{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.284 visninger | Oprettet:

Har det overhovedet nogen ende?? {{forumTopicSubject}}

Som nogen af jer måske husker, så har vi siden Victoria's fødsel haft konstant opsyn fra kommunen (ca tre gange i ugen)
Nå men det blev så heldigvis skåret ned til en gang i ugen efter vi flyttede i lejlighed... Planen var kun at de skulle komme ca tre mdr, med slut lige efter påske.. Men næ nej. de kommer stadig...
Victoria startede i vuggestue d 1. oktober. vi har så ikke haft besøg de to uger vi nu har brugt på at køre Victoria ind.
Så ringede den ene af dem der plejer at komme her idag. Hun havde snakket med sagsbehandleren at hun stadig skulle forsætte med at komme her.. Jeg tænker bare WTF... Vi står begge og er i fuld gang med at søge job på højtryk. Og så skal hun stadig komme her???? Hvornår slutter det dog???? Vi har jo også andre ting at skulle lave end at sidde her og skulle snakke med dem...
Både sp, min tidligere støtte/kontakt person samt naboer, venner og familie siger der intet er at komme efter... Alle siger at Victoria trives perfekt... Så hvorfor skal de blive ved med at komme???

Andre der har prøvet det samme?? Og hvornår slutter det??? (Paragraf 50 Undersøgelse)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har det overhovedet nogen ende??
  • #2   15. okt 2013 Det stopper når kommunen er helt sikre på at de mener det ansvarligt at lade jer tage jer af Victoria uden opsyn(besøg).

• #4   15. okt 2013 Forstår bare ikke hvorfor hende der kommer også siger der ikk er noget at komme efter...

sidst de lavede "rapport" blev der skrevet at min kæreste havde svært ved at styrte sin aggression, men det var overhovedet ikke det han havde fortalt. Det han havde sagt var han havde svært ved at styre koncentration.. Og det er to vidt forskellige ting..

• #5   15. okt 2013 En paragraf 50 undersøgelse skal så vidt jeg ved afsluttes efter fire måneder ( og ja kommunerne tolker dette ret frit ) herefter skal de aftalte foranstatninger sættes i værk eller sagen afsluttes evt. med aftaler om opfølgning f.eks hvert halve år.

En foranstatning på baggrund af en paragraf 50 kunne dog godt være de hjemmebesøg du får ???

• #6   15. okt 2013 Enig med Anna.
    Men tænker at hvis jeres største problem med besøgene er at i synes i skal sidde og snakke med dem - og spilde tiden. Hvorfor så ikke bare sige at de er meget velkomne, men at jeres hverdag ikke kan gå i stå bare fordi de kommer., når de sådan bliver ved og ved med at dukke op. Så de må finde sig i at være "tilskuere" til de daglige gøremål...
    Sådan havde jeg nok grebet det an, det kan også vise dem at i har fuldt ud styr på de ting i skal lave, både med baby og andre ting.

• #8   15. okt 2013 Ved en paragraf 50 undersøger man barnets forhold, man kan spørge ind til forældrerenes egen opvækst, misbrugsproblemer, familiens netværk , ressoucer ( og udfordringer) heri KAN indgå undersøgelse af forældreevnen , man indhenter udtalelser fra barnets institution, sundhedsplejerske m.fl.

Undersøgelsen kan munde ud i flere løsninger f.eks
    Ingenting, det hele er som man acceptere.
    Den kan munde ud i at der kan iværksættes nogle foranstaltninger der kan gøre at familien kan forblive samlet, alt fra at barnet SKAL komme i institution hver dag, eller ekstra sundhedsplejerskebesøg, at der stilles aflastningsfamile til rådighed, en mentor til forældreren puha ja mange forskellige tiltag små som store.
    Men det kan jo også i få tilfælde ende med at barnet kommer i familiepleje hvis det enten vurderes at dets trivsel er i fare og de tiltag man kan sætte ind med ikke kan rette hurtigt nok op på det.

Mange paragraf 50 ender i få , men virksomme ting som familien har glæde af, for eksempel et kursus hvor man styrker forældrernes kompeteancer med rigtig gode resultater, mentor ordninger, el.lign

• #9   16. okt 2013 Jeg føler personlig selv vi ikke får noget ud af at hun kommer her.. For vi snakker om alt andet.. Hun siger dog hver gang at hun kan jo se Victoria trives og får den rette opmærksomhed sådan en størrelse skal ha, og som hun siger, selvom Victoria ikk kan tale, fortæller hun alligevel en masse igennem kropssprog og opførsel..
    vi har sagt til hende at hun kunne vælge mellem 2 dage i ugen at komme på da det passede os bedst enten mandag eller fredag.
    aftale var så at hun sku kommer hver mandag 8.30
    hvilket nu er meget dårligt, da vi afleverer Victoria i vs KL 9.00
    andre tider med hende passer dårligt.. Da vi ikke kan plan lægge ugen ud, uden at være afhængig af at være hjemme et bestemt tidspunkt...

men vil det være for meget at forlange at spørge om hun ikke kan finde ud af hvornår det slutter helt? Og evt sige til sagsbehandler at der godt må til at ske noget nu?

