{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Hvornår ringede i til.. {{forumTopicSubject}}

.. de kommende bedsteforældre? Altså mormor/morfor og farmor/farfar? smiley (Nok mest til jer der kun havde mand/kæreste med)

Da veerne startede, i kørte på fødegangen, lige havde født eller efter nogle timer?

Og hvor lang tid efter fødsel gik der før de kom og besøgte jer og den lille ny? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår ringede i til..
  • #1   6. aug 2010 Vi ringede da jeg havde født smiley

• #2   6. aug 2010 Uhh lytter med, for den tanke har jeg også haft...

• #3   6. aug 2010 jeg ringede til min mor inden jeg ringede til fødegangen, da det var midt om natten vandet gik, og min mor skulle med...
    Jesper ringede ved 6 tiden tror jeg til sin mor.... Det var ca. 2½ time efter vandet gik...

Min fødsel tog 18 timer hvor jeg var i fuld fødsel, og jeg endte med først at føde ved kejsersnit kl. 20.57, så der blev ringet til bedsteforældrene omkring 22.30 tror jeg det var hvor de fik afvide at nu var han ude og vi havde det alle godt...

jeg ville utroligt gerne ha besøg med det samme, men det måtte vi ikke da vi skulle ligge på barselsgangen grundet kejsersnittet, så jeg måtte vente helt til kl. 11 ca mener jeg det var dagen efter før de første kom på besøg...

Denne gang skal jeg ha planlagt kejsersnit, og trods jeg har fået datoen er den hemmelig, så der bliver der ringet rundt når han er ude at nu kan folk komme og besøge os...

• #4   6. aug 2010 med min datter ringede vi da vi kørte på fødegangen..
    og med min søn fik kærestens forældre det også at vide inden men det var fordi min svigermor skulle have været med til fødslen, det gik bare så stærkt at selvom hun kørte med det samme vi havde ringet kom hun først da jeg lige havde taget ham op på maven. og min mor og far fik det først at vide da alle andre fik det at vide, fordi mor bare kommer når det passer hende så hun fik det først at vide nogen timer efter smiley

• #5   6. aug 2010 inden vi kørte, for ivan søgte hjælp, da jeg ikk mente jeg havde veer. de kom en halv time efter jeg havde født, og det var endda nytårasften

• #6   6. aug 2010 Da jeg havde veer i 31 timer ringene vi imens jeg havde veer, og så kom de og besøge os på sygehuset nogen efter jeg havde født smiley

• #9   6. aug 2010 min kæreste ringet til min mor og så kom hun ned til os i nogen timer også kørte vi på sygehuset kærestens mor og mormor fik af vide hjemme fra at fødsels var i gang men ellers ringet vi til resten af familie/venner da jeg havde født. de kom først næste dag på besøg da jeg fødte til midnat

• #10   6. aug 2010 min mor var med så der ringede jeg da vi skulle afsted, også ringede eller skrev vi til de andre da vi kørte på syghuset, og de kom og besøgte os mens vi stadig lå på fødegangen, lidt tidligt efter min smag, men de havde ventet i lang tid udenfor smiley

• #11   6. aug 2010 altså mine svigerforældre kom da jeg stadig lå på føde gangen smiley og venner og div. folk fik det først afvide da jeg havde født og kom på barselsgangen

• #12   6. aug 2010 Svigerfamilien vidste godt vi var taget afsted da de passede vores hund. Men ringede først til min far et par timer efter fødslen.. Vi bad alle om at vente med at komme til dagen efter fødslen så vi lige havde lidt tid at sunde os i.. Og det respekterede folk også..

• #13   6. aug 2010 vi ringede til min mor og hans mor og far inden vi kørte på fg også ringede jeg til min veninde kort efter vandet gik for hun skulle med til fødslen. smiley

• #14   6. aug 2010 Vi ringede efter fødslen. Vi havde de første timer for os selv hvor vi bare nød vores dreng og hinanden, og så ringede vi, da vi kom op på vores stue, på familieafsnittet.

• #15   6. aug 2010 Vi var til fødseldag hos min far med veer, så de ville gerne vide om vi tog derind sammen aften.. så alle bedsteforældre fik en sms, vi kunne jo ikke gøre forskel..

Farmor blev ringet til lige efter viktor var kommet ud (han blev født 6.50 og farmor sku møde kl 7(arbejder på syghuset) så hun kunne lige nå at se ham )

Alle andre ringede vi til mens jeg lå og ventede på at blive syet..

• #16   6. aug 2010 vi boede hos min svigerfar da jeg gik igang første gang, så han vidste da vi kørte, jeg glemte min tlf og min kæreste havde ikke mine forældres nr så de fik det først at vide op ad formiddagen (jeg fødte om natten).

anden gang ringede vi til min far (også om natten) for han skulle have storebror imens og min mor var på natarbejde, så hun fik det at vide af min far da hun fik fri, min kæreste ringede til hans forældre da bebs var ude smiley

da jeg begge gange har født om natten er folk bare kommet op ad den efterfølgnede dag...

