{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Emma... B
Emma... B
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50

Det kom alligevel som et chok, gravid. {{forumTopicSubject}}

Min datter fortalte mig for lidt over en uge siden, at hun var gravid. Vi var så til scanning allerede idag, hun var så blot 9 uger henne.
Barnets far har været kærester med min datter i omkring 3år.
Min datter er selv blot 16år, så det kom meget som et chok. Jeg tog det med et smil og sagde til hende at jeg stod ved hendes side 100% ved det valg hun traffede.

Hun har så valgt at hun vil beholde barnet. Da hun så fortalte hendes kæreste det blev han ret sur, smækkede med døren siden har vi ikke hørt noget fra ham.

Hvordan skal man være her? Når den kommende far ikke vil have noget at gøre med børn endnu, som han fortalte over en sms.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det kom alligevel som et chok, gravid.
  • #1   26. mar 2010 Jeg ville nok personligt få ham til at stå som far på papir så barnet kan få lov til at lære ham at kende når det bliver større og ellers ville jeg nok lade være med at snakke med ham.. Jeg tror uanset hvordan man ser på det så er det en svær beslutning..

• #2   26. mar 2010 puha kan nu godt forstå han er blevet chokeret og reageret lidt voldsomt, jeg synes også bare i skal lade ham værre til han lige har fået lov til at tygge de igennem.

• #3   26. mar 2010 der er vel ikk så meget at gøre, give ham lidt tid, måske ændrer han mening når han har sunket det lidt mere, men ellers ja så få ham på papirerne, han kan jo nok ikke rende fra det, og hvis han nægter, hedder det vel faderskabstest, det kan han vist ikke sige nej til... men trist for din datter at hendes kæreste ikke bakker op omkring det, han har trods alt selv været med til at lave barnet...

synes iøvrigt det er flot at du tager det så roligt, og bakker hende op, det er nok det hun har mest brug for nu.

• #4   26. mar 2010 miss milling: jeg er meget enig,vi piger står altid med det endeige valg og han er mere eller mindre nød til at følge med, så man skal ikke tvinge dem til noget for det gavner hverken ham eller barnet.

• #5   26. mar 2010 Jeg synes fanden fløjtendeme også det er hårdt hvis pigen SKAL gennemgå en abort mod hendes vilje, fordi baren til barnet siger hun skal...

Jeg synes dog at vælger man som pige at beholde et barn faren ikke vil ha noget afgøre med, så synes jeg det er for meget, og pisse tarveligt hvis hun så vælger at beholde barnet, og hun så "ripper" ham....

• #6   26. mar 2010 Til trådstarter.
    Har selv stået i situationen, som 15årig.
    Faren til min datter gik helt agurk, det gjorde hans familie også og han skiftede nummer, og droppede fuldstændig kontakten til mig. Har ikk hørt fra ham siden. Jeg har dog mailet med billeder til ham engang imellem, dog uden svar. Han står selvfølgelig som far, men har aldrig betalt børnepenge.
    Jeg opdagede først min graviditet i uge 26 så havde ikke meget valg.
    Du er velkommen til at skrive til mig privat hvis du vil vide mere smiley

Til jer andre, som har SÅ ondt af børn uden en far, så vil jeg bare sige at det er ligeså meget fyrens ansvar. HVIS han virkelig virkelig ikke vil have et barn, så kan han bruge kondom. Det er en dårlig undskyldning at "nu har vi været sammen i 20 år, og fejler ikke noget, og hun er på p-piller, så vi dropper kondomet, så oplevelsen er bedre". Det er måske bedre i nuet, men så kommer de og stiller sig på bagben den dag pigen er gravid evt. på prævention! Den ene % chance for at man blive gravid når man bruger kondom, den er der! Og det burde alle vide. Jeg har altid beskyttet mig, men begge mine børn er undfanget på prævention! Og ingen af mine børn ser deres fædre! De har været velvidende om at der var en chance for graviditet, så derfor syntes JEG det er total uaceptabelt at de stikker halen mellem benene og bebrejder MIG for at presse et barn nedover hovedet på dem! Det har de fandme været ligeså stor del i!

• #7   26. mar 2010 Nadia H - Ja præcis! Jeg kan fandme ikke bare vælge et barn fra, fordi at faren ikke ønsker det! Det er en fælles beslutning, men den beslutning bliver allerede taget, når fyren vælger gummiet fra!

• #8   26. mar 2010 Miss Milling : Hvis han er gammel nok til sex er han også gammel nok til at tage et ansvar..
    Og det er måske ikke fair han skal betale for et barn han ikke vil have, men er det fair at hun skal gennemgå et psykisk og fysisk smerte HELVEDE pga han ikke vil?! ..
    Det er HENDE der skal leve med aborten resten af sit liv...

