{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.967 visninger | Oprettet:

Øv altså! Børne eksem? {{forumTopicSubject}}

Var til lægen idag med min lille guldklump hvor vi fandt ud af hun havde børne eksem, vi har så fået noget på recept vi skulle smøre med, har læst lidt på nettet men finder ikke rigtig noget brugbart syntes jeg, nogen af jer der kender til det og vil fortælle lidt om hvordan jeres børn har udviklet sig med det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv altså! Børne eksem?
  • #1   4. apr 2013 Locoid?
    Ea har haft det siden hun var ca. 1 år (er knap 3 nu)
    Vi "holder det nede" med dagligt at smøre med locobase så hun ikke bliver tør i huden, bader hende med kokosolie og så ellers locoid hvis det bliver slemt smiley

• #2   4. apr 2013 jeg havde det selv i så slem en grad at jeg var helt rød og hævet og konstant kradsede hul, jeg havde det under øjnene, på halsen, i knæhaserne og der hver man bøjer armen, det eneste der kunne holde det nede ved mig var hormon salve, alt det andet virkede på absolut ingen måder, har det ikke den dag i dag, men havde det helt op til jeg blev 14-16 år og så forsvandt det efter jeg begyndte på det hormon salve smiley

• #3   4. apr 2013 Vi har nemlig også fået noget hormon salve med binyrebarkhormon vi skal smøre med, også købt en A-derma creme som lægen anbefalede, men tænker også på når man så læser om det, står der at mange udvikler astmatisk bronkitis og allergier, hvordan har jeres børn med det?

• #4   4. apr 2013 Victor havde det da han var to mdr og vi fik også noget at smøre med. Det tog en evighed før det var væk. Han har så fået det igen men der fik vi et nyt råd som har virket meget hurtigere. Kom mild sæbe i badet hver dag og smør med fugtighedscreme morgen og aften.

• #5   4. apr 2013 min søn har også børneeksem og hverken han eller jeg har nogen af de ting du nævner, nu skal hormon cremen kun bruges til eksem er væk går jeg ud fra og det plejer ikke og tage mange dage og så ellers bare smøre med en god creme. vi fik anbefalet marselisborg creme som kan købes på apoteket.

• #6   4. apr 2013 Victor har lidt af bronkitis men om det var tilfældigt eller pga den creme vides ikke. Men jeg undgår det helt hvis han får det igen og prøver med børnesæbe og creme først.

• #8   4. apr 2013 Min datter har børneeksem. Vi holder det nede ved at smøre min. 2 gange om dagen med en fed creme (vi har længe brugt a-derma exomega fedtcreme, men er nu gået over til Helo creme, som er noget billigere, men fungerer ligeså godt her) og locoid, når det bliver rigtig slemt.
    Vi har fået at vide at når vi bruger locoid skal vi smøre 2 gange om dagen i 2 uger og derefter 1 gang om dagen i 1 uge også selvom det ser ud til at være forsvundet. Det tager nemlig 3 uger for huden at hele helt igen.
    Hun har udover eksemen ingen skavanker som astma, allergi eller andet...

• #9   5. apr 2013 hold dig LANGT væk fra a-derma når der er konstateret børne eksem , det gør kun det hele værre.
    Jeg har det stadig selv i meget ekstrem grad, og min søn har det lige ledes, vi går begge til hudlæge nu, for hele tiden at ændre på det vi bruger,,
    locoid holder det kun nede, og så bruges der locobase samtidig, vi har stadig store sår og prækker på huden.
    men pas på med diverse håndkøbs creame køb kun det lægen anbefaler, a-derma har gjort at min søns blev så voldsomt som det er idag og forbander mig over jeg stolede på alle der sagde det var godt og ikke fik spurgt lægen inden

• #10   5. apr 2013 Jeg har ikke forstand på børneeksem men min søn får sutteeksem på hagen da hav savler så meget.
    Flere gange har det udviklet sig til svamp

I stedet for den skrappe hormoncreme Lægen altid giver, smører jeg med ceridal (fedtcreme) et par gange om dagen og rev fiskeolie morgen og aften.
    Det virker rigtig godt. Fiskeolie er et naturlægemiddel som virker antiseptisk.

• #11   5. apr 2013 Enkelte gange har han haft optrækb til lidt eksem i knæhaserne, men så smurte jeg med fiskeolie og det gik væk smiley

• #12   5. apr 2013 Ea havde mælkesllergi som lille - og asmatisk bronkitis, som stadigvæk blusser op engang imellem smiley

• #13   5. apr 2013 Freja og Tjalfe: Her har locobase fedtcreme f.eks. ingen virkning, men a-derma exomega fedtcreme har kunne holde det nede. Vi er kun skiftet fordi vi har fundet et billigere alternativ, som har samme virkning.
    Tror man er nødt til at gøre sig sine egne erfaringer, for det er forskelligt hvad der virker!

• #14   5. apr 2013 Vi har været til hudlæge med speciale i børneeksem og både Marcelisborg og Aderma er ikke noget som hun anbefaler da de ikke er "gode nok" og hun har enda været ansat på Marcelisborg men anbefaler alligevel ikke cremen.

Vi fik i stedet anbefalet en som man før har kunne få i Danmark men som nu kun kan købes i håndkøb på tyske apoteker eller online og den har fjernet børneeksemen helt og det uden brug af hormon cremer, så den kan anbefales til jer andre med børneeksem i huset..

http://www.gefionapotek.dk/details.html;jsessionid=89DF38761D3CEF612E0AE5E3F101204E?_filterartnr=3424338&_random=-2012097123

• #15   5. apr 2013 Jeg vil bare sige at jeg ligesom Mor til simone og Markus, også kun har været glad for A-derma exomega.. Jeg havde børneeksem i temmelig slem grad indtil jeg var en 12-13 år, og så fik jeg det igen under graviditeten, og det blev helt slemt her for et par måneder siden, lige efter fødslen..Min læge gav mig hormon creme, men har ikke ville bruge det da jeg ikke tror på det kan være sundt når man ammer. Lægen anbefalede mig samtidig a-derma, og jeg synes altså det lader til at virke smiley

Kommentér på:
Øv altså! Børne eksem?

Annonce