{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.686 visninger | Oprettet:

Hvorfor vil folk så gerne føde tidligere ??????? {{forumTopicSubject}}

Ja nu må jeg høre !!!

Det kan godt være det lyder hårdt - men hvorfor fanden vil man så gerne føde før tid ?????

Ja hvis man ender med en BL som gør man går med krykker - sidder i kørestol eller indlæggelse så kan jeg forstå det.
eller man er alvorlig syg så det skader barn eller mor..

så kan jeg forstå at man vælger at sætte børn tidligere til verden.

men hvorfor ønsker kvinder så tit at de går i fødsel før tid ??? tænker de virkelig kun på dem selv ??? fordi børn har jo ikk godt af at blive sat tidligt til verden..

undskyld hvis det lyder hårdt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor vil folk så gerne føde tidligere ???????
  • #2   7. nov 2011 Hvad definerer du som før tid ? smiley

Jeg vil da gerne indrømme at fra og med uge 37 ønskede jeg hun kom til verden . Jeg var tung og træt og havde migræne konstant - og så glædede jeg mig iøvrigt til at se hende smiley

Jeg fik småveer i uge 36 og der sagde både læge og jdm at hun er helt perfekt og sagtens ville kunne klarer sig uden problemer . Måske det også havde indflydelse for mit ønske smiley

• #3   7. nov 2011 tror det er de færreste der sådan helt seriøst ønsker de skal komme før tid - jeg har da også været trætte af alle mine der sidst i graviditeten og tænkt og sagt så kom dog ud for hel... men ønsker det jo ikke inderst inde smiley

• #4   7. nov 2011 Altså hvornår er for tidlig, for dig ?
    hvis man gerne vil føde i uge 38? eller mener du uge 35? smiley

• #5   7. nov 2011 Hva er tidligere?? For jeg vil indrømme at jeg ville bestemt ikk ha noget imod og føde nu, jeg syns det er rigtig hårdt nu pga jeg ikk sover om natten, og når jeg vender mig i sengen knækker mit bækken/hofterne, det kan de ikk finde ud af.
    Plus at jeg glæder mig til og se min pige og blive mor smiley
    Og min kæreste er mindst lige så utålmodig:)

• #6   7. nov 2011 før 40+ man ved jo at man går 40+ plus minus smiley

• #7   7. nov 2011 altså at man selv går igang før 40+ er ikk hvad jeg mener - men at man brokker sig - kan ikk mere - vil bede om at blive sat igang osv før 40+

Ja når man er lige omkring sin termin kan man ikk vente - og man vil bare have bebs ud smiley den følelse kender jeg godt..

• #8   7. nov 2011 ved det ikke, men det er bestemt ikke kun en dans på roser at være mor til en for tidlig født..

• #10   7. nov 2011 Syns ikk der er noget galt i hvis man gerne vil føde fra man er 38+, for de kan jo godt klare sig de små bebser.
    Det var noget andet hvis det var fra 30+ man ønskede det.

• #11   7. nov 2011 Man føder jo ikke for tidlig hvis man føder 37+?

Baby kommer når baby vil, men jeg vil da gerne hun kommer mellem jul og nytår ? for det første har jeg BL en slem en, men ikke ''jeg kan ingenting slem'' Men samtidig har jeg også Nena at tænke på (: Går jeg 41+3 jamen så fred være med det (:

Meeen som sagt regnes det ikke som for tidlig fra 3+ (:
    Jeg vil gerne 38-39+ (:

• #15   7. nov 2011 Med Nena var jeg også ''ligeglad'' havde faktisk forberedt mig på at gå 14 dage over og jeg havde det helt fint med det.. Men der havde jeg heller ikke et barn at tænke på, eller så slem en BL..

• #16   7. nov 2011 nej men de er stadig ikk helt modne eller hvad man kan sige hvis de kommer før 40+

og man kan få problemer som ikk ville have været der hvis man gik tiden ud

jamen sådan nogle ting må man da have tænkt over inden man blev gravid og valgte barnet ????