Jeg har en eks, som jeg blev gravid med, og på daværende tidspunkt havde vi været sammen i 1 år, og han ville ikke have barnet, så jeg fik en abort pga ham, (det var også fint nok fordi det udviklede sig til et MEGET voldigt forhold), men jeg har den dag idag stadig ikke tilgivet mig selv for at gøre det udelukkende pga ham, har stadig mareridt om det nogengange...

Emma : Jeg ved ikke lige hvad I skal gøre, måske give ham lidt tid, man hører jo tit om at fyrer i den alder reagere sådan, men fortryder det bagefter, så måske i bare skal prøve og give ham noget tid?! ...
    For det andet synes jeg det er fedt af dig at tage det som du har gjort, det betyder meget når man ikke er ældre (var selv kun lige fyldt 17, da jeg fik den abort jeg skriver om) og det betyder bare ALT at ens forældre støtter en i ens valg!! ..

• #9   26. mar 2010 Hej , Jeg blev selv mor første gang som 16 årig , på det tidspunkt jeg fandt ud af det var vores forhold slut og han var taget til københavn for at studere på gyminasie og jeg gik i 10klasse , jeg var i 6 månede da jeg fandt ud af det og havde ikke andet valg end og få barnet hvilket også passede mig fint , jeg fik ikke fortalt til faren at han skulle være far før min søn var et år og jeg havde fået lukket min faderskabssag med ukendt far , den dag i dag har min søn og han´s bio far et godt forhold og ser hinaden 1 gang om måneden min søn er i dag 11år.
    så vil bare sige med dette at man ikke altid behøver en far man må vurdere situationen nøje og så tage en beslutning ud fra dette.

min søn´s far har i dag en højt stående stilling inden for it og en lang uddannelse dette havde måske ikke kunne ladet sig gøre hvis han skulle tage sig af en lille dreng da han var 16år.

• #10   26. mar 2010 Jeg er så enig med dig Isaa -

Det er da ikke synd for fyren at han får "trukket et barn ned over hovedet" og hvis det er synd for barnet ,så er det da hans skyld jeg er ret så sikker på at hvis barnet havde et valg så havde det valgt at komme til verden også selvom det skulle være uden en biologisk far ved sin side ! Det er kvindens krop og det er hendes valg.

Jeg synes også bare i skal give ham noget tid. Jeg synes du tager det rigtig flot og det er godt du støtter din datter.

• #11   26. mar 2010 DksMost... - Lige præcis. Jeg skammer mig ihvertfald ikke smiley Jeg er selv vokset op uden en far.
    Jeg har ikke kunne savne noget jeg ikke har haft!

• #12   26. mar 2010 Jeg er også helt enig med Trine !

• #13   26. mar 2010 Jeg holder stadigvæk på at det er pigens valg om hun vil beholde barnet, dog skal hun tage i betragtning at hun risikere det bliver hårdt økonomisk, for jeg synes ikke at en mand skal betale for et barn han absolut ikke ønsker...

• #14   26. mar 2010 min kæreste er også vokset op uden far, og han er simpelthen sådan en god mand den dag idag... og den bedste far for sin søn...

• #15   26. mar 2010 Nadia - Ja det må være derfor! For jeg kan slet ik se hvordan alt ansvaret skal hænge på os! Det er sgu ik os der har valgt at en mand skal betale for et barn han ikke ser :s

• #16   26. mar 2010 Altså jeg synes stadig at kan man være gammel nok til sex kan man sku også være gammel nok til at tage det ansvar der nogen gange kommer ud af at dyrke sex...
    - Og kan man ikke det skal man sku holde elefanten i buksen! smiley

• #17   26. mar 2010 Nadia - Jeg blir osse vred! Eller ihvertfald irriteret. Ved godt det ikke er det optimale. Men min datter lider ikke, og det kommer hun heller aldrig nogensinde til..

• #18   26. mar 2010 Trine - Ja eller bruge gummi HVER gang!

• #19   26. mar 2010 hvis man er gamle nok til at dyrke sex, sys jeg også man burde tage ansvar for sinde handlinger, der er så dem der ikke gør det, men tro så at de børn har det ligeså godt som en der har en far. har man sagt a må man også sige b. jeg var gravid som 17 årig, og faren til barnet ville ikke har det, men jeg kunne da ikke finde på at få en abort, når jeg gerne selv ville beholde. og jeg kunne så aldrig finde på at tvinge ham til og ha noget med hende og gør, eller betale, det har han selv valgt, selvom han ikke har "tid" til og se hende.

