spørgsmål vdr. at have hund inden baby {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg er begyndt at snakke om at vi gerne vil have barn inden for dem nærmeste fremtid.
For et år siden fik vi den skønneste hund, som vi også i rigtig lang tid havde ønsket os.. og nu med alt den børnesnak er jeg begyndt at blive bange for - hvis babyen der kommer, ikke kan tåle hunden :o(
Jeg har en veninde der desværre måtte gå af med deres hund, fordi deres søn ikke kunne tåle den. Og nu bliver jeg bare så ked af tanken om hvis det samme skal ske for os.
Det gør det jo nok ikke, og prøver også at tænke positivt på det, og glæde mig til vi skal være en familie med hus og hund og barn.
Men ville alligevel bare af nysgerrighed høre om det er sket for nogen af jer?
Hilsen Pernille
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 355 Svar: 1.612
Så lad være med at tage sorgerne på forskud :b Men det må være en træls situation at stå i , hvis barnet skulle få allergi
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 156
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Men synes at det ville være dumt at lade være pga dét...
Jeg var også nærmest panisk angst for at vores første barn skulle blive allergiske overfor vores katte. Har haft mine katte i mange år.
Det skete ikke og så fik vi en hund..
Så fik vi vores datter og hun er heller ikke allergisk.. HELDIGVIS!
Så vil sige som Rie - Prøv at lade være med at tænke for meget over det.
Kan jeres fremtidige børn ikke tåle hunden , er der ikke noget at gøre ved det og hunden må væk.
Men kan de tåle den ( Som langt de fleste børn kan ) er det jo skønt og dejligt
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 43 Svar: 416
- Vi har ikke gulvtæppe, pga der sætter sig hår og skæl fast som man ikke kan gøre ordenligt rent
- Vi skiftede stof-sofaen ud med en læder af samme grund om ovenstående
- Hunden ligger ikke i sengen eller sofaen, altså steder hvor babyen også skal kunne sove
- Jeg støvsuger flere gange om ugen og lufter grundigt ud hver dag
- Jeg skifter ofte sengetøj og vasker alt i neutral
- Legetæppe og lign til baby, fjernes fra gulvet så snart baby er færdig med at ligge der, for at mindske risikoen for at hunden ligger sig på det og mængden af hunde- kattehår
Held og lykke med projekt baby
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 156
Det er dejligt at høre at andre har haft de samme overvejelser eller tanker, og at det er gået godt.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 85 Svar: 388
Så vi krydser bare fingre og håber det bedste..
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
Vi have en rottweiler/amstaff og da baby kom gik alt jo fint (: vi er lige kommet af med ham da han altid skulle besøge alle naboerne og mig og magnus kunne jo ikke rende efter ham hele dagen, når kæresten var på arbejde (:
mar 2008
De sidste 5 mdr af min sidste graviditet kunne jeg knapnok gå pga smerter ...
Det blev til masser af boldkast for hunden.
Vi bor lige ud til en kæmpe eng så humpede derud, satte mig og sad så og kastede bold med sådan en kastearm så bolden fløj vildt langt.. Hunden afleverer bolden hver gang så på den måde fik hun motion, dog ikke optimalt - men stadig bedre end ingenting
mar 2008
Altså da jeg havde vores søn alene og min mand var på 12 timers natarbejde med 2 timers transport til og fra arbejde - hvor han arbejdede en uge af gangen, var jeg jo pænt meget alene. I de uger han var afsted måtte jeg klare alt selv..
Så når junior sov om aftenen gik jeg i vaskehuset og ordnede vasketøj mens han sov. Det tager ca 30-60 sekunder at gå hjem så det er jo ikke fordi at baby bare ligger og hyler i flere år..
Og huset springer ikke mere i luften af at baby ligger alene der end at der slet ikke er nogen hjemme..
Sådan ser jeg det bare - Andre kunne ikke drømme om at gå mere end 10 meter fra baby og det er da også bare i orden, vi er alle forskellige.. Men det er jo en luksusting at vi kan det. Før i tiden havde kvinden jo ikke tid til at sidde og kigge på sit barn hele tiden, der var masser der skulle laves både inde og ude..
Men min hund har da helt klart måtte nøjes med meget mindre når jeg har været dårligt gående, men hun har klaret det rigtigt flot på trods af at hun har meget energi. Men hunde har det med at indrette sig efter forholdende rigtigt godt.
Er vi til hundetræf ( har hundegallerinørd *G* ) kan Laura blive ved med leg og løb i timevis - Og er vi hjemme hele dagen uden nogen gode ture, så sover hun stadig tungt tungt om aftenen...
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Frygter også stadig at prinsessen pludselig skal vise tegn på allergi men der er ingen af os der har haft den form for allergi så håber det bedste
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 43 Svar: 416
Jeg ville personligt ikke gå på tur med hunden og lade baby være alene hjemme, men det tror jeg er en temperamentssag
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
Men som alle de andre også siger, så er det bestemt ikke noget du skal gå og være nervøs for :o)
spørgsmål vdr. at have hund inden baby