1.852 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Mere sår og knopper - lidt langt Mere sår og knopper - lidt langt

Hej alle igen
Max er 4 uger gammel. For ca 4 dage siden fik han VILDT mange knopper i hovedet. hele hovedet...og så oppe i håret, på ørerne i nakken osv.
Så kom der sår på ørerne. Gullige sårskorper først på hans j
højre øre. Så tog vi til vagtlæge, men blev sendt hjem igen med besked om at det var meget normalt.
Så kom der flere knopper, bl.a. på hagen og øjenlågene og i øjenbryn. Så kom der sår på knopperne på venstre øre.
Så tog vi lørdag til vagtlæge igen, og fik denne gang fucidin creme med hjem at smøre med. Men han fortalte ikke hvad det hed.

Max er ikke synderligt plaget af det. Er i sit normale humør, bortset fra natten mellem fredag og lørdag hvor han slet ikke sov.

Men i dag synes jeg lissom det fucidin burde have virket, og det gør det bare ikke. det ser ikke en skid bedre ud. Synes tvært i mod det virker til at være sår på vej på hagen og i øjenbryn, som kun var knopper før.

Hjælp hjælp. Er snart desperat. Hvad gør man lige? Hvad er det? har nogen prøvet det?

undskyld det blev lidt langt, håber i kan hjælpe bare lidt....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mere sår og knopper - lidt langt
  • #1   22. dec 2008 Har i nogle dyr?

• #2   22. dec 2008 Det havde min niece også!! og hun blev bare smurt med noget creme, hver gang hun fik mad, også forsvandt det efter 1- 1½ måned... meen jeg kan selvf. ikke sige om det er det samme Max har....

• #3   22. dec 2008 Ja, vi har hund... tror du det er det? det er jo kun i hovedet

• #4   22. dec 2008 www.netdoktor.dk/boern/fakta/boerneeksem.htm

I spædbarnsalderen viser børneeksem sig typisk som et kløende rødt udslæt på kinderne. Udslættet breder sig i ansigtet, ned på halsen og i bleregionen. I spædbarnsalderen kan lidelsen også ses på ydersiden (strækkesiden) af arme og ben. Børnene er generet af kløen, især om natten, og virker meget gnavne og irritable. Eksemet er normalt tørt, men ved infektion med hudbakterier (impetiginisering) begynder eksemet at væske og der kan komme gullige skorper. Dette er et faresignal og skal medføre henvendelse til egen læge eller en hudlæge.

Det kan være børneeksem det ville også forklare fucidin som jo virker mod infektioner i huden, det kan godt være allergi mod dyr.

• #5   22. dec 2008 C & J: ja det ha jeg også læst...også det om børnesår. Jeg har sågar været inde og søge på babyer og psoriasis.. Men det er jo ikke sår på kinderne, og han har ikke så meget som en rød numse. Og heller ikke på arme og ben, hvorfor jeg lissom tænkte at så kan det jo ikke være eksem

• #6   22. dec 2008 Så kan jeg desværre ikke hjælpe men har du snakket med din egen læge? Få ham til at pode/ skrabe et sår også finde ud af det på den måde!

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #7   22. dec 2008 det kan godt være eksem. Det er jo forskelligt fra barn til barn hvor de slår ud. Jeg vil kontakt min læge med det samme om ikke andet for at få ham testet om der er noget han er allergisk overfor. Jeg har selv psoreasis og det startede som børneeksem og ellers bare udviklede sig med årene.

Kommentér på:
Mere sår og knopper - lidt langt

Annonce