{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.669 visninger | Oprettet:

En mærkelig følelse - inkl. FB {{forumTopicSubject}}

Egentlig kan jeg ikke tillade mig at klage, min fødsel var jo i og for sig super... MEN jeg kan alligevel ikke lade være med at føle jeg er gået glip af noget , og ikke mindst har frataget Dan noget af oplevelsen ved en fødsel..
For at I kan forstå mig, skriver jeg lige en lille FB....
Min graviditet har været plaget af problemer fra start, til sidst især af for højt blodtryk, hvilket også resulterede i en indlæggelse, og man valgte at sætte mig igang 38+0 med tabletter..
Samme eftermiddag som jeg fik pillerne, fik jeg vandafgang, og vi tog på fødegangen ved 19.30 tiden.. Jeg havde ingen veer, og vi blev indlagt for at se tiden an, da mit blodtryk stadig var alt for højt.
kl. 01.30, finder de ud af det kun er den yderste hinde med vand der er bristet, og man vælger at prikke hul på den anden hinde. Allerede inden jeg står af briksen har jeg regelmæssige veer med 2 min imellem og 1 min varrighed. SMerterne tager til, og mit blodtryk stiger i takt med smerterne bliver værre, så lægen bliver tilkaldt og JM og læge anbefaler en epidural da det er den eneste måde de kan kontrollere mit blodtryk - det var IKKE mit ønske at skulle have smertelindring, men jeg var nødt til det da jeg ellers kunne få mange komp. under fødslen pga. blodtrykket.
15. min senere kommer narkoselægen, han lægger epiduralen og mine veer går i stå næsten med det samme, så de lægger ve-drop - har ingen smerter OVERHOVEDET. dvs. jeg har haft mærkbare veer i ca. 30-45 min.
Da vi begge er trætte og udkørte ovenpå indlæggelse osv. anbefaler de os at sove. På fødestuerne i Randers, står der en dobbeltseng som er skærmet af fra selve fødesengen, jeg skulle ligge i fødesengen, og Dan går så over i dobbeltsengen - vi kan altså hverken se eller røre hinanden. Dan får, på JMs opfordring, en pille at sove på - her er kl omkring 3.
KL. 5.30 bliver jeg vækket, fordi hjertelyden hos Axl falder, og skal have lavet en blodprøve på hans hovede, her er jeg 4 cm åben. jeg beder dem vække Dan, og han kommer om, men er meget groggy da han jo har fået denne her pille.
KL. 7 bliver jeg vækket igen, de vil skrue op for ve-droppet da de ikke synes mine veer ser ud til at være kraftige nok. Jeg siger så at de er begymdt at bide lidt til, får målt blodtryk, stadig højt, og vi aftaler de skal oppe dosen fra epiduralen så trykket sænkes, det vil dog bevirke jeg ikke kan gå. Jeg vil så gerne ud at tisse selv inden, og fortæller så det presser nedad, jeg bliver undersøgt, og det viser sig så hovedet er på vej ud.
De får vækket Dan, og kl 7.15 får jeg lov at presse og 7.33 er Axl ude...
Som udgangspunkt er jeg godt klar over at jeg har haft en let fødsel, og skal prise mig lykkelig for at alt gik som det skulle.
Alligevel føler jeg mig snydt, jeg har jo sovet fra det hele, og det samme har Dan.. Og jeg har så dårlig samvittighed overfor ham, han nåede jo slet ikke at opleve noget af fødslen, både fordi jeg sov, men også fordi han gjorde..
Har så tænkt meget på, går den der følelse af at have "svigtet" nogensinde væk? for synes virkelig jeg har frataget dan hans oplevelse af det der skulle være det største i hans liv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En mærkelig følelse - inkl. FB
  • #2   11. dec 2011 i er da begge vågne da du føder ?
    undskyld, men jeg kan ik helt sætte mig ind i det...


  • #4   11. dec 2011 Endnu engang tillykke med ham..:)

    Jeg synes bestemt ikke at du har grund til at føle du eller Dan er blevet snydt? Du fødte i det mindste selv!

    Jeg har fået 2 AKS og DER kan man tale om at man bliver snydt for noget, plus man så mister en masse blod og det hele er lidt kaos så manden er mindre skræmt og synes ikke det er en fed oplevelse..

    Der er jo ikke 2 fødsler der er ens søde og man kan ikke rigtig selv bestemme hvordan det skal gå..
    Vær du glad for det hele gik som det skulle og du fødte selv og at Dan var med til det..:)



  • #5   11. dec 2011 Om den går væk ved jeg ikke, men man tænker ikke så meget på den som tiden går. Man kan jo ikke lave det om, så det kan ikke betale sig at bruge kræfter på den dårlige samvittighed.

