{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

av... hvorlænge... {{forumTopicSubject}}

ja jeg gik jo mens jeg var gravid og trode amning er lykken... så kom vidunderet, og han skal jo spise, og det gør han så... med det resultat at efter 3 dage fik jeg sår på vorterne, AV så gik der en lille uge hvor jeg sad og tudede hvergang han skulle spise, men sår heler heldigvis, men stopper det nogensinde med at gøre ondt når han tager fat? nu er han 3½ uge og må stadig tage en meget dyb ind åndning hvergangog nogle dage bide lidt i blusen for ikke råbe højt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  av... hvorlænge...
  • #4   12. jul 2009 kender det alt for godt...

De vlagte at give ham sukkervand efter han havde ligget 2 timer ved bryst og skal love for han tog fat. Han fik lavet en vabel der også gik hul på. Og flere uger efter var jeg ved at springe ud over altan, hver gang han skulle til den side. Selv hans gylp var rødt - fra såret i vorten. Kunne kun ligge ned at amme - da han derved suged/ laved tryk et andet sted på vorten.

Så hold ud min ven... de skal lige 'hærdes' og så vil det køre derud af..

• #5   12. jul 2009 Sådan havde jeg det også den første uges tid, men jeg synes ikke det er så slemt nu. Jo, nogle dage, hvis brysterne har lækket meget og ammeindlægget har været fugtigt - så er vorterne jo ligesom lidt opblødte og så gør det nas! Så hvis det er det, der kan være problemet, så husk at skifte indlæg og holde brysterne tørre.
    Håber du finder en løsning, for jeg kan godt huske da det var rigtig slemt! Av for s....!!!!!! Det var jo næsten lige så slemt som en ve!

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #6   12. jul 2009 prøv med en suttebrik. Victoria suttede også helt hul på mig, og der sagde min SP at jeg skulle prøve med en suttebrik og det hjalp utroligt meget, det gjorde hverken ondt eller noget derefter. de kan købes på apoteket.

• #7   12. jul 2009 Linda B tak for opmuntringen, jeg skal nok holde ud...
    Victorias mor: jeg er ked af at starte med sutte brikker, fordi jeg har hørt man skal passe på med at begynde, og der er ikke hul længere det gør "bare" ondt når han tager fat...
    Berit R: jeg vil osse tale med min sp, men hun holder ferie, så jeg må lige vente et par uger...

• #8   12. jul 2009 han ligger helt sikkert forkert........ han skal ligge "mave-mod-mave" og med hovedet lige på - han må IKKE dreje hovedet.

så meget af vorten skal ind i munden som muligt.

på side 47 i denne pjece kan du se hvordan barnets ansigt skal vende ind mod dit bryst og det er ofte her det går galt man får så at sige barnet til at dreje hovedet i stedet og så sutter de skævt på babsen med deraf følgende sår og smerter...

http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Vellykket_amning.pdf

• #9   12. jul 2009 Den første måned, gjorde det røv hamrende ondt.
    Min datter er 10½måned idag, og ammer stadig (dog kun morgen og aften) og det gør slet ik ondt mere og har ik gjort fra hun var 1½ måned!

brystvorterne "hærdes" jo lidt, de er meget følsomme i starten, du må bide lidt i blusen, det skal nok gå over.

min har ovenikøbet 7 tænder nu smiley

• #10   12. jul 2009 Jeg var desværre nødt til at stoppe med at amme markus inden han var 2 uger gammel, da han var en lille klovn til at sutte. Han ku simpelthen ik finde ud af at tage ordenligt fat, hvilket resulterede i at han ødelagde mine vorter fuldstændigt og det til sidst sprøjtede ud med blod den sidste gangjeg lagde ham til :((( Av for i den hede, jeg har aldrig oplevet noget så smertefuldt smiley Startede på flaske derefter...mistede lysten til at amme ham...selv efter de var helet igen smiley rigtig øv

• #11   26. apr 2013 Der er altså stor forskel, bliver lidt irriteret når folk fremlægger det som om det er ens for alle og ellers så gør man det forkert..
    Her blev det ved med at gøre stjerne ondt hver gang hun tog fat, og nej hun suttede ikke forkert, fik ros for hvor fint hun tog ved på sygehuset og jeg fik heller aldrig sår eller lignende,men det gjorde så ondt at jeg græd alligevel..
    Håber at det bliver bedre for dig..

• #12   26. apr 2013 Kan din baby have fået trøske og smittet dig?
    Her startede jeg også ud med at få sår på begge brystvorter, og længe efter de var forsvundet gjorde det stadig hammer ondt at amme..
    Min sp opdagede ved et tilfælde at Thea havde belægninger i munden, og det viste sig så at det var fordi hun havde trøske at det gjorde så ondt!! 5 dage efter vi var startet i behandling for det, gjorde det slet ikke ondt mere smiley

• #13   27. apr 2013 Mon ikke hun er stoppet med at amme smiley tråden er fra 2009 ggggg

Forøvrigt taler vi vel alle netop ud fra vores EGNE erfaringer når vi forsøger at give det vi selv mener er gode og fornuftige råd.....ingen tvinger jo ligefrem nogen til at bruge rådene

• #14   10. maj 2013 Hi hi den gamle krage jo jeg ammer ikke Lukas mere:-) han bliver snart 4 (:- jeg kunne slet ik huske indlægget:-) men tak for gode råd...

Kommentér på:
av... hvorlænge...

Annonce