Aldersforskel på søskende. {{forumTopicSubject}}
Hej piger
Hvor stor en aldersforskel har I på jeres barn nr. 1 og barn nr. 2?
Fordele og ulempe ved kort aldersforskel og lang aldersforskel.
Fortæl gerne lidt om hvordan det har været for jer.
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 105 Svar: 452
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 892
Smilla (den store) har haft ret svært ved det hele, hun har været vant til at det var mig der var mest på mht hende, og efter jeg fødte var det pludselig far der tog over. Hun har været sygeligt jaloux, men har elsket sin lillesøster ubetinget fra dag et og har været meget beskyttende overfor hende. Det har kun kommet til udtryk ved at hun har været (og stadig er) rigtig strid overfor min kæreste og jeg. Hun er i forvejen en meget temperamentsfuld lille dame, som bestemt godt ved hvad hun vil - og ikke vil.
Det bliver langsomt bedre, lillesøster er knap 7 mdr nu, men det er tydeligt at mærke at Smilla savner at have mig for sig selv, hvilket desværre ikke rigtig kan lade sig gøre da jeg står meget selv med børnene.
Det er pisse hårdt, især fordi Sicilja (lillesøster) er født med mikroti atresi, hvilket vil sige at hendes højre øre er misdannet og hun er døv derpå, og hun derfor er meget sensitiv overfor lyde, mange mennesker, nye steder/mennesker osv. hvor Smilla har fuld fart på hele tiden, der kan ikke ske for meget.
Men selvom det er rigtig hårdt nu, så ville jeg aldrig gøre det om! De to piger elsker virkelig hinanden, og jeg ved at de kommer til at få så meget glæde af hinanden, hvilket gør det hele værd
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 64
So far, har der kun været positive reaktioner på den yngstes ankomst, og de er så glade for hinanden. Det fryder.
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 392
Aldersforskel på søskende.