{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.103 visninger | Oprettet:

Længde på 2. fødsel... {{forumTopicSubject}}

Ved godt det er et lidt tosset spørgsmål, men har tænkt på at spørge længe... så nu gør jeg det altså smiley

Jeg blev sat igang da jeg fødte Mikkel i 38 +0, fordi jeg havde svangerskabsforgiftning.
Jeg fik første stikpille lagt op ved 14 tiden, anden stikpille ved 20 tiden, vandet gik kl 22, og kl 03.45 var jeg 9cm åben.
Jeg nåede ikke at få alm. presseveer, da Mikkel pludselig skulle meget hurtigt ud, fik besked på at prøve at presse mens de gjorde kejsersnittet klar, og kl 03.55 kom han ud den naturlige vej, dog ved hjælp af sugekop.

Nu tænker jeg - man siger gerne 2. fødsel går hurtigere, men da jeg jo er blevet sat igang, så har jeg jo egentlig ingen ide om hvor hurtigt min mødsel oprindeligt ville have taget eller???
De sagde at med de stikpiller kunne der godt gå et par dage før der skete noget, så umiddelbart er det jo gået stærkt, da han var ude 14 timer efter igangsættelsen blev påbegyndt.

Nogen der har en ide om hvad jeg kan forvente mig af 2. fødsel, hvis altså ikke jeg bliver nødt ti lat blive sat igang igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Længde på 2. fødsel...
  • #1   26. feb 2012 Jeg ville mene at man tæller fra første ve.
    Og anden fødsel går som regel altid hurtigere da den første jo allerede har banet vejen smiley
    Fik du ve-fremkaldende drop sidst ? eller blev veerne som de skulle af sig selv?

Ved med min datter tog det 2 timer og 15 min fra vandafgang og 2 timer fra første ve til hun er født.

Med min søn gik det gevaldigt hurtigere da han var ude mellem 40 og 4 min fra første ve.

• #2   26. feb 2012 Udover stikpillerne - eller hvad man kalder dem når de bliver lagt op i livmoderhalsen, så fik jeg ikke noget...
    Medmindre der er noget ve-stimulerende i rygmarvsbedøvelsen.

Tænker bare at når jeg ikke selv er gået igang, kan jeg så stadig regne med længden fra første ve? Da det vel på en måde er en "kunstig" fødsel.

• #3   26. feb 2012 Heidi:
    Men blev du sat igang første gang? For det er mere det jeg tænker, om jeg kan forvente 2. fødsel bliver kortere end den første, når nu jeg blev sat igang første gang...?
    Så blev det jo på en måde hjulpet på vej - og vel ikke min krops naturlige fødselslængde.

• #4   26. feb 2012 Min tanke er jo lidt om jeg kan risikere at det tager 30 timer næste gang... håber jo ikke at det bliver nødvendigt at blive sat igang igen, selvom jeg godt ved risikoen for svangerskabsforgiftning er endnu større hvis man har haft det en gang.
    Kan jo være min første fødsel havde taget 40 timer hvis det ikke havde været fordi jeg blev sat igang...

• *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #5   27. feb 2012 Nu er alle jo forskellige:o) Men jeg blev sat igang med den første, også pga. svangerskabsforgiftelse. Først med stikpille, der ikke gav noget, så blev vandet taget og det hjalp heller ikke meget. Og blev tilsidst koblet på vedrop.. Fik lagt den første pille mellem 7 og 8 om morgenen, og fødte kl. 22.30.

Anden gang var jeg totalt lost om hvor lang tid det ville tage..

Vågenede med muren i maven ved halv to tiden om natten, sov videre til kl. 4 så kunne jeg ikke sove mere for var bare alt for spændt på det der nu skulle ske;o)
    Havde derefter småveer indtil kl. 7, altså kunne mærke der skete noget, men havde ingen smerter, kun lidt let ubehag. Da de gik over til at være med fast interval mellem 3-5 min. ringede jeg til FG ved 8tiden, som desværre ikke kunne vejlede mig ret meget. Havde jo ikke ondt, og da jeg ikke vidste noget i forhold til min første fødsel, blev vi enige om at jeg bare skulle blive hjemme og se tiden an. Det var en fejl:o((( For mindre end en halv time senere gjorde det bare nas!!!! Kl. 9 havde jeg fat i FG igen, og skulle komme med det samme. Desværre løb vi ind i transportproblemer, så måtte vente yderligere en time på kørsel, og det var et rent helvede, for da ville lillepigen ud nu!!
    Ramte sengen på fødegangen 10.15, og kl. 10.27 havde jeg født.

Så denne gang står vi på FG, så snart der er veer med fast interval, eller jeg kan mærke de tager til i kraft;o))

• #6   27. feb 2012 Min første tog ca 18 timer fra vandafgang og anden gang 8 timer fra reglmessige veer.