Jeg ved da godt man bare tænker til sidst "kom dog ud for fanden"

jeg tænkte selv det efter 32+ - indlæggelse efter indlæggelse - BL så jeg ingenting kunne - sove var der ikk meget af da jeg bare vågnede når jeg rørte mine ben eller vendte mig - næsten alle tegn på svangerskab. så plus lidt vægt fra babyerne..

men jeg ville ikk sættes igang når de sagde jamen så lad os... jeg ville gå så længe som muligt da de har bedst af det

• #18   7. nov 2011 Rikke..
    jeg har det som dig, jeg forstår heller ikke folk der ønsker det før 38+ (:

Min jdm har sagt hun vil løsne hinder den 28 hvis jeg ikke har født, og der vil jeg være 39+2 (:

• #19   7. nov 2011 Mor til : jeg husker også noget med at du var ikea lige inden, så så slemt har det vel heller ikk været.

• #20   7. nov 2011 Mig ???? jeg var ikk i Ikea inden !!!

• #21   7. nov 2011 Mor til..

Det jo ikke alle der har planlagt en graviditet, og ja jeg valgte at beholde hende for jeg ville ikke kunne klare tanken om at skulle slå mit barn ihjel ? Intet ondt om aborter men sådan ville jeg personligt have det (: Desuden kan man ikke spå hvordan en graviditet bliver, jeg havde ikke forudset min BL ville blive værre den her gang, men som sagt har min jdm sagt hun vil løsne hinder den 28 dec. og jeg vil gerne hun kommer deromkring ikke før (: men gør hun er det også helt okay.. Og jeg ved godt det ''kun'' er et par dage.. Og jeg kan ikke helt forklare mig hvorfor jeg har det sådan.. Eller jo lidt måske ? Den dag vil jeg være i holstebro, og ikke andre steder.. Resten a tiden vil jeg være i thyborøn med min familie, og jeg er skide bange for at få i fødsel og føde i bilen for jeg har en lang køretur foran mig (: hvilket også er grunden til min jdm er gået med til det, for hun tror også jeg får en rigtig hurtig fødsel.. men det der selvfølgelig ingen der kan sige (:

Og jo de er modne nok 38+ (:

• #22   7. nov 2011 Nej var mor til melika jeg skrev det til, havde ikk tænkt over du også hed det smiley
    Sorry.

• #23   7. nov 2011 Ja 38+ der fødte jeg os - men selvom det kun er 2 uger før termin har vi haft vores problemer med tøserne - da de var små og ikk helt modne som de først ville være 40+

men altså jeg forstår bare ikk at man vil føde før termin... man ved da at man skal gå 40+ og så måske lidt mere...

• #24   7. nov 2011 Mor til vigga og..

Nej mor til Melike og (:

• #25   7. nov 2011 tror den var ment til mor til melike og selim..
    For jeg vil også sige jeg var bestemt ikke i ikea inden !!! smiley

• #26   7. nov 2011 Men du har også fået tvillinger smiley så vidt eg har forstået på min veninde spiller det også en rolle (:

Og børn udvikler sig selvfølgelig forskelligt (:
    Jeg vil helst heller ikke føde før uge 39 for hun er trods alt skønnet til at ligge i bunden a kurven.. Men derfra og til termin vil jeg rigtig gerne (;

• #27   7. nov 2011 øjene er feks ikk modne nok i 38+ og der er andre små ting. har en liste omkring det et eller andet sted som vi fik med hjem.

Jamen så er det jo os slemt når JM vil gøre det..

• #28   7. nov 2011 alt for mange mor til'er haha

• #29   7. nov 2011 jeg ved ikke om det slemt.. Jeg nyder min gravditiet og jeg elsker at være gravid.. og hvad min mave gemmer på.. Nena lider ikke under det, for jeg skubber smerten bag mig når hun er vågen men så den også dobbelt så slem om aftenen fordi jeg glemmer at tage hensyn (BL)

Men som sagt er det hovedsageligt for at sikre jeg når et syghus (:

• #30   7. nov 2011 jamen kender en som vil føde nu og er ligeglad med hvad der bliver sagt. hendes ligger i den lave ende og ikk klar til verden endnu.. men det er hun ligeglad med fordi hun er træt af at være gravid og sin mave..

det er sådan nogle jeg ikk kan forstå. altså at de er trætte af det og bare ligeglad med alt. at de vil ligge på tiggende knæ fra 37+ osv..

Ja fordi jeg var ingen steder op til mine tøser's fødsel udover sofaen eller min mor's seng *G* fordi hende's sofa er på 2 sal *G*

• #31   7. nov 2011 Ja ved godt det er anderledes med tvillinger osv. men stadig holder man da ud fordi barnet eller børnene har bedst af at komme til tiden eller når de er klar til at komme til verden efter deres mening.

