{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.514 visninger | Oprettet:

Ugen op til jeres fødsel? førstegangs. {{forumTopicSubject}}

Hvordan var den sidste uge op til jeres fødsel?

Jeg har 3 uger og 5 dage til min termins dato, og er nysgerrig efter at vide om man kan mærke når man er ved at være derhenne af?

Jeg har endnu ikke rigtig haft plukveer eller noget og jeg er førstegangsfødende.

Jeg har dog inden for den sidste uge fået utrolig meget vand i kroppen og mine hænder sover hele tiden.

Hvordan oplevede i jeres krop forandre sig lige om til jeres fødsel?

Og fødte i før eller efter termin?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ugen op til jeres fødsel? førstegangs.
  • #1   21. jan 2009 Jeg mærkede absolut intet... havde veer 2 gange, men de gik i sig selv igen.. det var i 37'te og 39'te uge...
    endte med at føde 41+3, altså 10 dage over tid, og fra 39'te uge mærkede jeg intet..

• #2   21. jan 2009 jeg mærkede indtet kun da mit vand gik og fødte 17 timer efter

• #3   21. jan 2009 jeg gik en uge over tid, jeg kumme ikke mærke noget før veerne startede... desværre:-) min slimprop gik 9 dage før jeg fødte, det var det eneste tegn:-)

• #4   21. jan 2009 hejsa altså jeg kunne mærke hovedet det blev tungere og tungere for neden men ved så ikke om det var tegn på det var snart det sagde min læge bare det var . jeg havde sex 2 uger før termin og 14 timer efter sex havde jeg født smiley . så jeg kan råde dig til det hvis du gerne vil have baby snart smiley . og har også hørt det er bedre og sætte igang ved at du sidder på ham =D og held og lykke med fødslen

• #6   21. jan 2009 jeg har termin den 26. og den sidste 1½ uge har været et nærmest helvede for mig, som et lyn fra en klar himmel gjorde det ondt at sove om natten.
    jeg kan ligge max 15 min på hver side, og kan ikke ligge på hverken ryg eller mave, og får nemt ondt i hofter og skulder, så er tit oppe og gå rundt om natten da det gør at jeg kan sove lidt mere.
    er begyndt at mærke rigtig rigtig mange plukveer, er gået fra at mærke ingen til idag at have mærket næsten 60, de vil desværre bare ikke tage til.
    jeg kan mærke den min lille datter trykke meget nedad med hovedet og nogen gange føles det som om hun bare hiver i nerverne i lysken, og idag har det føltes som om det trak omme i lænden hver gang jeg havde en plukve.

• #7   21. jan 2009 det skal altså lige siges vi blev nød til at stoppe efter 15 min eller sådan noget pga det ikke var så rart igen og han kom ikke .. så den med mandens sæd kan da ikke helt passe =D

• #9   21. jan 2009 mulle : jo det er et stof i mandens sæd der kan få fødslen til at gå i gang men det er kun hvis kvindens krop er moden til fødsel.
    men sex kan også udløse plukveer hvis kvinden får orgasme, men stillingen har intet at sige...

men min kæreste og jeg kan heller ikke sexe så længe ad gangen da jeg hurtigt bliver øm dernede.

• #10   21. jan 2009 Jeg blev både rastløs og rigtig træt, fødte en uge efter termin, om natten havde jeg et stort rengøringsflip, gjorder rent hele natten, gik i seng ved en 6 tiden, vågende klokken 8 med et sæt og følte der var noget i gære, ikke fordi jeg følte der var veer, kan ikke beskrive hva det var, men ku bare føle det, stor op og sagde til kæresten at jeg tror der var noget i gang og gik så i seng igen, det var først da slimpoppen gik klokken 16 at jeg var sikker på det var veer jeg havde, for mig føltes det bare som en meget mild menstrationsmeret og havde jo haft mensligende smerter i lang tid, så var virkelig meget i tvivl.

• #11   21. jan 2009 Jeg fødte 4 dage efter termin, og først selve dagen hvor jeg fødte kunne jeg mærke det.. Jeg havde plukveer lige fra jeg stod op, og de blev kun værre og værre... =) Jeg havde dog ikke regnet med at jeg fødte samme dag, for jeg syntes ikke at de var så slemme, det blev de først da vi var på vej til et tjek inde på sygehuset.. Men jeg sov fint hver nat inden jeg skulle føde.. =)

• #12   21. jan 2009 3 dage inden jeg fødte blev jeg meget træt i kroppen og mine fingre sov. og 3 timer inden mit vand gik, havde jeg ondt forneden og havde side stik. jeg fødte 3 uger før.

• #13   21. jan 2009 sakset fra vores børn da man da får lange patter af at folk bliver ved at sige det er sæden der gør det magiske smiley

Sex
    Dyrk sex morgen, middag og aften, så sætter du fødslen i gang. En klassiker som navnlig mændene er glade for. Det er da også rigtigt, at sex kan hjælpe en fødsel i gang – men ikke, hvis du har et nogenlunde normalt sexbehov.

For godt nok indeholder sæd hormonet prostaglandin, der blandt andet blødgører livmoderhalsen, men koncentrationen i sæd er altså alt for lille til, at det har nogen virkning. Men omvendt - det skader vel aldrig at prøve!

• #14   22. jan 2009 Jeg tror ligeså meget den der med sex virker, fordi der bliver "rodet rundt dernede".....
    Vi skulle til bryllup i sept, dagen efter jeg havde termin, og det var min bedste veinde der skulle giftes, dvs jeg VILLE bare med til det bryllup, så vi sov pænt under hver vores dyne med hænderne over dynen i de sidste uger op til, for jeg skulle ikke ha sat gang i noget...

De to første gange fødte jeg 12 og 8 dage før termin, men med Lucas gik jeg en uge over tid...

Alle mine fødsler har lignet hinanden meget.
    Veerne er startet lige på og hårdt, og første gang tog fødslen 5 timer fra første ve; og de to sidste gange 3 timer.
    Her med Lucas nåede jeg at ha 10 minutter på fødegangen og fødte stående.....i undersøgelsesrummet.....med bukserne nede om anklerne..... :o)

• #15   22. jan 2009 Tak for jeres svar:-) Kom gerne med flere smiley

Jeg kan mærke at der er noget der trykker godt nedad og jeg har ondt i lysken, i bækkenet og især i skambenet.

Jeg føler bare at inden for den sidste uge har min krop forandret sig en hel del.

Altså jeg har anderledes ondt forneden, hævet i kroppen og mine fingre sover konstant.

Jeg går bare og venter på at slimproppen den går.

ligger man altid mærke til når den går??

Og hvor lang tid før fødsel gik jeres?

• #16   22. jan 2009 Min gik jo klokenn 16 og jeg fødte klokken 4. der var blod i min så det var svært og overse den.

• #17   22. jan 2009 slimpropen kan gå op til 6 uger før fødslen.... og det er ikke alle der lægger mærke til at den går. ved nogen går den først under fødslen. og ved andre går den slet ikke.

men når man sådan læser de forskellige inlæg om slimprop herinde så kan den være lige så forskellig at se på som vi kvinder smiley

Kommentér på:
Ugen op til jeres fødsel? førstegangs.

Annonce