Samværs ordning. {{forumTopicSubject}}
Nogen herinde der har erfaring omkring samværs ordning, hvordan det fungere m.m.
Sagen er den at Malous far har søgt i fængslet om han må benytte besøgs lejlighed (en lejlighed - hvor man har adgang til legeplads, køkken, toilet m. bad, soveværelse og stue) - han ville ku have hende i 48 timer ad gangen der. Fængslet har så kontaktet kommunen omkring deres mening eftersom Malou er under 18.
I denne sammenhæng har kommunen kontaktet mig omkring hvad jeg mener og snakket med mig om hvad både de og jeg mener er bedst for Malou.
Men Daniel ønsker at vi har en fast aftale omkring dage m.m.
Hvordan fungere en sådan sag?
Vi har fælles forældremyndighed - hvis det sku have nogen betydning..
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 228 Svar: 1.336
jul 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 315
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 456
sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 446
maj 2013
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
er det grundet transporten? For er det så ikke muligt for Daniel at betale det, eller en mulighed at I søger noget tilskud af en art?
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 327
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
sep 2013
Hvis en af jer nuppede af kassen på arbejdet og fik et par år i fængslet, ville det så automatisk gøre jer til dårlige mødre? Hvis faren har været med helt frem til August, og selv har undersøgt mulighederne for at passe barnet og søgt om at få lov til at se hende nu, så synes jeg absolut det viser han er engageret og gerne vil være der for barnet, hvorfor så spænde ben for dette? Der er sååå mange dårlige fædre derude, som ikke ønsker at se barnet, hjælpe til, forlader den gravide osv osv. Når man så engang i mellem læser om en far der mod alle odds forsat ønsker kontakt til barnet, så er det alfa omega at holde fast i det.
Uanset hvordan i vender og drejer det med fængslet, så er det altså bedst for barnet at hun får lov til at have jævnlig kontakt til sin Far, og hvis #Ts rent faktisk ønsker at faren skal have kontakt til barnet (også efter han kommer ud) så bliver hun selv nød til at hjælpe lidt med til at det skal ske. Men 2-4 timer hver 6 uge, er da lidt at pisse ham op og ned af nakken.
Leanders, jeg kan simpelthen ikke lade være med at studse over om du overhovedet har barnet med i tankerne når du udtaler dig? Om det var i fængsel, en lejlighed , på arbejdet eller i udlandet at hun skulle besøge sin far, er (i mine øjne) komplet ligegyldigt, handler ikke om stedet men handler om de skal have lov til at se hinanden.
sep 2013
Så må jeg spørge dig om dit barn har prøvet og skulle have samvær eller overvåget samvær et sted de ikke kender, og hvor moderen måske ikke engang må deltage, men hvor der for barnet er 2 fuldstændige fremmede person? Jeg kan godt fortælle dig at det ikke er noget man anbefaler eller ser som i barnets tarv.!! Jeg har været i den situation med min søn, og jeg siger dig at det aldrig kommer til at ske igen og det er jeg ikke alene om at mene. Statsforvaltningen gør det ikke ret gerne, da det ikke er det bedste for barnet! Det bedste er at det skal ske i det hjem hvor barnet er trygt.! Så jo jeg tænker på barnet, og du tænker på faderen ret. Men han har ingen ret, han har lov til at se barnet, hvis det er til barnets bedste og ellers ikke! Og ja det samme gælder den anden vej!!
sep 2013
sep 2013
Og ved ikke om du kan se noget jeg ikke kan, men ud fra #ts profil, og hvad hun fortæller så blev malou født i maj det giver små 4 måneder de har været sammen, og 4 måneder de har været væk fra hinanden.
Og hele den historie der, hverken kan eller gider jeg forholde mig til, ikke det som det handler om. Problematikken i mine øjne, er at det netop handler om at få far og datter til at ses, så de ikke ender som fremmede over, men hver 6 uge så får han samme status som en fjern gran onkel.
sep 2013
Nogen gange er man nødt til at vide lidt om hvad der ligger bag en historie og ikke bare generaliser. Men du mener at faderen bare skal se barnet uanset hvad? Ja barnet tarv er ikke lige din stærke side må jeg nok ha lov at sige.!
sep 2013
Leander, jeg svare ud fra de oplysninger jeg har her i tråden, jeg er hverken spåkone eller kender #ts personligt. Og med tanke på selve straffen (løslades 2017) og at hun på at hun vil lade faren se barnet i fængslet - Så går jeg stærkt ud fra at det næppe er pædofili, drab eller hustru vold indeblandet.
Og hvis jeg har ret i overstående, så ja, så går jeg faktisk ind for at Far og datter skal have lov til at se hinanden uanset hvad. At faren har solgt stoffer, nuppet af kassen på arbejdet eller fusket med skattepapirerne, gør ham ikke til en dårlig far.
sep 2013
Jeg holder fuldstændig fast i som jeg skrev til at starte med at det er noget Kathrine selv skal finde ud af samme med kommunen. Men det er hende der skal leve med sin beslutning og ikke os. Kathrine ved hvad der er bedst for hendes barn og vi andre kan kun bidrage ud fra det Kathrine har skrevet omkring Malous far.
sep 2013
Jette B.
Først og fremmest, så jeg er hammerende uenig i dit sidste usagn. Vores fængsler bugner med personer som netop tænkte på deres børn og familier, i svære økonomiske tider.