• #32   7. nov 2011 haha ja nemlig smiley

Men helt klart enig med mor til vigga og silja børnene klarer sig bedst hvis de bliver inde tiden uden..

Håber inderligt at jeg får lov og gå tiden ud næste gang smiley

• #33   7. nov 2011 vigga og..

Nej sådan noget forstår jeg heller ikke, jeg vil helst Mila bliver i maven så længe som muligt, men jeg vil helst heller ikke føde i en bil xD

• #35   7. nov 2011 Ja færdig bygget - men ikk færdigmodne eller hvad man kan sige !! smiley

• #37   7. nov 2011 nu har jeg ikke læst alle indlæggene, men kan da komme med min egen historie og hvorfor jeg gerne vil sættes igang omkring uge 37..
    Jeg har blødt hver eneste dag siden uge 12, nogle dage som mens, andre dage pletblødning...
    Jeg har dobbeltsiddet BL, og har haft det fra uge 16
    Jeg har sprunget korsb¨ndet kort før graviditeten og skulle faktisk have haft det opereret da de opdagede jeg var gravid og det blev udskudt, det giver mig ufattelig mange gener og gør til tider vanvittigt ondt, så for mig er 3 uger meget lige på det punkt..
    SØndag i sidste uge blev ejg indlagt med veer, lå med veer til tirsdag, altså små 72 timer før det gik i stå..
    Har haft "veer" lige siden on and of, blev indlagt igen i lørdags med veer, lå denne gang til søndag morgen med regelmæssige "veer"
    Det fortsatte så og tog så til lægen i dag pga. noget andet, men hun endte med at sende mig med ambulance på fødegangen da hun kunne se jeg havde åbnet mig 1 cm og frygtede HELLP, blev indlagt igen, blev tjekket og undersøgt, og fik beskeden om at gå hjem og slappe af og vente på det gik igang af sig selv, har stadig "veer" men ikke noget der batter og gør noget godt for at få sat fødslen rigitgt igang..

Min krop er bare FÆRDIG, jeg er træt, jeg har ondt, jeg kan ikke sove fordi jeg har veer hele tiden.. Jeg kan igenting, jeg har INGEN kontrol over min blære fordi den medicin de har givet mig for at få min livmoder tila t slappe af så jeg kan få sovet påvirker blærefunktionen.. Jeg har kvalme, hovedpine og mange andre smågener fordi min krop bare er udkørt og siger fra..
    Og jeg kan love jer for, hvis det fortsætter, så regner jeg ikke med at gå mange dage over de 37 uger, for det magter jeg slet ikke...

• #38   7. nov 2011 Ja jeg siger heller ikk der er noget i vejen hvis man selv går igang osv.

men nej der er små ting som ikk er helt færdig modne selvom de kommer ud der ved nogen PKS... det er jo så man undgår dem der skal have PKS selv går igang at man tager dem 38+

• #39   7. nov 2011 LJ jamen så er der os en god grund til det !! plus din krop selv går igang så småt.

det er jo ikk sådan nogle tilfælde jeg mener med "hvorfor fanden vil man føde før tid" smiley

• #42   7. nov 2011 jamen, min krop går jo netop ikke igang, den "øver" sig.. Men hvis det ikke er gået igang af sig selv omkring uge 37, så regner jeg da kraftigt med at snakke med min JM om igangsættelse..
    Allerede nu er jeg i tvivl om min krop overhovedet kan klare en fødsel, men der kommer nok nogle kræfter til som man ikke vidste man havde.. Eller det håber jeg da, ellers er jeg på den..
    Men ja, hvis det her fortsætter, så beder jeg om igangsættelse, også må jeg jo se hvad læge/jordemoder siger.. Det er jo ikke sikkert jeg får lov selvom jeg selv gerne vil, og det har jeg også respekt overfor..

• #43   7. nov 2011 Henriette: lige præcis.

Tania: altså ved bare hvad jeg har hørt - læst fra sygehuset og fået at vide fra lægerne - SP og barselgangen.

der er jo en grund til man gå 40+

• #44   7. nov 2011 Henriette: jeg har ikke det der ligner dårlig samvittighed over mit ønske!

• #45   7. nov 2011 LJ: mener bare at i dit tilfælde kan jeg godt forstå du vil 37+ og du venter så længe som muligt...

men altså håber godt nok for din egen skyld og bebs at du kan klare en fødsel smiley

• #46   7. nov 2011 Og hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg heller ikke jeg er pivet på nogen som helst måde...

