Har brug for at komme ud med det! {{forumTopicSubject}}
Ja hvor skal jeg starte..
Nu er det 2. weekend som "ny familie".
Vi er for det meste hos min mor fredag til lørdag.
Problemet er at Emilymusen på 4½ sidder på nakken af mig 24/7! Det var også sådan før jeg fødte men nu er det begyndt at gå mig på.. For 3 mdr siden tog vi en flyttekasse og gik hendes ting igennem og "smed hendes gamle ting ud". Altså de ting hun ikk brugte.. Hun havde nemlig lige fået en masse nyt til hendes føsdag.
MEN!- hun bruger det ikke! Nye ting bruger hun kun lige et par dage og så ligger det bare! Hun har virkelig ALT men hun gider ikk lave noget selv!
Hun bruger heller ik sit værelse som jeg ellers lige har renoveret lidt or hendes skyld så det var lidt hyggeligere!
Hun sidder altid i stuen og SNAKKER, ser film, hopper rundt i møblerne osv. Hun er heeelt vildt rastløs!
Spiller spil og tegner med hende i løbet af dagen og vi er ude hver dag hvis vejret tillader det..
Hvad skal jeg gøre?
Hun er begyndt at være rigtig provokerende og svarer igen og hvis jeg skælder hende ud over noget begynder hun at græde/skrige. Har givet hende en timeout idag og snakket med hende bagefter.. Det hjalp indtil videre. Hun sidder og spiller spil nu.
Snakker hver dag med hende om at jeg godt ved det er kedeligt når mor sidder med lillesøster "hele" tiden og fortæller hende at jeg stadig esker hende. Der er ingen jalousi imellem dem (thank god).
Men syntes godt nok mit overskud er opbrugt når hun er sådan
Gør alt hvad jeg kan for at sætte hende igang med ting! Lige idag er det svært bare at smile for er så nedkørt!
Det skal lige gentages at jeg havde det på samme måde for en månede siden. Ved godt jeg selv har sat mig i den her situation med at være alene med dem men er sikker på der er nogen med nogle gode råd.
Undskyld det blev så langt..
Isaa (:
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 236 Svar: 1.060
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Hvis ikke hun er faldet til ro, og siger undskyld så får hun 4 min mere.
sep 2008
"Spiller spil og tegner med hende i løbet af dagen og vi er ude hver dag hvis vejret tillader det.." - Så det gør jeg skam også. Og mandag går vi til svømning og går på biblioteket så hun er IKKE understimuleret.
sep 2008
sep 2008
sep 2008
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 133
Hvilket legetøj har hun? Er det egentlig legetøj, hvor hun kan bruge kreativiteten eller er det legetøj med begrænsede muligheder, fx dukker?
sep 2008
Hun har alt. Legekøkken, perleplader, perler til smykker, modeler voks, nintendo DS, gips ting til at male, malebøger, bøger, dukker, barbie, bratz, udklædningstøj, film, littlest petshop, dukker med alverdens tilbehør og meget meget mere. Hun laver ca. en kvart perleplade om dagen.. Hun har også brætspil og puslespil..
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 133
sep 2008
Men det kunne være jeg skulle prøve at finde noget brugt så jeg ikke smider en masse penge ud af vinduet. Jeg syntes også selv det er sjovt at lave lego
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 359
Og så ville jeg også sende hende på værelset og lege.
min datter er super god til at lege på værelset, men uhh hvor jeg bliver træt når hun er i stuen og laver "mad" og pisker og pisker i en plastik skål.. Så ryger hun derind. Hendes værelse ligger lige op ad stuen og så står døren bare åben..
sep 2008
Marijana - Okay, det er nok svaret på "problemet". For hun har altid fået meget opmærksomhed fra hele familien og lå "aldrig" og legede selv da hun var lille. Hun har altid haft legehjørne i stuen.
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 359
Der er en fransk dør mellem de 2 rum og den står næsten altid åben så hun både kan se os men også omvendt..
Håber du kan holde ud til april, kender nemlig godt behovet for ny seng.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 10 Svar: 253
Også vil jeg lige sige at det der foreslag med 15 min timeout det er helt hen i vejret efter min mening.. max 1 min pr år!
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 21 Svar: 455
Her hjemme er knægten kun 2 og jeg lover dig for han er provokerende
Men jeg sender ham på værelset og så smækker han døren når jeg går og begynder og skrige.
Når han har gjordt det lidt kalder han på mig, mn jeg siger så at han kan komme ind i stuen hvis han stopper med og skrige og græde.
Så kommer han ind og giver mig hånden og siger aftale
Og begynder han igen minder jeg ham om vores aftale
Jeg har talt med pædergogerne i vuggestuen og snakket omkring jalusi for her hjemme der nusser han om lillebror og alt skal lillebror prøve.
Men de siger at det er hans måde og få opmærksomhed på selvom han får rigeligt, men nu skal han jo dele den og det kan være svært for dem
sep 2008
Mette R - Hmm ja du har vel ret. Hun kræver min opmærksomhed mere og nu hvor jeg tænker mig om er det helt ok og forståeligt.. Har dog stadig en grænse..
Mht timeout har jeg også skrevet at hun får 4 min..
Hun laver ik mere ballade, end før.
sep 2008
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 21 Svar: 455
JEg troede jeg svigtede den store men det siger alle at det gør jeg ikke.
For når den lille sover så leger og hygger jeg med den store.
og han er med til alt med den lille
Har brug for at komme ud med det!