• #20   26. mar 2010
    Idag skal man jo så vidt muligt oplyse en far, det har man pligt til... (Ved det fra en veninde som ikke vidste hvem faren var til barnet) ...
    - Og de har ikke noget valg, selvom han ikke ville ha' noget med hans barn, og stadig idag 3½ år efter stadig ikke har noget med sit barn SKAL han betale børnepenge til moderen, hun har endda været nede og få det undersøgt om han kan slippe, men det kan han ikke...

• #21   26. mar 2010 Miss milling - Der er stor forskel på et forældrepar der ikke kan samarbejde og enes om tingene - og så et forældre par der ingen kontakt og konflikter har omkring barnet.

• #22   26. mar 2010 Miss Milling: Men de tilfælde du har set er jeg sikker på at manden ALDRIG er blevet tvunget til at have sex!! smiley

• #23   26. mar 2010 forstår ikk hvorfor folk begynder og snakke om noget emmet slet ikk hanler om???
    og jeg har selv vaægt barnet uden fars ønske og fortryder ikk!!!

• #24   26. mar 2010 Miss - De bliver jo for god sake ikke tvunget til noget som helst! De har jo SELV truffet deres valg ved at vælge gummiet fra !!!

• #25   26. mar 2010 Mor til Elias - Fordi at vi som har valgt barnet uden en far, ikke gider at høre på at vi har tvunget nogen til noget ! Der er to til en tango!

• #26   26. mar 2010 Isaa *Prinsessernes mor*
    ved jeg godt?? valgt selv min søn uden fars ønske!

• #27   26. mar 2010 Mor til elias - Du skrev bare at du ik forstod hvorfor vi snakkede om noget andet end emnet - Og jeg forklarede smiley

Sov godt allesammen får hovedpine af den her diskussion!

• #28   26. mar 2010 Isaa *Prinsessernes mor*
    ja okay... jeg blever sgu også sur over og læse noget af det folk skriver... men tror ikk folk ved hvordan det er når de ikk selv har stået i det!!!

• #29   26. mar 2010 Jeg mener nu stadigvæk bestemt at et barn kan blive et ganske velfungernende menneske uden faren, eller moren for den sags skyld... mine 2 kusiner er bevis på det, og min mand... alle 3 er vokset op uden far...

Da jeg blev gravid med Noah, havde vi kun kendt hinanden 14 dage da jeg testede positiv... jeg fik så en spontan blødning, hvor de sagde jeg havde tabt barnet... det viste sig så han stadigvæk var der, og var i live... jeg besluttede uden Jesper at det skulle være en abort da vi ikke kendte hinanden.. men da aftenen inden aborten skulle finde sted vente jeg 120g, og gav Jesper et valg... enden var han med fra start af, ellers kunne han komme når han selv var klar, og indtil han var klar, skulle han intet betale, så ville jeg klare mig selv, for det her var min beslutning, som jeg traf bag om ryggen på Jesper...
    Han ville så til mit store held gerne være med, og nu venter vi nr. 2...

• #30   26. mar 2010 Nadia H
    forstår jeg godt:) jeg blever selv såret når folk siger sådan noget!!! faren gik jo også fra miig fordi jeg ikk ville tag en abort.. men det nok miig som er dum ikk og tag en abort for tvinger ham jo til noget han ikk øsnker!! ja de bruede lære og pakke den ind!

• Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

#31   26. mar 2010 Han har den tid han vil have til at tænke over det, det er MIN datters valg at fuldføre dette måske uden ham.
    Hvis han ikke vil have noget at gøre med dem, så skal han heller ikke betale for det.
    Jeg er her og støtter hende, hvis hun en dag mangler penge vil jeg selvfølgelig give hende dem.

Jeg mener selv at hun er meget moden, hun har hest og har haft det siden hun blev født. Derved er hun blevet moden, og har taget et stort ansvar for at kunne forsørge sine heste.
    Hun arbejder så også som berider, hvilket hun tjener rigtig meget på. Når hun så har en andens dyr, lære man også hvordan man skal være over for det.

Men jeg er enige med jer alle, hun kan stadig få en abort. Men hvis det er barnet hun vil have, så mener jeg at det også er det hun fortjener.