• #17   6. aug 2010 Første gang ringede jeg meget tidligt, for var sikker på at de smerter jeg havde var mere end rigeligt, men ak jeg blev klogere ;o)
    anden gang fik jeg PKS og tredie gang røg jeg akut ind med ambulancen så det gav sig selv :o)

• #18   6. aug 2010 Vi ringede da vi var kommet ind på suygehuset og det syntes jeg nu, var alt for tidligt. Jeg kom in på sygehuset kl 8.30 og fødte først kl 21, så jeg syntes ikke at familien havde behøvet at skulle sidde derhjemme og ikke vide hvad der foregik.

• #20   6. aug 2010 Nu har jeg jo ikke født endnu..... Men vi har snakket om at vi ikke ønsker folk kommer væltende lige efter eller undervejs..... Vi vil gerne nyde den første tid alene og så må familie og venner komme senere....

• #21   6. aug 2010 begge mine fødsler har trukket sig over flere dage så der har alle vist besked med det samme.. Havde vi selv kunne vælge havde jeg først ringet når de var født..

Med den første ringede jeg rundt til de nærmeste ca 30 min efter hun var født og med nr. 2 fik min mor lov til at ringe rundt. men min datter blev også født en måned for tidligt og havde det rigtig dårligt så jeg havde ikke overskud eller lyst til at tænke på andre end hende..

• #22   6. aug 2010 da jeg havde født, ellers ville min mor have sat ude i venteværelset hele dagen....

• #24   6. aug 2010 Vi ringede først efter jeg havde født, ingen vidste vi var på sygehuset fødte den 12. sep 09 kl 21.41 og først den 13.sep kl. 15 kom de første gæster, da vi gerne ville ha den første tid alene som familie og nyde prinsessen

• #26   8. aug 2010 Jeg har sådanne svigerforældre som ikke ville kunne forstå at de ikke skulle komme 5 min efter fødslen, eller sidde i venteværelset og vente mens fødslen er igang, så derfor har vi snakket om, at de først får besked bagefter. Jeg har et MEGET anstregng forhold til dem, så derfor er der allerede truffet beslutning om sådanne ting. DESVÆRRE.

Mine forældre og søskende får nok besked når vi køre på fg.

• #28   9. aug 2010 Tania mor til Nynne&Tilde: Vi startede ud med at involvere min svigerforældre rigtig meget, næsten mere end vi gjorde til mine forældre.
    Da vi så blev beviste om at vi havde et problem med at blive gravide, begynde de at tæt bombe os med råd og om hvordan vi skulle gå videre derfra. Det var sådan set også fint nok. Men da de så begyndte at fortælle alle i deres familie + omgangskreds at nu havde joan og rasmus fået problemer, og det var jo frygteligt, så begyndte vi at blive lettere irriteret.
    Det der slog hoved på sømmet var, at da vi første gang skulle i
    nsimneres (staves) havde de ringet til familien og deres venner og fortalt det, så flere af kærestens familiemedlemmer + forældrenes venner ringede til os, for at sige held og lykkke. Vi blev meget forundret over at de havde sagt det, da vi meget tydeligt havde sagt at det ville vi IKKE have ud. Jeg ringede til min svigermor og sagde at jeg var både lidt sur og ked af, at de ikke havde respekteret vores ønske.
    Da forsøget ikke lykkedes havde vi jo så igen mange der ringede, og det gør altså ondt at skulle sige nej det lykkedes ikke til så mange mennesker.
    2gang vi skulle insimneres sagde vi det også til dem, og bad dem samtidig IKKE at sige det videre. Dette valgte de igen ikke at respektere.

Derfoir fik de afvide at de oplysninger de fik frem over, ville være sparsomme. De ville kun få det afvide som vi ville høre igen fra familie og venner.

Vi har prøvet rigtig meget, bla at sidde os ned og forklare at det bestemt ikke er sjovt, at alle ved hvornår man har ÆL og hvornår kæresten skal aflevere en sædprøve, for derefter at ville vide hvad tallet var.
    Det er ikke spor fedt at skulle sige til gud og hver mand at nej det lykkedes ikke igen, det gør sgu ondt, at gang på gang at skulle sige sådan.
    Så vi har prøvet flere tind, flere end beskrevet her. Det har ikke hjulpet spor, så det er en af grundene til at vi er meget trætte af dem.

• #29   9. aug 2010 Det skal lige siges samtidig, at de ikke kan respektere at når vi giver et tidspunkt, så kommer de altid 1 - 1½ time tidligere end aftalt.
    De vil ikke kunne forstå at vi efter fødslen måske gerne vil være lidt alene, bare os 3. Derfor får de først besked bagefter.

Hvor imod kan mine forældre og søskende sagtens vente, de ved godt at vi har et behov for at være os 3. Min forældre skal også have vores hund, så de vil helt automatisk vide når vi tager afsted.

Kommentér på:
Hvornår ringede i til..

Annonce