{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Hvad lavede i dagen før ??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa tøser !! Har lige lidt spørgsmål til jer som har fået PKS, da det jo er første gang for mig så jeg er vildt nervøs !!

Hvad lavede i dagen inden ? - Jeg tror slet ikke jeg kan samle mig om det og får sikkert sleeet ikke sovet natten til den 12 Juli, hvor det skal være.

Jeg skal til møde på sygehuset, dagen før - men hvad sker der til dette møde ? Og hvor lang tid skal jeg beregne at bruge på det ?

Alle planlægger at komme og besøge mig, kort efter "fødslen" men det er jeg faktisk lidt træt af - For mig er det vigtigt at mine og kærestens forældre kommer, og selvfølgelig storebror Oliver. Men jeg har ærligtalt ikke lyst til at der kommer ret mange andre den første dag, da jeg gerne vil være sammen med min "nye" familie og liiige komme mig over operationen. Hvordan havde i det? og er det okay at sige det til folk ? Fordi det er omkring de første 20 der har planlagt at de vil komme ind til mig og det tror jeg bare ikke at jeg har overskud til smiley Har det egentlig lidt dårligt med at have det sådan, men ved ikke om det er normalt - eller om jeg bare er sær ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Hænge montanareoler op 2.000 kr.
  • Samle PAX skab 850 kr.
  • Repair of dishwasher 1.000 kr.
  • Samle møbler hænge ting op 1.660 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad lavede i dagen før ???
  • #1   15. jun 2012 Da jeg havde født kom der ingen det første døgn, servile vi være selv.. Slut prut det er noget jeg bestemmer, også kan andre synes jeg er en gimpe eller hvad de vil smiley

• #3   15. jun 2012 Var det mig, ville jeg nok tage ud at spise noget lækkert mad og en tur i biffen hvis jeg rigtig kunne holde til det smiley

nyde den sidste aften som et par, og se frem til den næste tid som en familie smiley

Og du kan evt. sige til folk at du ikke ved hvornår på dagen det bliver, og hvordan I alle har det bagefter, så du vil sende en sms-update, når I har fundet ro, og lært den lille at kende. Det er en nem afvisning.

Selvfølgelig skal besøgene være efter jeres ønsker, og ikke familiens. Du skal komme dig ovenpå en operation, og I skal nyde jeres lille ny.

Min søster og svoger skrev "først" til mig to timer efter hun havde født, og jeg var altså på listen over "første række", dvs. dem som skulle vide det først. Men de skulle have lidt tid.
    ligeledes kørte besøgene også fuldstændig efter deres hoved!..

Du kan også sige til folk at I højest vil have besøg i sammenlagt to timer om dagen i den første tid, og max 2 eller 3 mennesker af gangen, og så lave aftaler derefter. Så er der ligesom nogle retningslinier, så I kan sige "nej desværre, tirsdag kommer Bent og Gitte, I kan komme onsdag i stedet". Hvis det var en mulighed?

• #4   15. jun 2012 Sig fra for din egen skyld! Hvis du allerede nu ikke har lyst til besøg lige efter, så skal du gøre det klart. Vi sorterere også i besøgene lige efter fødslen, så det var kun nærmeste familie og min bedste veninde der kom der. Resten måtte vente.

• #5   15. jun 2012 Okay, tak piger - vi havde snakket om at tage ud og spise fint og bare nyde hinanden smiley Oliver bliver passet fra dagen før KS til 3 dage efter og så skal han derefter op til sin far i en uge ... Men mandens forældre (som passer Olli) kommer self. op på sygehuset med ham hver dag smiley

Jeg er super glad for at høre at det er okay at sige fra, jeg tror bare jeg vil sige til folk at jeg smser/ringer, når jeg er klar til besøg smiley Så håber jeg bare ikke at de bliver sure, er SÅ dårlig til at få sagt fra smiley

• #6   15. jun 2012 har bare været hjemme hehe kedeligt kedeligt. men fik så veer om natten hvilket jeg har gjort alle 3 gange. anden gang nåede vi til infomøde. 3 gang gik jeg igang 3 uger før så der nåede vi heller ikke til infomøde smiley rart at slippe for ventetiden der om morgnen hehe smiley

men det sker ikke så meget til det møde, man snakker med en læge og narkoselæge (alle dem der er sat til pks den efterfølgende dag) de fortæller bare hvordan det foregår og om risici osv. og så får man tidspunkt hvor man skal møde dagen efter, og man blir også lige vist rundt på barselsgangen.