Ja mange drenge reagere på den måde, men begge hans forældre glæder sig nu til at skulle blive bedsteforældre. Så på den måde vil han sikkert også komme til at se sit kommende barn, da vi ikke vil fjerne den glæde bedsteforældrene har lige nu.:-)

• Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

#32   26. mar 2010 Min datter har sagt til mig at hun ikke har haft sex med andre en ham. Når man står i denne situation nytter det ikke noget at lyve det ved hun også så.:-)

• #33   26. mar 2010 Emma - hvor er det bare dejligt hun har en mor der bare støtter hende så meget i hendes valg om at få et barn...
    Jeg ville til hver en tid også støtte min søn, og mit kommende barn i at skulle være forældre i en tidlig alder.... altid til hver en tid...

• #34   26. mar 2010 Jeg er enig med Sonne, synes det er SÅ fedt du støtter op på den måde, ville også selv gøre det..
    .. Og synes også det er dejligt at hans forældre er glade, det gør måske også at han ikke får ødelagt noget som han senere hen vil fortryde...

• Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

#35   26. mar 2010 Nadia H: Det vil så være hans valg at han ikke vil se hans kommende barn, når barnet er ved bedsteforældrene.

Man opnår mere når man støtter dem, istedet for at gå og hakke ned på hende over at hun er gravid, jeg glæder mig også utrolig meget til at se ham/hende.:-)

• #36   26. mar 2010 altså man er 2 om at dyrke sex, ergo når man er gammel nok til at dyrke sex ved man hvad der kan komme ud af det ... så må man begge tage ansvaret ... at han ikke vil have børn skulle han nok lige have tænkt på inden han "klattede" med "den" .. så altså skriv ham som far på papiret og ellers lad ham være , måske han lige skal komme sig over chokket .

• #39   27. mar 2010 Så jer der er imod i mener simpelthen at hvis faderen sagde nej så skulle moderen tage en abort ? Hvilket samfund ville vi så ikke havde ?

• #40   27. mar 2010 DK - nej, jeg mener bestemt ikke moren skal tage en abort.. det er lige netop det jeg siger... ja, det er kvindens valg, men det er altså også hende der skal gennemgå et indgreb, og muligvis miste eller få nedsat chance for igen at blive gravid...

Dog synes jeg at hvis faren melder ud han ikke er klar, og ikke ønsker at være en del af det, så skal han absolut heller ikke betale for det...
    Da jeg valgte at få Noah havde jesper valget mellem at være med, eller være helt ude.. hvis ikke han skulle se vores søn, ville jeg klare den helt alene, også økonomisk... for hvis fyren skal betale for et barn han ikke ønsker, så trækker man netop barnet ned over hovedet på ham...

• #41   27. mar 2010 Jeg fungere bare ikke med det der udtryk "trækker et barn ned over hovedet på ham " smiley Jeg synes det er at løbe fra et ansvar man fra naturens side har. Jeg ved heldigvis at der er mange fædre der i starten ikke vil havde barnet som senere har ændret holdning og er begyndt at tage ansvar og del i deres barns liv smiley Respekt til dem !

• #42   27. mar 2010 DK - absolut respekt til dem...
    Men ven den om, hvis nu det var mænd der blev gravide, og kvinder der intet valg havde, så havde det os været mændene der trak et barn ned overhovdet på kvinderne...
    Jeg synes bare ikke man skal tvinge nogen til noget... og det gør kvinder hvis de trækker den i retten, og kræver at faren skal betale for et barn han ikke ønsker...

Som i alle så fint siger, så er man 2 til tango, og derved kan det lige så vel være kvinden der beder manden tage en regnhætte på, og i sidste ende kan hun jo nægte at have sex hvis ikke han tager den på...

Jeg synes ikke at børn med kun den ene forældre er dårligere stillet end dem med 2 forældre... min mand er glimrende bevis på det at vokse op uden far, og han er en fantastisk mand, og meget velfungerende...

Igen ville jeg aldrig kræve penge fra en mand der ikke ønskede at ha noget med sit barn afgøre...

• #43   27. mar 2010 Den er nu svær.
    men hvis man har sex - så ved man også risikoen hvis man ikke bruger beskyttelse.!

Men jeg gav min kæreste et valg - han måtte stå ved min side eller gå sin vej.
    han valgte at stå ved min side smiley

• #44   27. mar 2010 Hvem siger at der er gået noget galt ? Og i snakker som om et barn er en byrde, et barn er da en gave, ligeså meget som i tænker på faderens ret lige så meget burde i også tænke på barnets ret til et liv.
    Børn skal ikke ahvde børn ? Det har jeg simpelthen ikke noget til overs for, og alle de fordomme, jeg synes virkelig det er ved at blive for meget, at havde børn når man er ung er skønt, at man kan havde masser af overskud og energi til sit barn, og prøv at tænk hvor mange år man har sammen man kan sagtnes tage en udaannelse imens man har barn, det er der også mange fordele ved.

