hvad er jeres mening på det her? {{forumTopicSubject}}
sagen er den at manden og jeg er flyttet fra hinanden for nogle måneder siden nu
han har så vores søn hver anden weekend fra fredag til søndag
og har så kommet herhjem 1-2 dage i ugen hvor han har sovet her
nu har han ham så i weekenden hvor han om fredagen skulle ud og øve musik men det var fint nok det har jeg vidst over 1 uge så hans mormor tog vores søn fredag til lørdag
idag blir manden så ringet op af sit tidligere band hvor han får et tilbud om at tage ud og optræde for 1500kr.
det har han så sagt ja til...
hvad er jeres mening om det?
for jeg synes ikke det er fair overfor vores søn når han i forvejen ikke ser sin far så meget
men jeg fik bare af vide at hvad han lavede når han havde ham ikke rager mig og det er sikkert også rigtigt nok
men ved også bare at de 1-2 dage i ugen manden har været her når han så går græder vores søn som gal
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 155 Svar: 671
men man føler sig meget svinsk når man gør det for det er jo barnet det går mest ud over
det der var mest øv ved det var også at vi havde noget forhold kørende men synes bare ikke jeg gider stå model til det hele en gang til
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
dec 2011
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
nov 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 484
Jeg er måske lidt kold, for kan han ikke tage ansvar for sin søn, hvorfor skal han så have lov til det. Har man sagt A må man også sige B.
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Hvad sønnen laver, og hvor han er kommer ikke dig ved når farmand har ham, ligesom farmand ikke skal blande sig i, om du lader sønnen blive passet.
Kunne forstå hvis det skete ofte, men det lyder lidt som en engangsforestilling, og så syntes jeg ikke du har nogen grund til at køre det op. Ja, selvfølgelig er det surt at knægten bliver ked af det, men er det ikke en meget normal reaktion?
Prøv at tage et par dybe indåndinger, og lad det ligge lidt. Bliver det ved med at fortsætte på denne måde, så skal du selvfølgelig reagere, men er det bare denne weekend, så ville jeg se igennem fingre med det.
dec 2011
men der har været flere gange hvor han så først har kunne ha ham i sine weekender fra lørdag til søndag fordi han skulle ud og øve eller ud og spille om fredagen
og det har også været et stort problem i vores forhold da vi boede sammen
at han hellere ville ud og øve og spille musik end at være sammen med sin søn
og også når vores søn har skulle til lægevagten så har hans computer eller musik været mere vigtig
er kun glad for at jeg har så god en ven som altid springer til når der er noget
han har været mere far for vores søn end den rigtige far har
dec 2008
dec 2011
såsom at jeg ikke må tage ud og drikke om lørdagen for jeg skal jo ha vores søn søndag
ja kan godt se logik i at jeg skal være frisk til at tage ham
men hvornår fillen da skal jeg så kunne gå ud og more mig når han hele tiden skal noget på hans fredage ?
dec 2011
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
hvad din søns far laver med din søn, rager altså ikke dig. Det ER svært at finde ud af i starten, og det er svært ikke at have kontrol over. Men han er også forælder og han må også bestemme. Selvfølgelig skal jeres dreng ikke passes hver gang, da han har samvær med sin FAR, men at det sker af og til er altså ikke jordens undergang. Er musikken en del af hans indkomst? hvis ja, så er det jo sådan det er. Det lyder næppe som en ny ting, men noget der har været hele tiden og som I må arbejde med.
Så må I bytte weekend jo, så han stadig kan se sin dreng.
Jeg synes ikke han skal sove hos jer. Af flere årsager. Dels fordi du ender med at have kommunen på nakken for socialt bedrageri (enlig / ikke-enlig), men også fordi jeg tror det forvirrer jeres søn og det forvirrer DIG, hvilket får jeres søn til at reagere.
jeg kan kun bakke op om at de ses hyppigt, så de får et godt forhold til hinanden.
Kan hans far ikke hente ham fast i DP/VS 1-2 gange om ugen og hygge med ham? Tage på legepladsen, eller have ham hjemme hos sig til en tidlig aftensmad, og så aflevere ham hos dig, så han kan nå at lande derhjemme og hygge lidt med mor inden sengetid og finde ud af det hele?
HVIS faren godt vil se barnet hver uge, synes jeg personligt at det er i alles interesse. Jeg er SÅ glad for at min søn ser sin far hver uge, og jeg var SÅ ærgerlig over at faren kun ville i weekenden, da Vito var mindre.
Jo oftere de ses, desto bedre forhold får de. Og hvis de får en god og stærk tilknytning, vil far også blive bedre til at prioritere ham...
Jeg siger af princip aldrig nej til Vitos far, medmindre der er en god årsag. Hvis han vil bytte weekend, og det ikke ødelægger vigtige planer for mig, siger jeg altid altid ja. Hvis han vil have ham ekstra (således at han reelt får 3 weekender i træk), siger jeg også ja. Jeg vil aldrig stå i vejen, og jeg vil helt klart aldrig vælge en kamp, hvor der ikke er en grund til det.
Vælg dine kampe med omhu, og tænk på jeres barn først. Dine følelser er altså ligegyldige her...
