1.538 visninger
|
Oprettet:
Har brug for jeres meninger. {{forumTopicSubject}}
Det drejer sig om jeg har en søn på 4 mdr , han er svær astma patient. Vi har været indlagt 4 gange i alt hvor han har fået ilt igennem en c-pap. Nu er han igen røget helt ned med luften. han skal også snart tjekkes for dyre allergi.
Vi ryger ikke indenfor herhjemme. hvordan ville i sætte kravene for bedsteforældre ovs? hans bedsteforældre ryger inde normalt men ikke hvis de har ham.
De har 2 hunde og 1 kat, hvad ville i stille af krav til bedsteforældrene hvis jeres barn ikke kunne tåle dette ??
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
okt 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 158 Svar: 694
hvor der bliver røget. Dette betyder f.eks. at han desværre kun kan lege med sine fætter hjemme hos os. Mike er blevet prik testet og han har ingen allergi :0) men hvis han havde allergi overfor dyr ville jeg have de samme stramme regler som jeg har med hensyn til røg.
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Til bedsteforældre, så ville jeg sige til dem, at skal de absolut ryge når de er på besøg, så foregår dette udenfor, men det da ville være at foretrække at de kunne klare et par timer uden en smøg mens de er på besøg.
Hjemme hos dem selv - den er sværere - for det sidder jo i hele huset, også selvom de lufter ud inden i kommer på besøg. Men ville snakke med dem om de ikke nok vil lade være at ryge inde når i er på besøg - eller kun besøge dem når det er vejr til at være udenfor.
Jeg er selv astma barn (fik det dog først som 3-årig), og min mormor havde hund og kat. Vores besøg hos hende foregik sådan, at der var 1 rum i huset hvortil døren ALTID var lukket, så når vi var på besøg, så gik vi derind på det værelse, og det var så det eneste sted i huset jeg kom. Rummet var det aller første i huset, sådan at jeg kun skulle bæres 1½ meget ind i gangen, så var vi ved værelsesdøren.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Helt små børn og sjældent allergiske overfor dyr, og er de kan de muligvis vokse fra det, så vent på svarene.
Med rygning ville jeg have en nultolerance-tærskel, med et SÅ lille barn med svær astma.
Ryges der indenfor, uanset hvornår, ville min søn ikke få lov at være der.
bliver I inviteret til fester hos folk der normalt ryger, ville jeg ligeledes bede om at der ikke blev røget indenfor i min 24 - gerne 48 timer, og luftet grundigt ud.
Det er ikke KRAV I kan stille, men forespørgsler. Og vil folk ikke imødekomme dem, må I desværre trække jer.. Men i sidste ende er det nok bedste for jeres søn!
nov 2010
Hvis I ryger er der gift i den luft der har passeret jeres lunger, i jeres tøj, i jeres hår og i jeres hud. Og jeres søn bør i hvert fald under ingen omstændigheder sove i samme rum som jer. Det er virkelig skadeligt at sove i rygerudånde.
nov 2009
Havde selv en årgang fra jeg var 7 - 12år gammel ca., hvor der var mange i min klasse jeg f.eks ikke kunne tåle at sidde ved siden af i skolen, bare fordi de havde dyr derhjemme...
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Han har ikke svær astma men har lige været indlagt for trejde gang med anfald hvor hans iltmængde falder helt ned på 83!:(
Jeg ryger ikke og der bliver slet ikke røget herhjemme, men både far, farmor og resten af familien ryger på den side!
Jeg har sagt til far at hvis han skal se ham og have ham derhjemme skal han stoppe med at ryge indenfor..
Vi har 2 katte herhjemme og han skal nu testes for om det er dem han ik kan tåle.. Hvis han ik kan, ja så er den ik længere end at vi må af med dem!:(
det er slet ik noget jeg tør tænke på da det er de bedste katte i verden, racekatte som har kostet mig 11000,-
Men min søster vil måske tage dem, da hun er helt syg med dem og slet ik kan bære de skal væk, ellers må jeg prøve at sælge dem da de på ingen måde bliver aflivet! De er kun lige 2 år om en måned..
Jeg synes du skal gøre det du føler er rigtigt og fair over for din søn! Hvad alle andre mener er jo deres problem..
nov 2010
Min søns far og bedsteforældre ryger også, og selvom de ikke ser ham sååå ofte, har forbudt al indendørs rygning, og endda malet i "hans" værelse, efter han kom til verden.
jeg har svært nok ved overhovedet at lade folk som ryger, snakke med ham og holde ham, og ville aldrig acceptere at der blev røget i nærheden af ham.. Og han fejler altså intet der minder om Astma, men det kan han jo desværre komme til, ligesom det er en risiko for alle børn
dec 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 69 Svar: 1.415
Strengt, men nødvendigt ..
nov 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 3 Emner: 39 Svar: 144
Men vi RYGER IKKE i nærheden af vores børn.
