3.514 visninger
|
Oprettet:
Ugen op til jeres fødsel? førstegangs. {{forumTopicSubject}}
Hvordan var den sidste uge op til jeres fødsel?
Jeg har 3 uger og 5 dage til min termins dato, og er nysgerrig efter at vide om man kan mærke når man er ved at være derhenne af?
Jeg har endnu ikke rigtig haft plukveer eller noget og jeg er førstegangsfødende.
Jeg har dog inden for den sidste uge fået utrolig meget vand i kroppen og mine hænder sover hele tiden.
Hvordan oplevede i jeres krop forandre sig lige om til jeres fødsel?
Og fødte i før eller efter termin?
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
endte med at føde 41+3, altså 10 dage over tid, og fra 39'te uge mærkede jeg intet..
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 54 Svar: 215
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 42 Svar: 457
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 3 Emner: 36 Svar: 641
jeg kan ligge max 15 min på hver side, og kan ikke ligge på hverken ryg eller mave, og får nemt ondt i hofter og skulder, så er tit oppe og gå rundt om natten da det gør at jeg kan sove lidt mere.
er begyndt at mærke rigtig rigtig mange plukveer, er gået fra at mærke ingen til idag at have mærket næsten 60, de vil desværre bare ikke tage til.
jeg kan mærke den min lille datter trykke meget nedad med hovedet og nogen gange føles det som om hun bare hiver i nerverne i lysken, og idag har det føltes som om det trak omme i lænden hver gang jeg havde en plukve.
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 42 Svar: 457
jul 2008
men sex kan også udløse plukveer hvis kvinden får orgasme, men stillingen har intet at sige...
men min kæreste og jeg kan heller ikke sexe så længe ad gangen da jeg hurtigt bliver øm dernede.
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 619
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 147 Svar: 1.352
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Sex
Dyrk sex morgen, middag og aften, så sætter du fødslen i gang. En klassiker som navnlig mændene er glade for. Det er da også rigtigt, at sex kan hjælpe en fødsel i gang – men ikke, hvis du har et nogenlunde normalt sexbehov.
For godt nok indeholder sæd hormonet prostaglandin, der blandt andet blødgører livmoderhalsen, men koncentrationen i sæd er altså alt for lille til, at det har nogen virkning. Men omvendt - det skader vel aldrig at prøve!
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 20 Svar: 398
Vi skulle til bryllup i sept, dagen efter jeg havde termin, og det var min bedste veinde der skulle giftes, dvs jeg VILLE bare med til det bryllup, så vi sov pænt under hver vores dyne med hænderne over dynen i de sidste uger op til, for jeg skulle ikke ha sat gang i noget...
De to første gange fødte jeg 12 og 8 dage før termin, men med Lucas gik jeg en uge over tid...
Alle mine fødsler har lignet hinanden meget.
Veerne er startet lige på og hårdt, og første gang tog fødslen 5 timer fra første ve; og de to sidste gange 3 timer.
Her med Lucas nåede jeg at ha 10 minutter på fødegangen og fødte stående.....i undersøgelsesrummet.....med bukserne nede om anklerne..... :o)
okt 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 48 Svar: 185
Jeg kan mærke at der er noget der trykker godt nedad og jeg har ondt i lysken, i bækkenet og især i skambenet.
Jeg føler bare at inden for den sidste uge har min krop forandret sig en hel del.
Altså jeg har anderledes ondt forneden, hævet i kroppen og mine fingre sover konstant.
Jeg går bare og venter på at slimproppen den går.
ligger man altid mærke til når den går??
Og hvor lang tid før fødsel gik jeres?
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 619
jul 2008
men når man sådan læser de forskellige inlæg om slimprop herinde så kan den være lige så forskellig at se på som vi kvinder
Ugen op til jeres fødsel? førstegangs.