{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.990 visninger | Oprettet:

Samværs ordning. {{forumTopicSubject}}

Nogen herinde der har erfaring omkring samværs ordning, hvordan det fungere m.m.
Sagen er den at Malous far har søgt i fængslet om han må benytte besøgs lejlighed (en lejlighed - hvor man har adgang til legeplads, køkken, toilet m. bad, soveværelse og stue) - han ville ku have hende i 48 timer ad gangen der. Fængslet har så kontaktet kommunen omkring deres mening eftersom Malou er under 18.
I denne sammenhæng har kommunen kontaktet mig omkring hvad jeg mener og snakket med mig om hvad både de og jeg mener er bedst for Malou.
Men Daniel ønsker at vi har en fast aftale omkring dage m.m.
Hvordan fungere en sådan sag?
Vi har fælles forældremyndighed - hvis det sku have nogen betydning..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samværs ordning.
  • #1   3. dec 2013 hvor længe skal han sidde inde?? jeg ville ikke være stolt over at mit barn skulle være i et fængsel.... altså jeg mener det ikke bogstaveligt jeg mener at jeg ville være utryg men hvis det er den eneste måde at barnet kan lærer sin far at kende på ... jeg ville føle efter hvordan barnet ville tage det

• #2   3. dec 2013 Hvor meget kender hun sin far?

• #3   3. dec 2013 Hun kender ikke Daniel ret godt vel? I har været og besøgt ham et par gange ikke? Jeg synes ikke det ville være okay at sende Malou afsted til Daniel i 48 timer. Det er hun for lille til. Men når det er sagt, så synes jeg at Daniel skal have lov til at se sin datter. Det ville være synd at fratage ham retten til det smiley

• #4   3. dec 2013 Malou ville ALDRIG komme derover uden mig. Jeg synes at hver 6 uge - 2 - 4 timer ville være passende. 48 timer kan slet ikke komme på tale. Hun har ikke set ham siden august og han er tidligst ude i 2017.

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #5   3. dec 2013 Har han gjort jer noget? 2-4 timer hver 6 uge lyder vanvittigt urimeligt i mine øre, specielt da han har set hende frem til august.

• #6   3. dec 2013 Jo mindre de er jo oftere skal de se den forældre de ikke bor med. Og hver 6 uge er helt urimeligt i min verden. Jeg mener som minimum at hun burde se sin far en gang i ugen af et par timers varighed.

• #7   3. dec 2013 Han sidder i Jylland og vi bor i København, derfor.

• #9   3. dec 2013 Jeg synes også at 2-4 timerer rimeligt i starten, men hver 6. Uge er alt for lidt. Jo oftere, jo bedre. Jeg ville mene de helst skulle ses hver uge, når hun er så lille, og mindst hveranden.

er det grundet transporten? For er det så ikke muligt for Daniel at betale det, eller en mulighed at I søger noget tilskud af en art?

• #10   3. dec 2013 Jeg syntes at så længe han sidder der , så skal du gøre det fuldstændigt på dine præmisser og tænke på din datter og dig selv. Der reven grund til at han sidder inde og det kan under ingen omstændigheder være ham som skal bestemme Hvornår og hvordan. Jeg kunne personligt aldrig få mig selv til at tage mit barn med i fængslet for at det skulle se sin far, Før at det selv kunne forstå hvad det var og hvorfor og dermed selv kunne sige til og fra. Men det er min holdning. Kan du ikke sige nej tilbudet hvis du ikke har lyst? Der var i hvert fald ikke nogen der nogen sinde skulle tvinge mig til at tage mit barn med derind. Så havde jeg skulle stillet mig på bagbenene.!!

• #11   3. dec 2013 Jeg ville også mene at jo oftere hun ser sin far, jo bedre. Det er jo ikke for farens eller morens skyld at de skal ses, det er jo for barnets skyld. Jeg ville ikke mene hun får ret meget ud af et par timer hver 6. uge, de må jo nærmest være fremmede for hinanden.

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#12   3. dec 2013 #Mama, hvorfor? Er man automatisk en dårlig far fordi man sidder i fængsel? Mister man alle rettigheder over for ens barn blot fordi man ryger i fængsel?
    Hvis en af jer nuppede af kassen på arbejdet og fik et par år i fængslet, ville det så automatisk gøre jer til dårlige mødre? Hvis faren har været med helt frem til August, og selv har undersøgt mulighederne for at passe barnet og søgt om at få lov til at se hende nu, så synes jeg absolut det viser han er engageret og gerne vil være der for barnet, hvorfor så spænde ben for dette? Der er sååå mange dårlige fædre derude, som ikke ønsker at se barnet, hjælpe til, forlader den gravide osv osv. Når man så engang i mellem læser om en far der mod alle odds forsat ønsker kontakt til barnet, så er det alfa omega at holde fast i det.

