{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

Indkøb... Hvor meget skal man købe??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg er ved at købe de sidste ting til den lille, men er lidt i tvivl om jeg skal købe mere tøj...
Jeg har ikke købt så meget i str. 50, fordi jeg ikke tror hun vil kunne passe det i særlig lang tid.
I str. 56 har jeg købt en smule men heller ikke vildt meget.
Jeg har købt mest i str. 62.
Er det rigtigt?

Hvor mange stofbleer har i købt? (altså til gylp, pusle osv.)

Hvor mange sutter?

Hvor mange lagener til lift, seng og barnevogn?

Hvilken slags flaskesutter? de er i forskellige størrelser.
(Jeg vil amme mit barn, men skal jo have nogen just in case)

Har i købt en dyne både til barnevogn og seng, altså 2stk.?

Det er nok nogle lidt dumme spørgsmål, men jeg har jo aldrig prøvet at have sådan en lille bebse før, så jeg har jo absolut ingen erfaring smiley
Jeg er bare bange for at overdrive.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indkøb... Hvor meget skal man købe???
  • #3   4. jul 2008 Tak Christina, for de gode svar smiley
    Ja man kan jo ikke andet end at prøve sig frem, det kommer jo også an på hvordan den lille er og hvad hun kan lide Mht. sutter og sutteflasker.

Vi har heldigvis fået en masse tøj, så jeg tror ikke jeg vil købe mere før lillepigen kommer til verden.
    Så er det bare det praktiske smiley
    Men tak igen smiley

• #4   4. jul 2008 Mette J - Tak Mette, jeg fik min tantes sutteflasker (avent) og skal bare have nogle nye flaskesutter, men jeg så at der var nogen med hendholdvis 1, 2, og 3 huller i tutten.. Så tænker jeg bare, hvad for nogen skal min datter bruge?

Det ser ud til at jeg skal have købt nogle flere stofbleer smiley Jeg troede at 6 var nok...
    God idé med dynen, det havde jeg ikke lige tænkt over.
    Så må jeg hellere købe 2.

tak for hjælpen smiley

• #8   4. jul 2008 Vi fik en dreng på 3640g og 53cm, vi brugte 50 i et kort stykke tid og 56 i noget tid inden vi gik over til 62. stofbleer vil jeg råde dig til at anskaffe mange af, vi har omkring 50stk og de bliver brugt rigtig meget.

• #9   4. jul 2008 hovsa lige med lagner og dyner så har vi 6 lagner til liften (den bruger vi ikke mere) og vi har haft 2 dyner hele tiden men det er først nu her fra ca 4 mdr han har brugt dem begge.
    Vi har løftet liften ind og ud i barnevognen, han sov nemlig også i lift i vuggen, så det var kun nødvendigt med en dyne det første stykke tid. Det var først da han blev omkring de 4 mdr og liften blev fast i barnevognen og han kom ind på hans eget værelse og sove at vi tog den anden dyne i brug,så der er en fast i barnevognen og en fast i sengen.

• #10   4. jul 2008 Vi have tøj i alle størelser, men sys nu det er lidt "farligt" at have så meget.. For man glemmer helt hvad man har, og pludselig finder man noget som de så er vokset ud af inden de overhovedet har fået det brugt..
    Vil råde dig til kun at købe to sutter af gange da de skal skiftes tit, og så er der jo ingen grund til at købe for mange på en gang..
    Vi bruger avent flasker (har et flaskebarn), og dem sys vi er de bedste.. De er nemme at rengøre, også har vi sådan en sterelisator (staves) til miccroovnen, hvor de bliver skoldet. koster ca 250,. i babysam.
    Vi valgte også to dyner, så den ene kunne være den vi tog med når vi var ude, og den anden hjemme.
    Hvis du ikke har købt det, vil jeg helt klart anbefale at købe en ammepude, den er virkelig guld hver. De har den tit på bud i bilka.
    Men ellers ta det stille og roligt, man finder hurtigt ud af hvad men lige står og mangler...

Kommentér på:
Indkøb... Hvor meget skal man købe???

Annonce