2.652 visninger
|
Oprettet:
2 årig tale???? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min datter på to år siger mange ord, men det er kun os det er nærmest der egentlig forstår hende. Hun er ikke rigtig begyndt at sige nogle sætninger endnu, skal jeg være opmærksom på hende? Hun er ikke i dagpleje af personlige årsager, så hun bliver passet af min mor. Jeg kan høre at de børn vi er i mødregruppe med taler meget bedre. Så jeg kan jo ikke lade være med at tænke over det....
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Tjae hende jeg passer dagligt på 2 år, snakker meget.
Hun siger faktisk stortset alt hvad jeg siger til hende.
Og snakker i sætninger, og hun er lige fyldt 2 år i denne uge .
Må man spørge hvorfor hun er ikke er i DP, tror det ville være godt for hende at lege ( snakke ) med andre børn, det lære de altså meget af.
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Du kan altid ringe til kommunens sundhedspleje med spørgsmål, selvom i ikke har sundhedsplejerske derhjemme mere.
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 143 Svar: 694
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 359
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
han siger få forståelige ord som mor far mad pia etc og en del som vi forstår men som er uforståeligt for andre.
han er den af mine 4 børn der har haft det "dårligste" sprog og det er han også i dagplejen - men min læge siger at det er indefor normalområdet endnu og at jeg skal slå koldt vand i blodet.
jeg er jo specialpædagog så jeg sprogstimulere ham faktisk "efter bogen" alligevel - snakker, gentager , laver fagtelege, pustelege etc alt det der kan stimulere ham.
hans indre sprog ( altså sprogopfattelsen) er hos ham ganske fin men hans ydre/talte sprog er møgdårligt.
du kan altid henvende dig til pædagogisk-psykologisk rådgivning i din kommune, der sidder også talepædagogerne og de kan komme med råd og vejledning til dig og din mor i forhold til sprogstimuleringen af dit barn.
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 6 Svar: 36
Med hensyn til dagpleje, så var vi rigtig uheldig og få en rigtig dum en. Hun var stort set ligeglad med børnene. Så ventede vi lidt og fik en ny. Hun blev så sygemeldt og vi ku få en gæste i nogle uger og så skulle vores datter tilbage. Det var bare alt for meget for hende. Så vi valgte at holde hende hjemme. Vi er da ofte i legestue.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 32
har haft en snak med dp om det og hun siger at det er meget normalt og at det er meget individuelt.
kender også op til flere der siger at deres børn snakker fra de er 1 år, altså siger ting der giver mening, men sjovt nok siger de kun sære børne lyde når man er sammen med dem.
mar 2010
Følger: 28 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 611
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 6 Svar: 36
Jeg synes da også hun siger rigtig meget. Hun snakker konstant!!!! Hehe.... Men meget volapyk, men vi kan forstå hende.
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
er så enig.
De siger også at øre børn er senere til at snakke, end andre. Igen også om forældre snakker baby sprog osv. Om forældrerne snakker meget med deres barn osv.
Frederic bliver 2 til sepember og han snakker i et væk og det har han gjort i snart ½ år. Han er vuderet til at have sprog som en 2½ årig. Han siger sætninger som; Sh mange lastbiler med babu på taget sover, shh. Stiller spørgsmål og svarer selv, et eks; hvor er farfar - må find farfar. Eller når han skal i dp; mig ud joan og lege sandsager med philip - anders og kristian. Vi har altid snakket med ham og aldrig på baby sprog, men med rene ord. Brugte også babytegn da han var mindre.
Ligeledes har han nu i 8 dage været på toilet flere gange om dagen og ikke en tur har været forgæves.
Men så er han feks ikke så god til selv at komme i tøjet, tage støvler på mm.
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 12 Svar: 198
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
de fik hende tjekket ved ørelægen og der er intet galt.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 10 Svar: 253
tror bestemt ikke du skal være nervøs.. kig hellere på om han forstår det i siger til ham og om han udvikler sig sprogligt.. hvis han er gået helt istå sproligt skal i måske være obs på det da det kan være noget med ørene.. Min datter er selv ørebarn og hun havde på et tidspunkt fuldstændig stilstand i hendes sproglige udvikling og det viste sig at hendes øre var fuldstændig stoppet så hun var næsten døv,,
Tanja & johnny: Alle børn er forskellige.. og min datter kun skam en del ord fra 1 års alderen.. så ved ikke hvor du har det far at børn ikke kan andet end "sære børnelyde" i den alder.
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 11 Svar: 70
Min datter er 2½ og min venindes dreng er lige en dag ældre. Og der kan man virkelig høre forskellen! de "snakker" rigtig meget begge to, min datter forsøger sig med sætninger, og man skal seriøst vide hva dælen hun lige har oplevet eller set for at forstå hende. og min venindes dreng siger bare enkelte ord endnu. Hans ord har dog renere udtale end min datters....
men ja snak med hende, tal om hva hun har lavet i løbet af dagen, osv.
det gør jeg meget med min datter og hun komme med nyt hele tiden... vil dog ikk love at det hjælper, men skader jo ikk;-)
maj 2010
man skal sgu passe på med hvad man siger på et kvinde forum hehe
nå men det var jo bare min mening og opfattelse og erfaring med de børn jeg omgås. den tæller ikke kan jeg forstå på det hele, så ytringsfriheden gælder ikke på babygalleri.dk
til louise, syntes du har en lidt træls tone, du kan roligt svare pænt igen og holde en sober tone. kan godt ske du blev stødt men det hjælper ikke noget at skrive med den tone på.
apr 2008
Så kunne faktisk godt lige tænke mig at vide hvor det er du synes der er en træls tone og ikke svare pænt igen, for så kan jeg da lige arbejde på det, eftersom jeg ikk lige kan se problemet i mit indlæg!
maj 2010
som sagt har jeg hørt den mange gange før den med helt små børn der taler, og har følgene fået bevist det modsatte. mange folk har desværre en tendens til at prale lidt for meget og det kan godt gøre folk som trådstarteren her bekymret. endda helt uden grund.
siger selføgelig ikke at det er jeg eller dig der praler, og det er heller ikke sikkert vi opfatter at tale på samme måde.
vi har en dreng på 22 mdr. han kan 4 eller 5 ord rent, han kan mange flere som jeg f.eks forstår men som ikke ville give mening for dig, men det kan jeg jo hurtig opfatte som at han taler men vil da bestemt ikke sige det er flydende eller forståeligt.
nu har du jo også en pige de har jo en tendens til at være længere fremme end drenge.
maj 2010
Louise - mor til smukke prinsesse Vanessa <
apr 2008
maj 2010
Kezzie ! har faktisk en kammerat der blev ved med at prale om hvor meget hans søn kunne snakke osv. så kom de på besøg en dag og det viste sig at han ikke kunne et enkelt ord. men igen min kammerat forstod jo hvad han mente når hans sagde et eller andet og så tolker han det jo som snak.
det var som ikke møntet på nogle specielt, har bare læst mange af disse emner og undrer mig hvergang over at jeg ikke har oplevet det i det virkelig liv hehe
2 årig tale????