{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

sutten skal væk meeeen {{forumTopicSubject}}

min datter er total afhængig..
jeg avr ved tandlægen idag og hun sagde jeg skulle tænke meget over den sut da min datter har suttetænder.. og jeg i første omgang kun skulle prøve at bruge den som trøst og sovesut.. og især inden jeg føder, mente hun. Jeg kan kun give hende ret.. men problemet er bare min datter kan ikke unværre den her hjemme.. altså hende i dagplejen bruger hun den slet ikke heller ikke når hun sover, men det først hun gør når hun kommer hjem er at råbe og skrige efter sutten.. idag prøvede jeg så at narre den fra hende.. men der gik ikke længe før hun opdagede sutten var væk (vi har jo været hjemme idag) så hun skreg og var umulig i 10min og så gav jeg op...
HVad vil i gøre lade hende være hys eller ?? jeg har forklaret hende det kun er babyer der bruger den, og så siger hun at hun er en baby.. hmmm.
Skal jeg bare lade hende skrige og råbe efter sutten og håbe hun giver op eller? andre gode råd? julemanden har jo været..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sutten skal væk meeeen
  • #1   10. feb 2009 prøv se om du får hende til selv at smide den i skralde posen smiley

• #2   10. feb 2009 jeg sys du skal lade hende mokke sig lidt og fortælle en suttefeen skla have den fordi hun får sig en lillebror eler søster, og så måske bestikke hende med et eller andte. giv hende en gullerød eller et eller andet istedet..
    har ikke været i situationen endnu, men tror jeg ville gøre det på den måde..

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #3   10. feb 2009 jeg ved ude i bild a bear (staves) i storcentret har de en krukke til sutterne. Jeg ved ikke om det evt er en ide og give hende en lille gave som en slags belønning for at aflevere sutten.
    Evt en bamse fra bild a bear (staves)
    Ellers er der kun et at gøre, være stræk og sige at nu er sutten væk og kan ikke findes frem igen. det er mega hårdt men efter en uges tid så skulle der ikke rigtig være mere.

• #4   10. feb 2009 tak for jeres råd.. dem kan jeg da bruge eller prøve at bruge heheh smiley jeg mener jo også hvis hun ikke bruger den i dagpleje så burde hun også kunne undlade den her hjemme..
    men grunden til hun ikk har den i dagplejer er jo fordi hun har bidt hendes i stykker.. den lå fast i barnevognen.. og da hun havde midt den i stykker viste min dagplejer hende sutten hver gang hun skulle ud og sove og underligt nok så acepterede hun det og lå sig til at sove uden..

• #5   10. feb 2009 sorry, var bare et eksempel. som jeg skrev har jeg ikke selv været i situationen..

• #6   10. feb 2009 tony og maria*skal være forældre igen til maj* A
    det havde jeg ikke lige tænkt over godt nok, men det er godt du siger det..

• #7   10. feb 2009 stine går nok heheheh smiley havde heller ikke selv tænkt det.. har selv sagt det til hende flere gange..

• #8   10. feb 2009 hehe den har jeg prøvet problemet er hun ved jeg ahr andre sutter...

• #9   10. feb 2009 jannie J ved i har det berygtet sutte træ på fyn... hehehhe

ja jeg må sku prøve alle metoder.. for den er ikke nødvenind..det er kun fordi hun er hjemme hun vil have den...

• #10   10. feb 2009 Der kan være STOR forskel på hvad der kan lade sig gøre derhjemme og hvad der kan lade sig gøre i dagpleje/vuggestue !!
    Malik kan også meget mere i DP end herhjemme *G*

Men jeg ville helt klart tage det på den hårde måde. At sige at fra nu af må hun kun få sutten når hun skal sove.
    Malik havde også tendens til at skulle ha' sutten hele tiden indtil at vi blev for trætte af det.
    Så blev det til at vi lavede et lille ritual om morgenen inden han skulle i DP , at han selv lagde sutten et bestemt sted ( han har kun een sut ad gangen + en reserevsut han kan ta' hvis han mister sin faste i løbet af natten ) og så skulle den ligge der indtil at han skulle i seng.
    Og det var kun hvis han slog sig eller var MEGA træt at han fik lov at få sutten.

Nu er det det mest naturlige i verden at sutten kun er på hans værelse. Når jeg skifter ham må han godt tage sutten, men han skal ligge den tilbage igen når vi går ned i stuen igen.

Jeg synes ikke at du skal gi' op allerede efter 10 minutter, men vær standhaftig, og hvis du beslutter dig for at nu er det nu så må du ikke give op en eneste gang !!!

