{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.643 visninger | Oprettet:

Besværet vejrtrækning.. anyone?? {{forumTopicSubject}}

Hej piger, sidder her og har, igen, ikke sovet inat.. kom nu ud baby!!

Jeg har et problem som har plaget mig, og faktisk gjort mig rigtig nervøs de sidste dage..

Mine lunger kan slet ikke følge med mere jeg er ikke syg (har ihvertfald ikke nogen symtomer overhovedet) eller har været det i den seneste tid, alligevel har jeg virkelig fået så extremt svært ved at trække vejret..

Når jeg ligger ned er den helt gal, ligemeget om det er så siden, ryggen eller hvordan pokker jeg ligger.. Det føles bare som om jeg ikke kan få lungerne ordentlig fyldt, så gisper nærmest efter vejret, og har generalt ret ondt i lungerne når jeg prøver at tage en ordentlig vejrtrækning..

Jeg er virkelig blevet nervøs for baby her i går, da jeg jo selvf begyndte at tænke på, om hun mon nu får nok ilt

Er der nogen af jer der kan kende denne følse eller har et råd?? Blir virkelig sindssyg her..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besværet vejrtrækning.. anyone??
  • #1   17. nov 2009 Jeg kender den, måske.. :o) Da jeg var yngre led jeg meget af panik-angst.. og mit eneste symptom var at jeg følte jeg ikke kunne trække vejret ordentligt "ned i maven"... (link fjernet)
    Det kan selvfølgelig osse "bare" være den lille der fylder mere og mere?

• #2   17. nov 2009 Jeg har kun et råd.... Kontakt lægen med det samme!!!
    Det kan være alt fra lungebetændelse til astma, til den lille der presser på lungerne, men det skal tjekkes hurtigt.

• #3   17. nov 2009 det er fordi baby fylder så meget og den presser op på dine lunger, tag det med ro, jeg tror baby nok skal få det den har beug for, men hvis du er meget nervøs så ring til din læge:-) det er ikke en tid du skal gå og være nervøs for det, der er masser tanker der drøner rundt i forvejen:-)

• #4   17. nov 2009 Jeg kan ikke tro det fordi jeg er syg, for jeg kan godt finde stillinger hvor jeg kan trække vejret ordentligt og det ikke gør ondt, selvom det efterhånden er svært..
    Men pyha hvor er jeg ved at være træt af at skulle sidde op i sofaen og prøve at sove om natten for at føle jeg kan trække vejret bare nogenlunde normalt >=0(

• #5   17. nov 2009 SÅ ved du jo selv hvad det er ;o)

• #6   17. nov 2009 lyder som om baby trykker, men jeg ville nok lige tjekke med en læge, bare så forsvinder frygten...

• #7   17. nov 2009 Jamen ved at baby jo fylder, ja, det hele, nu.. så er ikke i tvivl om at det sagtens kan være derfor.. Det jeg bare ikke forstår er hvorfor mine lunger ligefrem gør ondt :0/

• #8   17. nov 2009 Skal til jm tjek senere idag, så vil jeg lige prøve at høre hende om det er normalt at det ligefrem gør ondt i lungerne, for selvf gør baby det svært at trække vejret helt optimalt ligeu, blir jo bare helt nervøs..

• #9   17. nov 2009 Dine smerter kunne lyde som muskelsmerter.
    Når man har svært ved at trække vejret ordentligt bruger man en masse muskler, der sidder imellem ribbene, og hvis de bliver "overbelastede", gør det hamrende ondt og føles som om det er lungerne, der gør ondt.
    I siden, imellem skulderbladene...over hele ribbens-kassen!

Jeg vil anbefale dig en varmepude ved ribbene, eller et varmt karbad eller evt et par panodil. Ved godt at det ikke anbefales med panodil når man er i 3 trimester, men hellere det end at man skal gå og stresse over at ha ondt!! Og 2 panodil gør ingenskade, hvis man selvfølgelig ikke lider af bløder-sygdom ell.lign hvor der skal tages specielle hensyn.
    Du skal have de muskler til at slappe af ;o)

Med mindre du ligefrem sidder og er blå på læberne og direkte er dårlig tilpas, så kan det klares uden lægen...

• #10   17. nov 2009 har du hovedpine og meget væske i hænder,fødder og ansigt - ved du hvordan dit blodtryk ligger ?

• #12   17. nov 2009 Det lyder faktisk rigtig rigtig sandsynligt, det med at det er mine muskler ved ribbenene der er `trætte` og nok lidt overbelastede.. Jeg svømmer normalt da jeg er extremt hybermobil, og plejer at døje med mine ribben af den grund, det plejer dog slet ikke at kunne mærkes på min vejrtrækning..
    Jeg har sat min svømning lidt i bero de sidste uger da jeg har døjet en del med kvalme og andre goder der høre graviditeten til ;oD så det skulle da ikke undre mig det er det jeg begynder at mærke til.. Sgu irriterende :´0(
    Jeg har ingen væske i kroppen eller lign overhovedet, og har slet ikke haft det i min graviditet, og mit blodtryk er fint, jeg har lige fået det målt ved jm, så det er kun de dumme lunger/ribben der e problemet.. Må jeg nok bare lige holde ud, indtil baby melder sin ankomst..

Kommentér på:
Besværet vejrtrækning.. anyone??

Annonce