• #47   7. nov 2011 LJ: det synes jeg heller ikk...

Jeg synes bare mange vil føde før tid osv. så tænker jeg bare hvorfor vil man det ??? hvorfor kan man ikk bare sluge kamelen og sige oki sådan er det bare..

gal mand jeg kunne slå lægen der gang på gang sagde "NEJ DU MÅ VENTE" og da han så sagde "JA SÅ GØR VI DET" kunne jeg kvæle ham *G*

• #48   7. nov 2011 Mor til V og S: der skal ingen tvivl herske om at står jeg til igangsættelse i uge 37 og får at vide han er lille eller han ikke virker klar, jamen så tager jeg en uge mere, og også gerne en efter den.. MEN hvis jeg helt selv kunne vælge så tager jeg så meget af uge 37 med som jeg orker, og h¨åber på en nem igangsættelse i uge 38..
    men ja, det er jo ikke til at sige hvad fremtiden bringer.. Jeg er glad for han blev derinde denne gang, sidste gang og forrige gang, men skal også være ærlig at sige, at når jeg ligger i de der regelmæssige sammentrækninger på 24.time eller hvor meget det nu er, så vil jeg bare gerne have ham ud..
    Ja, i nogens øjne er det forkert, og gør mig måske til en dårlig mor, men det er så hårdt at ligge i det og uvisheden omkring forløbet, gør ikke tingene bedre..
    SÅ jeg kan med ren samvittighed se mig selv i spejlet og sige: at hvis jeg ønsker igangsættelse omkring uge 38, så har jeg gjort hvad jeg kunne, jeg er også nødt til at tænke på mig selv..

• #49   7. nov 2011 Henriette..

Det jo ikke alle der vil have barnet ud for enhver pris vel ?
    havde jeg bedt min jdm om hindeløsning 37+0 havde hun sikkert også gjort det fordi hun ved hvordan jeg har det og fordi hun ligesom jeg har sine tvivl med om jeg når på syghuset ?

Men jeg vil lige præcis ikke have hende ud for enhver pris ? Så jeg synes sku ikke der er noget i vejen med at få en hindeløsning 39+3 (:
    og det ingen hemmelighed at hvis min BL bliver så slem at jeg ikke kan andet end at ligge ned, så vil jeg gerne sættes igang og så bliver jeg sikkert sat igang, men jeg er også ALENE mor, og min datter er afhængelig a mig ! så det synes jeg nu ikke er forkert -Dog håber jeg ikke det kommer der til (:

• #50   7. nov 2011 Jeg ville have ELSKET at føde 14 dage før.

Jeg gik 10 dage over tid, og de sidste tre dage græd jeg hele tiden. Jeg var så træt i mit sind og i min krop. Jeg havde haft konstant ondt længe, og plukveer længe (måtte stoppe i praktik i uge 24 grundet BL og måtte allerede i uge 14 omlægge mit arbejde grundet plukveer) og jeg havde SÅ ondt..

Det sidste lange stykke tid, var jeg nødt til at tage panodiler for at kunne holde ud at være sammen med veninderne, jeg sad eller lå ned hele tiden (hvilket også gjorde ondt). Kunne ikke vende mig i sengen, gå med hunden, komme op fra sofaen eller rejse mig fra toilettet. Skulle jeg selv op fra toilettet, tog det min. 15 minutter. For det gjorde bare så ondt..

Og nej, jeg brokkede mig ikke (eller jo, men kun til veninderne) og jeg forsøgte at nøjes med at græde når jeg var alene men jeg ville have ELSKET at føde 2-3 uger før tid..

og hvis det bærer derhen af når jeg engang skal have børn igen, vil jeg helt sikkert snakke med jm, for jeg har ikke lyst til at gå særlig meget over tid, hvis jeg bliver så generet næste gang.

Så vil je hellere tigge og plage om at blive sat i gang 39+0

hvis jeg var gået i fødsel i uge 37 eller 38, var jeg dog nok gået i panik, for der var jeg slet ikke mentalt klar på det..

Jeg TROR at de færreste vil sættes i gang før, bare fordi. Men fordi man har ondt.