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #11   16. okt 2013 Ja jeg ville så sige at det er på jeres primisser, ikke deres smiley
    Hvis I afleverer normalt kl. 9, så fortsætter I bare med det og så må hun indfinde sig og komme på et andet tidspunkt der passer ind jeres og ikke mindst jeres datters rytme.

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #12   16. okt 2013 Godmorgen - selvfølgelig præmisser smiley

• #13   16. okt 2013 Nu er det sådan at Victoria vågner selv ved 8 tiden. Jeg vil ikke bare give hende ud af sengen en time før, bare fordi hun skal komme...

vi har ikke selv bedt om de skal komme, og meningen var kun til lige efter påske...
    og hverken mig eller kæresten ville have energien (hvis vi fik arbejde) at sku nå og hente Victoria i vs efter arbejde, lave mad og nå at spise, ha besøg af hende, og ovenikøbet kunne være en familie..

• #14   16. okt 2013 Hvorfor er hun hos jer når victoria ikke er hjemme ??? Det undre mig meget hvis det er en paragraf 50 er det jo netop Victoria den tager udgangspkt. I og det er da svært at iagttage jeres ti gang til hende hvis hun er i vuggestue.....er der så overhovedet nogen grund til hun kommer ??

Der sker ikke noget ved at spørge hvornår det slutter, men mit bedste råd er at gøre det pr. Mail så i kan gemme al mailkorrespondance. I et hele taget bør alle vigtige spørgsmål og referater fra møder m.v godkendes af mødedeltagerne ( også jer - evt. Påtegnet de indsigelser i evt. Gør jer) og gemmes.

• #15   12. jun 2014 Lige en update her også..

Nu er sagsbehandleren der skulle stå for den der paragraf 50 langt om længe gået igang.. Og har været her en gang..
    Da hun var her 1. Gang for Ca 1mdr siden, følte jeg virkelig hun snakkede ned til os, og spurgte ind til hvordan vores barndom havde været osv.
    Nå men hun sagde at næste gang hun skulle komme, ville hun gerne have at Victoria var hjemme...
    Men det kan da ikke passe at vi enten skal hive hende før hjem eller holde hende hjemme hele dagen, fordi at hun kommer??
    Nå, men hun skulle så have været her d 02.06.14 men jeg havde glemt alt om det, og var på vej op til vs for at hente Victoria. Så nu kommer hun først igen engang i juli smiley
    Føler virkelig at vi aldrig slipper af med dem smiley

• #17   12. jun 2014 Hun har snart haft halvandet år til at lave den undersøgelse smiley men er først gået igang nu smiley

• #19   16. jun 2014 Jeg fik flere gange at vide at den skulle være færdig allerede efter 3mdr da de startede med det her...
    Vi har stadig en hustrold rendende i tide og utide.. Og vi snakker jo alligevel om Victoria, men alt andet der slet ikke har noget med børn at gøre overhovedet...

• #20   17. jun 2014 Jeg kender jer ikke.
    Så jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt deres årsag til undersøgelsen er godt nok begrundet.
    Men en ting ved jeg, i kan risikere at de tager beslutninger for jeres datter.
    Så stod jeg er jeres situation ville jeg ikke diskutere om tider.
    Jeg ville samarbejde med alt hvad jeg havde.
    Og det er ikke afgørende om de kommer kl 9 eller kl 8.
    Kommunen har en magt jeg personligt ikke vil stille mig op mod.

• #21   17. jun 2014 Både hustrolden, sp og vs siger der intet er at komme efter...
    Hustrolden har iøvrigt selv udtalt at der ingen grund til at komme her.... De siger alle at hun stor trives og der er ingen bekymring fra nogen af dem..

Men tænker at det skyldes at min brors søn er kommet i familiepleje da han var spæd, fordi at moren var lettere retarderet og ikke egnet til at være mor.
    Men det skal jeg ikke gøre mig til dommer over..

Men tænker at de tror at jeg åbenbart er dum!!!

• #22   19. jun 2014 Ingen herinde kan fortælle dig, hvornår kommunen er færdig med undersøgelserne, men jeg er sikker på at hvis kommunen ikke mente at der var noget at komme efter, ja så havde de brugt deres resurse et andet sted. Skyldes det at I er unge, en dårlig barndom med svigt som man frygter at I vil tage med til jeres datter, eller andet som kan Være skadeligt for et barn, så skal kommunen gribe ind. Det kan virke træls, men jeg syntes du skal overveje at se det som en mulighed for at bevise at de tager fejl og at du er en god mor. Så hvis jeg var dig, vil jeg droppe tankerne om hvornår det slutter og samarbejde og vise at du kan det her og klare det godt og vise overskud når de kommer og Være venlig. Efterkom deres ønsker når det passer ind jeres tid. Din datter der ikke af at blive vækket en enkelt gang. Det bliver mange børn som har forældre på arbejdsmarkedet.

Kommunen har tilsynspligt og efter de mange sager der har Været så er de nødt til at tage alle tegn eller tidligere svær barndom osv. Med betragtning for at undgå en ny sag.

Kommentér på:
Har det overhovedet nogen ende??

Annonce