• #45   27. mar 2010 hold kæft jeg brækker miig over
    børn skal ikk ha børn!! hvad er det for noget og sige! jers fucking fordomme hold dem for jer selv !

• #46   27. mar 2010 Nej selfølgelig skal du ikke være bange for det men det er også irreterende at skulle forsvare ens valg gang på gang igen.

• Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

#48   27. mar 2010 Jeanette: Vi, eller min datter snakkede med ham efter vi havde fundet ud af det. Vi ville være 100% sikre på at hun var gravid før det blev spredt. For det kunne jo være at hun blot var syg.
    Min datter havde sat sig ved den beslutning, at hun IKKE på nogle måde kunne gå igennem den abort.
    Hun fortalte det til hendes kæreste, men også at han måtte træde ud hvis han ikke var klar, men han måtte gerne komme igen når han så var klar.

Så han har fået lov til at komme igen, nej vi forventer ikke at han skal i retten vi håber bare at han vil stå ved at han er far til barnet.
    Nu har min datter også en far, vi er stadig gift så der er der endnu en hjælpene hånd.

• #49   27. mar 2010 Forstår virkelig ikke jer "unge mødre" som bliver stødt over det folk skriver.. Hvis i ved at i gør jeres bedste og jeres børn har det godt, hvad er der så at blive stødt over.. Sys da det er fedt at folk er forskellige, og har forskellige meninger. Og kan man ikke tåle at høre om andres meninger burde man jo nok holde sig væk fra sådan nogen steder her...

Er totalt ening med dem der sys det er unfair over for drengene at de slat ikke har noget valg. Nu har jeg selv være vidne til hvordan det kan gå. Min stedmor blev gravid med min far fordi kondomet sprang, min far havde mig om min søster fra tidligere, og sammen har de 2 drenge. Så min far ønskede ikke flere børn (han var os 44) Men hun ville, og min far kunne jo ikke tvinge hende til at ta en fortrydelsespille, eller abort. Min far sagde at han slet ikke kunne være med til det, og hvis hun valgte barnet ville han flytte- det endte så heldig (uheldig) vis i en spontan abort. Ja i sys sikkert det er hårdt at jeg skriver sådan, men sys ikke man kan være en til at ta den beslutning. Man er 2 om det, og man er sku os to om beslutningen... Så i det tilfølde ville han få trukket et hoved ned over hovedet bare fordi han er en mand, og det ikke er ham der kunne ta den endelige beslutning...

Emma R:
    Sys du lyder som en kanon mor, og dejligt at høre at du bakker din datter op. Det får hun brug for.. Sys bare det er vigtigt at du holder dig så neutral som muligt, så det bliver din datters valg, og ikke dit- Men samtidig er det os vigtig at hun ved hun har dig uanset hvad hun vælger...

• Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

#51   28. mar 2010 Maja: Da du var gravid betød forstoret sikkert også utrolig meget da du fandt ud af det. Så hvis du skulle skilde dig væk fra det, hele min datters liv har hun bandet over abort, så hun har altid fortalt at hun ikke skulle have en, det samme vidste hendes kæreste.
    Selvfølgelig er det vigtigt at det er hendes valg, istedet for mit. Det er det mener hun også.

• #52   28. mar 2010 Maja - selfølgelig bliver man stødt når folk skriver at børn ikke skal have børn, for jeg følte mig bestemt ikke som et barn da jeg fik min datter, og vi har lige så meget ret til at være uenige som i har, det betyder ikke at vi skal holde os væk herfra, måske skulle DU holde dig herfra hvis du ikke kan tåle at læse det VI skriver ????

• Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

#53   29. mar 2010 Blomsterpigen .: Det har jeg også på visse punkter, men når jeg ved at min datter har snakket med ham, om HVIS det gik galt, ville hun på INGEN måde få en abort!:-) Så der vidste han det også, hun har fortalt at de brugte kondom. Om det passer eller ej, det ved jeg ikke, men jeg stoler da meget på hende når hun siger at de gjorde det.

• Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

#54   30. mar 2010 Det mener jeg også at han har, han var her i går til idag. Så de har vidst snakket ud om det, og han vil give det en chance, altså at vende sig til tanken, så det er rigtig dejligt.:-)

• Emma... B
    Emma... B Tilmeldt:
    jan 2010

#55   30. mar 2010 Linda: Jo selvfølgelig er det da det, nu er han så lige fyldt 18år.

Kommentér på:
Det kom alligevel som et chok, gravid.

Annonce