Uanset hvordan i vender og drejer det med fængslet, så er det altså bedst for barnet at hun får lov til at have jævnlig kontakt til sin Far, og hvis #Ts rent faktisk ønsker at faren skal have kontakt til barnet (også efter han kommer ud) så bliver hun selv nød til at hjælpe lidt med til at det skal ske. Men 2-4 timer hver 6 uge, er da lidt at pisse ham op og ned af nakken.

Leanders, jeg kan simpelthen ikke lade være med at studse over om du overhovedet har barnet med i tankerne når du udtaler dig? Om det var i fængsel, en lejlighed , på arbejdet eller i udlandet at hun skulle besøge sin far, er (i mine øjne) komplet ligegyldigt, handler ikke om stedet men handler om de skal have lov til at se hinanden.

• #13   3. dec 2013 Jeg har netop barnet med i mine tanker. Et lille barn som skal transporteres måske 3-4 timer i tog et par gange i ugen, er ikke okay. Der skal være ro til barnet. Faderen til Malou har jo siddet inde fra hun var født af og kontakten har jo ikke været der ret meget, efter hvad jeg har kunne læse.
    Så må jeg spørge dig om dit barn har prøvet og skulle have samvær eller overvåget samvær et sted de ikke kender, og hvor moderen måske ikke engang må deltage, men hvor der for barnet er 2 fuldstændige fremmede person? Jeg kan godt fortælle dig at det ikke er noget man anbefaler eller ser som i barnets tarv.!! Jeg har været i den situation med min søn, og jeg siger dig at det aldrig kommer til at ske igen og det er jeg ikke alene om at mene. Statsforvaltningen gør det ikke ret gerne, da det ikke er det bedste for barnet! Det bedste er at det skal ske i det hjem hvor barnet er trygt.! Så jo jeg tænker på barnet, og du tænker på faderen ret. Men han har ingen ret, han har lov til at se barnet, hvis det er til barnets bedste og ellers ikke! Og ja det samme gælder den anden vej!!

• #14   3. dec 2013 Og ja jeg vil mene at man er en dårlig far hvis man sidder i fængsel. Man har gjort noget ulovligt, og dermed blevet frataget retten til at leve i det normale samfund, fordi man har truffet nogle valg i sit liv som man gjorde på trods af at man har et ansvar for sine børn eller kommende børn. Det er at svigte både dem og moderen, og man har dermed i min bog også fravalgt at se sine børn. For børn hører ikke hjemme i et fængsel.!!

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#15   3. dec 2013 3-4 timer i tog et par gange om ugen.. overdrivelse fremmer forståelsen hva?
    Og ved ikke om du kan se noget jeg ikke kan, men ud fra #ts profil, og hvad hun fortæller så blev malou født i maj det giver små 4 måneder de har været sammen, og 4 måneder de har været væk fra hinanden.

Og hele den historie der, hverken kan eller gider jeg forholde mig til, ikke det som det handler om. Problematikken i mine øjne, er at det netop handler om at få far og datter til at ses, så de ikke ender som fremmede over, men hver 6 uge så får han samme status som en fjern gran onkel.

• #18   3. dec 2013 Hvis de skal se hinanden et par gange i ugen. Mor og barn skal fra Sjælland til Jylland i tog. Ja det tager i hvert fald god 2 timer til Kolding. , hvis ikke lidt til og hvis han så sidder i Horsens. Så er der nok nogle skift oven i. Og så skal de jo også hjem igen, så kan ikke se hvor overdrivelse ligger.
    Nogen gange er man nødt til at vide lidt om hvad der ligger bag en historie og ikke bare generaliser. Men du mener at faderen bare skal se barnet uanset hvad? Ja barnet tarv er ikke lige din stærke side må jeg nok ha lov at sige.!

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#19   3. dec 2013 #18 Hvem snakker et par gange om ugen? Det folk har sagt her i tråden er hver uge til anden uge.

