2.562 visninger
|
Oprettet:

5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
være sammen med fars/mors kæreste? {{forumTopicSubject}}
Ja, egentlig et kort spørgsmål, men hvad er jeres tanker om delebørn og forældrenes nye kærester? Hvornår synes I det er i orden de mødes? Flytter sammen? Lader den nye partner være alene med barnet?
Jeg tænker små børn.
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Jeg synes det var lidt tidligt, men han blev heldigvis heller ikke præsenteret som "mors kæreste".
Jeg synes faktisk ikke det er ok at præsentere en kæreste for barnet (uanset alder) før man er sikker på det er et holdbart forhold.
Mht at flytte sammen har jeg ingen idé om. Der skal man nærmest være skråsikker på at det forhold holder!
Jeg ville ikke umiddelbart lade min datter være alene med min kæreste (når hun lærer ham bedre at kende) før efter lang tid og jeg forventer bestemt også hendes far ikke lader en fremmed pige være alene med MIT barn.
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 155 Svar: 671
og nu er hun der så med overnatning i hans samværs weekender af hvad jeg bestemt ikke er tilfreds med
og det er ikke pga. Jalouxi synes bare at når han kun ser sin søn hver anden weekend burde han måske vælge at bruge tid på ham i stedet for at være egoist
men statsamtet har sagt til ham at hun må være der 1 overnatning i hans samværs weekender
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
ACS - Hmm, egentlig er det jo et svært spørgsmål, især når man ikke har prøvet at stå i situationen selv. Men jeg tror ikke jeg ville præsentere mine børn for den nye kæreste før jeg var sikker. Ville mene at jeg ville vente til der var gået omkring et halvt års tid, mest for at være sikker på at han virkelig mener det.
Men igen, jeg har ikke prøvet at stå i situationen, så kan ikke sige noget med sikkerhed.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 147
hvis jeg og min kæreste gik fra hinanden og jeg mødte en ny lad os sige efter 1år som jeg bare klikkede skide godt med og kunne se en fremtid med, så ville jeg syntes 6måneder var lang tid at holde en barn væk fra ens nye kæreste.
dec 2008
jan 2013
hvis jeg må spørge.
hvis det er hans weekend med barnet hvorfor skal du så blande dig i hvad han laver med barnet og hvem han gør det med?
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
I denne weekend har han så også været hos far, og far har været på arbejde. Han har alt samvær hos sine forældre og jeg havde fået at vide at Vito skulle være der. I stedet har han så åbenbart været alene hjemme hos den nye kæreste (opdagede jeg på fb).
Jeg synes bare slet ikke det er fair overfor en lille dreng på 2 år, at han igen skal forholde sig til fars kæreste og at han oven i købet bliver efterladt hos en fremmed.
Derudover synes jeg heller ikke at far kan være bekendt at skjule det for mig.
Jeg skrev til ham i går da jeg opdagede det, men han ignorerer mig.
dec 2011
og jeg skal blande mig i det fordi jeg i forvejen har haft så meget bøvl med ham
såsom at han røg indefor når han havde jesper
det har de også givet ham forbyd mod hvis han overhovedet skal ha lov til at se jesper
jan 2013
Er heller ikke selv fan af at ryge inden for. Og vil heller ikke have mit barn bliver udsat for det. Men man må da mene at Jesper har lov til at ryge inden for.
Det er jo snart det rene diktatur det her land
sep 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61
dec 2011
og grunden til at jeg er i mod det er fordi jesper har brokitis
og generalt uanset om barnet fejler noget eller ej skal man ikke ryge i nærheden af dem efter min mening
Så faren har fået forbud mod at ryge indendørs når han har jesper på weekend
og blir det ikke overholdt så ryger deres samvær har statsamtet sagt
plus hvor fedt er det hver weekend han havde ham stank af som om de havde været på bodega og han hostede og hakkede når han kom hjem
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
dec 2008
#11 - Ja, det stinker, men det bør da ikke være muligt at du kan bestemme om faren må ryge i sit eget hjem.
Det syntes jeg er for langt ude, og NEJ jeg støtter ikke op om at der bliver røget inde, men helt ærligt, det bør amtet fandeme ikke kunne blande sig i.
#12 - Enig, jeg havde også hentet mit barn hvis det var blevet efterladt hos en fremmede.
dec 2011
jeg synes kun det er fair at de går ind som jeg og tænker på barnets helbred og siger at hvis han vil se sit barn så må han ryge udenfor og det drejer sig jo kun om den weekend han har vores søn så det må da være lige til at overleve hvis man gad tænke på sit barns helbred frem for sin egen egoisme i mine øjne
dec 2008
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Har skrevet med far om det, vi plejer at have et godt samarbejde men han lader ærligt talt til at være ligeglad med hvad jeg har at sige...
Jeg er ret skuffet over at han ikke tænker mere på sin søn.
Vi skal til forældremøde på tirsdag, hvor han kører med mig, så der håber jeg at vi lige kan få vendt det!!..
Jeg ved godt at han går all-in når han har kæreste på, og at de desværre ofte er med til alt samværet, men synes at det her er at gå langt over stregen og jeg blev ret overrasket. Især da han bevidst har holdt det fra mig
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
Børn er meget individuelle. Nogle ville måske ikke lade sig mærke synderligt med mors nye flamme, mens andre måske ville være enormt sensitive over for fars nye fyrinde?! Det kommer vel også an på hvordan man præsentere den nye kæreste. Hvis der en dag pludselig sidder en to meter høj, ranglet fyr i sofaen med armen rundt om mor, så tror jeg det er lige meget hvor lang tid der gået fra mor og far gik fra hinanden, så er det nok en dødssejler fra start af, men hvis man tager det stille og roligt og præsentere kæresten som en familieven, der også viser interesse for barnet og dennes interesser, så forestiller jeg mig at den nye kæreste hurtigt ville blende ind i barnets hverdag og blive accepteret. Men det er bare mine tanker og undren. Jeg har aldrig selv prøvet det som barn, eller stået i den situation som voksen, så jeg har intet at bygge det på, andet end det er min forestilling.
være sammen med fars/mors kæreste?