{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.854 visninger | Oprettet:

Så kom Caroline til verden - langt... {{forumTopicSubject}}

Det hele startede tirsdag eftermiddag hvor jeg havde lidt småveer, men de gik væk igen. Da jeg så gik i seng begyndte de igen, og kom sådan 1 - 3 veer i timen frem til ved 6 tiden, der blev de pludselig regelmæssige med 7 minutters mellemrum. Da de havde været regelmæssige i lidt over 1 time ringede vi til fødegangen bare lige for at høre hvordan og hvorledes, fik afvide at vi seælv måtte bestemme om vi ville komme med det samme eller vente til det kun var 5 - 6 minutter imellem. Vi valgte at vente til de blev lidt tættere, og så mine forældre kom hjem til os i stedet for at mødes på sygehuset. Min far skulle passe Mikkel og min mor og lillesøster med til fødslen.

Stod op for at begynde at gøre lidt klar til at køre og Mikkel var vågnet, men så blev veerne uregelmæssige igen, efter i alt 2 timer hvor de kom så præcist på 7 minutter at man kunne stille uret efter dem.
Helt til kl 18 lå de hoppende lige fra 5 - 30 minutter imellem dem, mere uregelmæssige kunne de dårlige blive, selvom vi endda prøve med et par gåture, for ligesom at få det rigtigt igang igen. Mine forældre kørte hjem ved 16 tiden, og jeg lagde mig ind og sove ved 17 tiden, for havde egentlig opgivet, så langt der var blevet imellem, men der begyndte de så at tage til igen. Stod op kl 18 for at spise, nåede 3 bidder så kom de væltende med kun 4 minutter imellem, og udfra mit ansigtsudtryk syntes Martin vi skulle køre NU, selvom jeg var noget tøvende. 5 veer kunne man jo ikke kalde regelmæssigt men vi kørte.
Landede på Holbæk Sygehus kl 19 og veerne kom nu kun med 2 minutters mellemrum, blev undersøgt at JM og der var jeg 5cm åben. Vi snakkede lidt frem og tilbage om smertelindring fordi veerne kom så tæt, syntes det måske var lidt pyldret, for det gik faktisk rigtig godt med at få dem til at slippe mellem veerne og sslappe af, selvom de lå med de der 2 - 4 minutters mellemrum. Blev dog enig med mig selv om jeg havde været rigtig glad for den sidst, så jeg egentlig nok gerne ville have den...

JM begyndte at finde det frem der skulle bruges til at gøre bedøvelsen klar, da havde vi været på sygehuset i 20 - 30 minutter, og hun ville lige for en sikkerheds skyld undersøge mig igen, da hun kunne se veerne ændre sig lidt. Da var jeg allerede 8cm åben smiley så det var for sent at ligge nogen bedøvelse og i stedet tog hun vandet på mig, da hinderne gav et stort pres.

Da det så blev pressetid gik hjerterytmen ned, men de prøver de tog var helt fine, så jeg skulle bare føde helt normalt, og så tog de løbende prøver. Da hendes hoved endelig kom ud, viste det sig at hun havde navlersnoren om halsen og den var for kort til at hun kunne komme længere ud uden at blive kvalt. Også derfor hovedet havde været meget svært i det hele taget at presse ud, da navlesnoren havde "hevet igen" i den anden ende.

De skyndte sig derfor at klippe mig op, så lægen kunne få hånden op i mig ved siden af/sammen med hendes hoved, og han fik fat under hendes højre arm og trykket hendes højre skulder ud af mig, så han kunne få navlesnoren af hende, og hun kunne komme ud uden at blive kvalt, og Kl. 21.00 kom hun til verden - blot 2 timer efter vi var ankommet på fødegangen. Så er virkelig glad for at vi kørte da Martin mente det var tid.

Caroline kom i den fiiiine størrelse af 54cm og 4745g.

Så det var en lidt hård omgang, og jeg er HELT ØDELAGT for neden af at have haft hende siddende med hovedet ude samtidig med hans hånd oppe. Og der blev revet noget i hende,... så hun har et blåt mærke under den ene arm.

Men hun kom ud og har det godt smiley så skide være med mig, det skal nok gro sammen igen.

De tilbød os så at blive deroppe til onsdag, så børnelægen lige kunne undersøge hende en gang mere inden vi kørte hjem, nu de havde haft så hårdt fat i hende. Det takkede vi selvfølgelig ja til, og til stor glæde så alt fint ud, og vi kom hjem i går til middag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så kom Caroline til verden - langt...
Kommentér på:
Så kom Caroline til verden - langt...

Annonce