• #51   7. nov 2011 2 af mine er født 38+ og nr 3 er født 37+. alle kejsersnit og har heller ikke fået at vide de var klar der - kun at de tager de der 8 til 10 dage før så man ikke går i gang af sig selv (gjorde jeg dog alligevel hehe) og mener faktisk at have læst en artikel engang om at der faktisk var børn født i 37 38 der havde for tidlig fødsels problemer, og de derfor kraftigt frarådede folk at få pks hvis der ikke var en lægelig grund til det.

• #52   7. nov 2011 Hvorfor kan du ikk nå på sygehuset ????

LJ: jamen så længe du tænker på barnet så er det jo det bedste. men hvis du havde sagt "ja godt nok er du lille og ikk klar. men mor her kan ikk klare mere - så ud NU" så ville jeg have sagt du er da for dum.. hvis du forstår mig smiley

• #53   7. nov 2011 det gør jeg =)

• #54   7. nov 2011 Og i teorien, så ved vi jo ikke PRÆCIS hvor mange uger og dage folk er. I virkeligheden er det kun et skøn..

Da jeg var til 3D-scanning og til ekstra-scanning mente de at jeg var skønnet 10-12 dage forkert i første omgang, og at han var ældre end det. Men det kunne jeg fortælle dem at han ikke var...

selvom de beregner det ud fra fostrets vægt, så er det stadig ikke 100% præcist, så et barns biologiske alder kan jo godt være en uge mere eller mindre end man tror. Det er kun i forbindelse med IVF eller andre særlige tilfælde, at man præcis kender undfangelsesdatoen jo..

Hvis der er en årsag til det, ser jeg intet forkert i at blive sat i gang omkring 38. eller 39. uge.

Der er jo ingen der gerne vil have små eller måske svage børn, fordi de kommer før de er klar.

• #55   7. nov 2011 Ja det er skide hårdt og man har ondt som bare fanden !! men stadig så mener jeg det viste man det måske ville blive - og så må man æde den !! ja jeg måtte os selv æde den og det var hårdere til sidst end regnet med - havde lige glemt at jeg havde 2 tøser's vægt i maven *G* tænkte ikk over det før lægerne sagde til mig nu har du altså MEGET vægt i maven.. så nu kan det nok godt blive hårdt. ja ja ja det gør det da ikk. men for fanden det gjorde det.. allerede i 30+ tænkte jeg "overlever da ikk mere vægt i maven nu" *G*

• #56   7. nov 2011 Anja : nej det er det jeg starter med at skrive - at hvis der er en grund til at man skal ud før tid -så fair nok.. men ellers må man da bide den i sig fordi ja barnet skal ud når det er klar til det..

Jeps jeg ved præcis dato og den passede smiley

• #57   7. nov 2011 Nej faktisk ikk.. fordi der er mange som tigger og bed om at blive sat igang før tid. og det høre man os til dagligt rundt omkirng.

så det er derfor jeg spørger om det herinde - hvorfor..

selvfølgelig kan man sige til sidst "ej kom nu ud" uden at mene det.. men der er sku mange som mener det desværre.

• #58   7. nov 2011 Mig?

Det der ingen der ved om jeg kan, Men lidt held kan jeg da (:

Min fødsel med Nena tog ca 10 timer, jeg havde ingen tegn på fødsel eller andet (blev sat igang 40+2) og den eneste grund til det blev opdaget var jeg kom til rutine tjek efter jeg var blevet sat igang (:
    Jeg ved godt to fødsler ikke er ens, men den var forholdsvis kort (: og som sagt var der ikke noget ordentlig at reagere på..

Jeg skal være i Thyborøn mellem jul og nytår, og føde i herning.. på sommerveje tager det 1time & 3 kvarter. Nu det her vinter halvåret og ude ved vestkysten altså jeg der sikkert ligges ihvertfald en halv time på hvis og så frem vejene bliver meget bedre længere inde i landet (:
    Så vi oppe på 2 timer og 1kvarter ca smiley har så fået lov til at køre på Holstebro men kun hvis jeg føler jeg IKKE kan nå herning.. (:

Og så skal jeg håbe på jeg bare ved når jeg går i fødsel, og det der heller ikke nogen der ved med sikkerhed jo (:

Min Jdm har også kontakte de jdm som jeg risikere skal med til min fødsel (1 a 4 forskellige) og sagt at når jeg ringer og melder fødsel så SKAL de tage mig seriøs og be mig komme ind, og hvis jeg har bare den mindste tegn på at være i fødsel skal de holde mig inde (;

Som sagt så tror hun også det kommer til at gå stærkt, ihvertfald fra jeg opdager det til jeg har født (:

Men der er ingen der kan spå en fødsel, vi vil bare helst være på forkant med det (:

• #59   7. nov 2011 Puha så må man have reserve sygehuse i hånden hvis man ik kan komme til herning smiley

• #60   7. nov 2011 Det har jeg også men det fjerner kun omkring en halvtime a køreturen og det nærmeste syghus haha xD

• #61   7. nov 2011 Jeg ville ikke føde før, men det er jeg tvunget til da jeg ikke må gå tiden ud smiley jeg vil da gerne have at min søn bliver ordentlig færdig bagt hvis i forstår smiley ikke fordi jeg tror det skader at han kommer nogle dage før termin, men vil da gerne gå tiden ud.

Selvfølgelig ikke sikkert jeg vil til den tid, da det er 95% procent sikkert at jeg bliver sengeliggende fra omkring uge 30.

• #64   9. nov 2011 Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, men hvis jeg kunne vælge så ville jeg gerne føde i uge 37 og det er fordi at min baby dreng allerede var oppe på 3300g i uge 34. Jordmoder skønner ham til at veje lige omkring 4kg til termin måske over. Og jeg frygter at gå for meget i stykker ved fødsel hvis han bliver for stor smiley

• #66   9. nov 2011 Nægter simpelthen at tro på at det gøre mere ondt at føde en på 4 kg end en på 3700 ... Seriøst Oliver vejede 4400 g !!! Gik ikk i stykker udvendig, men han fi revet hul på min livmoderhals .. men JMD sagde at det li så nemt kunne være sket hvis det var en på 3 kg.

Og vægtscanninger og pis og papir kan man stikke op hvor solen ikk skinner ;D For Oliver blev et par dage inden fødslen skønnet til at være "for lille" øhhh flot med en fødselsvægt på 4400 g .. og han var 56 lang smiley

Jeg har aldrig ønset at føde før tid smiley Jeg næd sidste del af min graviditet, plejede mig selv og vores hjem .. gik bare og nussede om at få det hele gjort klart smiley

• #69   9. nov 2011 Jeg HADEDE at være gravid og ville derfor have elsket at Emma var kommet noget før !
    Jeg tvivler på der er nogen der vil gøre deres barn noget ondt men derfor må man godt være dødtræt af at være gravid og ønske at det snart var ovre ! smiley

• #84   10. nov 2011 sys i er lidt hårde ved oss der måske sys det ville være rart med en tidlig fødsel... en del af jer kender allerede til mit ønske om og blive sat igang fra uge 38..... ngen kender hele baggrunden for mit ønske og andre kender kun lidt af den... jeg vil ikk sidde og fylde alt på her for det ville simpelthen blive for langt men når mán som mig lider af besvimelsesanfald som lægerne ikk ved hvad kommer af så kan man godt være nervøs og bange for hvad der kan ske både med en selv og baby... det er godt nok endnu ikk sket i denne graviditet me muligheden er her ud over det lider jeg af så slem bl at jeg er begyndt og sove på sofaen fordi jeg ikk kn komme ud af den og min mand bærer mig på wc og tilbage når det er nødvendigt... så jeg kan love jer for jeg gerne vil have min skønne lille pige ud et par uger før... dog kun med en forsikring fra min jm om at hun er klar til det... ville ALDRIG skade mit barn for mit egen skyld.... oven i alt dette har jeg også min søn i tankerne som er lidt over 2 år og som konstant kommer hen til mig og siger mor ondt. mor ikk ha det godt og den slags... det er HJERTESKÆRENDE....

• #86   10. nov 2011 dina ja og jeg var i 38plus 6 med min søn da det skete dengang så jeg tør bare ikk rigtig løbe risikoen.... da jeg var gravid med min søn havde de mig inde til ekstra tjek og alt muligt halløj på grund af det..... og som jeg skrev i mit andet indlæg er det jo så også langt fra min eneste grund til og ville føde før tid. nævner denne grund fordi det er en af de mere risikable...

• #89   10. nov 2011 dina joo det kan der for jeg kan ikk nå og ligge mig ned hvis je står op jeg kan simpelthen kk mærke det i tide... selv kan jeg slå hovedet og det vil ku gå slenmt ud over baby his jeg lander på maven eller lignende så du kan tro det kan være farligt for os begge.... også hvis jeg kaster op under anfaldet o ligger på ryggen kan blive kvalt i det....