• #7   27. feb 2012 min 2 fødsel tog 1 time, fra allerførste ve og til hun var ude

• #8   27. feb 2012 Jeg er blevet sat igang 2 gange. Og første fødsels tog betydelig længere tid end nr to. Anden gang fik jeg en stik pille kl 13 og derefter fik jeg murrende mavepine og veerne kom langsomt og tog til i styrke. Jeg fik alligevel en stikpille mere,ved 1930 tiden og ved 2030 tiden gik mit vand og Vega,min datter,var ude ved 23 tiden =o) Det gik pænt hurtigt og.. hmm.. næsten smertefrit,er jeg fristet til at sige =oD

• #9   27. feb 2012 Min første gik jeg med veer i otte dage. Kejsersnit akut tre dage efter vandafgang. Nr to havde jeg veer i tre dage, fødte 6 timer efter vandet blev taget. Tredje gang som var nummer to naturlig, fra første ve til ude. 3 timer, vandet blev taget i anden presseve.

De to første fik jeg epi med, lattergas. Of vedrop. Nr tre nåede de kun lidt nyttesløst lattergas

• #10   27. feb 2012 Alle er født 10 dage over tid

• #11   27. feb 2012 første gang fik jeg veer kl 2 om natten til den dag jeg skulle sættes igang..... jeg mødte op til den tid jeg havde, da jeg på det tidspunkt ikk vidste om det var veer eller plukkeveer. det var såp veer og jeg fik taget mit vand. denne fødsel tog 23½ time. under denne fødsel fik jeg EB

anden gang forsøgte de og sætte mig igang med stikpiller.... men de virkede ikk rigtig, så dagen efter forsøgte de og tage mit vand. det lykkeds dem og så tog det 7 timer. hvor jeg den sidste time udviede mig 6 cm. AVVVVVVV siger jeg bare.... denne fødsel er klaret uden bedøvelese, da narkoselægen IKKE kunne finde ud af at ligge EB.

• #12   27. feb 2012 Første gang to det 23 timer, der gik vandet først og så veer bagefter.
    Anden gang to det 7 timer fra første ve

• #13   27. feb 2012 man tæller fra man er i aktiv fødsel inden da kan man ikke regne med noget, da man kan være 2-3 cm åben og have uregelmæssige veer, flere uger inden, så først ved aktiv fødsel kan man regne fra, og man er i aktiv fødsel når man er 3-4 cm åben og har regelmæssige veer, desuden kan du heller ikke regne med det hvis du har fået vestimulerende drop....

min første fødsel tog i den aktive del 4,5 time 9 timer fra veerne blev regelmæssige

anden gang tog det 2,5 time 5 timer og 40 min fra veerne var regelmæssige..

det var spontant hele vejen igennem..

man siger det går hurtige jo flere fødsler man har haft, og det tror jeg er rigtigt, men igen skal man huske at tænke på der menes hvis det er en spontan fødsel uden nogen indblanding..

• #14   27. feb 2012 min søn tog det 13 timer og 14 min med fra første ve...

min datter tog det kun 4 timer med fra første ve..

• #16   27. feb 2012 *Maj-pige* . & heidi P

Tusinde tak for jeres svar smiley
    Kan forstå på dig *Maj-pige* . at man ikke kan regne med varigheden på første fødsel ved igangsættelse, hvordan 2. fødsel vil forløbe tidsmæssigt, om man har travlt eller god tid - tænker jeg udfra det svar du fik ved første opkald til FG smiley Det var egentlig lidt den info jeg var ude efter smiley Tusinde tak.

Til alle jer andre:
    Mange tak for jeres svar også, men var egentlig ikke tiden på jeres fødsler jeg var interesseret i... det var det der med at blive sat igang første gang, og hvad man så kunne forvente sig af 2. fødsel hvis nu man ikke behøvede at blive sat igang der.

• *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #18   27. feb 2012 Kettner: Præcis:o) Ville tage på FG og blive tjekket ved enten regelmæssige veer eller når de tager mere til, når du kommer så langt, hellere en gang for megetl. Ingen grund til at barnet er på vej ud mellem benene mens man stadig sidder i bilen;o)

Denne gang har min jordmoder opfordret os karftigt til at tage tidligt afsted, samt givet os beskrivelse til den nemme bag indgang til FG, men man ved jo aldrig, kan være jeg kommer til at stå ansigt med en 24 timers fødsel, Jeg tvivler dog på det sidste;o)

• #19   27. feb 2012 Hej Eva

Mange tak smiley Kan da goddt være jeg skal forberede mig på at være klar udfra det du skriver, hvis det går hen og går stærkere, vi har trods alt 45min kørsel til sygehuset, og Mikkel der lige skal komme pasning til - alt efter hvad tid på dagen det går igang selvfølgelig smiley

Ved godt der er "længe" til endnu, men syntes det er meget rart og prøve at få mig en ide om hvad jeg kan forvente. smiley

• #20   27. feb 2012 *Maj-pige* .
    Ja, jeg må rådføre mig med dem når vi kommer dertil - og inden selvfølgelig også, min JM har jo nok også en masse at fortælle om det til konsultationerne der, men syntes også det er meget rart at have hørt hvad andre har oplevet.
    Vi har 45min kørsel til sygehuset, så der kan ske meget på sådan en tur hvis man kommer for sent afsted smiley

Kommentér på:
Længde på 2. fødsel...

Annonce