Første gang i svømmehal. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Nu er min datter "fyldt" 8 uger, det vil så sige at jeg har været til 4 grav. und. og det hele er som det skal være. Nu har jeg sådan sindssyg lyst til at tage i svømmehal med den bette da det er noget jeg virkelig har glædet mig til og har faktisk kun ventet på at få lægens godkendelse mht. mit underliv . Men så har jeg desværre hørt en del steder fra at det ville være bedst at vente med et tage i svømmehal men hende til efter hendes 1:e vacc. HAr det noget at sige?
Og så ville jeg lige høre om man skal sørge for at have noget specielt med i pusletasken udover det man plejer når man skal i svømmehal. Bruger i kun badeble til jeres børn eller skal man have bade bukser/dragt.
og sidst men ikke mindst ; hvad gør man med baby nede i vandet? Sidder man bare og hygger eller er der nógle øvelser??
Takker på forhånd
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 22 Svar: 652
tænkte osse lige på... skal vandet ha en bestemt temperatur for at man må tage babyen med?
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 3 Svar: 359
aug 2008
apr 2008
behøver det at være varmt vand?
aug 2008
apr 2008
nå så må jeg nok tilmelde mig babysvømning... der er nemlig ikke varmtvandsbassin i svømmehallerne herovre...
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 1 Emner: 174 Svar: 2.333
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 22 Svar: 185
mht. hvor længe man er i svømmehallen, så må babyen max må være i vandet 30 min hvis vandet ikke er varmere end 32 grader, til at starte med - men det er selvfølgelig også en vurderingsag - fryser babyen, skal man nok overveje at gå op..
Svømmehallen hos os har et varmtvandsbassin med 35-36 grader, så der kan man være der lidt længere inden babyen fryser..
mht. øvelser, så brug babyens reflekser, dvs. pust babyen i ansigtet, så lukker de deres øjne, så kan du prøve at køre babyen under vand i ganske kort tid og kun lige så ansigtet er dækket af vand..
Men er du utryg, så meld dig til babysvømning, så lærer de dig det på korrekt vis.. :o)
mht. hvornår de kan starte, så har jeg set at de skal være de 6-8 uger, men det er nok også en vurderingsag - og så er der vel altid forskellige meninger om det korrekte tidspunkt at gøre det.. ;o)
Jeg ved ikke om der skulle være ekstra ting man skal have med i pusletasken, tror bare man skal huske badebleen og så ellers det sædvanlige.. ;o)
Jeg vil også gerne selv starte så hurtigt som muligt, så kan godt følge dig.. ;p
apr 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
Første gang i svømmehal.