12. dec 2012 Følger: 7 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 31 Svar: 164
Har det overhovedet nogen ende?? {{forumTopicSubject}}
Som nogen af jer måske husker, så har vi siden Victoria's fødsel haft konstant opsyn fra kommunen (ca tre gange i ugen)
Nå men det blev så heldigvis skåret ned til en gang i ugen efter vi flyttede i lejlighed... Planen var kun at de skulle komme ca tre mdr, med slut lige efter påske.. Men næ nej. de kommer stadig...
Victoria startede i vuggestue d 1. oktober. vi har så ikke haft besøg de to uger vi nu har brugt på at køre Victoria ind.
Så ringede den ene af dem der plejer at komme her idag. Hun havde snakket med sagsbehandleren at hun stadig skulle forsætte med at komme her.. Jeg tænker bare WTF... Vi står begge og er i fuld gang med at søge job på højtryk. Og så skal hun stadig komme her???? Hvornår slutter det dog???? Vi har jo også andre ting at skulle lave end at sidde her og skulle snakke med dem...
Både sp, min tidligere støtte/kontakt person samt naboer, venner og familie siger der intet er at komme efter... Alle siger at Victoria trives perfekt... Så hvorfor skal de blive ved med at komme???
Andre der har prøvet det samme?? Og hvornår slutter det??? (Paragraf 50 Undersøgelse)
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
dec 2012
Følger: 7 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 31 Svar: 164
sidst de lavede "rapport" blev der skrevet at min kæreste havde svært ved at styrte sin aggression, men det var overhovedet ikke det han havde fortalt. Det han havde sagt var han havde svært ved at styre koncentration.. Og det er to vidt forskellige ting..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
En foranstatning på baggrund af en paragraf 50 kunne dog godt være de hjemmebesøg du får ???
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Men tænker at hvis jeres største problem med besøgene er at i synes i skal sidde og snakke med dem - og spilde tiden. Hvorfor så ikke bare sige at de er meget velkomne, men at jeres hverdag ikke kan gå i stå bare fordi de kommer., når de sådan bliver ved og ved med at dukke op. Så de må finde sig i at være "tilskuere" til de daglige gøremål...
Sådan havde jeg nok grebet det an, det kan også vise dem at i har fuldt ud styr på de ting i skal lave, både med baby og andre ting.
mar 2008
Undersøgelsen kan munde ud i flere løsninger f.eks
Ingenting, det hele er som man acceptere.
Den kan munde ud i at der kan iværksættes nogle foranstaltninger der kan gøre at familien kan forblive samlet, alt fra at barnet SKAL komme i institution hver dag, eller ekstra sundhedsplejerskebesøg, at der stilles aflastningsfamile til rådighed, en mentor til forældreren puha ja mange forskellige tiltag små som store.
Men det kan jo også i få tilfælde ende med at barnet kommer i familiepleje hvis det enten vurderes at dets trivsel er i fare og de tiltag man kan sætte ind med ikke kan rette hurtigt nok op på det.
Mange paragraf 50 ender i få , men virksomme ting som familien har glæde af, for eksempel et kursus hvor man styrker forældrernes kompeteancer med rigtig gode resultater, mentor ordninger, el.lign
dec 2012
vi har sagt til hende at hun kunne vælge mellem 2 dage i ugen at komme på da det passede os bedst enten mandag eller fredag.
aftale var så at hun sku kommer hver mandag 8.30
hvilket nu er meget dårligt, da vi afleverer Victoria i vs KL 9.00
andre tider med hende passer dårligt.. Da vi ikke kan plan lægge ugen ud, uden at være afhængig af at være hjemme et bestemt tidspunkt...
men vil det være for meget at forlange at spørge om hun ikke kan finde ud af hvornår det slutter helt? Og evt sige til sagsbehandler at der godt må til at ske noget nu?
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Hvis I afleverer normalt kl. 9, så fortsætter I bare med det og så må hun indfinde sig og komme på et andet tidspunkt der passer ind jeres og ikke mindst jeres datters rytme.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
dec 2012
vi har ikke selv bedt om de skal komme, og meningen var kun til lige efter påske...
og hverken mig eller kæresten ville have energien (hvis vi fik arbejde) at sku nå og hente Victoria i vs efter arbejde, lave mad og nå at spise, ha besøg af hende, og ovenikøbet kunne være en familie..
mar 2008
Der sker ikke noget ved at spørge hvornår det slutter, men mit bedste råd er at gøre det pr. Mail så i kan gemme al mailkorrespondance. I et hele taget bør alle vigtige spørgsmål og referater fra møder m.v godkendes af mødedeltagerne ( også jer - evt. Påtegnet de indsigelser i evt. Gør jer) og gemmes.
dec 2012
Nu er sagsbehandleren der skulle stå for den der paragraf 50 langt om længe gået igang.. Og har været her en gang..
Da hun var her 1. Gang for Ca 1mdr siden, følte jeg virkelig hun snakkede ned til os, og spurgte ind til hvordan vores barndom havde været osv.
Nå men hun sagde at næste gang hun skulle komme, ville hun gerne have at Victoria var hjemme...
Men det kan da ikke passe at vi enten skal hive hende før hjem eller holde hende hjemme hele dagen, fordi at hun kommer??
Nå, men hun skulle så have været her d 02.06.14 men jeg havde glemt alt om det, og var på vej op til vs for at hente Victoria. Så nu kommer hun først igen engang i juli
Føler virkelig at vi aldrig slipper af med dem
dec 2012
dec 2012
Vi har stadig en hustrold rendende i tide og utide.. Og vi snakker jo alligevel om Victoria, men alt andet der slet ikke har noget med børn at gøre overhovedet...
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Så jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt deres årsag til undersøgelsen er godt nok begrundet.
Men en ting ved jeg, i kan risikere at de tager beslutninger for jeres datter.
Så stod jeg er jeres situation ville jeg ikke diskutere om tider.
Jeg ville samarbejde med alt hvad jeg havde.
Og det er ikke afgørende om de kommer kl 9 eller kl 8.
Kommunen har en magt jeg personligt ikke vil stille mig op mod.
dec 2012
Hustrolden har iøvrigt selv udtalt at der ingen grund til at komme her.... De siger alle at hun stor trives og der er ingen bekymring fra nogen af dem..
Men tænker at det skyldes at min brors søn er kommet i familiepleje da han var spæd, fordi at moren var lettere retarderet og ikke egnet til at være mor.
Men det skal jeg ikke gøre mig til dommer over..
Men tænker at de tror at jeg åbenbart er dum!!!
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 327
Kommunen har tilsynspligt og efter de mange sager der har Været så er de nødt til at tage alle tegn eller tidligere svær barndom osv. Med betragtning for at undgå en ny sag.
Har det overhovedet nogen ende??