{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
546 visninger | Oprettet:

er du Dagplejemor ? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at blive dagplejemor (:
Er der nogen af jer der er det ?
Har en del spørgsmåk nemlig .

Hvad kræver det ?
Skal man have en uddannelse ?
Hvad er lønnen ?
Hvad skal man have for at blive det (Have, bolig osv.)

I må gerne fortælle alt hvad i ved .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er du Dagplejemor ?
  • #1   23. jun 2009 Ligeledes med privat og kommunal dagpleje ?

• #2   23. jun 2009 følger lige med her.. :0)

• #3   23. jun 2009 er ikke dagpleje mor men kan svare på to af tingene.

Du behøver ingen uddannelse..

der er et krav på at der er et værelse til børnene dvs et legerum kun til de små.

have behøver ikke være en kæmpe det har vores ikke om man skal have have ved jeg ikke..

• #4   23. jun 2009 karina..

det med værelset til de små kan jeg ikke helt forstå/følge dig i da min datters dagpleje har børene i stuen...

• #5   23. jun 2009 Ingelina`s Mor .

Sådan er det i vores kommune der er så intet krav om de kun må være i det værelse hvis dagpleje moren synes de skal have lov at være over det hele er det også iorden men et rum skal der være til rådighed.

• #6   23. jun 2009 Kan så hilse at sige at en 20 årig højest sandsynligt ikke bliver godkendt.
    I hvert fald ikke i vores kommune, heldigvis .

Men ja det noget med at der ikke må ryges i de rum børnene opholder sig i, og der skal være et legeværelse som kun er til børnene .

• #7   23. jun 2009 okay.. sådan er det ikke i den kommune jeg bor i.. jeg bor i stevns kommune...

• #8   23. jun 2009 Det med væreslet kommer an på hvornår man er ansat som dagplejer nu skal du havde det...

så det er også sådan i stevns..

• #9   23. jun 2009 pia.. okay det vidste jeg så ikke jeg gik jo bare ud fra hvordan min datters dagpleje har børene men det er jo også flere år siden hun blev ansat

• #10   23. jun 2009
    Ok kender en der er over 20 år der fik afvide hun ikke var gammel nok ;s
    De godkendte ellers alt andet ;s

Jeg ville nu aldrig lade min datter passes ved en 20 årig dagplejer

• #11   23. jun 2009 Anna og Kezzie - det kommer an på ens baggrund, og om man har børn selv.... min kusine på knap 23 ville højst sandsynligt godt kunne blive godkendt da hun har arbejdet med små børn siden hun var 17.....

Der er rigtig mange ting der spiller ind... også skal de jo starte et sted for at nogen har en dagplejer der er med go erfaring smiley

Men som i sikkert har det, så har jeg det på samme måde.. de skal starte et sted ja, men ik med mit barn smiley

Ej, der er meget der spiller ind hos en dagplejer synes jeg... og alder er ikk den væsenligste for mit vedkommende...

• #12   23. jun 2009 'Kezzie - det tror jeg bestemt også de gør...
    Gud nej hvor forfærdeligt med Maloue.... Noah har bare verdens bedste søde dagplejemor... hun er simpelthen SÅ fantastisk... Også er hun bare over sine børn som en høg.... kanon dame.. det helt sikkert....

• #13   23. jun 2009 Jeg vil nu hellere se udelukkende på erfaring end alder..

Jeg vil langt hellere lade mit barn blive passet af en 20 årig, der ikke er fremmed med børnepasning (har passet børn som teenager, evt. selv har et barn eller 2) end jeg vil lade det passe af en 30-40 årig kvinde der aldrig har passet et barn i mere end 10 min (okay, måske lidt overdrevet ;)) og som ingen børn har selv..

EN 20 årig kan sagtens tage jobbet lige så seriøst som en ældre, og oftes også have en del mere energi rent alders mæssigt, hvilket for mig kan betyde hun måske er en der er villig til at give børnene fler eoplevelser end en der er ældre kan give..

• #14   23. jun 2009 Tanja - HØRT!

• #15   23. jun 2009 Synes bare der er forskel på at passe 1 barn og 5 børn ;s
    Det kræver en hvis erfaring, som de færreste 20 årige har ..

Bare min mening - siger ikke er INGEN 20 årige egner sig .

• #16   23. jun 2009 Nu skrev jeg også evt. har et eller flere børn selv, ikke at det er den eneste erfaring de har..

Der er rigtig mange der har passet mindre søskende og andre folks børn, og det får man en del erfaring af..

Jeg vil hellere have en dagplejer der kan give mit barn noget , end en der kører efter gammeldags regler,og som måske ikke har overskudet til at tage børnene med på tur osv..

FOr mig er det vigtigt at dagplejeren er frisk i både sind og krop..

• #17   23. jun 2009 jeg er privat dagplejer smiley

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #18   23. jun 2009 jeg er privat dagplejer.

for godkendelse i aalborg kommune:
    - ren straffeattest + børneattest. (straffeatest ren på alle over 18 på adressen)
    - hjemmet har de fornødne sikkerheds udstyr, så som gitter for trappe eller brandeovn, eller en slags lås på køkkenlåger og skuffer.
    - glad for børn
    - og alt afhængig af boligens str blir man godkendt fra 3 til 5 børn.

ingen krav om legeværelse,

Lønnen bestemmer du egentlig selv (som privat)

• #19   24. jun 2009 Anna - rødovre kommune har de 3 børn fast, og 1 gæstebarn, hvis de ter nødvendigt....
    flere børn har de ikke da der er så mange dagplejer...

• Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #20   25. jun 2009 Jeg er privat dagplejer og har før været kommunal (ialt 20 år).
    Kravene for godkendelse er ikke ens i alle kommuner, men stort set, som "Victoria's mor" beskriver.
    Alder burde ikke være en hindring, har et par unge kollegaer, som er helt fantastiske. Tror mere man kigger på, hvor moden og egnet personen er.
    Lønnen som kommunal mener jeg i øjeblikket ligger omkring 19000 kr. mdr. og som privat bestemmer man stort set selv prisen (selvfølgelig sat i forhold til det tilskud, kommunen giver).
    Det kræver ingen uddannelse, men personligheden betyder meget. Du skal være rimelig stærk psykisk, da det er et job, hvor du arbejder mange timer alene.
    Hvis det er det, du kunne tænke dig, synes jeg helt klart, at du skal prøve at søge. Det kan jo ikke blive værre end et afslag, men så kan du jo sige til dig selv, at du prøvede.

Held og lykke

Kommentér på:
er du Dagplejemor ?

Annonce