    Jeg røg til aks manden måtte dog være med, men han fik jo ikke lov til at klippe navlestrengen osv. Tilgengælg måtte han se ham hvilket jeg ikke måtte inden kanp 1 døgn efter fødslen.. Jeg havde og har stadig dårlig samvittighed over det men nok mest fordi Hjalte kom til verden i uge 28+5.


  • #6   11. dec 2011 ja det kan være... jeg ville gerne ha sovet fra nogle af mine veer da smiley

  • #7   11. dec 2011 Nej, det er også det jeg siger, jeg VED godt jeg ikke burde have det sådan...
    Men, ja, jeg tror det er fordi man havde forestillet sig noget helt andet end det det endte med.. Havde jo INGEN smerter, ikke engang da jeg pressede hovedet ud.. Det strammede, men gjorde på ingen måde ondt..
    tror meget hænger sammen med at min forestilling om en fødsel var en helt anden...
    men ja, det er sgu nok bare mig der er sær (;


  • #9   11. dec 2011 Altså nu kan jeg jo ikke føle jeg har snydt nogen for en fødsel da der ikke blev sovet overhovedet under min fødsel (:

    Men jeg føler mig tilgengæld lidt snydt selv ? Jeg havde en mega Nem fødsel.. Jeg havde måske noget der svare til 9timer med veer hvor jeg åbnede mig og jeg havde INGEN smerter, en lille muren i maven men ellers ingenting overhovedet.. (: Så fik jeg Ve-drop og vil 20 minutter i smerter og vupti så måtte jeg presse og selve fødslen er jeg IKKE gået glip a xD Men hele det der åbningsnoget lyder det som om jeg er gået glip a noget.. (:

    Altså jeg er egentlig afklaret med det og sådan, men derfor tænker jeg stadig øv nogle gange (:


  • #10   11. dec 2011 Hov jeg havde heller ingen smerter da først jeg måtte presse smiley

  • *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #11   11. dec 2011 For det første har DU ikke svigtet din mand:) Omstændighederne gjorde at din fødsel blev anderledes end hvad man normalt forbinder en traditionel fødsel med. Det er naturens gang, og den er man ikke herre over. Fokuser på at I begge var der, groggy eller ej, så var I der og du fødte selv:o) Det med at føle sig snydt kan jeg sagtens sætte mig ind i, og det forsvinder med tiden, når glæden over barnet i sig selv i hverdagen overskygger erindringerne. Kort fortalt: Jeg fødte selv første gang ved hjælp af piller og drop, plus jeg var meget syg af svangerskabsforgiftning. Så hele min søns fødsel er væk for mig, jeg var ganske enkelt ikke ved ordentlig bevidsthed da jeg var for afkræftet, og smerterne ved de kunstige veer overmandede mig. Kun den sidste halve times tid var jeg med, da havde jeg fået epidural som virkede, lige som presseveerne kom. Så gik den første tid efter i regulær chok, for jeg kunne slet ikke forholde mig til det. Men det gik over, og jeg glæder mig den dag idag over at jeg vitterlig nåede at føde ham selv, fremfor AKS, som lægerne var ved at gøre klar til.

  • #12   11. dec 2011 Tak søde Dina =)

    Nadiaa: ja, måske er det bare fordi det har været for let smiley
    Men omvendt er jeg såmen glad nok for ikke at have haft smerter i flere timer som andre har..


  • #13   11. dec 2011 L J..
    Jeg ved godt det sikkert lyder dumt, men det tror jeg faktisk det er (:
    ihvertfald for mit vedkommende.. Eksempel:
    Jeg var i noget fødsel/snak gruppe noget med 2 jdm og en masse kvinder smiley
    De ber så os der er 2. gangs om at fortælle om vores fødsel og da jeg så har fortalt om mig kigger hende den ene bare på mig og siger ''Ja det ihvertfald 1 ud a 1000 der oplever det'' med total underlige øjne og derefter gik det bare skævt som om jeg har stukket hende en direkte løgn s:


  • #14   11. dec 2011 Ella..

    Ja jeg havde også en fantastisk fødsel (; Mit var dog uden nogen form for smertelindring.. Men derfor kan man stadig godt få den følelse a man er gået glip a noget xD


  • #17   11. dec 2011 Jeg havde det lidt på samme måde med begge mine, da jeg også får bedøvelsen, dog er det fordi jeg er ekstrem pivet med smerter. Men det gik hurtigt over for vi fik afvide af sp begge gange det ikke er noget at have det skidt over hellere tænke over at man har mere energi når den lille kommer ud. smiley
    Men kan godt forstå dig.


Kommentér på:
En mærkelig følelse - inkl. FB

Annonce