{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.392 visninger | Oprettet:

hvor tidligt kan man teste?(allergi) {{forumTopicSubject}}

kære i kloge kvinder :o)

jeg går med en fæl mistanke om at min datters allergiske bronkitis skyldes samvær med katte. hun er 1½ år, præcis idag faktisk. og planen var egentlig at vi skulle have en stald mis til sommer da hun er meget glad for katte. men jeg vælger lige at tøve en kende, og få hende testet først.

hjemme hos hendes far har de 2 katte, og flere af vores venner har katte. jeg synes at må konstatere at der er forskel på hendes medicin behov hvis der er katte til stede. hun har simpelthen brug for mere når der er katte

er der nogen der ved hvornår man kan teste den slags allergi fra? måske nogen der har prøvet det samme eller lignende?
for med hensyn til samvær med hendes far og hans katte, skal der jo et lægeligt dokument til før den godtages hvilket jeg udemærket forstår. de er jo selv sagt glade for deres katte.

så De damer, sig frem :o).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor tidligt kan man teste?(allergi)
  • #1   23. jan 2010 Halløj..
    Vi har fået af vide at de først kan tjekke vores søn for allergi når han er 3 år..

• #2   23. jan 2010 Mener godt hun kan få lavet en priktest nu...

måske du kan finde noget om det på: www.boernogastma.dk

• #3   23. jan 2010 Min mindste søn blev priktestet da han var 8 mdr. Kan ikke huske hvornår de to andre blev det, men det var osse tidligt. De er alle blevet testet for mælk, æg, husstøvmider, kat, hund, farvestoffer og konserveringsmidler..

• #4   23. jan 2010 (link fjernet)

der står lidt om en der fik lavet en priktest på sin 8 mdr. gamle søn - (indlæg nr. 2)
    så man kan da ihvert fald få lavet en - hvis man er stædig nok... smiley

• #5   23. jan 2010 Jeg har fået lavet dem alle tre gange hos en børnelæge og det var der ikke noget problem i at få gjort.

• #6   23. jan 2010 tak piger :o)

• #7   23. jan 2010 Man kan teste fra de er 6 mdr hvis de har allergi lignende symptomer, men de kan sagtens udvikle allergi senere og det vil testen jo selvfølgelig ikke vise

• #8   23. jan 2010 jamen så er det jo bare at få sat igang og bestilt en tid ved lægen......

• #9   23. jan 2010 Janne
    jeps lægen sender jer formentlig videre til en børnelæge eller allergilæge (eller en der er begge dele det gjorde vi)

• #10   23. jan 2010 Janne: som jeg forstår dig så har i ikke pt katte ihjemmet, men hun reagerer med sin astma når hun er i nærheden af katte. Jeg vil på baggrund af min forståelse sige at ja hun kan ikke tåle kattene : ( Prøv at holde hende væk fra katte i en periode og se hvordan det går der, og så prøv at lade hende komme i kontakt med kattene og så se hvad der sker der Skal hun have større dosis når hun er i nærheden af katte, ja aå er det ret sikkert det er dem der trigger det : (

• #11   23. jan 2010 Vi har lidt det samme problem her. Min søn er lige blevet 1 år og han har også lidt astmatisk bronchitis. Han piber og hvæser en smule. Han har været på astma medicin i en måned nu og det synes jeg ikke har hjulpet.
    Jeg spurtge lægen også ang. katte da vi har en ude og en inde. Han sagde at man kan teste via blodprøve og at man ikke priktester så små. Blodprøven vil de dog først tage fra 2 år.
    Jeg kontakter lægen på mandag for jeg synes ikke jeg vil fylde ham med medicin der ikke hjælper og vil have taget blodprøven nu.
    Begrundelsen for de ikke ville tage blodprøven var at det jo ikke er nemt på så små børn, nej det kan godt være. men synes dog det lyder som dårligt argument.

Jeg synes dog ikke umiddelbart det er værre når han er i kattens nærvær end når han ikke er.......
    Men træls det er det sgu med hoste og alt det.
    Håber du finder en løsning på problemet også.

• #12   23. jan 2010 Bianca: Nej det er ikke svært at tage en blodprøve på et barn der er 1 år. Jeppe fik taget en omkring den alder, pga mistanke om mælkeallergi. Der var ingen problem, jeg havde dog været smart og taget en flaske med sukkervand med, så lagde han bare stille : )
    Jeg vil nok mene at du ikke vil se en bedring når du har kat både inde og ude. Men du skal flytte ham i et andet miljø et par dage før du vil kunne se en ændring.

• #13   24. jan 2010 Han har været væk fra katten af flere omgange uden det har haft effekt. Hoster stadig. Han reagerer ikke yderligere når katten er i nærhed. Men han er jo også konstant forkølet efter han startede i dagplejen.
    I julen da han var hjemme var han ikke forkølet og hostede overhovedet ikke eller peb eller noget som helst.
    Så jeg har meget svært ved at vurdere hvor meget der er forkølelse osv. Lægen synes jeg ikke jeg har nogen hjælp i overhovedet. Amatør læge! Vil have en anden.
    Men nu prøver jeg først lige at tage derned hvis jeg kan få en tid og få ham tjekket ordentlig, ellers må de give mig en anden maske som vi kan få til at fungere ordentlig.
    Min venindes søn blev også testet for katte allergi allerede da han var 1 år. Den slog tydeligt ud og de kom af med katten.
    Forstår ikke lægernes forskellige holdninger til det.

• #14   24. jan 2010 de kan godt pruk teste n u men du har frøst helt sikkert svar når de er 3

Kommentér på:
hvor tidligt kan man teste?(allergi)

Annonce