{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.309 visninger | Oprettet:

Vitaminer til barn over 1 år !!!!!! {{forumTopicSubject}}

HEJ BG :0)

HVOR mange af jer giver jeres små over 1 år vitaminpiller eller en anden form for vitaminer ???

Jeg er nemlig begyndt at tænke om det er en nødvendighed eller ej !!!! Malthe får en varieret kost og altid grønsager og frugt hver dag er det så NØDVENDIGT ?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vitaminer til barn over 1 år !!!!!!
  • #1   6. mar 2010 Jeg giver også signe vitamin piller...

  • #2   6. mar 2010 ok :0) ..... Man siger jo bare at hvis de spiser godt og grønt burde det ikke være nødvendigt eller er det bare mig

  • #3   6. mar 2010 Nicklas får både vitaminer og biostrat, vitaminerne får han fordi han ikke er ret god til at spise grøntsager og biostrat får han fordi han simpelhen fanger alt hvad der minder om en bakterie, syntes godt nok jeg er træt af alt den sygdom.

  • #4   6. mar 2010 mine børn får også vitaminer

  • #5   6. mar 2010 Freya får sin vitaminpille når vi lige husker det og hun vil spise den. Jeg tror ikke på at det er nødvendigt hvis de får sund og variende kost.

  • #8   6. mar 2010 OK jamen så vil jeg til at gi malthe det :0) havde også overvejet bioestart at det skulle være rigtig godt for dem

  • #9   6. mar 2010 Jeg er af den overbevisning, at det er en misforstået tankegang at vitaminer til børn bare at noget man skal proppe i dem. Spiser dit barn en varieret kost, er det ikke nødvendigvis nødvendigt at købe kosttilskud. Det er muligt at vitaminpiller er sunde - men overforbrug er bestemt heller ikke en ideel løsning.

    Prøv at tage en snak med Jeres læge og få hans/hendes vurdering
    - Det kan være at læge vurderer at det er nødvendigt, og så kan han/hun vejlede Jer i, hvilke vitaminer I skal vælge. Så har I i det mindste en konkret vurdering. smiley


  • #10   6. mar 2010 Majbrit : JA MALTHE skal alligevel meget snart ned og vacc igen så tror jeg lige at jeg ville høre min læge ad !!!! Men bioestrat skader dem jo ikke på nogen måde.....

  • #11   6. mar 2010 Stine E:
    Jeg tænkte også mere på de der børnevitaminer man kan købe på apoteket, der smager af banan, jordbær osv. Det er mere dem, som jeg meget negativ overfor.


  • #12   6. mar 2010 Maibrit : ja :0)

  • #14   6. mar 2010 Tania:
    Et barn kan faktisk få for mange vitaminer, som kan føre til en forgiftning. Der skal faktisk ikke særlig mange præparatkombinationer til før, at et barn på 10 kg. får en forgiftning. Det er lidt af en myte, at børn bare kan æde løs af vitaminer, som det passer dem.
    Er der ikke behov for at barnet skal have vitaminerne, er der absolut ingen grund til at give et barn dem - det er også penge direkte ud af vinduet. Penge, der med sikkerhed kan falde et bedre sted i et budget.


  • #16   6. mar 2010 Jeg forstå ikke, som en biokemiker også sagde på min skole, at man vil fylde sit barn med syntetiske stoffer, farver, aromaer og sødemidler, når vitaminerne fås naturligt gennem en varieret kost.

  • #17   6. mar 2010 Jeg mener heller ikke de skal proppes med piller, hun får en vitamin pille når vi husker det og det er nu ikke så tit.... Vi er ikke så gode til grønsager hjemme hos os så hun får dem ind imellem...

  • #18   6. mar 2010 Vi er lige begyndt med at give christina en vitaminpille om morgenen. Af den simple årsag at hun har været ALT for meget syg her på det sidste. Så vores er på forsøgsbasis for at se om det hjælper eller ej..

  • #19   6. mar 2010 her får min dreng en vitamin piller hver aften.. han har let til forkølesle og lige lagt en del syg.. så er får en en pille og kan ikke se at det kan skade på nogen måde.



  • #20   6. mar 2010 Min dreng får ikke vitamin pille. Han får en sund og varieret kost (mest økologisk) og jeg har fået afvide, at han optager vitaminerene i maden meget bedre end i pille form. Min søn spiser så også alt med velbehag.

    Så, så længe han spiser alt hvad vi byder, så får han ingen vitamin pille.


  • #21   6. mar 2010 Frederic har og vil altid få vitamin pille, det er slet ikke noget vi er i tvivl om herhjemme.
    Fordi:
    -han har til dd kun været alm forkølet 4 gange, aldrig fejlet andet og han er 1½ år. (nope, hverken lung-hals-mellemøre betændelser, influenza mm)
    -han har madlede og ingen sult fra ganske spæd, spiser derved meget lidt og til tider intet. Det han oftes spiser er kun grønsager og lader alt andet ligge.


  • #23   6. mar 2010 anton får en multivitaminpille ( selvom han spsier ret vairieret ) og så får han fiskeolie så han ikke ender med Burger-hjerne

    kjled fredens hjerneforsker udtaler I en »burgerhjerne«, hvor fedtet i hjernen stammer fra animalsk fedt, går læreprocesserne uendeligt langsomt, og man får kun begrænset udbytte af sin skoledag. I stedet for skal man spise fed fisk, som indeholder superstoffet Omega3-fedtsyre. Det sætter turbo på hjerneprocesserne.

    Omega 3 som fremmer kognitive funktioner allerede fra fosterstadiet. Mangel øger risiko for kognitive vanskeligheder som dysleksi, ADHD, depression og demens! Moderens indtagelse fra uge 32 i svangersabet er direkte korreleret med barnets IQ som 8 årig! Spiser vi to stk. fed fisk, eks. laks får vi nok, men ellers køb det billigste produkt, også til børnene.


Kommentér på:
Vitaminer til barn over 1 år !!!!!!

Annonce