{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.625 visninger | Oprettet:

At være alenemor? {{forumTopicSubject}}

Hvordan har I andre alenemødre det og er det svært at få hverdagen til at hænge sammen? Hvordan har I det med at være alenemødre?

hvor meget får man som alenemor på SU og kontanthjælp?

ved ikke helt hvad jeg skal spørge om, er lige blevet alenemor så mangler bare en masse info. Ellers snak om samme.

Kan man få starthjælp til møbler eller skal jeg på genbrugen? Har kun en lille sofa og en babyseng nemlig i den gamle lejlighed der heldigvis ikke var blevet lejet ud endnu efter vi flyttede i hus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At være alenemor?
  • #1   15. sep 2009 Nu er jeg ikk alenemor på samme måde som dig, men jeg er alene med Marc fra søndag til fredag, da min kæreste er export chauffør..

Jeg må indrømme at det er sgu hårdt sommetider at stå med det hele selv, altså alt det huslige...

De andre spørgsmål kan jeg ik svare dig på...

• #2   15. sep 2009 du vil få ca 9000 udbetalt på su/kontanthjælp også 3000 i boligsikring and på husleje og ja du kan få en enkel ydelse til starthjælp men her hvor jeg bor holbæk kommune er det sån vil du have en seng gir de dig penge hvad sån en vil koste brugt men meget forskelligt

skal nok snart til at være alene mor men er selv meget bange for hvorn det vil gå når man er alene

• #3   15. sep 2009 Dit spørgsmål and. su, skulle du meget gerne kunne finde på su-hjemmeside, men mener at det er dobbelt su. omkring 9000 kr udbetalt.
    Også er der jo også Su-lån.
    Og bønepengene er jo også mere, udbetalt af.
    Og et fast beløb fra faren af hver måned.
    And med hjælp fra kommunen, skal du ringe ind til kommunene, for det kommer som regel and på hvor meget man har før skat.
    Men kunne forstille mig at du skal en tur forbi gengbrug

• #4   15. sep 2009 Som enlig vil hun da få noget mere på en kontanthjælp? Jeg får 8900 udbetalt om måneden, og jeg er altså ikke alene..

• #5   15. sep 2009 nej kontanthjælpen er den samme

• #6   16. sep 2009 Er det ikke svært at få starthjælp til møbler? har jo kun en lille sofa og en babyseng. Så det ville være skønt.

Vi flyttede i hus pg huslejen blev betalt via Mortens netbank men han gad ikke betale til den gamle mere så han stoppede så da jeg var flyttet tilbage ud i den og troede at jeg bare skulle køre videre derfra af, ringede han til mig og sagde at der ikke var betalt husleje til den i 3 mdr. Udlejeren ved intet endnu for han arbejder i England men kommer snart hjem så jeg sidder i en stor knibe nu. Er bange for at blvie smidt på gaden og Morten har for meget gæld til at kunne hjælpe med at få det betalt.

Men jeg skal nok have en anden lejlighed på et tidspunkt, men ved ikke hvor meget jeg kan tillade mig at huslejen må være på. Hvad koster jer alenemødres hvis det er ok jeg spørger?

• #7   16. sep 2009 jeg var enlig mor i starten og min husleje er stadig den samme min er 6500 med alt . stiger så 400 næste måned . den er mega dyr bor på 5 hehe . du kan tillade dig at finde den du vil have faktisk .. bare kom ind på 3 boligselskaber så er du på akutlisten og vil have bolig inden for 2 måneder smiley hvis du søger bare lidt steder smiley

• #8   16. sep 2009 Akutliste? hvordan kommer jeg det? det har jeg slet ikke hørt om smiley det var da rart at du fortalte mig at der var noget der hed det smiley så er der måske håb ved dem alligevel.

Har nemlig ikke meldt mig ind i boligselskaber igen fordi de sagde at der var minimum 5 års ventetid men jeg skulle nok regne med 10 år.
    Min veninde har stået på venteliste i 21 år og har først lige fået tilbudt den første af nogen af dem hun søgte efter :S

• #9   17. sep 2009 Kamilla k, har ret and med at kommunerne har ret til et vis antal boliger, men det er som regel ikke gode steder de har rådghed til.

• #10   17. sep 2009 -Kamilla, hvor er du fra i landet???
    Jeg er nemlig fra Esbjerg af, og der er det desværre ikke gode steder man kommer hen.
    Men syn det er dejigt at høre at det ikke er sådan alle steder... Smiler

• #11   17. sep 2009 kommunen har ret til lejligheder hele kommunen igennem... Det er sådan at hver 4. ledige lejlighed har kommunen råde ret over.... om det er i de dårlige eller de gode....

• #12   17. sep 2009 Jeg ved bare at i Esbjer, hvor de enlige mødre ikke har et sted at bo eller selv råd til indskud elller mangler akut et sted at bo, så kommer de det samme steder hen og det er ikke gode steder

• #13   17. sep 2009 Tina - så er det fordi de falder som nr. 4 bolig...

• #14   17. sep 2009 Jeg ved det fordi jeg har snakket sindsygt meget med kommunen....

Kommentér på:
At være alenemor?

Annonce