2 årig med opkast {{forumTopicSubject}}
Hej bg.... Puha, vi fik os noget a en forskrækkelse i nat... Vores søn på 23 måneder har i en uges tid været rigtig forkølet og meget snottet... Vi syntes at han virkede til at have det bedre, og troede det var ved at være ovre.... Derfor blev han puttet i sin egen seng i går som han plejer.. Sidst på aftenen begyndte han at hoste meget. Min kæreste gik ind for at kigge til ham, og der havde han kastet rigtig meget op... Vi tænkte at det nok var på grund af hoste, så vi fik ham vasket og så kom han ind til os. Ca 30 minutter senere hår jeg på toilet, men bliver afbrudt af min kæreste som kalder på mig.. Da jeg kommer tilbage til vores seng, ser jeg min kæreste stå bagved vores søn, som sidder i sengen. Grædende siger min kæreste, inden jeg har nået at se noget "hvad er det galt med ham skat".. Jeg kommer tæt på, og set så min lille dreng smurt ind i en blanding af opkast i blod.. Woow, er aldrig før blevet så bange.... Nå, men får ringet til min mor, som lover at komme.. Min kæreste ringer til vagtlægen, som mener det er mest forsvareligt at sende en ambulance...
Det underlige er, at drengen er helt frisk imellem opkastningerne... Ingen feber eller noget..
Ambulancen når frem, og heldigvis ser det ud til at være et blodkar i næsen som er sprunget... De ringer efter lægeambulancen, og kører. Lægeambulancen ringet kort tid efter til os. Han mener at Frederik har haft næseblod allerede inden han begyndte at kaste op, i at det er rendt ned i hand mave mens han sov... Det kan maven ikke li, og derfor opkastningerne..
Vi kører med min mor hjem, da vores seng har været udsat for en ordentlig skylle. Hjemme hos mine forældre kaster han op 2 gange mere...
Er der andre herinde, som har oplevet noget lignende? Kan lidt næseblod virkelig give så meget opkast? Vi har opdaget idag, at han er ved at få en stor kindtand... Kan det have noget at sige?
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 347 Svar: 1.459
i hvert fald god bedring med det lille pus
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Da jag var barn døjede jeg rigtig tit med næseblod, og jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg er vågnet op og har været smurt ind i blod.
Nu når jeres dreng ikke er ældre, er det ike usansynligt, at han ike har reflekserne til, at vænne sig på siden, så blodet "bare" løber ud af næsen. Og kommer der meget blod i mavesækken, vil det give opkastninger.
Hvis han tit har næseblod, bør I overveje at få ham tjekket yderligere ved lægen. Jeg blev selv brændt rigtig mange gange i næsen som barn uden det hjalp, men efterhånden lærte jeg hvad der kunne udløse det.
Tal evt. med jeres læge om, at bruge saltvandsnæsespray for, at holde slimhinderne i næsen fugtige, da tørre slimhinder kan være årsag til hyppige næseblødninger.
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 40 Svar: 142
2 årig med opkast