{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.619 visninger | Oprettet:

MIT M
MIT M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57

Refluks {{forumTopicSubject}}

Øv min datter er muligvis syg.

Vi slæbte hende til lægen pga en dum hoste hun har haft lidt over 14 dage nu, spicelt først på natten er det slemt, hun hoster så meget hun bliver krid hvis i hovedet og bliver klam af koldsved, og kan hopste uafbrudt i 5 min af gangen, dvs hun kan ikke få luft nok mens det står på og er totalt udkørt efterfølgende.
Hendes almene tilstand er ellers helt normal (heldigvis) hvilket faktisk er grunden til at vi har ventet, det var jo nok bare virus. Men nu var det altså nok.

Lægen mistænker hende for mavesyre-tilbageløb, (efter vi er kommet hjem har jeg så fundet ud af at refluks også kan være spiserørsbrok dvs at det øverste af mavesækken "falder" tilbage i spiserøret) så nu skal hun undersøges nærmere.

ØV men jeg er nu alligevel positivt stemt, umidelbart lyder det ret hamløst og kan sikkert klares med medicin, først en ordentlig kur og der efter kun ved tilbagefald, det er jo heldigvis til at komme over... ikke fordi nu regnede vi ikke med at det var noget, men alligevel kunne det jo have været meget mere alvorligt.
Ja jeg er altså den positive pesimist, jeg søger det sorteste af det sorte, for så kan jeg næsten kun blive positiv overrasket, der findes altid en som har det værer end en selv.

Ej jeg er lidt træt af det, for skal hun opereres bliver sikkert det i Kolding eller Fredrikretica (der er de spicalister i disse sygdomme hos børn under 2 år) og der er altså LANG for os, men jeg har altså ikke tid til at skal være indlagt med hende, samtidig med at det vil ramme gemalens arbejde for han kan ikke nå at hente og brinde de store unger i BH´en og og og, men det må vi se om vi kan løse, sygeorlog kan han sikkert ikke tage, for hun kommer nok ikke til at være indlagt mere end de famøse 12 dage der skal til.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Refluks
  • #1   25. apr 2008 mavesyre reflux er ikk ensbetydende med spiserørs brok

reflux er at der er for meget mavesyre og det skummer op

det er rigtigt at det kan gi spiserørs brok men det er oftest voksne der får det
    det var den forklaring jeg fik af en speciel læge da de opdagede jeg havde det

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

#2   25. apr 2008 Cat det ved jeg... som jeg skrev opdagede jeg at det også KAN være (dog ikke fremhævet i indlæget)

I det hele taget fik vi af vide at det oftest rammer voksne, lægen er heller ikke sikker, altså han helder til refluks så naturligvis skal det undersøges... og han lød (stemmeføring) noget mere sikker på diagnosen end han sagde, der til er hans spical område luftvejene og mavetarm regionen (sikkert også derfor det lige var det der slog ham) men igen skrev jeg også muligvis syg.
    Og som jeg også skrev er jeg den positive pesimist jeg vil helere forberede mig på det verste, og håbe på det bedste.

Men øhe nu jeg har en "ekspært" så kan jeg altså ikke rigtigt finde ud af hvordan og hvorledes med behandling, altså ud over at der bliver severet en hård kur her og nu og så efter behov.... men jeg kan ikke rigtigt finde ud af om det er muligt at helbrede eller om det der efter behov er i perioder resten af livet eller hvad det entligt betyder, lægen gav ikke et særlig brugbart svar, dvs han trak MEGET på et mumlende nej til om det er resten af hendes dage (hvis altså) Måske du kan give et lidt mere brugbart svar på det.

Og ja så er det jo heldigvis ikke fordi det er så slem en sygdom igen, ikke at man ønsker ens unger er syge, og slet ikke i så ung en alder (3 måneder) men hun kunne jo sagtens fejle noget der var langt værre, så jeg er ikke ked af det på den måde, mere træt af det, og sys naturligvis det er synd for hende, fopr det er da ikke rat at døje med.

