{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Min datter slår {{forumTopicSubject}}

og hvordan får jeg hende lige til at holde op med det??

Hun er halvandet år og hun er begyndt at slå på alting. Hun slår os og dyrerne og sit legetøj. Det kan komme lige ud af det blå, så får man lige et hak.

Når hun gør det siger jeg nej ret højt og flytter hende. Jeg har også prøvet at slå igen men så slår hun bare selv igen og jeg tænker lidt at det jo er at vise hende at det er okay.

Er der nogle af jer kloge koner(kvinder;-) der har et godt råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min datter slår
  • #1   18. okt 2009 Lytter lig med, min søn på næsten 1 år gør det også, han er måske ikk så bevidst som din datter, men man kan se på ham at han "godt ved" hvad han laver!!!

• #2   18. okt 2009 Ja det er bare så træls os fordi jeg har små killinger lige pt og hun slår nogle gange på dem. Det jo synd lige meget hvor gamle de er, men hun kan jo gøre skade på killingerne.

Jeg synes bare det er blevet et råberi af den anden verden fordi hun mange gange om dagen svinger os en..

Men sger jeg så ae ae så slapper hun af og nusser i stedet, men hun burde jo bare vide at man ikke slår lige meget hvad...

• #3   18. okt 2009 Jaa, det er da SUPER træls smiley
    - Vi prøver også at lære Oliver 'ae ae' når han gør det, men så kigger han bare underligt på os lidt og så starter han ellers forfra.. smiley

• #4   18. okt 2009 vores datter på 2 gør det også en gang imellem med jeg kan sige at det bare er en periode at de skal over igen hun har ikke gjort det i godt 3 måneder nu

• #5   18. okt 2009 jeg brugte også stolen da Linea begyndte med at slå, så fik hun også et minuts tid, nu når hun slår eller er voldig på anden måde siger jeg til hende, jeg vil ikke have du slår, det gør ondt. nogle gange slår hun så bare igen, og jeg siger bestemt til hende en gang til du slår mig så sys jeg bare du skal gå på dit værelse til du vil være sød ved os andre. en sjællendt gang slår hun igen, og så siger jeg så det på værelset, nogle gange går hun selv andre gange bære jeg hende, men hun kommer op hvis hun bliver ved der er aldrig en gang hun slipper.

så skriger hun og kaster rundt med sine ting smækker med børnegitteret osv. men det for hun lov til, for det er bedere hun afreagere sådan end at hun gør det ved at slå og rive osv. os andre, og man skal jo vælge sine konflikter omhyggeligt.

• #6   18. okt 2009 linda nogle gange er det en periode andre gange ikke, og hvis barnet ikke bare er inde i en periode er det vigtigt at fortælle barnet at det ikke er acceptabelt at slå. for nogle børn vil takle det som at det er iorden jeg slår for mor og far siger ikke noget til det når jeg gør. og det vil de tage med sig når de starter børnehave for der for børn jo brug for alle sine evner til at vise de store gamle børn at de ikke finder sig i hvad som helst, og vil man helst ens barn har lært det rigtige og gå til de voksne hvis et andet barn tumler dem, eller vil man helst barnet selv tager affære og slå igen?
    man skal huske børnene bruger de ting de lære, kender til osv. hjemme fra. min bliver 3 til december og hun slå stadig når hun bliver sur på mig, men hun har lært jeg ikke vil finde mig i det og hun har endnu ikke slået et andet barn i børnehaven til gengæld er det hende der tit kommer hjem med mærker og fortæller et barn har slået skubbet eller andet, men der har jeg lært hende at man skal sige det til de voksne og ikke selv tage affære og de roser hende og os for hvor dygtig hun er til ikke at gøre gengæld

• #7   18. okt 2009 hejsa jeg har hørt fra tv programmer osv . at gør barnet noget de ikke må skal i bruge en stol og sæt den vor han ikke kan se jer eller brug en trappe i huset så siger i bare sæt jer der og det skal i gøre mellem 3-5 minutter i skal så sige han ikke må gøre noget ikke snakke eller lign gør han det for han 1 minut længere straf så han ved han ikke må min nevø var rigtig slem til at slå true kaste med sten i hovedet på en . jeg tvang ham til at sidde på trappen nogen gange måtte jeg blive ved at holde fast i ham hive ham tilbage han var flabet det syns jeg er det bedste råd .. man skal desværre bare blive ved og ved smiley

• #8   18. okt 2009 Tænker bare lidt at min lille tøs på halvandet altså ikke aner hvor lang tid et minut er?? Og hun blir skutte siddende hvis jeg sætter hende på en stol...