Leander, jeg svare ud fra de oplysninger jeg har her i tråden, jeg er hverken spåkone eller kender #ts personligt. Og med tanke på selve straffen (løslades 2017) og at hun på at hun vil lade faren se barnet i fængslet - Så går jeg stærkt ud fra at det næppe er pædofili, drab eller hustru vold indeblandet.

Og hvis jeg har ret i overstående, så ja, så går jeg faktisk ind for at Far og datter skal have lov til at se hinanden uanset hvad. At faren har solgt stoffer, nuppet af kassen på arbejdet eller fusket med skattepapirerne, gør ham ikke til en dårlig far.

• #20   3. dec 2013 Jeg snakker om hvor meget det er normalt at se et barn i den alder, hvis det ikke var fordi man sad inde. Og det er nogle gange i ugen fordi faderen ellers smutter hurtigt ud af barnet bevidsthed. Jeg tror ikke at faderen til Malou kun har taget af kassen eller andet af det du nævner. Så jeg vil mene at efter som Kathrine bedst selv kender faderen til sit barn, så er der nok en grund til at hun siger hver 6 uge. Og når mama også siger at han Max har set hende 5 gange, ja så aner hin jo ikke hvem manden er. I min optik vil jeg faktisk mene at det måske vil være bedst at Malou først lærte sin far og kende når han reelt kan være der for hende. Så hun ikke bliver skuffet hvis han afbryder kontakten til dem igen. Svigt er i den forstand Heller ikke at ønske.

Jeg holder fuldstændig fast i som jeg skrev til at starte med at det er noget Kathrine selv skal finde ud af samme med kommunen. Men det er hende der skal leve med sin beslutning og ikke os. Kathrine ved hvad der er bedst for hendes barn og vi andre kan kun bidrage ud fra det Kathrine har skrevet omkring Malous far.

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#22   3. dec 2013 Leander, nu kom informationen om at han kun har set sit barn 5 gange også først sent i tråden. Men vi bliver aldrig enige, så jeg stopper her.

Jette B.
    Først og fremmest, så jeg er hammerende uenig i dit sidste usagn. Vores fængsler bugner med personer som netop tænkte på deres børn og familier, i svære økonomiske tider.

Dernæst, uden at være ekspert, jura studerende eller andet, så er jeg ret sikker på at den kriminalitet han har udøvet ligger tilbage fra før hun blev gravid, i den størrelses ordning straffen er på, så plejer der at gå en god rum tid fra knaldet til aftjening. Beviser skal indsamles, sagen skal rejses, rets møder osv osv.

• #23   3. dec 2013 Nu vil det så ALDRIG ku komme på tale at vi sku tage frem og tilbage til Horsens hver uge. Jeg starter på job i februar/marts og Malou starter i vuggestue D. 1 februar. Vi har et liv - her udenfor fængsletsmurer. Det tidligste besøg ligger kl. 16 også 2 timer frem vil klokken blive 18 også skal jeg frem og tilbage, så vil jeg ku have rejst fra kl. 10 - 11 om formiddagen til kl. 22 - 23 om aftenen. Så vil JEG stå med en meget træt og sur datter. Det synes jeg virkelig ikke er sundt for et barn at skulle.
    Derfor ville jeg ku gå med til hver 4. - 6. uge.

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

#24   3. dec 2013 Og der er ikke besøgstider i weekenden og på helligdage?

• #25   3. dec 2013 Jo, men som sagt så har vi også et liv og en hver dag. Jeg ønsker IKKE at bruge hver weekend på at besøge Daniel. Han har selv sat sig i den situation han sidder i, så han kan jo ikke forvente at min kæreste og jeg skal bruge hver weekend (eneste tid vi faktisk har sammen) på at besøge Daniel!

• #27   4. dec 2013 Han har selv valgt og sidde der og det gør ham til en dårlig far. Enig med Mama.

• #28   4. dec 2013 Jeg synes ikke man pr definition er en dårlig forældre, når man sidder i fængsel. Men man har selv sat sig i den situation, også må man acceptere at man ikke får det forhold og ser barnet så tit som man ønsker, for selvfølgelig skal DU ikke bruge alle dine weekender på at rejse frem og tilbage. Det var nemmer hvis i boede 10 min fra fængslet. Det simpelthen ikke rimeligt, at han skal bevidst vælge at lave noget lort og DU så skal ofre al din tid. Så jeg synes at forslag om 4.-6. Uge er super. smiley held og lykke med det.

