de kunne ikke tåle andre
huggies til mindsten, fordi hans lårbasser var for tykke til libero
jeg badede dem 2-3 gange om ugen, brugte sjældent noget i vandet og når jeg gjorde var det kun ren mandelolie, så der ikke var nogle "ad-stoffer" i
amninge
ja alle tre fuldt i hhv 6, 7 og 8 mdr
og supplerende til de var hhv 14, 18 og 30 mdr
jeg kan lide amning fordi det er hyggeligt, nemt, billigt, sundt og alt andet ved amning
jeg kan ikke se et eneste minus ved amning
maj 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 2 Emner: 6 Svar: 185
Dem var lidl har vi også været glade for og i Fakta.
Jeg ammede i 2 måneder måtte også stoppe da min datter ikke tog nok på.
Vi brugte først alomin, men hun kunne ikke skide selv for at sige det på godt dansk så vi skiftede til NAN som fungerede rigtig godt på ende.
Min datter er 1 1/2 år og hun kommer i bad hverdag, og har stort set altid gjort det så kan i sige hvad i vil, men hun skal ikke beskidt i seng ( hun sviner også meget) Syntes det er dejligt at have den faste rutine at spise, bad, hyggestund med tøjet og så putte et dejligt rent barn.. mmm siger jeg bare.
maj 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Emner: 91 Svar: 1.438
Jeg brugte libero - har altid købt dem på tilbud til 79 eller 89 kroner
Hun kom i bad hver 2 -3 dage, min sundhedsplejerske anbefalede mig at det ikke var oftere for det er ikke godt for et lille barns hud at komme i bad hver dag fordi de har noget naturligt fedt der skal være der for at bekytte huden så den ikke tørre ud
Jeg ammede 1 1/2 måned, men Ida tog slet ikke på af min mælk, der var slet ikke nok nærning i, så min sundhedsplejerske sagde at jeg blev nødt til at give hende 1-2 flasker MME om dagen og så begyndte hun da også at tage på med det samme
maj 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Emner: 91 Svar: 1.438
maj 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 2 Emner: 6 Svar: 185
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
hvilket blemærke bruger du?
vi bruger pampers.
hvor køber du bleerne?
Bilka
hvad koster de?
189 for 3 pakker på tilbud
det er dem der er bedst til marcus´s numse, her sker kun minimale uheld.
BAD (o-1 år)
nu er marcus lige blevet 1 år i april, men 2-3 gange om ugen
babyolie og shampoo, olie fordi han døjer meget med tør hud, shampoo fordi skidtet i håret løsnes nemmere.
AMNING.
Ammer du?
ikke mere, men gjore til han var 6 mdr.
hvis nej HVORFOR?
han blev for vild og hyggen gik af det, så jeg valgte at stoppe.
det er en hyggelig måde at få nærvær med mit barn, og så synes jeg det giver noget at vide han får det bedste, præcis til ham.
det var irriterende når folk hele tiden skulle hen og nusse ham og kigge på ham, det var jo vores tid sammen, og noget vi 2 havde, så det irriterede mig..
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 43 Svar: 310
Bad: herhjemme kommer victoria i bad efter behov men ellers 2-3 gange om ugen... vi putter det der hedder "baby bad" i fra neutral, og bruger i det hele taget kun produkter fra neutral til hende;)
Ammer hende ikke, ammede hende kun de første 4 dage, indtil hun lavede hul på begge mine bryster, så stoppede jeg.. det gjorde smadder ondt og det blødte! Men ville meget gerne have ammet hende længere tid...
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
misforstå mig nu ikke, for jeg ELSKEDE at amme min søn og jeg ville ha' gjort ALT for at kunne ha' ammet ham længere end jeg gjorte, MEN... Der er altså også ulemper ved at amme, jeg havde i starten ALT for meget mælk, Oliver kunne slet ikk følge med og kunne ikke sidde og tømme ud heletiden, men jeg "mælkede" stadig igennem dobbelt ammeindlæg og bluse flere gange om dagen, du kan ikke gøre som det passer dig fordi du er den ENESTE der kan give baby mad osv! Hvis baby ikk får tømt ordentligt ud får du brystbetændelse, hvilket BTW er MEGET MEGET MEGET smertefuldt.. Og sådan er der en masse ting..
- Men det finder du ud af en dag når du selv får et barn!!
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 36 Svar: 215
hvilket blemærke bruger du? Bambo str. 5
hvor køber du bleerne? Løvbjerg
hvad koster de? 50 for 42 stk
hvorfor bruger du disse bleer? de er svanemærket, ikke klor bleget og allergivenlige og billige
BAD (o-1 år)
hvor tit bader du den lille: han kommer i bad hver dag, og det er en del af hans rutine
hvad bruger du i vandet og hvorfor; han får hver 2dag sæbe i og vasket hår 3.dag eller efter behov og lidt olie
AMNING.
Ammer du?ikke mere
hvis nej HVORFOR? han kunne ikke få nok næring og tabte sig meget da han var næsten 3 måneder
hvad kan du lide ved at amme? det var hyggeligt savner det lidt
hvad kan du IKKE lide ved det. i starten gjorder det ondt men eller var der intet negativt
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Vi har både de billige Vibelle, som bruges, når tøsen vil ligge stille og de dyre pampers/libero buksebleer, som bruges, når tøsen synes det er mere interessant at kravle rundt på puslebordet - man må vælge sine kampe
hvor køber du bleerne?
Vibelle er dem fra Aldi. De andre køber vi på tilbud forskellige steder
hvad koster de?
Det er der vist allerede kommet svar på....
Jeg synes Aldis bleer er super gode og kunne sagtens nøjes med dem, hvis bare jeg havde en samarbejdsvillig datter!
Buksebleerne vælger vi i libero eller pampers, da de er de eneste, der forhandler buksebleer i så små størrelser
BAD (o-1 år)
Et par gange om ugen eller efter behov
Lidt babyolie, da hun har nogle tørre steder på arme og ben og en lille bitte smule sæbe til håret og numsen
AMNING.
Ammer du?
Jeg gjorde fuldt ud til hun var lige knap 4 måneder og stoppede helt da hun var 6,5 måned
hvis nej HVORFOR?
Jeg startede på skemad da hun var 4 måneder fordi hun krævede mad hver 2. time eller hyppigere, så jeg var lige ved at få spat til sidst
Det var nemt og hyggeligt!
At mine bryster løb i tide og utide og jeg måtte gå med bh og indlæg 24 timer i døgnet.... Jeg kunne knap nå at få bh på, når jeg trådte ud af badet før det dryppede med mælk
Heller ikke så sexet, så vi praktiserede gerne sex MED bh på - ellers kunne jeg slet ikke have det!
I starten følte jeg mig som en maskine, som kun kunne bruges til mad!
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 157
Her kommer hun i bad et par gange om ugen, helst på fars arm, det er sjovest synes hun ellers i en kæmpe balje med badestol og så ellers en masse vand ;o) vi bruger en smule olie i vandet da hun har tør hud...
Ammer ikke længere, hun er 9 mdr, men syntes da det var okay mens jeg gjorde, men vi supplerede med mme i flaske da hun ikke blev mæt hos mig....
bleer, bad (bad for 0-1 årige), amning