924 visninger
|
Oprettet:

2. apr 2008 Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
Børne eksem {{forumTopicSubject}}
Ja, kian har fået børne eksem var til lægen med ham her den anden dag, men ved ikke rigtig noget om det, så ville høre om der er nogen af jeres børn der har haft det og hvor længer der går inden det er væk igen?
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 222 Svar: 557
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Vi har selv en knægt på snart 14 mdr med b. eksem. Vi har det stadig inden for døren, da det er noget der kommer og går. Lige pt er han fri for det, men ved det kommer igen - så cremene står klar.. Så vi nøjes med at smøre ham med a-derma over hele kroppen.
Når der kommer udbrud skal de smøres med eksem crem. Vi har 2 forskellige 1 mild, han skal smøres med 2 gange om dagen og 1 stærk som han skal smøres med 1 gang om dagen. Det tager det ret hurtigt. Men det er et stort smøre arbejde....
mar 2008
feb 2009
Hos os er de gået helt væk fra det med at nedtrappe med at smøre. For det gjorde vi også første gang han fik eksem. Og vi var frie i nogle mdr og så kom det ellers igen. Vi troed det var noget han var allergisk over for, for det ligned slet ikke det han havde 1. gang. Nå, sagde lægen, nu er det bare svær b. eksem han har. Og vi fik crem på resept.
Når I er færdige med at smøre skal I huske at smøre med alm crem. I starten når vi var færdige med 'pletterne' tænkte vi yes,nu er det væk og glemte at smøre med a-derma'en og så kom det igen.
Vi smører 'pletterne' med: Mildison Lipid 1% og 2 gange om dagen. Elcon 0,1% og 1 gang om dagen. Og mellem dem er det er a-derma exomega over alt
Du kan se på denne oversigt de forskellige crem'er, bivirkninger mm
http://www.netpatient.dk/Binyrebarkhormon01.htm
Her vores eksem: http://www.babygalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4113
feb 2009
Vi er så lidt heldige at Frederic ikke klør i hans...
mar 2008
feb 2009
Men han pt intet lige nu.... Det kommer heller ikke samme steder. Lige som det sige: så nu er det armene der skal have tur, eller ryggen...
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 231 Svar: 1.263
De kommer i bad hverdag. Og deres tøj bliver kun brugt en gang og det samme med håndklæder. Før hvis et par bukser ikke så beskidte ud kunne de da bruges dagen efter men det gør vi ikke mere.
Og vi skifter sengetøj tit. Og alt bliver vasket i neutalt.. Og ingen skyldemidel.
feb 2009
Vi giver ham rent tøj på hver dag - selv hans uldbody'er. Kan slet ikke falde mig ind at give ham det samme tøj på 2 gange.
Vi skifter sengetøj en gang om ugen og vi bruger Mieles flydende sæbe til alle fin-vaske og ellers normal vaskepulver. Skyllemiddel bruger vi også til det alm vaske pulver.
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
min Magnus har haft det siden han var baby...han har det overalt :
panden,kinder,hals,nakke,arme,lår,hvor knæ og albuen bøjer, på knæene ,underben og mellem tæer.
Har ventet et halvt år på at komme til hudlægen.Fik ny salve som han ikke kan tåle, så går tilbage til alm. hormoncreme igen.
Skal endelig ha taget blodprøve for at se om der er noget han ikke kan tåle.Håber næsten de finder noget som jeg kan ta væk så min rolling kan få fred til at hele sin hud.Han er helt ødelagt i de små hænder af hormoncreme.Det sprækker og går nemt betændelse i...og så må han jo ikk komme i dagpleje.
Puh det er en sej kamp...vil gerne snart finde vidundermidlet..for jeg synes jeg har prøvet alt ....Jeg håber i slipper lettere end os .........
Børne eksem