{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
476 visninger | Oprettet:

cecilia j
cecilia j
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

Første gang i svømmehal. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nu er min datter "fyldt" 8 uger, det vil så sige at jeg har været til 4 grav. und. og det hele er som det skal være. Nu har jeg sådan sindssyg lyst til at tage i svømmehal med den bette da det er noget jeg virkelig har glædet mig til og har faktisk kun ventet på at få lægens godkendelse mht. mit underliv . Men så har jeg desværre hørt en del steder fra at det ville være bedst at vente med et tage i svømmehal men hende til efter hendes 1:e vacc. HAr det noget at sige?

Og så ville jeg lige høre om man skal sørge for at have noget specielt med i pusletasken udover det man plejer når man skal i svømmehal. Bruger i kun badeble til jeres børn eller skal man have bade bukser/dragt.

og sidst men ikke mindst ; hvad gør man med baby nede i vandet? Sidder man bare og hygger eller er der nógle øvelser??

Takker på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gang i svømmehal.
  • #1   13. feb 2009

tænkte osse lige på... skal vandet ha en bestemt temperatur for at man må tage babyen med?

• #2   13. feb 2009 Altså min datter startede til babysvømning da hun var ganske lille og i DGI Byen hvor vi gik og det var i øvrigt også sundhedsplejerskens råd da jeg forhørte mig hos hende at man helst skulle have været til den der 8 ugers undersøgelse ved lægen og at baby minimum må veje 3 kg.

• #3   13. feb 2009 De første gange i er der ville jeg nok anbefale at i bare hygger og så hun bliver fortrolig med det. Det er så dejligt at være i svømmehallen med de små. Jeg har været det med begge mine og de elsker det. :o)

• #4   13. feb 2009 Kristina

behøver det at være varmt vand?

• #5   13. feb 2009 Jeg ville personligt ikke gøre det hvis der ikke var babybassin/varmvandsbassin i hvert fald. :o)

• #6   13. feb 2009
    nå så må jeg nok tilmelde mig babysvømning... der er nemlig ikke varmtvandsbassin i svømmehallerne herovre...

• #7   13. feb 2009 Varmvandsbassin er det ikke det der på de 32 grader?

• #8   13. feb 2009 Jeg kender en der har undervist i babysvømning og kan fortælle at
    mht. hvor længe man er i svømmehallen, så må babyen max må være i vandet 30 min hvis vandet ikke er varmere end 32 grader, til at starte med - men det er selvfølgelig også en vurderingsag - fryser babyen, skal man nok overveje at gå op..
    Svømmehallen hos os har et varmtvandsbassin med 35-36 grader, så der kan man være der lidt længere inden babyen fryser.. smiley

mht. øvelser, så brug babyens reflekser, dvs. pust babyen i ansigtet, så lukker de deres øjne, så kan du prøve at køre babyen under vand i ganske kort tid og kun lige så ansigtet er dækket af vand..
    Men er du utryg, så meld dig til babysvømning, så lærer de dig det på korrekt vis.. :o)

mht. hvornår de kan starte, så har jeg set at de skal være de 6-8 uger, men det er nok også en vurderingsag - og så er der vel altid forskellige meninger om det korrekte tidspunkt at gøre det.. ;o)

Jeg ved ikke om der skulle være ekstra ting man skal have med i pusletasken, tror bare man skal huske badebleen og så ellers det sædvanlige.. ;o)

Jeg vil også gerne selv starte så hurtigt som muligt, så kan godt følge dig.. ;p

• cecilia j
    cecilia j Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #9   13. feb 2009 Tak for svarene. Det har helt klart hjulpet. Nu er vi klar til en dag i svømmehallen:-)

Kommentér på:
Første gang i svømmehal.

Annonce