• #3   25. apr 2008 for meget mave syre er rigtigt irriterende og man starter med at få noget medicin i ca 14 dage derefter ser man om ikk det er væk igen
    det kan starte ved stress da reflux er en stress sygdom
    hos voksne er det næsten altid et tegn på spiserørs brok
    men ikk hos børn
    jeg har både reflux og spiserørs brok
    desværre kan jeg ikk tåle medicinen

men hvis man kommer i behandling sker der ingen skade

jeg kan ikk komme i behandling så jeg kan desværre og har fået men af det men igen jeg er voksen

det sker ikk for børn

• #4   25. apr 2008 så som jeg prøver at sige det er et barn det er sjældent og det behandles så der vil ikk være men af det
    lige nu vil det dog svi i maven
    du der er for meget syre
    det er jo så det de går ind og gir medicin til så det dæmpes

undskylder lige at det tog mig så lang tid at svare

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

#5   27. apr 2008 okey tak for svar.

Mht ventetid gør det ik noget har slet ik været hjemme hele weekenden *ss*

• #6   27. apr 2008 det er jeg glad for hihi
    kan nemlig godt tage tid når jeg svarer ellers skriv en pb
    du kan oz få min msn

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

#7   28. apr 2008 Nu er det jo ikke alle der kan hænge forand deres puter stort set i døgndrift smiley så tag du bare den tid du behøver.

Noget andet er... jeg har bidt mærke i flere symtomer, som alle entlig går i Refluks retningen, altså her bag efter hvor jeg har haft tid til lige at få læst noget mere om det, fx savler hun meget, gylper ufordøjet MM op (dog i meget små mængder abslout ikke noget der har givet anledning til bekymring... skrevet af en 3. gangs mor skal lige siges) hun klynker ofte meget ved bøvsning (igen ikke noget jeg som sådan har tænkt nærmere over ud over at jeg sys det er lidt voldsomt, men vi har jo forskellig smærtetærskel, så jeg har ikke set det som noget andet end at hun nok bare sys det er meget smærtefuldt) hun har aldrig kunne ligge i normal ammestilling (hun skal nærmest "stå" liggende på maven og spise, dog tager hun liggende på siden om natten fint) når hun spiser skubber hun sig nærmest væk fra mig (men nåre ja det er så hendes måde at spise på, hun spiser jo fint og brysterne bliver tydligvis stimuleret okay, så nåre ja, vi spiser jo ikke alle lige ens) Astma, netop at symtomerne kan minde om det, da jeg læste det løb det mig koldt ned af ryggen, for det var faktisk min aller første tanke, min gemal er født med astma og min store dreng har haft noget alla det i et års tid, og hendes hosten minder meget om noget i den retning, så jeg forsøgte faktisk at give hende en spencer netop for at... er det det? hvilket det jo så ikke var for det hjalp ikke det mindste, det har også virket på mig som om hun har holdt bøvserne tilbage (men nåre ja hvis det gør ondt forstår jeg da godt at hun helst ikke bare slap dem, så igen ikke noget jeg sådan har tænkt mmere over)

MEN! jeg kan læse mig frem til at "alle" andre hvis småbørn har Refluks, også har urolige og meget grædende børn (forståleligt) det har jeg altså ikke, jeg har lige lidt uro ved bøvsning, og luft i maven, og så ellers stort set kun hvis hun ikke lige får serveret medkassen med det samme hun beder om det, eller hvis en af de store ikke læser når hun ikke gider mere, ellers er hun verdenens nemeste unge smiler til alt og alle, kan ligge ekstrem længe selv og bare lege, kan ligges til at sove uden det mindste hyr, dvs hun gradder stort set aldrig og affinmder sig med en hver situration vi bringer hende i, bare hun er på højkant det meste af tiden (endnu et symtom jeg entligt ikke har tænkt som værende unormalt, sådan ville hun nok bare gerne have det) altså ikke at vi ikke kan ligge hende på maven det kan vi sagtens, men når hun nærmer sig træthed vil hun altså op med hovedet, hun sover glimrende om natten (ud over at hun får et kæmpe hosteanfald mellem 12.30 og 01, og et lidt mindre, dog stadig voldsomt senere på natten/morgenen) Kort sagt hun er et "egnlebarn" (håber du har hørt den betegnelse før)

