{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.236 visninger | Oprettet:

Frk L
Frk L
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367

Skoldkopper hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Hvornår er det bedst for barnet at få skoldkopper? Har hørt at jo tidligere jo bedre. Men kan det blive for tidligt?

Et barn i min mødregruppe er ramt og hun har spurgt os andre om vi vil have ungerne smittet. Hun vil være ca 8 måneder når hun så bliver syg.
Tænker også at det er rart at få det overstået mens jeg er på barsel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoldkopper hvornår?
  • #1   10. jun 2013 Jeg mener at hvis de før det før de er 1 år og 6 måneder, kan du risikere at dit barn kan få det 2 gange :-). Så jeg vil gå ud fra at det er Best efter den alder smiley

• #2   10. jun 2013 Man kan kun få skodkopper en gang, når børn/ voksne først har viruset i kroppen kan man ikke få det igen, det folk oftes forbinder med to gange skodkopper er helvedsild, som sygdommen beskriver, føles som helveds ild,,
    Uanset hvad, er det ikke sikkert børnene bliver smittet, selvom de er sammen med en med kopper;-) min datter var mange gange sammen med børn med skodkopper, men fik det ikke, hun var over 3 år før hun fik det, og der havde vi ikke været sammen med nogen der var syg,,,;-)
    Skodkopper skal man ikke være bange for, det bedre man får det når man er yngre, da det faktisk kan være meget farligt hvis du er voksen der kræver det tit indlæggelse, og en meget intensiv behandling,

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

#3   10. jun 2013 Okay mange tak for jeres svar smiley har lige skrevet til lægen og spurgt også. For har hørt flere steder nu med børn der har fået skoldkopper to gange fordi de fik det meget tidligt første gang.
    Kender godt til helvedesild, det er skoldkoppe viruset som blusser op igen men det er aldrig på hele kroppen som skoldkopper. Måske nogle blander en gang helvedesild sammen med skoldkopper anden gang? smiley

Uanset hvad ville det være rart at få det overstået inden man starter på arbejde igen.

• #4   10. jun 2013 Har hørt at man kan får dem igen hvis man har haft mindre end 10

• #5   10. jun 2013 Det er altså muligt at få skoldkopper to gange min lillesøster har haft det to gange og det har lægen dokumenteret smiley
    Min datter havde det da hun var omkring 1½ år smiley

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

#6   10. jun 2013 Sandra: Ej hvor surt. Hvor gammel var din søster første gang? smiley

• #7   10. jun 2013 årh det kan jeg lige høre min mor om smiley for et kan jeg ikke lige huske så må lige skylde dig et svar til i morgen smiley

• #8   11. jun 2013 Skoldkopper kan man sagtens få af flere omgange.

Ifølge børnelægen var det ingen ide at få sit barn smittet før 6 mdr, da chancerne for at de for dem igen er alt for stor. Så et svækket barn kan blive udsat for det flere gange, fordi forældre tror jo før des bedre.

Frederic på snart 5 år har aldrig haft en eneste børnesygdom endnu og det samme gælder freya på snart 14 mdr. Hun er dog ramt af alt mulig andet som kronisk allergi/høfeber på nu 8. mdr. - penicillin allergi - flere gange møb og lungebetændelser - store polypper i næsen der påvirker hendes vejrtrækning osv.

• #9   11. jun 2013 Min mor siger hun ik helt husker hvornår det var min søster havde skoldkopper første gang men det var omkring et år for jeg har været omkring 5 år da jeg fik det siger hun smiley

• #10   11. jun 2013 Jeg ville bare gå in smiley

Da min søn var under 6 mdr. undgik jeg smitten, men siden da har jeg ikke undgået syge børn. dog er det endnu ikke lykkedes rigtigt.
    Han har kun haft to blærer, så jeg tror ikke han har haft det, og vores læge er også usikker smiley

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

#11   11. jun 2013 Jeg tager af sted og ser om hun bliver smittet. Min læge har skrevet at der ikke sker noget ved at hun er under 1 år. Bare hun ikke er spæd smiley

Kommentér på:
Skoldkopper hvornår?

Annonce