• #90   10. nov 2011 tania tak fordi du kan se det fra mit synspunkt..... det er sjovt at der faktisk ikk er så mange derkan det.... jeg er bare så bange for hvad der kan ske min lille pige....

• #92   10. nov 2011 dina det har jeg da fattet og det er det jeg sger jeg ønsker og føde FØR tid..... af mange mange mange årsager dog ønsker jeg først igangsættelse i uge 38 og kun hvis jm siger at min lille pige er klar til det.....

• #94   10. nov 2011 dina oki bare i orden....

• #96   15. nov 2011 Jeg ønsker så også at blive sat igang omkring uge 38 har døjet med veer siden uge 24 og der dage hvor jeg simpelthen dårlig kan gå, de dage henter min mor så min datter i børnehaven, kan ikke ligge på ryggen eller siden og sover max 3timer i døgnet, bliver fulgt tæt både af sygehus egen læge og jordemor..

• #97   24. nov 2011 jeg forstår så ikke at i kan hidse jer op over det.. børn regnes for født til tiden fra uge 37 dvs de er færdige og lige så mange vil klare sig perfekt som ved senere fødsel..
    Jeg tror ikke at nogle bliver sat igang før tid uden grund.. men det er da ok at folk gerne vil føde så længe det ikke er så tidligt at det er til fare for baby..
    Jeg skulle være sat igang omkring uge 39.. mit eget ønske og fik fuld forståelse fra sygehuset.. har tidligere mistet i uge 36 og jo længere jeg gik jo mere nervøs blev jeg for at der skulle ske prinsessen noget.. og fakta er at faren for at barnet dør i maven øges en del for hver dag man går over tid (derfor de vil til at sætte tidligere igang) derfor ville jeg ikke gå over tid..
    Det blev dog aldrig aktuelt da vandet gik om natten inden jeg skulle til samtale om igangsætning (38 + 0) så de måtte sætte fødslen igang der.. og hun var perfekt men dog lidt lille, hvilket var godt for ellers var hun aldrig kommet ud..

• #99   24. nov 2011 Jeg fødte 37+0 og Nicklas sutterefleks fejlede intet, han fik dog skåret tungebåndet over men det havde intet med det at gøre.

• #101   24. nov 2011 Jeg ammede Nicklas fra dag 1 så hans fejlede i hvert fald intet smiley

• #103   24. nov 2011 Hehe ja hvordan skulle vi også vide andet, vi er jo ikke eksperter smiley Men de siger jo også bare ar børn ikke er for tidligt født hvis de kommer efter 37+ smiley

• #105   24. nov 2011 selvfølgelig er uge 38 bedre end uge 37 (:
    ligesom 39 er bedre end 38 smiley
    & 40 bedre end 39 smiley

• #106   24. nov 2011 Det er det helt sikkert også smiley

• #107   25. nov 2011 Tania: Ja vi ved jo alle sammen kun hvad vi har fået at vide/læst.. men her omkring siger de(på sygehuset) 37-41 er til tiden, før 37 er for tidligt født efter 41 skal man til at sætte igang pga fare for barnet..

• #108   25. nov 2011 Signe..

Men det noget relativt nyt det med 41+ (:
    Da jeg ventede Nena var det mere eller mindre kun indført i sønderjylland (2010) Jeg snakkede da med min jdm om det, for jeg var jo skide nervøs da jeg læste om det osv. og hun forsikrede mig om det ikke var farligt osv.

Men de åbenbart blevet klogere, ihvertfald sætter de her i byen nu igang når man er 41+3 (: og det da kun lidt over 1 år siden jeg fødte sidst xD

• #111   25. nov 2011 Som Tania siger er uge 38 bedst hvis de skal komme før terminen (:
    Og det rigtigt det med bla sutterefleksen (: Børn udvikler sig jo forskelligt, nogle børn øver sig helt vild og sindsyg i at sutte og trække vejret mens de ligger inde i mors mave, mens andre igen bare gør det til 'nød' så allerede inden de født er børn jo forskellige, og det skal vi huske.. (:

Derfor kan nogle blive født for tidligt uden varig men mens andre ikke kan (:
    Men bare fordi nogen kan, er det ikke ensbetydning med man skal tage chancen frivilligt hvis du spørg mig (:

Det er det samme som dem der siger:
    "Jeg farvede hår (røg eller andet) da jeg ventede min søn/datter og h*n er sund og rask, så kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle gøre det igen.