• #29   4. dec 2013 Jeg synes at det er flot af dig Kathrine, at du overhovede gider bruge din tid på at rejse frem og tilbage så Daniel kan se sin datter. Hatten af for dig smiley

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #30   4. dec 2013 Respekt for dig Kathrine, har fulgt med på sidelinjen og jeg tror ikk jeg havde kunnet gøre det samme.

Det kan ikk være rigtig at både dit og jeres barns liv skal styres af en der sidder inde, og jeg ville som dig aldrig efterlade mit barn der.

• #31   4. dec 2013
    Quist B - JA man er pr. automatik en dårlig far, i hvert fald så længe man sidder i spjældet!!

Og tænk dig lige om... Når man skal sidde i spjældet i så mange år, som han kommer til at have gjort når han kommer ud, hvad tror du så han har lavet?
    Selv røveri giver ikke så lang fængselsstraf, sååååå...

Kathrine, i skal leve jeres liv! det er da helt utænkeligt at i ville kunne tage frem og tilbage hver 14. dag! Det er der da ingen mennesker der har tid til.
    Og Malou er slet ikke stor nok til at overnatte nogen steder endnu, og slet ikke uden dig! man siger en overnatning uden mor, pr. år barnet er. Så det bliver tidligst når hun er 2 år, at det kan komme på tale at hun skal på weekend hos ham smiley

Nyd du din kæreste og din skønne datter, og så hold fast i den måde tingene har kørt på indtil nu.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvilke konsekvenser det kan have på malou på længere sigt, hvis hun tilbringer for meget tid i et fængsel blandt kriminelle. Er det virkelig et sted hvor børn bør færdes? Og hvilket syn vil Malou få på fængsel/kriminelle senere, når hun vokser op med det på tæt hold?

• #32   4. dec 2013 J og D: Narko domme giver meget lange straffe, så det behøver ikke nødvendigvis være mord eller andet i den dur, som der nemt kunne hentydes til her.
    Og jeg er ret sikker på, at Malou ikke ville færdes blandt de andre kriminelle, selvom hun var på besøg i fængslet.

Kathrine: Jeg syntes det er flot du overhovedet overvejer at besøge Daniel med Malou! smiley
    Men hver 6. uge er jo næsten værre end ingenting, i hvert fald hvis man tænker på Malou, som jo ikke vil ane hvem manden er.. Han har ikke mulighed for en 31'er i ny og næ? Tænker det ville være mere optimalt, også så du ikke skulle bruge så meget tid på transport.

• #33   4. dec 2013 Sandra - så vidt jeg husker kommer Kathrine selv fra et "kriminelt ophav". Og det Malous far sidder inde for kan man jo ikke rigtig kalde for "almindelig" kriminalitet ... Det kan godt være at der er snak om at han ikke har gjort det, som han sidder inde for, men der har jo været beviser nok til at dømme ham...
    Så jo, Malou kommer jo uundgåeligt til at færdes med kriminelle..

Og hentyder... Jeg ved ikke rigtig om jeg hentyder... Jeg synes måske bare ikke at det var berettiget det der blev skrevet mod Kathrine, når man tænker på hvad hendes barns far egentlig er dømt for.. Hvis det var mit barns far, så ville jeg aldrig lade ham se mit barn.. Så jeg synes at Kathrine strækker sig meget langt, når Daniel overhovedet får lov at se Malou..

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #34   4. dec 2013 Jeg, personligt synes ikke han har nogle rettigheder, så længe han sidder derinde.
    Så synes du, Kathrine gør mere end hvad du måske burde. Jeg var slet ikke taget derind. Har selv bekendte og familie der er røget ind og ud af fængslet og det har bare fået mig til at have den holdning, at det er et sted William aldrig skal se.
    Et fængsel er ikke for børn!

• #36   5. dec 2013 J og D, at jeg kommer fra et kriminelt "ophav" hvad mener du med det? Hverken jeg, Danny, mine forældre, bror eller ligende er kriminelle. Jeg har heller aldrig gjort noget kriminelt eller, har stjålet et tyggegummi engang som jeg gik ind og betalte 50 øre for efter - men det er vist det! Malou færdes IKKE blandt kriminelle. Da folk der har noget med det miljø at gøre ikke skal sætte sine ben i mit hjem. Den eneste kriminelle Malou "kender" er hendes far..

