991 visninger
|
Oprettet:
Baby tegn {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har lige hørt om man kan lære sin baby tegn til tale, så man kan få en mere positiv kommunikation med sit barn, vildt spændende er der nogle der har erfaringer med det? jeg fik dette link: mangobaby.dk, den dvd må jeg eje..
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Den er bare guld.. og har desuden detaljeret gemmengang af over 100 tegn opdelt i emner: familie og mennesker - hjemme - tøj - legetøj og transport - udendørs - dyr - mad.
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 126 Svar: 1.232
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Du kan sagtens bruge det til babyer men husk at samtidigt med at du gør tegnet så siger du samtidigt det. SÅ hvis du gør tegnet for drikke så spørger du samtidigt om barnet vil have noget at drikke, og når barnet gør et tegn så nævner du havde det er barnet gør tegn til, sådan at sproget følger tegne, så kommer sproget helt automatisk : )
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
det første tegn han lærte var: drikke... og bruger det stadig
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Men ja, det er selvfølgelig vigtigt at bruge det verbale sprog i forbindelse med tegn. Det gælder jo også ved de handicappede. TTT er jo ikke tegnsprog, men supplerende til det verbale sprog!
Jeg bruger "færdig", "spise", "vand", "mælk", "musik" og "lege" og "tisse" kommer jeg sikkert også til at bruge, når vi kommer til pottestadiet.
Hun forstår selvfølgelig ikke at bruge det selv, men hun lyser helt op og smiler, når jeg laver tegnene.
Baby tegn