• #7   15. jun 2012 Da jeg fødte min den mindste, tog vi hjem og slappede af og lærte ham at kende. Næste morgen begyndte folk at skrive og ringe om de måtte komme og se ham, men sagde at vi ikke rigtig havde overskud og lyst fordi hans store søskende kom, men at vi nok skulle invitere folk når vi var klar til det.
    Nogen folk blev lidt negative, men det tog jeg ikke så tungt, for synes ikke der skulle komme tusind mennesker dagen efter. Vi valgte også at sige at vi maks ville have 4 på besøg ad gangen, for ellers kunne vi og lillemanden ikke overskue det..

• #8   16. jun 2012 Carina - Nå så du er en af dem der overhaler indenom, uden sans for køkultur ? smiley Haha .. Omg ja, ventetiden om morgenen - føj den bliver slem !!

Jeg kender bare såå mange som nok godt kunne blive sådan lidt sure, over at jeg ikke vil have besøg lige med det samme ... Jeg må indrømme at jeg nok er en smule egoistisk lige på det her område - altså, det er VORES barn, VI har ventet på hende i 9 mdr og så skal der ikke komme 150 mennesker og holde hende ... Hmm sku lidt svært at forklare men altså det hele bunder nok i, da jeg fik Oliver - hvis i har læst min FB fra dengang vil det nok være nemmere at forstå hvad jeg mener smiley Jeg fik selv kun få minutter med Oliver som nyfødt, da jeg røg på operations bordet med det samme efter fødslen grundet fast siddende moderkage, stort blodtab osv ... Så jeg så ham først sådan rigtig dagen efter kl 8 om morgenen :'/ Og jeg føler virkelig at jeg er gået glip af noget, det vil jeg bare ikke risikere med bette pigen ... Jeg har ikke engang billeder af Oliver, fra hans første timer (andet end dem fra da han lige 2 min. lagde på min mave) Fordi han stod i en vugge på sygeplejerskernes kontor ...
    Jeg så ikke første gang han fik tøj på osv ... Puha smiley Derfor jeg vil være sammen med min dejlige pige, nyde hende, holde hende og kunne være der for hende uden der er tusindevis af andre der skal holde, nusse osv ..

• #9   16. jun 2012 Dem der ikke under dig de første timer/ dage sammen med jeres nye lille prinsesse, de skal da bar shoppe og rende. Kan SÅ godt forstå dig! Du skal have ligeså mange timer sosu har lyst ti, alene med de nærmere.

• #10   16. jun 2012 Ih dejligt at høre at i har det sådan !! Men ja du har ret, for den tid får man jo kun den ene gang ... chancen kommer aldrig igen smiley

• #11   16. jun 2012 jeg vil også sige at du skal sige fra...
    det jeres baby og ønsker du ikke at de forskellige gæster skal holde hende så SIG DET! det er noget dig og din kæreste bestemmer... for en lille baby har ikke brug for at blive holdt af en masse forskellige mennesker, det er ikke babys behov men gæsternes behov... og deres behov er ikke noget du skal tage hensyn til. du skal tage hensyn til dine egne, mandens, olivers og babys behov og ingen andres husk det...
    held og lykke med fødslen og tag og nyd jeres datter...

• #12   16. jun 2012 Haha ja ventetid er ikke lige mig smiley ellers har jeg nok bare utålmodige børn hihi smiley

Kommentér på:
Hvad lavede i dagen før ???

Annonce