Så det er faktisk ret syrealistisk for mig at min nemme glade tilfredsse og trivende unge (hun vokser som hun skal har sprunghet en kurve op som hun holder, vægten er ellers også en af de ting som kan være et tegn) måske er syg, hun virker absolut ikke til at fejle noget.

Men det er kommet til at undre mig at lægen vil have hende undersøgt nærmere nu, for jeg kan læse mig til at de normalt ikke foretager nærmere undersøgelser før de små er omkring 1 år, både for at skåne dem, men også fordi det jo er ret normalt at lukkemusklen er løs hos så små børn... men dog skriver de det hver gang i sammenhæng med meget gylpen, hvilket vi altså ikke døjer med, jo hun gylper ind i mellem, men det er absolut ikke noget der er unormalt, det er bitte små klatter nogle få gange dagligt (og ikke nødvendigvis hver dag) det står ikke du af hende i stråler, som der menes når de skriver det (som jeg opfanger det) Og så trives hun jo, så det undrer mig entligt lidt, men måske??? det bunder i at der ryger noget i lungerne på hende??

Det går rigtig godt for os, den store kan ikke høre... ind til nu har vi, han er bare "vil døv" men nu har andre også bidt mærke i at han ikke kan høre hvad man siger når man taler i normal stemmeleje (heller ikke når man spørger om han vil have sik eller andet han helst sikkert ikke vil sige nej til) vi kan stå 1½ meter fra ham og tale normalt, han hører det ikke, og så råber han.
    Og vi har bare ikke tid til at skulle rande til læge med dem, gemalen skal til at tage lastbilkørekort (et tilbud han ikke kan sige nej til, han får det til ca en 3-del af normal prisen, men det skal være NU hvis det skal være til den pris, det er noget bytte bytte købmand, hos en jobbet tager noget af det, og så skal han selv betale resten via overarbejde) og jeg skal den næste 1½ måned rande til kursus, hvor jeg i mellem har behov for at læse en hel del og vi er med i nogle ting hvor det er lige nu der sker en masse (det er lige startet op for i år, og betyder at de næste 2 måneder er der meget at se til) gemalen har en del han skal om aftenen møder kursuser ol samtidig er han sendt til langtbordistand med jobbet, så både tidsmessigt og øknomisk passer det bare hamrende dårligt lige nu. Men sådan er det jo alktid, alt lortet (undskyld) kommer jo gerne på en gang, og man plejer jo at overleve trods alt. Går det helt galt må jeg springe fra kursuset, om end jeg ikke er meget for det for der kan gå mange år før muligheden igen bydder sig... det er dælme heldigt at jeg på barsel, og gemalen har et meget fleksibelt job, forstået at de tager fraværd i stiv arm, mange stedder får man sure miner, det gør min mand altså ikke der hvor han er, men han er så også meget pligtopfylende og tager helst ikke fraværd med mindre det er strengt nødvendigt.

• #8   28. apr 2008 det var noget på en gang

det kunne godt lyde som reflux da du skriver at der kommer ufordøjet mad op

det kan gøre meget ondt

prøv i de perioder med opkast at købe det der hedder revolyt på apoteket
    det er med til at holde væske balancen oppe
    og gi kogt koldt vand når barnet kaster op
    væske balancen ryger meget hurtigt når man kaster op på den måde og så blir der dannet mere syre
    derfor er det vigtigt at opretholde væske balancen

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

#9   28. apr 2008 Ja vi har en del at se til i tiden.

