1.165 visninger
|
Oprettet:
Flaske eller amme barn!!!! {{forumTopicSubject}}
Jeg var sammen med en veninde i går som også lige har fået en lille ny bette mand!!!
Hun ammer og jeg giver malthe flaske... Vi sidder og kommer til at snakke om kolik da vi for nogen dage siden var lidt bange for at vores var ved at få det :0) 7 9 13 har han heldigvis ikke!!!
Men mit spørgsmål er så : Har flaske børn nemmere ved at få kolik???
Det sagde min veninde nemlig... Og mener selv at ha læst at det ikke har nogen betydning om man ammer eller giver flaske....
Nogen herinde der ved det !!!!!
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 377 Svar: 1.527
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 126 Svar: 1.232
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 20 Svar: 398
Jeg syns der en tendens til at der blir "diagnosticeret" i de små hjem, hvis babyen græder lidt en dag...
Deres tarme er først ved at være modne i 3 mdrs alderen, og indtil da kan de sagtens ha ondt i maven UDEN at det er kolik!!!!
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 20 Svar: 398
Almindelig omtanke og almindelige madvaner...så går det ikk helt galt.
Men kværner man en hel plade mørk chokolade istedetfor at smage et enkelt stykk eller to....eller tar man tallerknen fuld af kål istedetfor en lille portion, så kommer der nok en reaktion..fra maven på bebs OG MOR!!
Jeg har ammet vores tre børn i 4-6 mdr og har spist præcist, som jeg plejer ved dem alle......
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 96 Svar: 850
Jeg har hørt at MME børn har nemmere ved at få vrøvl med maven end dem der bliver ammet.
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 20 Svar: 681
Man ved jo ikke helt hvad kolik skyldes endnu, men de kloge mener jo at det er noget med rygsøjlen som er lidt skæv.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 1 Svar: 49
Det eneste jeg har hørt er at flaskebørn har en tendens til at overspise og tage hurtigere på end ammebørn.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 43 Svar: 416
maj 2008
Jeg ville skam også gerne ha ammet men da han er født 1 mrd for tidlig var hans sutte refleks ikke udviklet som hvis han havde kommet ud til tiden... og jeg kæmpede også i 9 dage men da det hele blev til en kamp både for mig og bette manden droppede jeg det og gav ham flaske istedet for...
Jeg mener bare ikke at man kan sige at flaske børn har nemmere ved at få kolik en amme børn det er der jeg lidt gerne vil hen ad.... eller hvad i andre tror :0)
De små for da også luft i maven af at blive ammet eller er jeg helt galt på den?
Missy: nej desværre er der ikke rigtig nogen der kan finde ud af hvorfor de kære små får kolik og det ville blive noget nemmere hvis man på en eller anden måde kunne forbygge det !!!
Jeg ved godt at deres tarme først er udvilklet som 3 mrd...
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Min svigerindes første barn var flaskebarn uden kolik og hendes andet barn blev ammet fuldt ud og havde galopperende kolik..
Så man kan vist ikke sige en af tingene sort på hvidt..
maj 2008
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
maj 2008
mar 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 361
synes godt nok tendensen til at børn ikke bliver ammet mere er høj og en masse undskyldninger om hvorfor og hvorfor ikke
maj 2008
ved ikke om du hentyder til min forklaring på hvorfor jeg ikke ammer???
mar 2008
jeg har faktisk ikke læst dit indlæg så nej jeg hentyder ikke til nogen bestemt overhovedet
maj 2008
Jeg mener bare at det er helt op til folk selv om de vil amme eller give flaske!!! og i dag er de forskellige erstatninger meget gode !!!!
mar 2008
jeg mener bare stadig det er sundere og amme sit barn hvis muligheden er der modermælk vil altid være det bedste
så med alt den snak der er idag med at ville sine børn det bedste og mange er så beskyttende overfor dem så forstår jeg bare ikke hvorfor man ikke starter der
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
Du skal ikk være ked af at det ikk lykkedes.. Tristan er født 7 uger før termin, og jeg kæmpede i 3 stive uger med udmalkning osv, men måtte oss gi op.. Hellere flaskebarn med glad mor end ammebarn med ked mor..
maj 2008
Og at man vil sit barn det bedste har da ikke ens betydende om man ammer eller ej... Nu har malthe alligevel fået meget af mit mælk i starten og det vigtige råmælk så er nu sikker på at han nok skal blive en sund dreng :0)
Malena : det er jeg nu heller ikke :0) jeg har en dejlig sund dreng og det er det vigtigste
mar 2008
jeg er nu ret overbevist om at både mennesker og dyr har bedst af modermælk der må jo være en grund til moderen danner mælk og at sundhedsstyrelsen anbefaler man gerne ammer så længe så muligt
om børnene bliver klogere ved jeg nu heller ikke men om modermælk er bedre for dem ja det mener jeg bestemt
maj 2008
Men man kan ikke sige at fodi en kvinde ikke ammer at hun ikke vil sit barn det bedste for der kan være mange årsager til at hun ikke gør det :0)
mar 2008
jeg tror du misforstår mig lidt jeg siger skam ikke at der ikke kan være gode grunde til ikke og amme sit som feks at man ikke har mælk men synes jeg læser at folk virker til idag at opgive langt hurtigere end hvis det ikke lige går som smurt
og selvfølgelig er der nogen der aldrig får mælk til barnet så er der jo ingen andenudvej end amning
jeg siger heller ikke at man ikke vil sit barn det bedste hvis man ikke ammer men men har man mulighed for at amme baby så kan jeg ikke se noget fornuftigt i ikke at gøre det uanset grund så kan det ikke være for babys skyld men deres egen
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
Flaske eller amme barn!!!!