FORDI DU IKKE SKAL GAMBLE MED DIT BARNS HELBRED ?

Jeg farvede hår et par gange i starten da jeg ventede Nena, i ren uvished. Og selvom hun er sund og rask (indtil videre) Er det ikke ens betydning med jeg har gjort det den her gang, for jeg er blevet klogere og ved hvad der kan ske ved det..

Kan i se min point xD?

• #113   25. nov 2011 Tania: Jamen ingen tvivl om at efter uge 38 er bedst, fordi nogle først er klar der og ingen grund til at tage chanse smiley ville heller aldrig selv ønske at føde før uge 38-39..
    Har nu heller ikke set nogle som har ønsket at føde tidligt uanset hvad.. har set en del skrive fx puha nu nåede vi uge 37 nu man han/hun gerne komme HVIS han/hun er klar.. tror ikke at nogle ønsker at føde tidligt med problemer for barnet til følge..

Nadiaa: Ja det er ret nyt og mange steder følger de ikke anvisningerne om at man bør sættes igang 41 + 0.. men der er jo lavet undersøgelser der viser at (mener det er) ca 15 børn om året der dør uden anden grund end at de ligger for længe i maven.. og det er jo skrækkeligt når det jo nemt kunne undgåes..
    Men helt enig ang. det med folk der ryger,drikker, farver hår osv.. sådan en svigermor har jeg.. hun røg og hendes børn fejler intet så hun har svært ved at forstå at vi ikke vil have røg nær vores børn (både mig og min svigerinde) for hendes børn fejler intet.. hvilket så ikke er korrekt.. 2 af dem har psoreasis, 1 led af maveproblemer som spæd og (mindst) 1 har svært ved at få børn.. ikke til at sige om de ting skyldes rygning, men kan heller ikke afvises..

• #115   25. nov 2011 Signe.

psoreasis er altså ikke noget der opstår ved røg eller andet smiley Det en hudsygdom som ligger i generne på folk (: Min mormor har det MEGET, Jeg har Lidt.. og 2 a min mormors bedsteforældre havde det en på hver side smiley

Når det så er sagt får jeg også tit smidt i hovedet ''I sku vokset op med det''
    og det fair nok, dem om det.. Men jeg ryger ikke, og så er der ingen grund til de skal være i det 24/7. Jeg ber ikke folk om at ryge andet steds hvis jeg er hos dem, synes jeg ikke man kan tillade sig (: Men jeg forventer og forlanger folk ryger udenfor hjemme ved mig, og jeg ser helst de åbner et vindue når de ryger og Nena er der (:

• #116   26. nov 2011 Nadiaa: Ved godt det er arveligt.. men jeg læste at fx rygning øger chanserne for at børn får sådanne arvelige ting, fordi deres"imumforsvar" (altså mens de dannes) sænkes og de derfor skulle have større chanse for at rammes af div dårligdomme.. lidt lige som børn med allergi forældre helst skal ammes længst muligt for at mindske risikoen for at de får allergi..

• #117   26. nov 2011 Signe..

Tja det ved jeg ikke noget om (: Ved bare det ikke er noget der bare opstår, det er for det meste et eller andet sted i familien for det (;

• #119   26. nov 2011 Dina..

Snakker vi stadig om det smiley `?

• #121   26. nov 2011 Neej vi snakker om at ryge ?

• #123   26. nov 2011 Tålmodighed er en dyd. ;o)
    Men med den sidste der kunne jeg godt nok ikke vente til hun var klar til at ville komme ud.
    Terminen var sat til 20 dec 08, med nææ nej om damen ville komme ud når det var koldt. 5 jan 09 blev jeg så sat igang og jeg tror aldrig jeg har været å glad for at skulle føde som her til sidst. Jeg var jo kæmpe som et hus. Så ved ikke om det er bedst at gå 16 dage over tiden eller føde 14 dage før.

• #124   26. nov 2011 Dina..

Ja men bare fordi det tråden u relevant, er der ingen der siger man ikke må snakke om det smiley de fleste tråde her inde tager en eller anden form for drejning (:

• #127   27. nov 2011 Dina: Hvorfor er det urelevant.. det er vel netop relevant om baby er færdig.. for hvis baby er fix og færdig i uge 37 hvorfor er der så noget galt i at ville føde ? men hvis baby ikke er hvorfor ønsker folk så at føde ?

Kommentér på:
Hvorfor vil folk så gerne føde tidligere ???????

Annonce