Min brors datter skulle af med sutten om natten og der sad min bror ved hende i 3 dage mens hun var tosset over at ha' mistet sin sut.
    Derefter har hun aldrig spurgt efter den igen.
    Men det tog altså også 3 dage !!! Og havde han givet op så havde det måske taget 7 dage istedet...

• Tori

#11   10. feb 2009 victoria var også enormt afhænig af hendes sut. Men hun afleverede den godt nok til julemanden og fik en gave fordi hun havde afleveret hendes sut.
    Hun spurgte et par gange efter den men så henviste vi til at hun jo havde fået bamses hus i stedet for sutten også gav hun sig til at lege med det i stedet for. Nogen gange kom hun godt nok og spurgte om hun ikke kunne låne hendes sut tilbage men vi var hårde og kontante og sagde nej hver gang. Det er meget hårdt men lækkert når det er overstået.

• Tori

#12   10. feb 2009 vi har altså også et sutte træ her i nordjylland christina. oppe i Hammer Bakker er der et. Så i kan evt tage en tur derop, hvis du tror det vil være nemmere at aflevere sutterne på et træ.

• #13   10. feb 2009 stine P ja man er nok nød til det på den hårde måde, men synes bare man får det dårligt når de skriger.. og du ved det med ro så giver man hende den igen, men ja jeg må fra i morgen af prøve at holde det i mig og så kun bruge den til natte... for er godt nok træt af de sutter.. nu hvor hun har stort set alle hendes tænder savler hun mega meget når hun render rundt med den sut.. og det er også tralst... ..

jannie J når ja den er i odense.. vi kender nemlgi en der fra og han viste min kæreste det træ da han var der nede, da de lige var på rundfart hehehe det er skide smart...

:-)victorias mor=:)
    okay viste godt nok ikke der lå et der oppe hehe har endda boedet i vodskov der kan man bare se. Ligger det midt inde i skoven eller?

• #14   10. feb 2009
    tony og maria*skal være forældre igen til maj* A
    du har nok ret, men nænner virkelig ikke at tage sutten helt væk fra hende... hun er kun 2½år..

• Tori

#15   10. feb 2009 ja det mener jeg. Det var min far der fortalte mig om det da vi snakkede om at victoria skulle af med hendes sut. Så er ikke helt sikker på hvor det er henne deroppe. Men mit bud er også midt i skoven.

• #16   10. feb 2009 okay man kunne jo prøve at gå de rop , ellers fpr vi da en gåtur hvis ikk andet hahaha---

• #17   10. feb 2009 Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge til noget. Men min veninde fortalte mig om en metode som hun bruger på hendes 2 årige datter, og det virker.
    Hun har gjort det at hun har sat en kort snor fast til radiatoren og bundet sutten fast, så hendes datter kun kan stå der og sutte på sutten og efter 3 dage, så gad hun ikke den mere...

Jeg er dog selv lidt bange for det med en snor og hals :S
    Så vil da sige at den snor skal være ret kort.!

• #18   10. feb 2009 missy hahahhahahha jeg kunne altså ikke lige lad vær med at grine det lyder komisk og kunne lige forstille mig min datter stå hende ved rediartoen og sutte hahahah smiley ej tror hun bliver stik hyserisk hvis den sidder der og hun ikke kan få den af.... så kan jeg lige så godt smide dem alle i skralde spanden og tage det på den måde , men det lød som en sjov måde hehe

• #19   10. feb 2009 hahaha.. det er da en metode der virker.. tror bare iben ville sidde der dagen lang smiley men den vil jeg huske..!!

• #20   10. feb 2009 Hehe smiley Og det er endda min venindes SP der kom med ideén smiley

• #21   10. feb 2009 stine du har også lige et billede af din datter sidde der med sutten i munden bundet til rediatoren hahaha

• #22   10. feb 2009 ja hehe... det er sgu en sød tanke smiley

• #23   10. feb 2009 louise ja jeg er nød til at skære ned hvis hun kunne så havde hun sutten i munden 24 timer i døgnet det dur ikke, og hun snakker også med sutten i munden hvor vi må be hende om at tage den ud ellers kan vi ikke forstå hvad hun siger

• #24   10. feb 2009 stine det er sku lige før det skal prøves bare for at få et billede af det hahah kan sku godt se det sjove i det hehe

• #25   10. feb 2009 Christina er 30+4uger henne *
    Men det kan godt være hun vil blive hysterisk, men vil du have den sut væk, eller vil du lade hende styre det? smiley

• #26   10. feb 2009 jeg venter MEGET spændt på historie og indre billeder hihihi.. smiley smiley

• #27   10. feb 2009 Christina er 30+4uger henne *
    Kan egentlig ikke se hvad der er så sjovt ved det, kom bare med et forslag som har virket på min venindes datter.