Når der ryger ufordøjet op pleger hun gerne at vil have en ekstra tår, alt efter hvor meget det er. Det er ikke helt så meget som det har været, før hen, hvor der røj mere end bare en lille sjat op, kunne jeg ikke som nu, nøjes med at stikke hende det samme bryst igen, hun skulle over på det ubrugte (humm *gg*) for at blive "mæt"

Mæt er i anførselstegn fordi jeg ikke opfattede (-/er) det så meget som sult, men mere som sådan en... nu kan maven lidt igen, og så er der tilfældigvis plads til lidt mere.

Tilfældigvis (heldigvis lige i denne sammenhæng) er hun født med et kæmpe huld i hovedet (der var åben hele vejen over til huldet i baghovedet) dvs det er ret stort også nu, og på det bløde sted kan man se om de mangler væske, bugler det lidt ned af mangler de... jeg har ikke lagt mærke til at huden har buglet ned af, men jeg vil da til at være obs på det, for det havde jeg slet ikke tænkt på, altså væsken.

• #10   28. apr 2008 ja du har nok at se til kan jeg høre
    men hold øje med væsken for det har en stor betydning med reflux
    den kan meget nemt komme ud af balance
    og det revolyt er pulver der skal opløses i vand så det kan sagtens komme i flaske

det blir oz brugt på hospitaler hvis et barn kommer ind som ikk kan holde mad i sig

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

#11   29. apr 2008 Nu er jeg ret meget modstander af at give flaske, men det er så en anden sag *ss* tingene kan heldigvis komme indebors på andre måder smiley men jeg vil godt love dig at jeg holder ekstra øje med hende, men jeg er ikke nervøs, må jeg indrømme, ikke med det lidt hun "spytter" op, det er så lidt at jeg på ingen måde ser det som unormalt (meget langt fra) det er kun fordi jeg efter at have fundet noget mere om symtomerne at jeg i bakspejlet kan se at bla gylp kan være en af symtomerne, at jeg har bidt mærke i det... altså fx feber, normalt vil man ikke være opmærksom på forhøjet temperatur (dvs ikke over 38 men højere end norm temp) får man så af vise at man kan fejle xx eller xxx, og man så læser om symtomerne for xx og xxx og ligenetop forhøjet temp passer på xx, kan man pludslig godt se at det muligvis hænger sammen, selv om at man før ikke så noget unormalt.
    Ikke at jeg ser noget unormalt, ved symtomerne, når de ses enkeltstående, for det gør jeg entlig ikke, men mere jeg kan se at der måske er noget om snakken, hvis de bliver smeltet sammen, så giver det alligevel en hvis mening.

Men jeg skal også passe på at jeg ikke sider og ser spøgelser, du ved læser man i en lægebog, fejler man pludslig en hel masse ting fordi noget (symtomer) kan stemme på de her ting... men igen helere være forberedt på det værste, for så er der langt stører sansynlighed for at man går ud af det med et smil på læben, foruden at lægen nu lød ret sikker, om end jeg syntes det er et noget svagt grundlag, efter som at det kun var selve hosten (han hørte et enkelt) og lytten på lunger og mave han kom med den fårhånds-måske diagnose, alt det andet er jeg først kommet til efter lægebesøget, for jeg har ikke set det som unormalt... men selgfølgelig det er også derfor han har sendt os vidre, altså for at få en mere sikker vudering.

Ej det er lidt underligt, det ene øjeblik, har jeg ekstrem ondt af hende uhe hun er syg lille stakkel, det næste, sidder jeg og tænker at det simbelthen ikke kan passe, et så smilende barn kan umuligt døje med noget ubehageligt, og føler entligt lidt at jeg er hypokonder på ehndes vejne, altså jeg står sådan og svinger, et ben her et ben der og et 3 (hvis jeg havde et *gg*) står og siger at lægebesøget bare var noget jeg drømte, det er faktisk ret underligt.

• #12   29. apr 2008 jeg blev oz undersøgt før de ku sige det med sikkerhed

men ja det er en rigtig god ide at vente på hva lægen siger

Kommentér på:
Refluks

Annonce