1.353 visninger
|
Oprettet:
Svinekød eller ej??? {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres mening er det ok at fjerne svinekød fra madordningen fordi nogle ikke må få det???
Skal man tage hensyn til allergigere eller måske vegatere???
Hvor går grænsen?
Og hvorfor i alverden laver de ikke bare et bord med rugbrød og en masse pålæg???
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 24 Svar: 190
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 24 Svar: 190
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 10 Svar: 39
ja vi er i danmark men hvorfor skal give vores børn svinekød??? (os som ikke spiser det)
skal vi så også "tvinge" en vegatar til spise kød kød???
i den børnehave min søn går er der også svinekød på menuén og kyllinge eller kalkun til dem der ikke spiser det og det er ikke noget problem med......
mar 2008
men det var bare mere det du skrev med at i er i danmark......
mar 2008
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Emner: 29 Svar: 487
Men i realiteten er jeg selv dybt imod den nye madordning, som heldigvis i Helsingør kommune først er gældende fra 2011...
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
jeg vil selv bestemme hvad og hvilken kvalitet mad mine børn skal indtage dagligt
Jeg synes ikke det er i orden at fx muslimske børn skal have svinekød og jeg synes heller ikke det er i orden at staten skal afgøre om mine børn må være kræsne eller ej
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Nu går mit barn i en børnehave hvor der næsten ingen muslimske børn er og i øvrigt er madordningen ikke trådt i kraft der.
Men var det nu lige omvendt så ville jeg nok liiiiige overleve at min unge ikke fik serveret skinkepålæg og frikadeller og istedet for kalkunpålæg og kyllingefrikadeller.
Jeg synes at Dk har en dårlig vane med at blæse alt ud af proportioner !!!
Læste på TTV igår at mellem 150-200 kvinder i Danmark går med traditionel klædedragt, derudaf kun 3 i Burka.
Og 60-80 af dem er danske kvinder der er konverteret til Islam.
- - - Og så prøv lige at tænk på HVOR MANGE PENGE der er blevet brugt på dén debat..
Pga 150-200 mennesker ud af hele Danmarks befolkning.
Kunne altså godt finde på andre ting der var vigtigere at bruge tid og penge på !
Og så nu med manglen af svinekød. Skal der nu også bruges massive resurcer på dén debat ?
Og så ender det ud med at man kan læse på TTV om et år at det faktisk kun var 3 institutioner der droppede svinekødet......
For dumt og for små sko !
Vi spiser sjældent svinekød herhjemme på trods af at jeg ELSKER svin *G* .. Men manden er ikke til svinekød så gider ikke rigtigt at lave det..
Men vi føler os nu stadig rimeligt danske og rimeligt velernærede af den grund.
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 111 Svar: 805
hvis de virkelig vil tage hensyn til muslimerne så lav en muslimsk børnehave i stedet for ja som du siger der bliver ikke taget hensyn til vegetare, og allergigere. hvis ens barn skal have specielkost pga. allergi skal forældrene selv købe mad til det.. sys det er ved at gå for vidt med det hele..
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Ærligt så skal folk ikke bestemme hvad min datter spiser.. De gør JEG !
Derud over kan jeg se hvilke problemer det giver min dagplejemor at have muslimske bønr. Og hun siger selv at det er pæænt dyrt for hende at købe deres halalslagtet pålæg, som er pi'ke hamrende svært at finde.. Hun vil gerne lave varmt mad til dem, men det kan hun ikke for størstedelen må muslimer slet ikke få.. Og i så fald kan barnet kun få f.eks. pasta eller ris med salat
Herhjemme går vi IKKE ind for halalslagtning, og derfor ser jeg ingen grund til min datter skal fodres med det, men det er der igen hensyntagen til..
Allergigerkerer tager de da heller ikke hensyn til..
Skal der være madordning må der laves en månedsoversigt HVER måned og de dage forældre ikke vil have deres børn spiser xx jamen så må de give barnet en madpakke med..
jul 2008
jeg kender da mange dagplejere der overhovedet ikke har problemer med at give de muslimske børn mad inkl min svigermor, tror altså meget det handler om hvor besværligt man selv gør det
mor til 2 skønne unger
jeg tror så bare overhovedet ikke på at der laves god og næringsrig mad til de få penge der er råd til at bruge på projektet
og så synes jeg bare heller ikke det ville være særlig sjovt at komme og hente et barn der er dødsulten fordi han/hun ikke kunne lide maden og da slet ikke hvis det er stort set hver dag (hvad det ville være hvis min ældste stadig gik ike BH)
mine børn kommer til at få madpakke med hver dag madordning eller ej
så ved jeg de får mad der er god og næringsrig og som de kan lide
madordningen er gudskelov ikke kommet hertil endnu så jeg kan da håbe min mindste er færdig med BH inden det når dertil
mar 2008
Hvis der skal være madordningen er det da et minimum at det er sundt og nærende..
mar 2008
Og IKKE begynder at skabe sig, fordi det er biligere med buskort, diskriminering mm. Regler er regler og ælder for ALLE.
mar 2008
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 168
Min søn var den eneste muslim i dagplejen men vores dagplejer skulle ikk ud og lede med lys og lygte efter halal slagtet pålæg. når de andre fik spegepølse og leverposteg fik min søn da bare kyllingpåløg og makrel.
nu går min søn i en kæmpe børnehave med 5 stuer og de er kun 2 muslimer i hele børnehaven men derfor bliver der taget hensyn til dem alligevel. der ligger altid kyllingpølser og pizzaskiver med oksekød til evt. fødselsdage hvor der serveres dette med svin. jeg er også selv ret god til selv at give nogle "kylling" pølsehorn med når min søn skal til børnefødselsdage. jeg tager bare mine forhold selvom forældrerne er meget gode til at tage hensyn selv.
jeg ved der er ret mange muslimske brugere her på BG og synes vi skal tage hensyn til hinanden herinde også. for bryder mig bestemt ikk om nogle af holdningerne i denne debat.
MVH.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 168
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 111 Svar: 805
mar 2008
Mht halal kød i dp.. ud af de tre der indtil videre har gået/går i min datters dagpleje er det kun 1 der har måtte spise kylling.. derfor endnu mere besværligt..
jul 2008
det skal du såmænd ikke gratulere mig med
men jeg kender da mange DP'ere som absolut ikke har nogen problemer med mad hverken varm eller kold selv om der skal tages hensyn til muslimer
der findes masser af alternativer til svinekød heldigvis da, jeg er ikke muslim men bryder mig ikke særlig meget som svin alligevel
mar 2008
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 62 Svar: 973
Jeg er selv MEGET kræsen og jeg ved hvad det vil sige at være anderledes i madvaner og jeg ville HADE som pesten hvis der ikke var lidt at vælge imellem, stik dog barnet en rugbrød mad med noget de må få og lad de andre få frikadeller...
De skal jo forhåbenligt ikke have svinekød hver dag...
Jeg mener IKKE det er en DPs pligt at skaffe halal slagtet kød, men give dem noget måske helt uden kød...
Derimod mener jeg helt sikkert at en DP/institution har PLIGT til at ( det er ikke sådan, men min mening) sørge for at børn med allergi bliver taget hensyn til... Og at de får noget de IKKE bliver syge af...
jul 2008
der findes mad alle må få
mar 2008
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
bortset fra det er jeg imod den tvungne madordning.....
Svinekød eller ej???