• #28   10. feb 2009 missy hun styrer vist rigeligt pt så sutten skal væk hehe

• #29   10. feb 2009 stine ja ikke ahhahahha smiley

• #30   10. feb 2009 sorry, var ikke ment negativt.. jeg har da tænkt mig at give det et forsøg hvis jeg står i samme situation en dag..!

• #31   10. feb 2009 missy jeg kunne bare se det komiske i det , det var bestemt ikke for ikke at tage imod dit forslag.. og som du siger det ahr virket på din venindes datter... men det var da en mulighed hvis jeg ikke kan bruge det er der muligvis andre der evt gerne vil prøve metoden... smiley

• #32   10. feb 2009 missy men det lød da lidt sjovt... fik bare nogle billeder frem, men måske der det METODEN, der evt hjælper min datter hvem ved...

• #33   10. feb 2009 Nå okey smiley Troede bare i sad og grinte af mit forslag smiley

• #34   10. feb 2009 intet ondt missy, jeg fik et sødt billede i hovedet af at min datter ville sidde ved radiatoren døgnet rundt hihi.. tror faktisk det virker smiley

• #35   10. feb 2009 hahaha... Næste gang Iben kommer binder jeg sutten fat til radiatoren.. Så ved jeg hvor jeg har hende.. *GG*

• #36   10. feb 2009 Haha, ja okey smiley

Jeg er nu mest bange for den der snor...?

• #37   10. feb 2009 ja den er lidt dum, men man kkunne nok finde på noget istedet for.. måske sutten og stofbleen..

• #38   10. feb 2009 ja det rigtig nok.. Ellers skal den bare være ret kort, og så står de rigtig i skammekrogen, med hovedet mod radiatoren haha

• #39   10. feb 2009 missy det kommer nok an på hvor lang snoren, men jeg kom lige til at tænke på mine er varme på denne årstid.. så i mit tilfælde skal den være lang, men det er måske farligt.

• #40   10. feb 2009 Vi er selv ved at vænne Oliver af med sutten i de her ferie dage, og det går bare fantastisk, vi startede i går da han kom op fra middag, han havde ikk sutten hele dagen og fik den heller ikk da han skulle sove til natten, og han accepterede det fuldt ud, han har ikke haft sutten hele dagen, men har dog spurgt efter den et par gange i dag. Men han var selv med til at pakke alle sutterne sammen og har lagt dem væk. Han er også blevet puttet til aften uden sut, og der har heller ikk været noget, så en kold tyrker virker på min søn. Er mega overrasket, for troede vi ville få en krop umulig dreng hele dagen, men tværtimod.

Grunden til sutte stop er at hans tænder er ved at tage skade.

Missy, hvis det her med den kolde tyrker ikk havde virket på Oliver, så havde vi også bundet den fast et "træls" sted, for har hørt det er en ganske effektiv metod :O) selvom det er lidt komisk :O)

• #41   10. feb 2009 diana derfor vil jeg gerne stoppe her også da min datter har sutte tænder..

• #42   10. feb 2009 Ja håber også Oliver's retter sig i takt med at han vokser.
    Men nu er det også gået overrakende nemt med suttestop, hvis han var hysterisk ville jeg nok også give mig :O/

• #43   10. feb 2009 ja min datter er nemlig mega hys hvis hun ikke får hendes vilje og det er bare ikke til at holde ud, men jeg er nok nød til det

• Tori

#44   10. feb 2009 ja desværre og så er det jo lidt hårde når man skal stå med en lille hys dame alene, for manden er vel stafig på rejse arbejde ikke? Men med victoria tog det 1 dag med hys og ellers fandt hun sig i at vi sagde nej og efter 1 uge spurgte hun ikke efter den.

• #46   11. feb 2009 10min er ik længe du gav den...
    - du må IKKE sige at hun skal af med den pga. søster/bror da det kan forbinde noget vigtigt med den næste..

min datter smed sutten som 3½årig. vi hængte den på juletræet i dec. og dagen efter, lå der en gave fra julemanden, hun snakkede ik om sutterne siden.

det at din datter ik bruger den i dp. men kun hjemme, er et tegn på hun er klar til at sige bye bye, men gir du op, under hysteriet, så har du altså tabt og du får svære ved at afvende hende... stå fast, snak med hende, gør det til en leg at nu skal alle sutterne findes, og lægges i en pose, og så besøger i suttetræet, eller build a bear (hun ka evt. lave en bamse for sutterne? så ka bamse trøste

Kommentér på:
sutten skal væk meeeen

Annonce