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Også kan du ikke bestemme eller fortælle hva han laver i hans weekend uanset hvad du så end syntes om det
sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
Klap salver, fjølten osv herfra.
dec 2011
og det kan da godt være det ikke rager mig hvad han laver men som acs selv skriver
HVIS faren godt vil se barnet hver uge, synes jeg personligt at det er i alles interesse. Jeg er SÅ glad for at min søn ser sin far hver uge, og jeg var SÅ ærgerlig over at faren kun ville i weekenden, da Vito var mindre.
hvorfor vælger man så at bruge ens barneweekend på at tage ud og spille,ud og øve,til høstfest og koncert som det var forig gang han skulle ha ham
det kan jeg bare ikke forstå
og det er nok det der gør mig sur
dec 2011
og vi har gjort det sådan her de sidste par gange at han aflevere sønnen hos mig ved 16-17 tiden søndag også spiser vi mad sammen alle 3 og hvor far så blir og sover og følger i dp. mandag
men sidste søndag ville ha gerne ha en morfar inden vi skulle spise
og det samme har han efterspurgt her i morgen
hvor jeg har valgt at være ond og sige nej for det er selvforskyldt at han er træt
det er nemlig sammen replik han bruger overfor mig hvis jeg har været i byen en lørdag og skal ha sønnen hjem søndag
nov 2010
hvis du spænder ben for ham, og bevidst gør det svært for ham, så ender det med at han trækker sig.
Han har ikke været særlig meget på, eller jordens bedste far. Det vil tage ham noget tid at lære, og han skal knytte et rigtig godt bånd til sin søn, før han vil prioritere ham først altid.
Mænd bliver som regel bedre fædre, når de er alene med ungen, men det tager altså tid.
Tro mig: min søns far er god i dag, men der har været meget bøvl, og han har også ofte prioriteret på måder, som jeg slet ikke forstod. læs mine gamle tråde herinde, så kan du se det.
MEN, i dag er der andre boller på suppen. Jeg har føjet ham, og gjort det let for ham, og valgt aldrig at modarbejde ham medmindre det var nødvendigt. Og det gav bonus.
I dag bruger han AL sin fritid på sin søn. Han har fri fra arbejde hveranden weekend og hver tirsdag og han bruger alle de dage på Vito - uden undtagelse. Men sådan gjorde han ikke i starten, det har taget tid for ham at nå dertil og det vil også tage tid for din eks.
Så længe I to dyrker hinanden lidt, og sover sammen i ny og næ (jeg går ud fra at han ikke sover på sofaen?), synes jeg virkelig du skal stoppe det. Du bliver forvirret og det bliver jeres søn også.
Så må far komme og spise morgenmad og hygge med sønnike.
Som mor i din situation, skal man lære at sluge en masse kameler, sådan er det bare. Du skal have eyes on the price og prisen her er din søn som får lov at vokse op med en far, hvis du spiller dine kort rigtigt!
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
nov 2010
Men hvis man ender med en samværsaftale som fungerer, har man åndssvagt meget tid til sig selv. Men det kræver en stor indsats at få det op og køre.
dec 2011
at hvis jeg skal noget og spørger om han kan tage jesper
så siger han typisk nej men når det er omvendt forventer han at det er en selvfølge at jeg tager jesper
også må jeg så droppe det skal i hans øjne
og sådan har det været flere gange
dec 2008
Rikke - Kan virkelig godt forstå at det er trist at det er sådan, men kan du ikke prøve at bide det i dig, og har du ikke en god familie/gode venner som kan hjælpe dig når det brænder lidt på?
nov 2010
Det er jo selvfølgelig lettere sagt end gjort, og jeg skal ikke gøre mig helgen-agtig. Det har helt klart været svært - især det der med at holde fokus og finde ud af hvornår det var mit behov og hvornår det var Vitos.
Men det har virket! I dag har vi en velfungerende samværs-ordning, uden konflikter og problemer og Vito trives og ser sin far ofte - hvilket han bestemt også har brug for!
jun 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 62 Svar: 416
dec 2008
nov 2010
tak..
jeg er også virkelig glad. Jeg havde slet ikke de her forventninger, og jeg troede faktisk ikke at hans far ville være en del af Vitos liv i dag. Men det er han i den grad!
han får også hjælp og støtte, da han fortsat bor hjemme, og det har klart hjulpet ham. Men jeg ved at han kigger efter bolig her i min by..
Jeg er rigtig glad for at jeg ikke ødelagde det, og tog hans fra fra ham... han er kun to år, og meget meget optaget af sin far og taler en del om ham, så allerede nu er han MEGET vigtig. Det ville have været ærgerligt hvis jeg havde ødelagt det
dec 2008
Men det er bare fedt, at det virkelig har givet din søn mulighed for at have far i sit liv. Og ikke mindst at far er vokset så meget med opgaven.
nov 2010
I starten havde jeg det rigtig svært når Vito var på samvær, også selvom det kun var et par timer. Men i dag har jeg fuld tillid, selvom det fra fredag til søndag. Jeg ved at de hygger og jeg ved at HVIS der er noget, f.eks en konflikt eller andet han har svært ved at løse, så nævner han det for mig ved aflevering, så jeg kan hjælpe ham med at håndtere det.
men ja, Vito forguder sin far, og vi har et problemfrit samarbejde og en dreng som ikke har nogle negative reaktioner omkring det at være delebarn. Det eneste er, at han nogle gange ikke har lyst til at komme hjem til far, fordi han umiddelbart er lidt ærgerlig over ikke selv at have kontrol over hvornår han ser folk. Men han er altid glad når han er der, og glad når han kommer hjem igen
hvad er jeres mening på det her?