Gitte:
forstår dig fuldt ud, jeg vil os selv sætte en masse krav men da nogle folk mener jeg er for skrap vil jeg lige høre jeres meninger . Markus's ilt har også været nede og vende på 83 det er ikke rart ;/
men acceptere hans far det ikke også?
dec 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 69 Svar: 1.415
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 77 Svar: 623
nov 2009
Jeg ville stoppe med det samme - kursus eller ej, ville ikke betænke mig 2 sekunder, og vente på kursus eller noget. Slet ikke når intensiv har været inde over.
Og ja - ved godt det er svært at stoppe - da jeg blev gravid med Mikkel røg jeg selv 25 - 30 smøger om dagen (åndsvagt når jeg selv har haft slem astma, jeg dog er vokset næsten helt fra). Graviditeten var IKKE planlagt, og har altid sagt jeg vilel stoppe i god tid inden jeg blev gravid - men styrede det ligesom ikke selv
Men jeg stoppede fra den ene dag til den anden, for vilel simpelthen ikke kunne leve med mig selv hvis Mikkel gik hen og fik astma, og jeg havde røget bare under graviditeten... Det var hårdt, og tog en del kg på da jeg undskyldte mig med at chokolade var sundere end smøger
Min motivation kom alene af en positiv graviditetstest.
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Jeg har ikke læst alle indlæggene !
Jeg har en NUL-TOLERANCE politik, og jeg er meget skrap!! Der bliver ikke røget hos os, vi kommer IKKE hos folk der ryger (heller ikke selvom de lufter ud), og hvis de ryger mens vi er udenfor må de pænt gå bagved !! Jeg får også at vide at jeg er sippet, men jeg er virkelig ligeglad, for mine børn betyder alt, og jeg vil ikke på nogen måde sætte deres helbred på spil, for jeg ved hvor træls astma er !
Men ja, det betyder at mine børn ikke kommer på besøg hos deres mostre og onkler, eller deres mormor ! Men så kommer de her, eller vi laver noget et andet sted
Da Agnes var 3 måneder blev vi inviteret til fødselsdag hos mandens onkel, fordi Agnes oldefar blev 75 år, men vi takkede pænt nej, da de ryger og jeg ikke vil udsætte Agnes for det :)! Det forstod de godt, og vi blev ringet op 3 dage efter, hvor de sagde at de begyndte at ryge udenfor, og ville blive ved med det, og der blev så luftet ud konstant i en uge, og gjort grundigt rent bare så vi kunne komme med
dec 2009
Og med dyrene, hvis det er dem han ikke kan tåle, ville jeg stille de samme krav
nov 2010
Men jeres dreng er syg, og de partikler som skader ham er en del af din ånde.
Prøv at tænk på at hver gang du kysser ham, ånder du skadelige partikler i hovedet på ham? Så burde det da være lidt nemmere at stoppe den der rygning omgående.
Jeg kan f.eks nævne at det frarådes at børn af rygere, sover sammen med deres forældre, for at mindske risikoen for astma og vuggedød...
Lige lidt motivation til det der rygestop
nov 2010
jeg synes nu heller ikke at jeg dikterer hvordan det skal være.. Jeg er 100% forstående overfor at ikke alle rygere måske vil efterkomme hvordan jeg synes det skal være. Og så holder vi os bare væk
Folk må jo selv bestemme hvordan de gør i deres eget hjem, men jeg er ikke gæst hvis de opfører sig på en måde som er uhensigtsmæssig for mig og min søn
nov 2010
jeg synes bare min søns helbred er vigtigere, end folks dårlige vaner
Og det er ikke nødvendigvis med sure miner, bare en konstatering af at SÅ vigtigt er det heller ikke for mig at deltage, hvis der skal gåes på kompromis med sikkerheden.
Men heldigvis forstår alle i min omgangskreds og familie det
nov 2009
Det giver helt automatisk nogle helt andre tankegange omkring de ting - gør det i hvert fald for mig...
dec 2009
Jeg vil give Kettner ret
OG vi spiser økologi
dec 2009
Jeg vil give Kettner ret
OG vi spiser økologi
Har brug for jeres meninger.