• #37   5. dec 2013 Kathrine - var der ikke noget om at din far havde været i fængsel et par gange? Det er det jeg mener med "kriminelt ophav"... Jeg mente ikke at du var kriminel smiley

• #38   5. dec 2013 Jeg taler ikke med min rigtige far. Men jo han har siddet inde, men vil ikke sige jeg har et kriminelt ophav af den grund. Da jeg ikke har talt med ham meget længe. Malous "morfar" er min mors nye mand. smiley

• #39   5. dec 2013 Hey søde.
    Kan godt forstå du synes det er svært. Men kunne i ikke besøge ham en gang om mdr måske, du kan jo ikke lave om på at han er hendes far,men forstå dig godt. Håber du finder den rigtige løsning for dig og prinsessen

• #40   5. dec 2013 J og D: Jamen hvor har du set at han sidder inde for mord? For så vidt jeg kan se, så er det det du hentyder til. Og jeg påpeger blot, at f.eks. narkodomme, og bandedomme, kan give lige så lang tid.

Jeg snakker om, at når Malou besøger Daniel i fængslet vil hun ikke færdes blandt de andre indsatte, hun vil udelukkende se sin far. Så jeg kan ikke se hvor du får fra, at hun vil komme til at vokse op blandt kriminelle, Kathrine og hendes familie er jo på ingen måde kriminel..

• #41   5. dec 2013 Sandra: spørg Kathrine hvis du vil vide hvad han sidder inde for....
    Det har stået i en del tråde tidligere smiley

• #42   5. dec 2013 Kathrine: arh, mente nok der var noget om din far smiley

Hvordan tror du det bliver når Daniel kommer ud? Har du snakket med kommunen/sf om, hvor meget samvær han potentielt skal have med Malou til den tid?

• #43   5. dec 2013 Daniel sidder IKKE inde for mord!
    Når han bliver løsladt vil de foreslå overvåget samvær - hvor vi arbejder hen imod hver 3. weekend og en hverdag hver uge (nok onsdag) .

• #44   5. dec 2013 Kathrine: uh, det er jo faktisk en del tid hun skal være hos ham til den tid smiley
    Er det noget du er nervøs/bekymret for? Eller tænker du at det nok skal blive godt?

Tror godt nok jeg ville have det svært med det smiley især fordi at når han engang kommer til at have hende alene i weekenderne så har man jo slet ikke noget at skulle have sagt om, hvad han laver med hende og hvor han tager hende med hen...
    Er Daniel stadig sammen med hende tøsen, eller har de slået op igen? Eller er det så alvorligt imellem dem, at Daniel vil have at hun skal møde Malou?

Synes virkelig det er stort af dig at du gider bruge tid på at tage over til ham, sådan som han har været overfor dig smiley
    Fandt du egentlig nogensinde ud af om han overvågede dig via din telefon?

• #46   5. dec 2013 Mama- og det skulle gøre det lettere, eller?

• #48   5. dec 2013 Han er jo stadig Malous far. Og hvis han gerne vil hende, så er det da bare dejligt.
    Især når han kommer ud igen, og selv kan være aktiv med hensyn til kørsel og at give sin tid.
    Men lige nu og her kan jeg godt forstå dig Kathrine, synes det er flot du vil bruge så meget tid til at tage Malou til hendes far.

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

#54   10. dec 2013 Mortil - Ved du da med sikkerhed at Kathrine blev gravid mens faderen sad inde?
    Hun kan vel også være blevet det og han så efterfølgende er røget ind..

Williams far har selv siddet i fængsel (et par gange) og han er hverken en dårligere eller bedre far af den grund. Han ser ham ikke så tit, da han er fisker, men NÅR han ser ham er han kanon overfor William, så vil ikke (og har aldrig haft tanken) om at nægte ham samvær. Men derfra og til at skulle hive William med i et fængsel, der er dælme langt. Det ville jeg, som tidligere skrevet, aldrig gøre!

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

#57   10. dec 2013 Jamen jeg er enig langt hen af vejen. Mener også børn (i langt de fleste tilfælde) har bedst af at både mor og far er inde i billedet - og mor er jo ikke nødvendigvis bedre end far!

Men forstår dog godt Kathrines problematik, jeg var aldrig gået så langt, men nu har Williams far heller ikke siddet inde i længere tid end nogle måneder af gangen. Var det flere år, ville jeg nok - og specielt nu hvor William er så gammel, at han selv kan fortælle hvad han gerne vil og ikke vil, overveje hvordan tingene skulle være.

Jeg ved ikke hvor længe han havde siddet inde, det var mere til dit indlæg hvor det lød som om at du vidste det smiley

Kommentér på:
Samværs ordning.

Annonce