Dernæst, uden at være ekspert, jura studerende eller andet, så er jeg ret sikker på at den kriminalitet han har udøvet ligger tilbage fra før hun blev gravid, i den størrelses ordning straffen er på, så plejer der at gå en god rum tid fra knaldet til aftjening. Beviser skal indsamles, sagen skal rejses, rets møder osv osv.
maj 2013
Derfor ville jeg ku gå med til hver 4. - 6. uge.
sep 2013
maj 2013
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 454
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 166
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Det kan ikk være rigtig at både dit og jeres barns liv skal styres af en der sidder inde, og jeg ville som dig aldrig efterlade mit barn der.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 230
Quist B - JA man er pr. automatik en dårlig far, i hvert fald så længe man sidder i spjældet!!
Og tænk dig lige om... Når man skal sidde i spjældet i så mange år, som han kommer til at have gjort når han kommer ud, hvad tror du så han har lavet?
Selv røveri giver ikke så lang fængselsstraf, sååååå...
Kathrine, i skal leve jeres liv! det er da helt utænkeligt at i ville kunne tage frem og tilbage hver 14. dag! Det er der da ingen mennesker der har tid til.
Og Malou er slet ikke stor nok til at overnatte nogen steder endnu, og slet ikke uden dig! man siger en overnatning uden mor, pr. år barnet er. Så det bliver tidligst når hun er 2 år, at det kan komme på tale at hun skal på weekend hos ham
Nyd du din kæreste og din skønne datter, og så hold fast i den måde tingene har kørt på indtil nu.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvilke konsekvenser det kan have på malou på længere sigt, hvis hun tilbringer for meget tid i et fængsel blandt kriminelle. Er det virkelig et sted hvor børn bør færdes? Og hvilket syn vil Malou få på fængsel/kriminelle senere, når hun vokser op med det på tæt hold?
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 892
Og jeg er ret sikker på, at Malou ikke ville færdes blandt de andre kriminelle, selvom hun var på besøg i fængslet.
Kathrine: Jeg syntes det er flot du overhovedet overvejer at besøge Daniel med Malou!
Men hver 6. uge er jo næsten værre end ingenting, i hvert fald hvis man tænker på Malou, som jo ikke vil ane hvem manden er.. Han har ikke mulighed for en 31'er i ny og næ? Tænker det ville være mere optimalt, også så du ikke skulle bruge så meget tid på transport.
apr 2012
Så jo, Malou kommer jo uundgåeligt til at færdes med kriminelle..
Og hentyder... Jeg ved ikke rigtig om jeg hentyder... Jeg synes måske bare ikke at det var berettiget det der blev skrevet mod Kathrine, når man tænker på hvad hendes barns far egentlig er dømt for.. Hvis det var mit barns far, så ville jeg aldrig lade ham se mit barn.. Så jeg synes at Kathrine strækker sig meget langt, når Daniel overhovedet får lov at se Malou..
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Så synes du, Kathrine gør mere end hvad du måske burde. Jeg var slet ikke taget derind. Har selv bekendte og familie der er røget ind og ud af fængslet og det har bare fået mig til at have den holdning, at det er et sted William aldrig skal se.
Et fængsel er ikke for børn!
maj 2013
apr 2012
maj 2013
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
Kan godt forstå du synes det er svært. Men kunne i ikke besøge ham en gang om mdr måske, du kan jo ikke lave om på at han er hendes far,men forstå dig godt. Håber du finder den rigtige løsning for dig og prinsessen
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 892
Jeg snakker om, at når Malou besøger Daniel i fængslet vil hun ikke færdes blandt de andre indsatte, hun vil udelukkende se sin far. Så jeg kan ikke se hvor du får fra, at hun vil komme til at vokse op blandt kriminelle, Kathrine og hendes familie er jo på ingen måde kriminel..
apr 2012
Det har stået i en del tråde tidligere
apr 2012
Hvordan tror du det bliver når Daniel kommer ud? Har du snakket med kommunen/sf om, hvor meget samvær han potentielt skal have med Malou til den tid?
maj 2013
Når han bliver løsladt vil de foreslå overvåget samvær - hvor vi arbejder hen imod hver 3. weekend og en hverdag hver uge (nok onsdag) .
apr 2012
Er det noget du er nervøs/bekymret for? Eller tænker du at det nok skal blive godt?
Tror godt nok jeg ville have det svært med det
Er Daniel stadig sammen med hende tøsen, eller har de slået op igen? Eller er det så alvorligt imellem dem, at Daniel vil have at hun skal møde Malou?
Synes virkelig det er stort af dig at du gider bruge tid på at tage over til ham, sådan som han har været overfor dig
Fandt du egentlig nogensinde ud af om han overvågede dig via din telefon?
apr 2012
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Især når han kommer ud igen, og selv kan være aktiv med hensyn til kørsel og at give sin tid.
Men lige nu og her kan jeg godt forstå dig Kathrine, synes det er flot du vil bruge så meget tid til at tage Malou til hendes far.
sep 2013
Hun kan vel også være blevet det og han så efterfølgende er røget ind..
Williams far har selv siddet i fængsel (et par gange) og han er hverken en dårligere eller bedre far af den grund. Han ser ham ikke så tit, da han er fisker, men NÅR han ser ham er han kanon overfor William, så vil ikke (og har aldrig haft tanken) om at nægte ham samvær. Men derfra og til at skulle hive William med i et fængsel, der er dælme langt. Det ville jeg, som tidligere skrevet, aldrig gøre!
sep 2013
Men forstår dog godt Kathrines problematik, jeg var aldrig gået så langt, men nu har Williams far heller ikke siddet inde i længere tid end nogle måneder af gangen. Var det flere år, ville jeg nok - og specielt nu hvor William er så gammel, at han selv kan fortælle hvad han gerne vil og ikke vil, overveje hvordan tingene skulle være.
Jeg ved ikke hvor længe han havde siddet inde, det var mere til dit indlæg hvor det lød som om at du vidste det
Samværs ordning.