Hmm men må da helt klart prøve det, sys bare det er rigtig træls altid at skal skælde ud osv..

Mig og kæresten har ikke haft det så godt et stykke tid, kan det have noget med det at gøre? Altså at hun måske reagere på den lidt trykkede stemning der er i huset?

• #9   18. okt 2009 ja det kan det sagtens .. smiley .. børn gør det desværre tit sån vis mor og far ikke er glade .. i burde prøve at være falske glade hvis man kan sige det sådan også snakke tingene igennem om aften , børnene kan mærke alt på forældre desværre smiley

• #10   18. okt 2009 Åhr tænkte godt det evt. ku være derfor... Men har vidst bare rigtig svært ved at fake munterhed...

Problemerne i forholdet har vi snakket om og der sker aldrig mere så jeg render stadig med al den her surhed indeni mig og nu har jeg haft ferie i en hel uge og haft tid til at tænke over hvordan det hele egentlig går og så finder man ud af at det faktisk ikk går særlig godt... Så har jo været ked og trist et par dage nu... Hader hvis det er det hun kan mærke for det skal ALDRIG gå ud over hende jo

• #11   18. okt 2009 nej har desværre samme problem herhjemme forholdet går af ht og føler det går udover jessica jeg ved vi går fra hinanden inden længe , kan ikke holde det ud jeg ønsker at være glad .. det bare en skod tid at gå fra hinanden i syns jeg smiley .. og har så dårlig samvittighed over det . det er svært at fake jeg er bare blevet god til at være ligeglad og når jessica kommer ind af døren smiler jeg er leger med hende istedet for høre på ham heh smiley

• #12   18. okt 2009 Ja er også bange for at det heller ikke vare længe endnu for kan slet ikke overskue ham mere.

Føler jeg har to børn i stedet for én kæreste og ét barn.

Jeg plejer jo ikke at have tid til at tænke over vores liv så jeg har egentlig skubbet de dårlige ting i baggrunden.

Synes bare det er nogle latterlige små ting der så er blevet til store ting fordi de er blevet sagt og gentaget 10000000 gange...

Men sys os det er en svær tid at gå fra hinanden i, men tror ikke der er nogen tid der passer bedre end andre. det nok bare en selv der prøver at udskyde det.

• #13   18. okt 2009 undskyld kom altså til at bytte vores indlæg ud sletter den anden besked i den anden om lidt blev vist forvirret

• #14   18. okt 2009 ja nemlig der aldrig den rette tid det sker bare smiley . forstår dig fuldt ud i dine ting , det trist det skal være sådan

• #15   18. okt 2009 He he ja ja det ikke sådan når man har alle bolde i luften på en gang:-)

• #16   18. okt 2009 ´hehe nu spørg jeg her smiley hvor længe har hun haft slået ca smiley og gør hun det også når hun er glad og ude eller bare når hun er sur og tvær smiley

• #17   19. okt 2009 Jamen hun har slået i snart to ugers tid... Det kan være hvor som helst, nogle gange er det tydeligt i kådhed men andre gange er det når hun er sur og tvær. Jeg synes det er meget svært at sætte præcis tid på hvornår hun gør det...

• #18   19. okt 2009 jeg ville fjerne hende hver gang hun slår sætte hrnde væk fra jer gerne værelset for hvis hun hvergang mærker hun bare bliver sendt væk vil hun finde ud af det ike er sjovtr lad være med og skælde ud bare fjernhende

• #19   19. okt 2009 Ja jeg tror vi først og fremmest prøver stolen ude i gangen:-)

• #20   19. okt 2009 det jo derfo man ikke skælder ud man fjerner bare fra fælletskaber om man bruger værelset gangen eller et trappefin er lige meget vi bruger trappen

• #21   19. okt 2009 Ja men hun bruger slet ikke sit værelse til andet end at sove på endnu og det vil jeg helst ikke ødelægge da hun sover rigtig godt og har gjort det fra start af:-)

Må finde en lille stol hun kan sidde på, sys bare det er så strengt når hun ikke er ældre...

Kommentér på:
Min datter slår

Annonce